/spanien/atletico/forum/2205.aspx/spanien/atletico/forum/2205.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Fernando9Torres
2007-06-12 19:04
Jag började heja på Atletico efter VM 2006 där Torres storspelade och blev min Gud! Jag var ju tvungen att ta reda på klubben han spelade i och det visade sig vara en klub som hette
Club Atletico dé Madrid (världens vackraste klubb). Jag börja ju heja på laget för att Torres spelade där och tänkte att ifall han byter klubb så börjar jag heja på den, men så växte kärleken och visste att jag var kär på riktigt! I början av säsongen så märkte jag ju även att jävlar det här var ju en bra klubb vunnit en massor i början och spelade grymt bra mot Barcelona (vilket de dock inte gjorde i senaste mötet)!! :(
Jag var väldigt glad över att jag börjat heja på ett så bra lag och inte ett lag som ligger på nedflyttningsplats till andra divisionen.
Men sen kom andra delen av säsongen och det går bra i början bortsett från förlusterna mot Sevilla och Valencia men ett storspel mot Real Madrid!!
Men sen efter de ca 10 senaste omgångarna så börjar man tänka efter lite..har klubben verkligen det som krävs för att bli en toppklubb internationellt??(hoppas det)!! Det som saknas (och det är då verkligen inga nya spelare) är en så mycket omsktiven JÄVLA ANNAMA och en gnutta (kanske lite mer än en gnutta) inspiration!!

Hoppas dock att vi vinner nästa match och att Zaragoza eller Villereal förlorar så vi kommer ut i Eouropa så kanske dem får lite inspiration och vinner den jävla cupen!!

Atlético Henko
2007-06-12 17:10
Förra året missade Atlético Europa och nu när det ser mörkt ut igen startar ryktena genast.
Som jag förstår så vill ledningen ha Torres kvar så länge han vill vara kvar i Madrid.
FTorres #9
2007-06-12 16:22
stämmer detta?
FTorres #9
2007-06-12 16:19
Känns som att det blev lite dålig stämmning här inne nu? ;)

Rawkus//
Jämför inte Chelsea och Milan, jag har hört att Milan endast vinner någonting pga att man mutar dommarna... någon annan som hört det? Ren avundsjuka att säga att man bara "köper" Gäller att få alla spelare att fungera ihop som ett lag också och det kan man väl lugnt säga att Chelsea har lyckats med. CL bucklan kommer nog inom sin tid. HAHA italienska ligan och PL? Vilken håller högre klass? Vill man se rolig fotboll så tittar man på PL eller LA liga, inte Italien. Det är som att titta på korpen fotboll, ungefär samma tempo..

Hoppas det bästa för Atletico iaf :)
Atlético Henko
2007-06-12 14:36
Angående Recoba så blir jag riktigt orolig när ryktet är så frekvent, usch hoppas inte.

Arteta ryktet verkar ha stannat just vid ett ryktet, samtidigt är det dagligen rykten om r.garcia och Cléber.
InteR-ULTRAS
2007-06-12 14:17
Recoba nära er! Hoppas han håller sig skadefri.
Atlético John Mayer
2007-06-12 13:08
Haha, faktiskt, tror inte att recoba någonsin har varit skadefri i en hel månad!

Någon som hört något nytt om Arteta ryktet?

Skulle vara en klar drömvärvning om ni frågar mig :D
Atlético greeneyes_x
2007-06-12 11:32
Rawkus //

Romans lille pudelvalp :) hehe, det enda sättet Chelski kan vinna CL är om den också var till salu!!

Läste att Arizmendi är klar för Valencia.. nån som kan bekräfta?
Och snälla, jag blir orolig varje gång Recoba ryktet tar fart igen, han får bara inte komma till oss. Hans rehab mediciner kommer kosta oss mer än hans lön
Atlético rawkus
2007-06-12 00:28
€ssien: Och Essien din lilla *******, VI(MILAN) har vunnit mer internationellt an Chel$ki nansinn kommer gora ;) Sheva lamnade oss, for er - vilket javla skamt! :D Med varat gang med pensionarer sa vann vi an en gang CH League...sug pa den, Romans lilla pudelvalp.

Sa kryp tillbaka till de regniga oarna med langbollar och kop annu ett halvtlands budget med spelare, bara for att annu en gang nasta ar, sluta utan Europa titel :D

FORZA GRANDE MILAN !!

AUPA ATLETI !!
Atlético Henko
2007-06-11 22:44
Essien// Varför gjorde du det, vad ville du få ut?
€ssien
2007-06-11 21:57
Det var inte jag som tog upp "ni har ingen historia" diskussionen, jag bara avslutade den med stil.

Jag ber iaf om ursäkt att jag storma in här o provocerade. Må bästa lag knipa Uefa-platsen.
Atlético daniel77
2007-06-11 16:00
Ämne: Varför byter ni ämne....Det var ett fint försök att få igång en konstruktiv diskussion på vårt forum.Särskilt när du lägger till "Aningen provocerande inlägg kanske men har aldrig gillar Atletico"... Förresten, jag tror nog att alla på vårt forum noterat att du inte tycker om Atléti för du har för vana att nämna det när du gästar vårt forum då och då...

Och att gästa vårt forum för att jämföra ligatitlar och internationella framgångar känns rätt fånigt och det är lite sandlådenivå över det hela. Precis som när barn försöker övertyga varandra om att "min pappa är bättre och starkare än din... Och vet du vad pappa kan? Han kan springa snabbare än ett lejon osv"... Skärpning!
€ssien
2007-06-11 15:46
Varför byter ni ämne? Trodde man pratade om Atletico här. Eller ni kanske alltid bemöter kritik genom prata bort problemen genom andra klubbar?

Och en sista grej, vi har vunnit mer än er internationellt, så läs på lite innan du hänger på den gamla vanliga visan "ni har ingen historia".
Atlético greeneyes_x
2007-06-11 03:37
Essien//

Stjevchenko gick från ett bra CL lag till ett som aldrig kommer vinna CL.. Han måste fråga sig själv hur han kunde gå till er.. Vad är din poäng? En fråga.. Har ni ens fått ihop det mer än 2 gånger i eran historia.. Va inne på eran sida här på SF.. Ni har vunnit så lite nationella och internationella titlar att eran redaktions inte ens orkat bry sig om att göra en historia sida..
Mitt tips är att ni byter ut några spelare och i vanlig ording åker ur CL och ni får börja om igen.. men det kommer bli svårt..

Aningen provocerande men jag har aldrig gillat Chelsea.. Och faktumet att ni har typ 3 mindre internationella titlar en oss och typ 6-7 st mindre ligatitlar än oss.. Vi har haft en dålig period på 10 år medans ni hade en dålig period på typ 90 år innan 2004 kan jag tänka mig..

Atlético Andero
2007-06-11 00:02
Ämne: Hoppas ni missar Eur....
Förstår inte vitsen med att komma hit bara för att provocera. Gillar du inte Atlético så behöver du inte vara här heller.
€ssien
2007-06-10 23:19
Hoppas ni missar Europa platsen. Villarreal är ett bra mycket roligare lag än vad ni är. Maniche måste fråga sig själv hur han kunde gå till er. Från Portugisisk mästare, till Engelsk mästare för att sedan gå till en klubb som aldrig får ihop det.

Mitt tips är att er tränare får kicken i vanlig ordning och ni får börja om på nytt igen. Men det kommer bli svårt.

Aningen provocerande inlägg kanske men har aldrig gillar Atletico ;)
Atlético Bobban
2007-06-10 20:38
Ett sju minuter långt sammandrag av matchen kan ni se här! Ja om ni vill fortsätta att strö salt i såren....
Länktips: celestes.org/
schuller
2007-06-10 16:17
fernando torres är min gud
Atlético daniel77
2007-06-10 15:58
Ämne: Daniel//

Jag tänk....
greeneyes//

Jag skulle ha satsat på Baiano, Canobbio och Oubiña om jag hade fått möjligheten att värva Celtaspelare. Kompletta alla tre.
Atlético Luff
2007-06-10 14:37
Åh snälla, sparka inte Aguirre nu i denna svaga stund, då kan vi se fram emot en liknande säsong nästa år, fast det kanske ledningen vill? -_-
Real Murcia Ze Castro
2007-06-10 14:21
Spiller Ze Castro på noe landslag for Portugal?
Foreksempel U-landslag?
Atlético JFH
2007-06-10 14:05
Kovacevic från Sociedad skulle jag se som en nyttig truppseplare. En mycket bra taget när han inte är skadad. Oubina och Alonso kan också vara nyttiga.
Atlético greeneyes_x
2007-06-10 13:53
Daniel//

Jag tänkte just på det faktiskt.. att man ska straffa spelarna på nåt sätt.. man kan inte beskylla spelare för att sakna hjärta för klubben.. men man kan beskylla många av dom för att ha en oprofessionell inställning i matcherna.. Och vad skadar en spelare mest om det inte är ekonomin..

På tal om Celta.. så tycker jag att det finns flera intressanta namn att kolla på i deras trupp ifall dom åker ner.. Inte minst deffensiva mittfältaren Borja Oubiña som för mig är en komplett mittfältare.. även Canobbio, Nené, Placente och Iriney..

Även Sociedad har några intressanta spelare som Mikel Alonso och Prieto..

Tycker ni nån av dom kan vara en nyttig truppspelare??
Atlético daniel77
2007-06-10 13:35
Ämne: Hur är det nu igen m....
Ja, vi får möta ett och samma lag två gånger, den 22 och den 29 juli. Tar vi oss vinnande ur den striden är vi med i Uefa och spelarna får en bonus på 3 miljoner E som de får dela på. Tycker inte att de skall ha en endaste Euro mer, tvärtom! Efter 0-6 mot barca och efter gårdagens match borde lönerna frysas in på obestämd tid...
Atlético greeneyes_x
2007-06-10 13:30
Hur är det nu igen med Intertoto? vi är fortfarande med i UEFA cupen om vi tex slår nåt skumt Moldaviskt i dubbelmötet eller? eller hur ligger det till?
Atlético JFH
2007-06-10 12:56
Jag är övertygad om att ledningen redan har tagit beslutet att sparka Aguirre och det efter förlusten mot Barcelona. Bra eller dåligt får man avgöra själv. Jag personligen är väldigt kluven. Jag gillar på inget sätt Aguirres spelsätt och laguttagningar, men han når beviseligen resultat. Att vi hänger med i toppen nästan hela säsongen trots att 2 av våra nyckelspelare har varit långtidsskadade är egentligen över förväntningarna. Men samtidigt har truppen potentialen att prestera betydligt bättre än vad de har gjort. Spelmässigt är vi sämre, men resultatmässigt är vi bättre och jag når hellre framgångar än spelar snyggt. Med andra ord kan jag leva med Aguirre.
Atlético Lush
2007-06-10 11:10
Här har ni målen från igår.
Atlético Lush
2007-06-10 10:51
Vilken jävla soppa allt har blivit nu. Det enda som krävdes av oss igår var att vinne mot Celta Vigo - HUR JÄVLA SVÅRT SKA DET VARA EGENTLIGEN?! Vad i helvete tror Atletico att det här är för liga? Korpfotboll, där ett lag kan vinna med 10-0 eller? Nej vad fan, det här är La Liga, en av världens bästa ligor, tror de att de bara kan ställa sig på plan och vinna mot ett gäng i nedre delen av tabellen? Man måste röra på sig, något som Atletico haft JÄVLIGT stora problem med.

Vet inte om många håller med mig, men jag tycker att den här förlusten är värre än den mot Barca.

Bla bla bla, vi måste ha Aguirre en säsong till för att bygga ett bra lag. BULLSHIT! Ny tränare omgående tycker jag, om Humle och Dumle väljer att ha kvar honom så tycker jag att man borde vänta till första vinteruppehållet, ligger man bra där, så låt gå.

Tar sig inte Atletico till Europa iår, så drar Torres.

Övrigt, Osausuna, lycka till med de.

Hela det här inlägget är skrivet utav vrede, det kan jag lova.
Atlético Ánimo Maxi
2007-06-10 10:08
Sanslöst igår men vi får se framåt...vinner vi över Osasuna och Sevilla tar poäng mot Villareal så är det klart. Tror nog Sevilla kan hjälpa oss men Osasunas 5-0 igår bådar ju inte gott direkt. Men trots detta känns det som det mest realistiska alternativet, för att Zaragoza skulle förlora känns inte särskilt troligt.
Athletic losleo
2007-06-10 05:13
Nej för fan, illa av spelarna, torska mot Celta, skamligt, vi som hade hoppats på att ni skulle hjälpa oss och Erreala för en gångs skull... aja:(
Annons: