/spanien/atletico/forum/2246.aspx/spanien/atletico/forum/2246.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Andero
2007-04-22 16:52
Ämne: Hur går det med Maxi....
Javisst, tränar med resten av gruppen igen. Sägs vara redo för spel redan mot Real Betis i nästa match... om vi har tur.
Atlético daniel77
2007-04-22 16:51
Som sagt, b-lagets match drar igång om cirka 10 min. Matchen kan ses via stream så ladda ned programmet tvants och leta fram kanalen Telemadrid.

Aupa Atlético B!
Spanien Hassan J
2007-04-22 15:58
Förstår inte varför ni har så mycket problem med att vinna, ni har ju truppen för tusan. Kanske skulle det hjälpa med ett tränarbyte, eller att Maxi och Petrov kommer tillbaka. Lycka till iallafall.
Real Madrid El Argentinito
2007-04-22 15:42
Hur går det med Maxi? Är han med på träningarna än?
Atlético zoran
2007-04-22 14:33
Jag tycker Atlético spelade ganska bra offensivt under den första halvleken igårkväll mot Real Sociedad.

Atlético hade sina chanser att göra mål på i den första halvleken då Real Sociedads försvar slarvade något otroligt i både uppspel, rensningar och brytningar. Tyvärr lyckas inte varken Fernando Torres, Sergio Agüero eller någon annan sätta bollen i nätmaskorna.

Luciano Galletti gör en bra insats och försöker verkligen spela fotboll, ta sig runt sin försvarare och slå inlägg mot forwards i boxen. Tyvärr är det alldeles för dåligt av både Agüero och Torres att missa alla de chanser de ändå fick igårkväll.

Jag har haft en känsla av att Peter Luccin underpresterat och kommer att göra det även i framtiden sedan utskåpningen mot Valencia på Mestalla i Februari. Han hade inte en enda bra match under hela Februari-månad och det fortsätter att visa sig, både under Mars (Även om det såg bättre ut då än i föregående månad) och även nu i April.

Underpresterar gör även spelare som Jurado, han kommer inte upp i normal standard och även om jag är medveten om hans kapacitet så tycker jag att det är synd att han inte får chansen i mitten tillsammans med Peter Luccin.

Gabi gör en konstig insats, under vissa perioder vinner han bollen hela tiden medan han slarvar med både passningsspelet och arbetet. Tycker att han ändå går upp sig något i slutet och jobbar för laget i slutskedet, men det är på tok försent.

Jag förstår inte heller varför Luis Perea skall spela ytterback, han kan inte göra det för 5 öre. När han försöker gå förbi ser det nästan komiskt ut, han drar iväg bollen åt helvete och springer ifatt den. Han är mittback, Period.

Pablo spelar aggressivt och försöker i alla fall avstyra Sociedad-spelarna. Han lyckas ta bort Kovacevic någorlunda bra, men det är ju Eller som inte lyckas med något idag, på kuppen drar han på sig två gula och är avstängd nästa vecka.

Nu kunde Atlético varit ikapp Valencia som spelat dåligt på sista tiden, och inte vunnit borta på riktigt länge för att vara Valencia.

Vinner Real Zaragoza och Racing idag, då tror jag bara på en UEFA Cup-plats, om ens det.

Sen tycker jag att det kanske är dags att öva in skotten nu, för jag lovar att Atlético skjuter mest i hela ligan utan att träffa målet. Sjukt dålig precision på skotten även om det var nära igår.

Ska det verkligen krävas öppet mål för att man skall sätta dit bollen?

En UEFA Cup-plats är inte alls dåligt, jag skulle vara nöjd med det. Men man måste hitta stabiliteten, ibland kan man inte tro att Atlético har bland de bästa försvaren i La Liga statistiskt sett..
Atlético daniel77
2007-04-22 14:15
LYSTRING!!

Klockan 17:00 kan derbyt mellan Atlético B och Rayo Vallecano ses via stream. Ladda ned programmet tvants, ratta in kanalen Telemadrid och håll tummarna för våra grabbar som förhoppningsvis visar lite mer cojones än A-laget gjorde igår... Aupa!
Atlético Luff
2007-04-22 12:28
vit&svart, se länktips alt. lär dig geografi, Milano och Madrid är inte samma sak.

Edit, fast när man tänker på det, vilket vacker blandning det skulle bli!
Barcelona vit &svart
2007-04-22 11:28
Alessandro Nesta tror inte att hans Milan kommer få några större problem med Manchester United-stjärnan Cristiano Ronaldo.

Milans och Italiens försvarsklippa, Alessandro Nesta, säger enligt Channel4 att han inte räds Manchester United-mittfältaren Cristiano Ronaldo som är i en dunderform.

Lagen ställs mot varandra i den ena semifinalen i Champions League och trots att det är ett par dagar kvar till avspark har mediatjaffset redan satt fart.

- Jag mötte honom (Ronaldo) för två år sedan och då var han också i form, säger Nesta.

- Det kommer vara tufft för oss men man kan stoppa Cristiano Ronaldo med en bra organisation och det gäller att stänga honom allt eftersom, fortsätter Nesta.

I stället pekar han en varningensfinger för lagkamraten Kaká.

- Vi har många spelare i världsklass och däribland Kaká. Därför har vi många avgörande faktorer på vår sida.

Atlético rawkus
2007-04-22 04:13
Jahapp, back to normal for Atleti igen :(

Hur va matchen?? Var domarna sa ruskigt daliga som 99% av La Ligas ovriga "rattskipare"??

Kom nyss hem fran Cruz Azul vs Toluca... skitmatch, 0-0... Ruskigt daliga domare idag har borta ocksa.. Kanske dags att soka arbete i La Liga?? Enda gladjeamnet va Villaluz inhopp med 20 min kvar.. Men han var aven den ENDA som rorde sig pa plan... Trist, men inhandlade iaf en Chelito trojja matchtrojja samt en stooor flagga for det dyra priset av 10$US ;)

Fick aven veta av flickvannens kompis morfar(som spelat for klubben) att nasta gang aker vi tidigare och far traffa spelarna samt foton och autograferad matchtrojja :) Nojd!!

ps. JJ: Kan ha ett snack med Villaluz och Chelito om att det finns en viss klubb i Madrid som skulle vara intressant for dom ;)

ps2. Luccin kan dra at h*lvete om han haller pa och gnaller! salj han och hamta Lucas fran Gremio ist :) Han har val Italienskt pass eller nat vad jag hort..?

Ma val allihopa!

AUPA ATLETI !!
Atlético Luff
2007-04-22 00:57
Perea är och förblir en mittback, en riktigt bra sådan, fattar inte vad han gör där ute på kanten...
Atlético olallatorres
2007-04-22 00:34
Vilken rolig kväll det har varit... när ruud gjorde 1-0 var tårarna verkligen nära!!!
Som sagt, domarna är under all kritik, men vi har trots allt inget annat att skylla på än oss själva! sjukt dåligt!
synd att Perea inte har några offensiva kvaliteer över huvudtaget, annars hade han varit en bra ytterback. Nu var han dock bara tragisk, som resten av laget...
Atlético daniel77
2007-04-22 00:17
R-7

Tyckte om din sista mening: för vi kan sänka er när vi vill genom att skriva att ni är sämst.

Rätt moget faktiskt...
Real Madrid R-7
2007-04-21 23:57
sök på mitt namn här på ert forum och läs lite om hur mycket rätt jag har.

vi slår valencia och ni torskar mot sociedad. som sagt ni har inget med toppen striden att göra, så låt bli o skriva artiklar om oss.

för vi kan sänka er när vi vill genom att skriva att ni är sämst.
Atlético JFH
2007-04-21 22:57
Ämne: Nu förstår ni hur vi....Det gjorde vi efter senaste derbyt. ;)
Skillnaden är väl att i den här matchen var det "rätt" lag som vann. Kortutdelningen kan dock, och bör, diskuteras.
Jag vet att man i vissa länder gör domarbedömmningar där de får ett betyg från 1-10 efter matcherna och liggar man under 3 i någon match blir man avstängd på en viss tid. Ett system som definitivt borde införas i Spanien. Risken som uppkommer är att man efter en månad har bara 2 domare med licens kvar i hela förbundet...
Atlético Lush
2007-04-21 22:53
Kanske låter konstigt:

men jag hatar Valencia mest! Gillar inte det laget.

De har slagit båda mina favoritlag. (Atletico och Inter i Champ. League)

Jag siktar på oavgjort. :)
Atlético JFH
2007-04-21 22:37
Valencia all the way för min del! Förutom Atleti håller jag på varje lag som spelar mot Real. ;)
Med spelet vi visar upp har vi ändå ingen chans att nå CL och då är det lika bra att Valencia piskar marängerna.
Atlético garmaffi_90
2007-04-21 22:36
Måste tilläga att jag inte sett ett sämre lag än Atletico Madrid på fasta situationer både när vi ska försvara oss och försköka göra mål.
Atlético Lush
2007-04-21 22:29
Ska man hoppas på oavgjort mellan Real - Valencia eller?

Real har för övrigt tagit ledningen genom Ruud.
Atlético JFH
2007-04-21 22:10
Det positiva är i alla fall att Torres och Agüero bildar anfallspar samt att Perea spelar mittback mot Betis. Kily som högerback skulle inte skada heller. Torres får chansen i Real trots att han inte har några större kvaliteter, så varför skulle inte Kily få det i Atletico. I och med att Seitas nästa match verkar komma när helvetet fryser till is.

Sociedad kan gott ha segern, men vissa av varningarna och utvisningarna (alla utom 2) är helt galna. UEFAcupen väntar som det ser ut nu vilket inte är dåligt, men det här laget har så mycket mer i sig att man vill gråta när det ser ut som det gör just nu. Det jag är mest rädd för är att nyckelspelare som Luccin, Maxi osv lämnar klubben inför nästa säsongen pga sådana resultat. Vi får helt enkelt hoppas att så inte blir fallet.
Atlético daniel77
2007-04-21 22:03
Rojiblanca, domarna är bedrövliga men våra spelare är patetiska! Att dra på sig röda kort för att man protesterar är oacceptabelt...
Atlético Futre
2007-04-21 22:02
...Sedan så spelade Atletico riktigt dåligt i stora stunder av matchen - man kanske blixtrade till då och då.

Det är väl just det som är vårt problem, vi är för långsamma och ineffektiva? Varje spelare måste ha tre, fyra tillslag på bollen innan den spelas vidare och när vi väl får lägena så har man väldigt stora problem med att få bollen PÅ mål. Bättre rörlighet och mindre tillslag så kanske man slipper såna här plattmatcher.

Och jag säger det igen, Perea som högerback är som en Medina Cantalejo till domare. Betis komemr få en stark vänsterkant om Perea spelar högerback igen. Betis är inget lätt lag och nästa vecka kommer vi får vara det spelförande laget - inte Atleticos starka sida direkt. Betis är inte lika dåliga som höstas, så det lär bli tufft.

Men med ett kokande Calderon så tar vi dom!
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2007-04-21 22:01
Skit domare! Som vanligt i Spanien. Skamligt.
Atlético Lush
2007-04-21 21:56
Okej få se här:

Mista, Eller & Luccin missar nästa match alltså? En sån där jätte lätt match som vi vinner hur lätt sm helst, eller? Vilket jävla skämt.

Håller med Futre,

snälla Daniel gör en "stackars Atletico" artikel.

Var det verkl den här domaren som dömde den VM-matchen? Det är iochförsig en bland många utav hans katastrofmatcher.

Nästa match? Jag längtar ju verkl.

Just ja, ska på träningsläger - missar den.
Atlético daniel77
2007-04-21 21:54
Rueda, det är nog bäst att jag avvaktar med en sådan artikel...
Atlético Rueda
2007-04-21 21:52
Jaha, OK att segern går till Sociedad, Atleti ville inte lika mycket som dom, men att sedan skämtet till domare Cantalejo ger 2 röda kort för smågrejer och helt oförklarliga frisparkar. Nej skärpning otroligt att det alltid blir såhär när Cantalejo dömmer Atletico, när ska man fatta? Människan är ett skämt till domare och ska aldrig visa sig på en fotbollsplan igen.

Segern rättvisst till Sociedad, Atleti gör en skitinsats, men förjänar inte 3 avstängningar i nästa omgång.
Atlético Futre
2007-04-21 21:51
Är inte förvånad att det är just Medina Cantalejo som dömer. Han har alltid varit en parodi, ett skämt. Han representerar all skit som de spanska domarna står för. Kommer ni ihåg Italien - Australien i VM? När Australien fick ett horribelt domslut emot sig precis i sista sekunden av åttondelsfinalen, ni vet, straffen?
Medina Cantalejo (och 9 av 10 spanska domare), har ingen spelkänsla inget spelsinne, ingenting och ändå så är det just Cantalejo och Mejuto gonzales som representerar de spanska domarna i världen, Tyvärr!

Ska bli intressant att höra Aguirre nu på presskonferensen.

Om perea är högeback nästa match så måste Aguirre och Ambriz tränaregenskaper ifrågasättas - hur dålig form Seita än har haft så måste han få spela nästa match.

Daniel,

Vad sägs om en "stackars Atletico" - artikel?:P
Atlético garmaffi_90
2007-04-21 21:51
.
Atlético Luff
2007-04-21 21:50
Lika bra med dessa röda kort, när det var 11 mot 11 var det ändå helt värdelöst, ge lite ungdomar chansen istället för detta...
Atlético garmaffi_90
2007-04-21 21:50
SLUT 2-0. vad mer ska man säga än en fuskmatch, jävla fitt domare,
Atlético olallatorres
2007-04-21 21:47
Det här här ju helt sjukt!!! Orkar snart inte med det här längre! Att det alltid ska va så förbannat dåliga domare i denna liga!!!!
FAst vi får helt och hållet skylla oss själva! så tragiskt!!! Vad ska man säga? och vad har vi kvar för lag till nästa match? Våra nytillkommna herrar får nog lov att spela från start båda två...
Förstod att vi skulle få folk utvisade!
ursh och fy!
Annons: