/spanien/atletico/forum/2217.aspx/spanien/atletico/forum/2217.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Andero
2007-05-31 11:04
Ämne: Har för mig att jag ....
Start. Ta en titt på högerspalten.
Atlético Torrmos
2007-05-31 11:00
OMPHALE ska du åka och så en Atletico de Madrid match så kan du få en beskrivning till Vicenta Calderon ifrån mig. Ska bara leta på mitt metro kort. Det är för övrigt väldigt enkelt att ta sig dit, det är bara att följa strömmen =)
Atlético Omphale
2007-05-31 09:35
Har för mig att jag sett nån reseguide som redaktionen skrivit till hur man tar sig till vincente calderon... stämmer detta och var kan jag i så fall hitta den?
Atlético Torrmos
2007-05-30 23:46
Torres kommer vara borta ifrån träning i ca 1,5 vecka. Han kommer få en bra behandling, den bästa han kan få! Så han kommer lätt att vara tillbaka för att hjälpa Atletico vinna sina sista matchen och där med säkra europa spel nästa år. =)
Atlético zoran
2007-05-30 21:37
Riktigt kul att Miguel får chansen att spela en match från start, och sin allra första från start sedan försäsongen.

Aupa Miguel!

Atlético Bobban
2007-05-30 21:25
Ämne: Enligt Aftonbladet s....
Aftonbladet är ju kända för att alltid skriva sanningen, eller hur?

Nä, håll dig uppdaterad på den här sidan så kan du sova lugnt om nätterna;)
Atlético Lush
2007-05-30 18:05
Enligt Aftonbladet så ska Torres vara borta i 3 veckor (!) och kommer att missa resten av ligan. Är det de som överdriver eller vad är det som gäller egentligen?
Atlético Futre
2007-05-30 17:57
Ämne: Tribalfootball har e....Jag har väldigt svårt att se detta hända - som du säger, inte den mest pålitliga källan. Visst är vår styrelse dumma och skoningslösa men det här skulle väl vara överdrivet - sälja hela vår backlinje?! Precis efter att vår käre kapten har gått ut o kritiserat humle o dumle (som daniel säger) för just detta. Sedan att Arsenal skulle släppa extremt stora talanger som vela och Brendtner är jag tveksam till, att ha talanger i laget är ju Wengers grej... Har för mig att Heinze är nästan klar hos marängerna.

Det enda positiva vore väl om Brendtner hamnade i vår klubb;D En stor och stark spelare, som dessutom gör mål - är det inte en sådan spelare vi behöver? Carlos Vela låter också bra...Som sagt, det enda positiva i en mycket dålig silly season vore det om allt det här var sant.

Edit: Jag menar givetvist Bendtner :)
Atlético Fernando9Torres
2007-05-30 17:35
Just nu tycker jag nínte om Sergio Ramos som har skadat världesn bästa spelare!!
Atlético Fernando9Torres
2007-05-30 17:35
Just nu tycker jag nínte om Sergio Ramos som har skadat världesn bästa spelare!!
Atlético Lush
2007-05-30 15:40
Riktigt synd att han missar EM-kval matcherna. Han hade precis kommit igång, och med Morientes skadad så tror jag nog att han skulle fått starta. Det är iaf tur att han förmodligen inte missar slutet av ligan, det skulle däremot inte vart ett dugg bra!
Atlético JJ
2007-05-30 15:31
Tribalfootball har en del skvaller omkring Atletico:
Tydligen skulle nästan hela vår backlinje vara till salu. Pablo, Perea och Ze Castro får gå om de vill. Jag är lite osäker om Ze Castro. Jag tycker han har blandat och gett. Jag tycker helt klart han är värd en andra chans, han läser spelet bra, och är en spelande back, som Eller. Perea har jag inte mycket till övers för längre. Pablo däremot, behåll!
Flera intressanta spelare ryktas vara på väg in; Flamini, Reyes, CARLOS VELA(:D), Heinze, och även Bendnter.
Nu är ju tribalfootball inte den mest pålitliga källan, men jag ttckte det skulle var kul att höra er andras åsikter om spelarna ovan men även hur ni vill att Silly-season ska se ut?
Angående Torres: inte bra om han inte kan vara med de två sista matcherna!
Atlético Torrmos
2007-05-30 13:41
Jag blir lite lätt upprörd när jag läser artikeln angående Torres skada! Den som skrev artikeln kan inte förstå sig mycke på fotboll. Han menar att Ramos skulle ta det lugnare på träningen. Men hallå! Förstår du inte att det är på träningen som spelarna visar var de går för. Om dom då inte går in 100 i en duell så rikerar dom att bli skadade. Det är bara olyckligt att Torres råkade bli skadad men skyll inte på Ramos för de! Han är dessutom en grym spelare! Bland de bästa i världen i mina ögon! Torres kommer vara spel klar tills matchen. =) hast luego
Atlético zoran
2007-05-30 12:35
@rawkus

Jag vet att GolTV sänder La Liga varje helg i USA, nu vet jag inte om det är samma som gäller för Mexico och hur man kan få in det, men se till att kolla efter GolTV Latinoamerica.

De sände även Serie A (Fox Soccer Channel) har dock tagit över rättigheterna för nästa säsong, men även tyska Bundesliga, Honduranska Ligan, Columbianska Ligan m.m.

De har ett brett utbud och kommer även att sända Copa America som avgörs i slutet av Juni fram till mitten av Juli.

Bra kanal med mycket kvalitativ fotboll, men de har tyvärr alldeles för mycket okunniga kommentatorer som så ofta med amerikaner.

ESPN Deportes Brasil tror jag sänder lite all möjlig fotboll, de sände bl.a. Juventus matcher från Serie B i år, men även den Spanska och Tyska Ligan.

Sky Sports är annars de som sänder La Liga, Serie A, Champions League osv i England med mycket bra kommentatorer och experter.
Villarreal G.rev
2007-05-30 11:47
Respekt till Szostak som rapporterar från Segunda B!
Aupa Rayo - på väg mot Segundan!
Real Madrid Real-4-Life
2007-05-30 11:09
Vad spelar de för roll om Torres är skadad, han är ändå sämst
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-30 07:43
Rawkus

I England vet jag att det är Sky Sports som sänder La Liga matcherna, åtminstone i år...När det ESPN osv. så har jag inte mkt koll..
Atlético rawkus
2007-05-30 00:06
Skont med ny seger!!! :)

En allman fraga till er alla:

*Ar till att bestamma mig(oss) for vilket kabelpaket som ska inforskaffas... Det ena har Espn, Fox Sports mm. det andra har Sky sports... Nan som vet vilka som sander La Liga(majoriteten av de tva alternativen alltsa...) ??

Sa javla ruttet om bara det ena sander, men sedan det andra sander CH League, Serie A, Copa Libertadores mm :S

Mexikanska Clausuran avgjordes aven i sondags!!!

Match nr 1 mellan finalisterna Pachuca(som vann grundserien) och "Mexikos Real M" - Club America slutade med en harlig 2-1 seger till bortalaget Pachuca!

Match 2 i Hidalgo slutade 1-1, sa Pachuca slog America och alla icke-rikemansbarn/fans jublade :D Inklusive jag ;)

Val mott fran ett galet regnigt och varmt(=bastu...) Cancun!

Aupa!!
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-29 23:41
När det gäller Ramos så blir jag inte förvånad. Det är synd när det gäller den gode Sergio, tycker han är en otroligt duktig fotbollsspelare och har potential att bli en stor back för både Real Madrid och landslaget. Men ibland är mannen alldeles för ovårdat i sitt spel! Han har en vana till efterslängar - vi minns i senaste clasicon när han sparkar ner Ronnie utan en chans att nå bollen - och använda sig ganska flitigt av sina armbågar. Och idag detta på Torres. Säkerligen inte meningen men ingen slump att det var just Ramos.
Atlético daniel77
2007-05-29 23:37
håller med dig Christoffer!
Real Madrid chrisespaña
2007-05-29 23:21
Helt ofattbart om Alvaro Recoba skulle gå till Atlétio, en spelare som varannat år sätter en frispark. I övrigt lika god lagmoral som Antonio Cassano upphöjt i fem ;)
Atlético olallatorres
2007-05-29 22:55
så trist med torres! har verkligen sett framemot att se han i landslaget nu! håller alla mina tummar på att det inte är nåt allvarligt!
Ramos må spela fult, men han är grymt bra!
Atlético daniel77
2007-05-29 22:51
Härmed är Raul spärrad på sidan efter sitt senaste bidrag...
Barcelona Sodan
2007-05-29 22:50
¤¤Raúl¤¤

Grattis, till ett väldigt inteligent inlägg, självklart menar han att spelaren är ful och ser ut som en åsna, hoho? men det är klart profilen förklarar ju en del :-)

Ramos spelar tufft och delvis fult men att beskylla han för att skada torres är ju självklart fel. Det ska gå lite hett till på träningarna, men det var säkerligen inte med mening. Förövrigt är Ramos enligt mig kanske Reals bästa spelare alla kat.
Atlético daniel77
2007-05-29 22:45
Och käre vän, tänk på språkbruket till nästa gång... Usch, vilket otrevligt inlägg.
Atlético JFH
2007-05-29 22:42
Det handlar knappast om utseende...
Det krävs verkligen en speciell typ av människa (läs; maräng) för att tolka det på det sättet.
Atlético daniel77
2007-05-29 22:41
givetvis syftade jag på hans sätt att spela fotboll... Utseende?? Hahaha...
Atlético Futre
2007-05-29 22:03
Värvningar av diouf eller Recoba vore som ett steg bakåt för Atletico, jag ser inget de kan tillföra som våra spelare inte gör - dessutom har den förste attityd problem och den andre är väldigt skadebenägen.

Aj, hur ska det här gå. Just när Torres har börjat måla och sätta dit straffarna så riskerar han missa resten av säsongen - får se hur Aguirre ställer upp nu... :/

Maxi - Aguero?
(Jag utgår från att Maxi startar anfallare som den senaste matchen)

Maxi - Mista?

Mista - Aguero?

Vem får ta över kaptensbindeln för tillfället, är det A.Lopez om jag inte misstar mig? Har för mig att han har haft bindeln innan också (då Torres har saknats)...
Atlético Henko
2007-05-29 21:37
Det är oroväckande att Recoba-ryktena dyker upp igen, hoppas verkligen inte han kommar till Atlético. Har svårt att se vad han ska bidra med mer än att höja lönekostnaderna.

Är det någon som har koll på vad Diego är för typ av anfallare?
Atlético Andero
2007-05-29 17:21
Ämne: nu taggar vi Almeria....
Nix. Det tar drygt sex timmar att åka till Almería med bil från Madrid.

Se länktips. :-)
Annons: