/spanien/atletico/forum/2223.aspx/spanien/atletico/forum/2223.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Celta Vigo Diego Placente
2007-05-21 20:45
R-7//

Atletico är så många gånger bättre än Real. Real vinner alltid trots halvdant spel, med mål i slutminuterna. Real är sällan det bättre laget, men de är effektiva som sjutton. Atletico är snarare tvärtom. Trots alla skador de har haft har spelet hållt en ganska god klass, även om inte turen riktigt hållt sig där.

Jag gillar inte Atletico men jag kan säga direkt att det där bara är bullshit.
Atlético JFH
2007-05-21 20:44
Om ni är klasser bättre, varför blev ni då helt utspelade och tog en usel poäng efter en domarinsats som inte ens Franco under sina glansdagar kunde "fixa"?
50% av alla realfans som skriver här är ändå gloryhunters, som gillar att skryta om alla sina otroliga titlar som de vann på ett helt rättvist sätt...
Real Madrid R-7
2007-05-21 20:33
Lush//

Om jag ändå ska titta tillbaka till senaste matchen så kan väl titta tillbaka till alla våra möten?
men om vi ska snacka NU tid så leder vi ligan och ni tar inte ens en europa plats som ni har satsat på hela säsongen.
vi är klasser bättre än er, det går inte ens o jämföra.

vi har till och med torskat mot huelva,levante, celta och osv. men som sagt tabellen ;)
Barcelona Evička
2007-05-21 20:30
Futre
OK, jag fattade det som att han fick hoppa in efter Leo Francos skada i en tidigare match, men att han var med från start första gången igår, men så var det kanske inte. Hur som helst - att håna och jämföra honom med en målvakt som har många års erfarenhet är i alla fall inte helt juste.
Atlético Lush
2007-05-21 20:26
Till alla Realfans,

ja, ni har varit jämnare och bättre under säsongen. Men kom fan inte och säg att ni är bättre än Atletico. Hur gick det i matchen mot oss? Alla vet att resultatet ljuger, vi ägde er STORT! Jag skiter fullständigt i vad ni vann för 20 år sen. Det är nutiden som gäller.
Atlético Futre
2007-05-21 20:21
Evička,

För att rätta dig, det var långt ifrån Ivan, "Pichu" Cuellars första match, för ett par veckor sedan tabbade han sig mot Espanyol också. Men han ska ha heder för att vara den ende som vågade på en intervju efter matchen.

Backlinjen och inställningen på alla i laget var lika uselt som Pichus tre tabbar...

Läggmatch eller inte, förnedrande är det.

Helt otroligt att det är realfansen som tar åt sig vinsten och hånar, när det hade varit mer logisk om culés hade visat brist på ödmjukhet.

Stort av er barcasupportrar som inte strör salt i såren.
Barcelona Evička
2007-05-21 20:21
Ämne: Evièka//

Du har ....
Och det skulle inte gälla maränger menar du? DEt är få som tror de är nåt så mycket som de vitklädda kungliga. Fast du gav mig rätt i att ni är självgoda...eller var det det andra som också var rätt? Varför har ni ert forum stängt btw?
Real Madrid R-7
2007-05-21 20:13
Evièka//

Du har rätt. men dom har fixat er i 2 år kanske utan förlust.
varför tappa den sviten på dehär sättet?
jo för både spelarna och fansen leker bra, dom tror dom är nått.
Barcelona Evička
2007-05-21 20:02
Síempre_Madridista

Nej, men han släpper in tre vardera mot Espanyol och nykomlingarna Recreativo. På hemmaplan. Du jämför en kille som spelar sin första ligamatch och ställs mot spelare som Ronaldinho och Eto'o med en som har många års erfarenhet av proffsspel på högsta nivå. Ni maränger är nog det mest jävla självgoda som finns.

Till alla Atléticofans är det bara att uppriktigt beklaga. Jag håller med Daniel i hans text. Pichu får kanske ta på sig förlusten, men förnedringen är banne mig inte hans fel. Lagets agerande var under all kritik. De verkade strunta i alltihop och lät den stackars keepern hämta ut boll efter
boll ur målet. Vad hade den kraken gjort för att förtjäna att bli så totalt utlämnad av sina lagkamrater? Hade han legat med de andras flickvänner? Jag har såklart inget emot att se Barça vinna stort och få igång målskyttet, men det var inte 100% kul att bevittna 90 minuters avrättning.
skidrow
2007-05-21 19:56
Ämne: vi tar det igen.
k....
I rest my case.
Spanien Pirlo#21
2007-05-21 19:47
Vad var det för pajas som ni hade i målet igår?
Han var riktigt kass, fast försvaret hjälpte ju inte till så jättemycket.
Real Madrid R-7
2007-05-21 19:47
vi tar det igen.
kommer ni ihåg när ni skrev artilkel om real madrid?

jag kom in här och sa til er att ni inte har något med toppen att göra därför ska ni ge fan i och skriva om som bästa.
då sa ni bara stick och sånt..

igår bevisade ni för mig och för er själva att ni är det pinsammaste madrid laget. ni har verkligen inget att säga längre.
det satt fint med en artikel om er ursunkiga målvakt.

GUD sraffa er.
skidrow
2007-05-21 19:10
Varför väljer realredaktionen att skriva en helt otroligt löjlig artikel om det som hände igår? De måste ju vara fullt medvetna om att en stor mängd av deras "fans" som besöker sidan är riktigt slut i huvudet och kommer bara att komma hit och spy mer galla och så kommer de inte få skriva här nåt mer på ett tag. Riktigt onödigt. Dessutom verkar författaren inte vara riktigt påläst när han skriver att pichu "plötsligt står i mål" och att han inte har förstått att pablo visat prov på kass lojalitet nyligen. Eller så vet han om allt det och hetsar lite extra med flit. Vilket isåfall är ännu dummare.
Atlético Lush
2007-05-21 18:10
Essien,

det stämmer ju - men ändå, hårt som fan! Vad ska man göra? Han brinner för Atletico, och det är ju inte direkt han som sätter värdet. Dags att blomstra lilla Torres...
€ssien
2007-05-21 18:04
Yahoo rankar säsongens sämsta spelare. Torres är med där. Med all rätt också kanske?
Real Madrid Gabinho! [#10]
2007-05-21 18:00
Ämne: Hej, " I come i....
Värda efter sån match? haha Recrativo e mycke mer värda den platsen!
Real Madrid Gabinho! [#10]
2007-05-21 18:00
Man vet lätt att de va en läggmatch! sen 01/02 har man vunnit en på alla så kommer de direkt en 6-0. Ehh behöver inte säga mer förutom att man tappar hela sin respekt till hela Atletico och e man smart sparkar man idioten Aguirre sämre tränare finns inte säkert tagit emot pengar för de hära.
Real Madrid locote
2007-05-21 17:56
Hej, " I come in peace"

Jag undrar varför Perea och Pablo inte spelade. Skadade? Synd att det gick som det gick, hade hoppats på er ;)

Ni kan vara lugn, ni tar sista UEFA-platsen, känns som ni är värda det.
Ha det bra
Atlético JFH
2007-05-21 17:45
Matchen har jag inte mycket att säga om. Alla såg "blodbadet". Nu är det bara en tidsfråga innan Aguirre får sparken. Det finns inte en chans att Cerezo låter det här passera. Antingen Aguirre eller ett antal spelare och traditionsenligt brukar det vara tränaren som ryker först i Atleti.
Jag kan ärligt talat inte säga att jag kommer att sakna Aguirre ifall det händer. Gillar inte hans laguttagningar, värvningar, byten under match mm. Det jag tycker är synd är att han inte får chansen att visa vad han kan klara av. För även om jag inte gillar hans tränarstil är jag övertygad om att han är en "vinnare", som kunde ha lett det här laget till något stort.

tankar inför nästa säsong? Oavsett om vi når Europa eller inte finns det mycket kvalitet i det här laget. Förstärkningar bör vara en högerback, en offensiv mittfältare och en tung anfallare. Då har vi antagligen både spetsen och bredden för att lyckas. Perea och Pablo måste spela tillsammans. Ligans bästa mittbackspar, utan konkurrens får inte spela i en av säsongens största matcher. Det är inte bra. Lopez på vänsterbacken är betydligt bättre än Pernia, men det är alltså högerbacksplatsen som är problemet. Seita är ingen dålig back i sina bästa stunder, men när han är dålig då är han verkligen under isen. Leo är given i målet och nu är det dags för Roberto att ta klivet upp som andrakeeper. De Egea kan ta hans plats i reservlaget och Cuellar kan söka sig bort från Madrid. Inte baserat enbart på den här matchen utan på flera tveksamma framträdanden i Francos frånvaro. Mittfältet är till 3/4 givet liksom Agüero och Torres i anfallet. Dvs om Torres inte lämnar klubben...

Nya tag mot Gimnastic och en seger är verkligen ett måste. Nu eller aldrig!
Real Madrid Síempre_Madridista
2007-05-21 17:23
Duktig Pichu Cuellar é...han är nästan lika bra som Casillas ju..bara att Casillas inte släpper in 6 mål hemma mot Barcelona ahhaa....
Atlético AnderssonTheOne
2007-05-21 17:09
Ämne: Var jag den enda som....
sorgligt att Torres ska behöva spela i ett lag som utklassas så brutalt, för sin egen skulle borde han kanske lämna oss efter säsongen, den smärtsamma sanningen har talat :/
Atlético Lippan
2007-05-21 17:07
Gimnastic - Atletico har flyttats fram till kl. 19.00 på söndag. Så jag antar att tv4+ inte har något val utan att visa oss igen.
Länktips: www.lfp.es/
Real Madrid Älskar RealMadrid
2007-05-21 17:07
Hejsan, har en fråga varför satt Perea och Pablo på bänken?... Tycker att Perea är en av världens bästa back ser ingen svaghet hos honom. Han är en av mina favorit spelare i laliga.

0-6 pinsamt!
skidrow
2007-05-21 17:06
Ämne: Mycket pinsamt Tv4P....
Fast det var ju faktiskt sant det mesta han sa. Messi är ju en helt underbar spelare, ribbträffen var j-vligt hård, barca lekte som dom ville... Det där med den bästa fotbollen på 35 år kanske var lite överdrivet men det va jävligt snyggt iaf och det var ju mot koner. Så att säga att dom håller på barca tycker jag är dumt, dom skulle ha sagt samma saker om real hade spöat skiten ur nåt sopgäng (vilket atletico var igår). Du överdriver ju bara för att du hatar barca. Försök inte värva folk till din hatkampanj.
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-21 16:53
För ursäkta om nåt inlägg som jag skrev uppfattades som kränkande mot er - kan tänka mig att det stängdes ner p.g.a det vitas "genomtänkta" (ironi!) inlägg -..Tyckte det var en märklig match igår. Första halvtimmen var betydligt jämnt, Barcelona hade lärt sig läxan kändes det som. Backlinjen fall betydligt i egen planhalva, detta kan jag tänka mig för att slippa Torres löpningar i djupled. Detta innebär även att Barças väg till anfall var längre än vanligt.

Och sen ja, vad ska man säga om Pichu? Lider verkligen med han, tyckte han var riktigt bra matcherna han fick stå förra året. Men igår så hade han helt enkelt en dålig dag plus att väderförhållande gjorde det inte enkelt för målvaktspelet igår.

Men sen att det snackas om läggmatch är för mig helt j*vla obegripligt. Nu hoppas jag verkligen att Atlético tar nya tag och samlar ihop sig för att knipa en europa plats det är ni värda!!

Sen hörni, tycker ni är lite hårda när det gäller Eller. Visserligen blev han utvisad igår, men jag tycker det är en duktig mittback och framförallt en spelande mittback. Inte något direkt tjongande från hans sida utan tvärtom försöker spela boll från backlinje och uppåt. Men sen kanske ni behöver en snabb back bredvid han. Sa till Daniel på telefon igår att för Barça var det bra nyheter att inte Perea spelar. Grabben gör alltid sin bästa match mot Barcelona och Eto´o...Nähe ska inte störa mer, trevligt att man fick skriva igen iallafall!
Adios amigos y caminad con la cabeza arriba.

PS Det lätta är att hålla på Real Madrid så ni ska vara stolta! DS
Atlético acerci
2007-05-21 16:50
Nä Ze Castro har jag inte mycket över för, eller inte om han ska vara given i startelvan, han är talangfull och kommer att utvecklas, men match efter match gör han enkla misstag och bjuder på friläge efter friläge. Jag väljer perea/eller alla dagar i veckan. Eller har imponerat, han sa innan han kom till klubben att han trodde att fansen i atletico skulle uppskatta han för att han spelar enkelt, och det gör jag verkligen, redan nu en kugge i laget, ze castro bör förpassas till avbytarbänken.

När jag skriver det här regnar det mot mitt fönster och har precis kollat på länken lusch skickade och "bad day" spelas på radion, inte skoj alls.
Real Madrid Tretton
2007-05-21 16:39
Mycket pinsamt Tv4Plus.

Mycket pinsamt att i Tv4Plus har en kommentator som rent ÖPPET enligt mig hejar på Barcelona. Vem undrar ni, jo inte Pontus utan den andra amatören som kommenterade matchen mellan Atletico och Barcelona.

Jag skall citera honom:

"Jag har aldrig sett något så bra så länge jag sett på fotboll, i 35 år" - Ett väggpass mellan Ronie och Eto.

"Jag älskar den där pojken" - Messi lobbar över spaniens sämsta målvakt.

"detta är propaganda fotboll" - Ronie misslyckas med en klackspark.

"det hördes i Sverige och Cameron" - Eto skjuter i ribban.

"Barcelona har bättre och enklare matcher framför sig än Real Madrid" - Getafe och Espanyol, enkla?

"dem spelar mot ett gäng koner" - man säger inte så, Atletico har också fans i Sverige.

Mycket pinsamt Tv4 att anställa en som redan håller på ett lag. Om det skall vara så, varför inte låta Bojan kommentera Real Madrid matcherna i så fall?

Jag är Real Madrid fan och så stolt över det. Men vad om jag vore Atletico fan? Hur skulle det vara att höra en sådan amatör prata så överdrivet om Barca och så förnedrande om Atletico?

Pinsamt Tv4Barca! Mycket oprofessionellt !

Hala Madrid.
Atlético Fernando9Torres
2007-05-21 16:34
hur länge ska Leo Franco var borta???
Varför kör inte Aguirre med Pablo/Perea istället fast jag tycker docka att Ze Castro skulle ha högre betyg.
Real Madrid mali
2007-05-21 16:21
...

Pinsamt!?
- Japp..

Erat försvar spel var det dåligaste jag sett på hela La Liga, igår. Vart är Pablo!? Saknaden till honom är riktigt stor inför den här matchen..
Den enda som ville något var El niño.. Han såg piggast ut och drog några enstaka skott på mål. Han har hjärta för klubben, det märker man.
Om ni ska ha en plats i UEFA - Cupen och överhuvudtaget spela Uefa krävs det mycket bättre försvar spel än det här..

HALA MADRID!
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2007-05-21 16:17
Sorry , ta bort detta.
Annons: