/spanien/atletico/forum/2222.aspx/spanien/atletico/forum/2222.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Futre
2007-05-21 22:47
Mano,

"-Det är inte bra för Real. Åt helvete med oss, bara det inte går bra för Real. "

Vilka supportrar HÄR syftar du på? Förklara nu, menar du att vi i förstahand ville se vårt lag förlora? I så fall har du förstått fel...

Jag (och förmodligen 99 % av de andra rojiblancos) håller med dig om en grej, (som jag också påpekade tidigare), att spelarnas inställning var totalt värdelös - de brydde sig inte om skölden de representerade.
Real Madrid Mano
2007-05-21 22:42
Captian Fabuloso Cave Of Hair //

Jag sitter inte med i redaktionen så jag kan tyvärr inte påverka vad som skrivs. Krönikan beskriver, som du säger, de flesta av våra fans. Det vet jag, jag är inte dum eller blind. Jag kan ärligt påstå att jag inte tillhör den skaran då jag aldrig ens trott på att Atletico ska "hjälpa" oss på något sätt.

Men det som stör mig är att man i Atletico lägret nästan är glada över att man torskar med 0-6.

-Det är inte bra för Real. Åt helvete med oss, bara det inte går bra för Real.

Den mentaliteten verkar finnas hos de flesta så kallade supportrar och det är riktigt skrämmande. Rivalitet i all ära, huvudstadslag som vi är, men då man på ett enögt sätt skiter i hur det går för sitt eget lag enbart för att det ska dåligt för rivalerna, då är det något som är fel.
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-21 22:40
Mano

Lika pinsam är ditt inlägg. Ni kräver att det ska spela deras(Atleticos) spel? Du kan inte kräva nånting än att ditt lag (Real Madrid) försöker vinna sin match punkt slut. Professionalismen? Alla kan ha en dålig dag, precis som när Real Madrid föll mot just Recreativo Huelva med 3-0 på er så anrika Bernabeu stadion.

Ni snackar och snackar en jävla massa skit (ursäkta orden red.) endast för att detta inte gynnar er i jakten av ligaguldet. Sedan kan jag inte förstå att ni orkar lägga ner så fantastiskt mkt tid på en sådan löjlig diskussion. Jag menar Madrid har tre matcher kvar, vinner ni dem så är ni mästare. Fokusera på de istället. Men uppenbarligen verkar ni mer oroliga för att ni inte klarar av detta.

Du skulle ha hört Torres igår när han gav ut intervju till El Larguero på La Cadena Ser, han var förbannad, ledsen m.m. precis som många Atleticosupportrar. Och jag kommer aldrig att tro att ingen fotbollsspelare som ska ut o lira i 90 minuter går in med inställningen att förlora en match! Har man denna inställningen når man aldrig primera division spel eller profesionell fotboll!

Tycker Daniels artikel annars är klockren, som vanligt. Och visar på ännu en gång att Madrid fansen är dåliga förlorare men ännu sämre vinnare.. Som sagt Atleticos bara att gå vidare och fokusera på nästa match!
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-05-21 22:35
Mano

Det enda som är pinsamt här är er redaktions senaste krönika. Starkt jobbat :) Nej Atleticos senaste krönika beskriver nog nästan 80% utav alla era supportarar på svenska fans. Så är de (även om du kanske inte tillhör den skaran), du kanske inte märker det pågrund av ditt färgade hjärta.

Aja, ville bara säga tack för en god match till alla er Colchoneros. Jag har aldrig varit ett fán till er, med tanke på att jag alltid förlorar pengar då jag satsar på er, och att ni alltid spöar oss (denna gång skillt).

Men tack för matchen, och ni har en riktigt skön redaktion som verkligen producerar, det ser man på allt ert "spam" av artiklar :)

Edit: "Gud straffa er". Fyra ord år det; Jag- föll- av -stolen :)))))
Real Madrid Madridista´
2007-05-21 22:34
Synd Att ni förlora på detta sättet. Jag har aldrig varit inne i era Forum. den är fin.
Det som hände igår hade inget med oss att göra . bara pinsamt för era del. Jag hoppas att ni får en bra hämnd i camp nou nästa sesäong för det är vad jag skulle önska mig som en Real support.

Och det har ni gjort innan har varit en Mardröm för Barca. jag tror inte att ni la er. Men det va verkligen pinsamt att se de spela igår. Man kunde nästan tro att dom La sig.
Real Madrid Mano
2007-05-21 22:24
Pinsam artikel. Saken är att vi hade nästan hoppats på att ni INTE skulle hjälpa oss, utan bara spela fotboll mot Barca. Det enda vi krävde av er var att spela ert spel som jag och så många andra merengues vet att ni kan.

Det hela handlar inte om att hjälpa storebror eller lillebror. Sen när har familjefotboll existerat på denna nivå? Vi bad er aldrig att "hjälpa" oss. Den dagen vi ber er hjälpa oss, den dagen kan ni ställa er upp och spotta oss i ansiktet. Då är vi inte värda Real Madrids färger. En klubb av vår rang ska inte behöva gå runt och be om hjälp för att ta hem ligan.

Se inte detta som något dåligt, tvärtom. Jag är sur på både oss och er. Oss för att vi nu blir besvikna eftersom alla trott ni ska köra över Barca med 5-0. Besviken på er för att ert hat och trångsynhet verkligen gick att ta på i matchen mot Barca. Ingen av spelarna ville jobba för Atletico. Det enda som var i hjärnan på dem var att stjälpa Real. Vart tog professionalismen vägen?

Atletico kunde väl åtminstone försöka spela fotboll. Om inte för vår skull, fine, men åtminstone för den sköld spelarna bär till vänster. För staden Madrid som nu får skämmas. 0-6. Visst, ert mål med att göra livet surt för Real var uppnått, men titta till vilket pris.

Man har tappat respekten för er. Tyvärr, men sant.
Atlético wesse
2007-05-21 22:22
Daniel, du har gjort det igen! Riktigt skönt skrivet, att sen läsa Reals krönika "Är Pichu Cuellar verkligen målvakt?" får mig att dra på smilbanden.

Det är otroligt att dom verkligen kan tro att Atlético skulle lägga sig! Jag är mållös..

Jag personligen ser det som ett j-a slag under bältet, vi har just förlorat med 6-0, (jag kunde inte se hela matchen, var tvungen att fimpa tv:n) och sen kommer nån och säger att vi la oss?
Atlético guRRet
2007-05-21 22:14
Problemet är om det sitter kvar i huvudet på spelarna. Jag fruktar en fullständig kollaps här i slutskedet, och vi kan t.o.m. missa Intertoto. Som tur är får vi enklast tänkbara motståndare att revanschera oss, avsågade Nástic. Men kaptenen Torres såg ju gråtfärdig ut när han gick mot omklädningsrummet, och jag tror att han om någon påverkas av förlusten.
Atlético Atlético_
2007-05-21 22:13
"Fan va Atletico e sämsta laget e la liga"

Jaa..vad ska man säga? Frågan är varför alla idioter håller på Real Madrid

Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2007-05-21 22:09
Daniel, sjukt bra skrivet !!

Aupa Atleti. Contigo hasta morir!
Atlético zoran
2007-05-21 22:07
"Gud straffa er"-kommentaren är sjukt rolig

Jävligt rolig läsning åtminstone och det går inte mer än att bra skratta och glömma förlusten mot Barcelona.
Atlético Lush
2007-05-21 22:03
Daniel, vad ska man säga? Du lyckas alltid. Din sarkasm får mig alltid att skratta.
Real Madrid Artan
2007-05-21 22:02
Hoppas bara att ni börjar vinna igen efter förlusten igår och behåller Uefa cup platsen.
Ni är trots allt från Madrid.

Varför spelade inte Pablo och Perea?

En annan fråga, vad tycker ni om Jurado? Bra eller dålig, motivera gärna varför ni tycker som ni gör.

Hala Madrid.
skidrow
2007-05-21 21:57
hahaha snygg smash Daniel, inte svår att sätta men ack så skönt ändå. =)
Atlético Lush
2007-05-21 21:28
La Cibeles,

Jag ber om ursäkt, alla Realfans skryter inte på det sättet. Men ni vet vilka ni är och till vilka det var riktat. Står för det jag sa.

Men det är bra att det faktiskt finns de som inte är så självgoda osv.

Vet inte om jag menar det, haha - men lycka till :)
Atlético guRRet
2007-05-21 21:25
Blir så otroligt förbannad över att läsa Peter Anderssons s.k. krönika. Visst, Pichu gjorde inte sin bästa match igår, men att angripa hans privatliv är så jävla illa, elelr var det ett skämt som jag missuppfattade? Är han inte heltidsanställd av klubben? Om inte så ska jag skicka honom ett mail om hur patetisk han är som skriver så bara för att visa sig vara på styva linan som nykomling till Rea$s redaktion.

P.S.
Om det var ett (dåligt) skämt har jag gjort bort mig ordentligt nu...
Atlético Lush
2007-05-21 20:46
R-7,

När jag snackar nutid så menar jag inte tabellen. Det jag menar är att jag skiter i om ni ägde oss för 10 år sen, men att senaste matchen så blev ni ägda. Att ni ägde oss för flera år sen hjälper er inte att vinna ligan, trots att jag tyvärr måste erkänna - kanske gör det. Jag bryr mig mer om Atleticos uefa cup plats än att ni vinner/förlorar eller vad det fan e ni nu gör.
Celta Vigo Diego Placente
2007-05-21 20:45
R-7//

Atletico är så många gånger bättre än Real. Real vinner alltid trots halvdant spel, med mål i slutminuterna. Real är sällan det bättre laget, men de är effektiva som sjutton. Atletico är snarare tvärtom. Trots alla skador de har haft har spelet hållt en ganska god klass, även om inte turen riktigt hållt sig där.

Jag gillar inte Atletico men jag kan säga direkt att det där bara är bullshit.
Atlético JFH
2007-05-21 20:44
Om ni är klasser bättre, varför blev ni då helt utspelade och tog en usel poäng efter en domarinsats som inte ens Franco under sina glansdagar kunde "fixa"?
50% av alla realfans som skriver här är ändå gloryhunters, som gillar att skryta om alla sina otroliga titlar som de vann på ett helt rättvist sätt...
Real Madrid R-7
2007-05-21 20:33
Lush//

Om jag ändå ska titta tillbaka till senaste matchen så kan väl titta tillbaka till alla våra möten?
men om vi ska snacka NU tid så leder vi ligan och ni tar inte ens en europa plats som ni har satsat på hela säsongen.
vi är klasser bättre än er, det går inte ens o jämföra.

vi har till och med torskat mot huelva,levante, celta och osv. men som sagt tabellen ;)
Barcelona Evička
2007-05-21 20:30
Futre
OK, jag fattade det som att han fick hoppa in efter Leo Francos skada i en tidigare match, men att han var med från start första gången igår, men så var det kanske inte. Hur som helst - att håna och jämföra honom med en målvakt som har många års erfarenhet är i alla fall inte helt juste.
Atlético Lush
2007-05-21 20:26
Till alla Realfans,

ja, ni har varit jämnare och bättre under säsongen. Men kom fan inte och säg att ni är bättre än Atletico. Hur gick det i matchen mot oss? Alla vet att resultatet ljuger, vi ägde er STORT! Jag skiter fullständigt i vad ni vann för 20 år sen. Det är nutiden som gäller.
Atlético Futre
2007-05-21 20:21
Evička,

För att rätta dig, det var långt ifrån Ivan, "Pichu" Cuellars första match, för ett par veckor sedan tabbade han sig mot Espanyol också. Men han ska ha heder för att vara den ende som vågade på en intervju efter matchen.

Backlinjen och inställningen på alla i laget var lika uselt som Pichus tre tabbar...

Läggmatch eller inte, förnedrande är det.

Helt otroligt att det är realfansen som tar åt sig vinsten och hånar, när det hade varit mer logisk om culés hade visat brist på ödmjukhet.

Stort av er barcasupportrar som inte strör salt i såren.
Barcelona Evička
2007-05-21 20:21
Ämne: Evièka//

Du har ....
Och det skulle inte gälla maränger menar du? DEt är få som tror de är nåt så mycket som de vitklädda kungliga. Fast du gav mig rätt i att ni är självgoda...eller var det det andra som också var rätt? Varför har ni ert forum stängt btw?
Real Madrid R-7
2007-05-21 20:13
Evièka//

Du har rätt. men dom har fixat er i 2 år kanske utan förlust.
varför tappa den sviten på dehär sättet?
jo för både spelarna och fansen leker bra, dom tror dom är nått.
Barcelona Evička
2007-05-21 20:02
Síempre_Madridista

Nej, men han släpper in tre vardera mot Espanyol och nykomlingarna Recreativo. På hemmaplan. Du jämför en kille som spelar sin första ligamatch och ställs mot spelare som Ronaldinho och Eto'o med en som har många års erfarenhet av proffsspel på högsta nivå. Ni maränger är nog det mest jävla självgoda som finns.

Till alla Atléticofans är det bara att uppriktigt beklaga. Jag håller med Daniel i hans text. Pichu får kanske ta på sig förlusten, men förnedringen är banne mig inte hans fel. Lagets agerande var under all kritik. De verkade strunta i alltihop och lät den stackars keepern hämta ut boll efter
boll ur målet. Vad hade den kraken gjort för att förtjäna att bli så totalt utlämnad av sina lagkamrater? Hade han legat med de andras flickvänner? Jag har såklart inget emot att se Barça vinna stort och få igång målskyttet, men det var inte 100% kul att bevittna 90 minuters avrättning.
skidrow
2007-05-21 19:56
Ämne: vi tar det igen.
k....
I rest my case.
Spanien Pirlo#21
2007-05-21 19:47
Vad var det för pajas som ni hade i målet igår?
Han var riktigt kass, fast försvaret hjälpte ju inte till så jättemycket.
Real Madrid R-7
2007-05-21 19:47
vi tar det igen.
kommer ni ihåg när ni skrev artilkel om real madrid?

jag kom in här och sa til er att ni inte har något med toppen att göra därför ska ni ge fan i och skriva om som bästa.
då sa ni bara stick och sånt..

igår bevisade ni för mig och för er själva att ni är det pinsammaste madrid laget. ni har verkligen inget att säga längre.
det satt fint med en artikel om er ursunkiga målvakt.

GUD sraffa er.
skidrow
2007-05-21 19:10
Varför väljer realredaktionen att skriva en helt otroligt löjlig artikel om det som hände igår? De måste ju vara fullt medvetna om att en stor mängd av deras "fans" som besöker sidan är riktigt slut i huvudet och kommer bara att komma hit och spy mer galla och så kommer de inte få skriva här nåt mer på ett tag. Riktigt onödigt. Dessutom verkar författaren inte vara riktigt påläst när han skriver att pichu "plötsligt står i mål" och att han inte har förstått att pablo visat prov på kass lojalitet nyligen. Eller så vet han om allt det och hetsar lite extra med flit. Vilket isåfall är ännu dummare.
Annons: