/spanien/atletico/forum/2229.aspx/spanien/atletico/forum/2229.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Lippan
2007-05-18 18:42
Ämne: vad betyder egentilg....
Tatueringen är väl "Fernando" på nåt konstigt språk från sagan om ringen. :p
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2007-05-18 18:35
Rawkus , Du är en typisk Milanista ? Innan denna säsongen var du säckert inte alls kaxig. Men nu har alla Milanistor bliv så kaxiga , bara för att dem är i CL final.

" Förlåt Atletico redaktionen , jag vet att jag kunde skrivit detta på PM . Men när man blir sur kan man inte kontrollera sig själv :) "
Atlético Rueda
2007-05-18 17:29
Okok Rawkus, låter underbart. Inga dåliga alternativ att välja mellan :)

Har packat väskan nu, börjar kännas att man verkligen ska dit nu, har inte fått in det i huvudet än.

Blir första gången jag besöker Vicente Calderonstadion, iallafall första besöket jag kommer att minnas ;) Var bara ett litet yngel när farsan tog mig dit första gången.

Känns skönt att ha besökt Calderon innan det rivs(?) :(
Atlético rawkus
2007-05-18 17:09
La in en liten lank ang. info om Joel Huiqui (Cruz Azul) :)

Grym back!

Atlético JJ
2007-05-18 16:23
Fernando9Torres,
"El Nino" betyder "barnet" eller "pojken" på spanska. Tatueringen vet jag inte riktigt vad den betyder.
Atlético Fernando9Torres
2007-05-18 16:06
vad betyder egentilgen "El Nino" och vad är det för tatueringen han har på vänstra armen?
Atlético Majjo
2007-05-18 15:07
Hehe, lite kontraster där..
Själv Träffade jag tjejen i Karlstad när jag pluggade där, hade jobberbjudanden från Stockholm och Oslo, så jag hamnade i sthlm... :)

Bendtner vore bra! Jag gillar när man satsar på unga spelare, man bygger för framtiden och får spelare som har mycket glöd i sitt spel. Mixa det med spelare som har mycket rutin (Torres, Maniche osv) så tror jag på en kanonsäsong!

Aupa!
Atlético rawkus
2007-05-18 14:47
Rueda: Bakis som sjutton nu, men lat ga... Hamnade i Mexiko mest av en slump.. Traffade tjejen nar jag studerade Ecoturism i Melbourne, Australien.

Sen flyttade vi till Brisbane och varmen :)

Men Brisbane va absoult INTE vad vi ville till slut, sa vi valde mellan foljande: 1: Phuket, Thailand(jag hade jobberbjudande med ett kanotpaddlings-foretag). 2: Nigeria (hade jobberbjudande hos Eco Nigeria) 3: Sverige (inga direkt lockande jobb for nan av oss... samt kallt). 4: Mexiko(bade hon och jag har alla mojligheter i varlden har).

Sa vips! Efter ca 1.5 manader i Mex City, sa fullbordades flytten till Cancun :) Stortrivs och jobbar pa ett zoo :)

Ovrigt: Bendtner vore en drom, men Wenger har insett samma sak :(

Atlético JJ
2007-05-18 13:40
Har Wenger sagt det? Jag har hört det motsatta, att han inte vet om han vill satsa på honom, då han har en liknande spelar i Adebayor.
Ja, det glömde jag iofs. Sen har han spelat dåligt i matcher, det håller jag med dig om, men jag tror ändå att han kommer visa mer nästa säsong OM vi nu behåller honom, vill säga. Maniche är i mina ögon en världsspelare i sina bästa stunder, utan tvekan.
Atlético JFH
2007-05-18 13:00
JJ/ Bendtner är omöjlig att få då han bara är 19 år och Wenger har sagt att han vill satsa på den unge dansken. Han går definitivt före Adebayor, om han inte lånas ut för erfarenhet. Arsenal spelar antagligen Champions League nästa säsong och då behöver de en bred anfallstrupp där Bendtner säkerligen tar en plats.

Vad gäller Maniche så glömde du också rattfylleri på listan. Det, tillsammans med hans minst sagt usla spel i nästan alla matcher den här säsongen räcker för mig. En sådan spelare vill jag inte ha i klubben...
Atlético JJ
2007-05-18 12:13
Rueda,
jag är jävligt avundsjuk på dig, som får uppleva Atleti - Barca live!
Först och främst; JFH,
Jag kan inte hålla med om att Maniche BARA har ställt till bråk. Visserligen var han delaktig i "bråket" med Lopez, och med de onödiga kommentarerna om Atleti ökade kanske inte hans antal fans, men jag tycker ändå vi ska behålla honom över nästa säsong också för att se vad som kan hända då? Han kanske har svårt att anpassa sig till La Liga, och därför inte kunnat uträtta så mycket? Vem vet, jag vill iaf behålla honom ett år till! Fast iofs, Garcia hade man inte tackat nej till! Bendtner tror jag att det skulle gå att få, Wenger väljer säkerligen Henry, Adebayor och Van Persie för honom. Skulle jag fått välja en target - player till nästa säsong skulle mitt val fallit på Bendtner, helt klart.
Atlético Rueda
2007-05-18 10:43
Ni som vill tippa på tips-sidan får skicka ett pm med resultat då jag tyvärr inte kommer att ha möjlighet att uppdatera tips-sidan denna helgen ;)

Rawkus, är jävligt avundsjuk på dig, du lever utomlands och ser på fotboll hela tiden, vill leva som du. Det är Mexiko va? Hur hamnade du där?
Atlético rawkus
2007-05-18 05:52
Ojojoj..

Har nu haft maraton med 2 grymma matcher i rad i slutspelsfasen(semifinal) av Mexikanska Clausuran!!

Naturligtivis(tyvarr) sa torskade Cruz Azul hemma(!) mot Pachuca(seriesegragra) 1-3... Aterigen basta avtryck? Cesar Villaluz... Han fick bara spela forsta halvlek, da han byttes ut mot en renodlad anfallare i andra. Klart ett namn att halla ogonen pa!

Nagon som borde fa chansen ute i Europa(varfor inte Atleti??) ar den grymme mittbacken Joel Huighi(stavn?)!! Sa javla stenhard och grym!! Han ar en akta Aztec Warrior!! :)
Ar ej saker pa aldern, men tippar pa 23-25 bast. Paminner mycket om Perea :) Antar att icke-EU statusen ar kranglig...annnars skulle vi fa han for en billig peng ;)

Andra metchen da? Jo, sjalvaste El Classico! Club America v/s Guadalajara Chivas!!! Sa javla skon stammning pa lilla sportsbaren vi satt pa!!

Sluated(tyvarr...) 1-0 till America, men returen badar gott!! Har nog aldrig varit med om liknande stammning under en "tv-match"! Ca 50/50 America och Chivas fans! Varje gang det skreks tex: "AMERICA" sa svarades det "Putas!!", och tvartom nasta gang! Ber er aven halla ogonen pa Guillerhom Ochocha (stavn?) - en av varldens just nu hetaste malvaktstallanger?? Han tar sakerligen steget ut i Europa 2007 eller 2008!! Grym!

Om stavningen ar taskig, sa far ni ha overseende: De har specialerbjudande Maj manad pa Jarras Sports Bar: 6 Coronas/Pacifica eller annan bars for 7US$ !!

Blev 3 hinkar for min del ;) Flickvannen va duktig och drack iaf 3 bars...more for me! :)

Ville bara dela med mig av en alldeles underbar fotbollsfest(forutom resultaten..) :)

Mexikanska Clausuran - Maste upplevas om ni har vagarna forbi !!! Galet ar allt jag kan saga!!!

Go natt!
Atlético Futre
2007-05-18 00:14
Ämne: Futre/ Du har helt r....
JFH,

Njae, just Makaay skulle jag inte vilja se i Atletico, men en spelare som har samma spelstil som honom.

Trezeguet är väl en annan drömvärvning enligt mig, men å andra sidan så skulle nog en spelare som (för att citera mig själv);

"avlastar lagkamraterna (tack vare sin spelstil) vilket kanske skulle kunna få Torres & co att prestera bättre och göra fler mål."

- vara en targetplayer som ni föreslog att man borde värva inför nästa säsong.
Hm. Har själv aldrig sett på det sättet - Torres o Aguero & co kanske börjar måla om vi har en target som drar till sig markeringar och ställer till det för olika försvar? Som du tog upp som exempel, Luca Toni skulle nog passa in bäst i den rollen, en target/målskytt.

Och som Luff nämner, vi kanske skulle bli mer av ett kontringslag om man köper en till forward (t.ex. Suazo), vilket inte skulle förändra så mycket mer än dagens situation.

En target kanske borde prioriteras först trots allt :)

Men, då ska target-spelaren inte vara Iaquinta !
Atlético Luff
2007-05-17 23:29
Håller helt med att vi behöver en stor och tung spelare, värvar vi mer av Suazo-typen så kommer bara fortsätta vara det kontringslag vi är nu.

För att utvecklas och bli ett förande lag måste vi helt enkelt ha nån som står i straffområdet och kan nicka, även MED bevakning.
Atlético JFH
2007-05-17 23:05
Futre/ Du har helt rätt i din poäng och jag kan hålla med om det du säger, men jag anser att det just är en target vi behöver. Den typen av spelare drar alltid på sig bevakning vilket lämnar utrymme för andra. De ger också en annan dimension i spelet och det blir lättare att hålla uppe bollen. Med yttrar som Maxi och Petrov som nästan alltid kommer förbi sina försvarare kan det vara nyttigt med en nickskicklig spelare.
Som målskytt har vi Torres och som djupledslöpare kommer Diego och till viss del även Arizmendi.
Men jag förstår vad du menar, fast jag tror inte att Suazo skulle bli någon större succé. Bianchi dock kan vi få utan större problem och mål gör han definitivt. 24 år också jämfört med Suazos 28. Annars finns antagligen möjligheten att värva just Makaay, om Bayern får Luca Toni dvs.
Real Madrid Pipita-y-Robzon
2007-05-17 21:35
Skit i Nani! Ni har Maxi och Petrov som är bättre!
Atlético Andero
2007-05-17 21:18
Ämne: hej alla atleticos......
Torres kommer att spela om ingenting händer på morgondagens träning. Men det tror jag knappast då man brukar köra med lättare pass för att avsluta veckan. ;-)

Han var ju skadad nyligen, men kom ju tillbaka och spelade mot Getafe senast.
Real Madrid janho
2007-05-17 21:14
hej alla atleticos....

Undrar bara Kommer torres att spela matchen på söndag? eller är han skadaD?
Atlético Futre
2007-05-17 19:44
JFH,

Nja, det övertygar mig inte, Suazo är mer än en anfallare som gör mål - han skulle tillföra mer än vad t.ex. Huntelaar eller Iaquinta skulle göra på planen. Han bär ett helt lag på sina axlar (ett ansvar som t.o.m. Torres oftast har problem med). Iaquintas kvalitéer skulle inte tillföra eller göra mer nytta än vad t.ex. Kezman gjorde under sin tid - tror jag.
Iaquinta är ingen anfallare som springer ifrån sina försvarare, Iaquinta är inte heller känd för sin teknik - och skulle han verkligen göra så många mål i La Liga?

Vi behöver ingen target, vi behöver en målskytt som man alltid kan lita på och kanske lite mer.
Med Suazo skulle vi inte bara ha en målskytt, han skulle avlasta lagkamraterna (tack vare sin spelstil) vilket kanske skulle kunna få Torres & co att prestera bättre och göra fler mål.

Men, helst en "Makaay" eller en "Nistelrooy" aktig typ skulle vara perfekt iofs, men Iaquinta är väl inte en sån spelare? Rätta mig gärna om jag har fel, själv är jag inte så säker...

Enligt mig vore Iaquinta som en lite bättre version av Mista, men fortfarande inte tillräckligt bra...
Atlético rawkus
2007-05-17 18:26
[RealMadrid- R9 Ronaldo]: Och poangen med Nani ar...?

Vi behover ej han - vi har petrov, samt Jurado(aven om jag foredrar att han anvands centralt).

Jag ar sjalv Milanista, sa jag forsatter att garva at era blivande presidenters loften om "Kaka hit och Kaka dit" ;)

"Inte ens de rikaste av alla barn far alltid vad de vill ha" ;) Varfor skulle Kaka lamna? Varfor skulle C Ronaldo lamna Utd? For att ni ar "varldens basta lag"?! Darfor ni vunnit sa oerhort mycket pa sistone? Darfor vi ar efter ar ser er ga langt i CH League? Nae, trodde val det... Forstar ej eran lednings "FM-installning". Nar ska det skapas stabilitet? Inte genom att vara intresserade av ALLA stornamn sasong efter sasong... Galacticos var ett pinsamt motto, och for eran skull hoppas jag ni anvender er av eran talangfabrik. Ni borde ju ha en hyffsad iaf :) Samt oerhort kul hur det koms in pa vart forum och smeks medhars infor Barca matchen :D Arligt sa struntar jag blankt i utgangen for er. Det ligger helt i era hander nu :)

culé hasta la muerte: kan personligen inte jamfora Gabi och Garcia, iaf inte som Gabi spelat i Atleti...
Arteta vore ej fel, lite som att valja mellan chocklad och chocklad ;)
Val mott i helgens drabbning!

AUPA!!
Atlético garmaffi_90
2007-05-17 17:59
Läste nyss att Atleti är intreserade av Fernando Baiano från Celta dè Vigo, hans kontrakt går ut om ett år, men han själv sägs vilja skriv på ett nytt kontrakt även om Celta Vigo åker ur Primera Divison.

Jag tycker att klubb-ledningen borde satsa på en annan forward än Fernando Baiano, där han själv och Celta haft en tung säsong, även fast Baiano nätat 11 gånger den här säsongen.

Atlético senken
2007-05-17 17:43
på dem senaste 3 matcherna har Ruben Ramos gjort 5 mål :)

inte dåligt!! verkar kommit igång nu på slutet:)
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2007-05-17 16:28
Ämne: [RealMadrid- R9 Rona....
Benitez dissade absolut inte oss. Real Madrid skrev till och med på hemsidan att man inte har erbjudit Benitez ett kontrakt. Kaka dissade oss men Kaka är en storspelare inte en medelmåtta som Nani.

Jag har värkligen saknat en spelare i Atl Madrid som gör det roligt att titta på er , Guess who ? Maxi Rodriguez . Han är topp 5 i La ligas bästa spelare , riktigt bra.
Atlético Rueda
2007-05-17 16:22
Jag sticker till Madrid och ser söndagens match på plats, så ni som vill tippa på tips-sidan får skicka ett pm till mig då jag tyvärr inte kommer hinna uppdatera den.
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-17 16:08
rawkus

Hmm..Tycker Raúl Garcia är absolut duktig, men för mig har ni redan en likvärdig spelare i Gabi, visst han ska till Zaragoza nu..Det jag menar är att Garcia har en del att bevisa fortfarande, - i mitt tycke självklart! =) - han var mkt duktig förra året men jag tycker att det har gått segare i år. Tycker Arteta är lite mer komplett och har lite mer spetskompetens, framförallt rent offensivt!
Karzano Gago #16
2007-05-17 15:58
Kom igen nu, Vi vinner mot Huelva, Ni vinner mot Barcelona blir bra för båda lagen :D
Atlético rawkus
2007-05-17 15:55
cule: Haller med om Arteta, men vill hellre se Garcia (Osasuna) :)
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-17 15:50
Intressant diskussion ni har om Iaquinta! Personligen så tycker jag att Braulio är värd en ärlig chans i Atletico. Han är lång och ganska likt i spelstilen till Iaquinta, varför värva en spelare för massa miljoner när ni kan ha lösningen hemma!? Visst Braulio har inte direkt öst in mål i Salamanca, men han lär höja sig när han väl spelar med bättre spelare. Vidare tycker jag att allt det ryktas om Atletico, Quaresma, Iaquinta osv. är just sådana positioner där ni redan har bra med spelare. Ni måste satsa på en bra innermittfältare, Arteta (har sagt det innan, men säger det igen!) vore perfekt för er. Grabben blev vald i årets lag i Premier League i år..Inte illa!
Atlético rawkus
2007-05-17 15:46
[RealMadrid- R9 Ronaldo]: ...och Benitez, Kaka mfl dissade er ;)

Nani who? We've got Petrov! :)
Annons: