/spanien/atletico/forum/2241.aspx/spanien/atletico/forum/2241.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético JFH
2007-05-03 20:20
"Ack så fel du hade;)."
Chansen fanns där, men vem trodde att vi skulle tappa poäng mot Sociedad och Betis? Så länge vi spelar i en av Europacuperna samt Sevilla eller Valencia vinner ligan ser jag den här säsongen som lyckad.

Något jag har tänkt på dock är hur inget av Aguirres nyförvärv har varit någon större succé (Agüero undantaget), men vi har ändå hängt med i toppen bättre än vad vi gjorde förra säsongen. Givetvis har Ze Castro gjort det ok och även Seita kommer undan med godkänt (knappt), men inget utöver det vi hade tidigare, dvs spelare som gör sitt jobb.
Real Madrid Artan
2007-05-03 20:00
JFH :

"För 3 veckor sedan trodde jag att vi hade chansen på titeln"

Ack så fel du hade;).

Atlético daniel77
2007-05-03 19:42
Sergio Ramos 4, det var inte meningen att trampa dig på tårna... Peace!
Real Madrid Sergio Ramos 4
2007-05-03 19:40
Ämne: Tjena Luff!

Jag a....
Du verkar ha missuppfattat mitt inlägg. Jag kom inte in hit för att fjäska eller nånting sådant utan bara för att jag såg artikeln "Två segrar till räcker för UEFA" sen skrev jag bara på skoj om att ni gärna för mig skulle få vinna den. Själv har jag ingenting alls emot Athletico fastän det är stora rivaler till Real(förutom i derbyna) annars tycker jag det är roligt att se på era matcher för ni spelar stundtals riktigt rolig fotboll med Petrov Aguero och Torres. Den andra frågan jag ställde var bara för att på skoj se vad ni tycker om Real och dom andra topplagen. Jag ber om ursäkt om ni tror att jag kom hir och skrev det bara för att slicka era rövar eller nånting liknande.
Atlético JFH
2007-05-03 19:37
Om man fick välja vem som skulle ta ligan av nuvarande topp 4 så är svaret givetvis Valencia. Det enda laget av alternativen jag inte har något emot. Real är Real mer behöver jag inte skriva. Sevillas filmare är inget jag gillar, och även om vi också har sådana (liksom alla lag i ligan) anser jag att Sevilla är värst. Barcelona har vunnit ligan 2 år i rad och det är aldrig kul. Sen är det samma sak som med Real. För 3 veckor sedan trodde jag att vi hade chansen på titeln (med tanke på spelschemat), men nu gäller det att åtminstone säkra Europaspel.
Atlético daniel77
2007-05-03 19:26
Rufino, Pollo, Kily, Llorente, Vara, Jacobo och Roberto borde få chansen från start mot barca ;)
Real Madrid R9 Ronaldo
2007-05-03 19:23
-------Agüero-----Torres-------
Petrov--------------------Maxi-
-----------Luccin--------------

Det här mittfältet/anfallet håller ju klassskillnad om man jämför med det laget ni spelar med nu. Kanske ni kan starta så mot Barca?
Atlético daniel77
2007-05-03 19:22
Tjena Luff!

Jag ansökte om medlemskap för ngn månad sedan och har börjat få medlemsinfo skickat till min hotmail. Dock har jag ej fått ngt medlemskort eller inbetalningskort... Märkligt eller hur? ;)

Sergio Ramos 4, det lär inte vara särskilt många här som skriver att de hoppas på real som ligasegrare... Personligen hoppas jag på Sevilla eller Valencia. Snälla realare, kom inte på vårt forum dagarna innan vår match mot barcelona och fjäska... Jag ska vara helt ärlig, det är egentligen den enda matchen som jag faktiskt kan acceptera att los rojiblancos inte vinner, allt för att inte hjälpa real att ta hem ligan. Vilken mardröm det vore!
Atlético Andero
2007-05-03 18:42
Ämne: Kan ni inte ta en av....
Helst Valencia. Därefter Sevilla. Näst minst Barcelona och allra minst Real.
Atlético Luff
2007-05-03 18:38
Daniel, Du ansökte om medlemskap förut, har det hänt nått?

Om man måste välja en segrare förutom Atleti så hoppas jag nog på Valencia, det skulle väcka minst känslor.
Real Madrid Sergio Ramos 4
2007-05-03 18:36
Kan ni inte ta en av dom där två vinsterna mot Barcelona?;)

Sen en annan fråga som bara ploppade upp: Vem ser ni helst som segrare bland lagen som är top 4?
Atlético olallatorres
2007-05-03 18:00
Hur går det för torres och leo? Kommer nån av dem att kunna spela på söndag?
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2007-05-03 17:13
Jag håller med dig JFH, jag tycker det är riktigt skönt om/att han lämnar... Visst det är en bra spelare, men med den attityden ser jag honom helst på läktaren.
Atlético JFH
2007-05-03 14:54
Skönt att Maniche försvinner. Nu känns det i alla fall bekräftat (även om det är marca). Bara man hittar en bra ersättare, för det är inte ont om alternativ/rykten.

Äntligen en match på tv4+ så man slipper streama. Espanyol i form blir inte lätt att klara av, men matchen mot Bremen kanske gör att de inte är lika fokuserade. Hursomhelst måste vi vinna. Vi har inte råd med flera poäntapp...
Atlético Henko
2007-05-03 12:02
Det är inte en blixt från klar himmel men Maniche verkar inte spela i en vitröd-randigtröja nästa säsong.
Atlético daniel77
2007-05-03 09:40
Tjena Henko!

Jag hoppas verkligen att du har rätt...
Atlético Henko
2007-05-03 08:57
Är väntan över nu?
Kommar jag få se Maxi och Petrov spela i helgen, det känns så.
Om det blir så att båda får tid mot Espanyol kommer Atléticos spel fungera igen och anfallen kommer att blixtra igen.
Valencia Red. Rickard
2007-05-02 13:09
Jacob Bojesson:

Ang. ditt senaste inlägg i bloggen...

Kan inte hålla med om att prallellen Allsvenskan-La Liga är befogad att dra. Det är väl ändå en väsentlig skillnad när La Liga är så jämn som den är för att det finns så många bra lag gentemot Allsvenskan som är så jämn för att alla lag knappt klarar slå passningar på ett tillslag?

Visst kan det vara ett problem men jag ser hellre en jämn liga med spänning framför en topp med 2-3 lag som varje år rycker ifrån och gör resten av ligan "ointressant".

Årets UEFA-spel från spanskt håll är blott ett tillfälle. Att Valencia skulle förlora 9 gånger av 10 mot Inter håller jag inte med om. Inter lyckades bara spela ut en halvlek mot Valencia men då lyckades ändå Los Chés försvar stå pall (om än med nöd och näppe). Barcelona är på kraftig nedgång och Real Madrid är fortfarande i uppbyggnadsfas.

Skulle däremot alla spanska lag vara utslagna ur Champions League innan vi nått semifinalerna även nästa säsong så kan jag nog vara beredd på att ge dig rätt.

Tack för intressanta åsikter hur som helst.
Atlético Andero
2007-05-02 11:08
Ämne: Varför skriver ni in....
Han finns med sedan en tid tillbaka. Använd ögonen.
Atlético greeneyes_x
2007-05-01 23:53
Ämne: Varför skriver ni in....
Hur många gånger har C Ronaldo vart klar för er nu igen? Sjuttonde gången va? Varför skriver ni inte om Christiano Ronaldo när han sa Real? Då stannar jag hellre i Man U..
Real Madrid Artan
2007-05-01 20:32
Varför skriver ni inte om Nani på Sillyseason? Det va ju ett rykte att han skulle gå till er. Att han sa så i media är ju annat;)
Atlético zoran
2007-05-01 20:00
Nani är faktiskt en riktigt bra spelare, han skulle verkligen bli något för framtiden om Atlético köpte honom.

Sjukt fin teknik, snabb, väldigt atletisk och smidig.

Han har all potential att bli stor.
Atlético Lush
2007-05-01 18:46
Okej, han vill inte komma hit. Big deal liksom.

Var lite mogen åtminstone. (Cristocea, alltså)
Atlético Luff
2007-05-01 16:01
Han inser väl att han inte slår ut vare sig Petrov eller Maxi här, klart killen ska stanna i portugal och växa upp.
Atlético Andero
2007-05-01 13:21
Antar att han syftar på detta.
Atlético Lush
2007-05-01 12:18
Vem är Nani? Och vrf ska vi känna oss knäckta?
Barcelona Cristocea
2007-05-01 11:53
Känn er knäckta av Nani!!.
Atlético Lush
2007-04-30 21:57
Tack så mycket!

Jag kan verkl ingenting på spanska men det står nåt på Atleticos hemsida om Leo Franco. Jag tolkade det som att "han är skadad men blir bättre", stämmer det?

På Torres hemida stod det en massa om hans skada, men jag fattade verkl ingenting.

(Ingen av de här artiklarna har översatts till engelska än)

Kan nån bara kolla upp vad det står? För jag är helt lost i det spanska språket!
Atlético Bobban
2007-04-30 20:12
Ämne: Finns det någon kort....
I betygsartikeln finns det länk till sammandraget från Rojadirecto
Atlético Lush
2007-04-30 19:24
Finns det någon kort sammanfattning av matchen? (Video)
Annons: