/spanien/atletico/forum/2186.aspx/spanien/atletico/forum/2186.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético senken
2007-06-22 11:44
okej ! jo men det kan nog stämma? men jag hoppas fan inte att vi låter honom gå... han är ju köpt som framtidslöfte! då kan man fan inte sälja honom efter en säsong, då han spelat bra när han har spelat..... å andra sidan skulle det inte förvåna mig.......................
Atlético Luff
2007-06-22 01:00
senken, Sky, som fått det från Porugisiska tidningen Record, inte världens troligaste kanske, å andra sidan kan jag inte rangordningen bland medier i Portugal. :)
Atlético senken
2007-06-22 00:54
Luff, var läser du det?
Atlético Luff
2007-06-21 23:36
Vi har tydligen tackat nej till bud på Ze Castro av inga mindre än Chelsea.
Atlético T:e
2007-06-21 21:56
Till nästa säsongen skulle jag vilja se den här elvan! Med de spelare vi har nu.
-------Leo franco-----
Valera-Eller-Perea-A.Lope
--------Luccin--------
Galletti---------Petrov
------Garcia/Kun------
-----Maxi---Torres----
Atlético Henko
2007-06-21 15:47
Glad midsommar!
tonyloo
2007-06-21 15:10
Moratti kommer att låta Recoba gå som en free transfer om han väljer en klubb utanför Italien så han kostar nog ingenting för er om det stämmer.
Atlético Luff
2007-06-21 14:06
JJ // Jasså där ser man, nä han har inte gjort sig populär bland övriga klubbar lille Kun. ;)
Atlético Optimo_Kun
2007-06-21 13:48
om vi inte får in någon annan spelare:)
Atlético Optimo_Kun
2007-06-21 13:48
Jag håller med greeneyes_x om att Aguero ska spela bakom anfallaren/anfallarna där är han bäst därför tycker jag lagupställningen nästa år ska se ut så här: Franco----Valera,Eller,Pablo,A.Lopez----Maxi,Luccin,Garcia,Petrov---Aguero---Torres
Atlético JJ
2007-06-21 13:35
Luff,
Håller med, lite suspekt också att det var vädligt många Villarealspelare med i nomineringarna/vinnare, eller vad säger du?
Real Madrid mojo
2007-06-21 13:12
för att atletico ska lyckas kanske de måste bli av med torres.
blir ni av med torres får ni skkit mycket pengar för det samt att ni kanske blir mer som ett helt lag.
jag är madridista men jag tror det skulle vara kul ifall atletico kom till champions lig
HALA MADRID
Atlético Luff
2007-06-21 13:07
Stort att bli utnämd till sämsta värvning och ändå jagas av Italienska mästarklubben... :)
Atlético greeneyes_x
2007-06-21 12:47
På tal om Agüero så spelar han på helt fel plats.. När han spelade i Independiente så va nästan alltid den offensiva mittfältaren bakom anfallarna.. Han va nästan aldrig med i första vågen utan smällde dit andra bollarna eller plockade upp bollen utanför straffområdet när anfallarna hamna i knipa.. Han har ett jävla passning och spelsinne också.. nästan som en playmaker.. Han har inte det där målsinnet för att vara spjutspets.. han är mer en allround väldigt teknisk offensiv mittfältare som han va i Independiente.. Det är som att spela Messi som boxplayer typ.. Kun måste ha en fri roll bakom anfallarna o driva som Messi gör.. du funkar han bäst.. Undrar om ledningen ens såg han spela innan dom hämtade han? Jag tror han aldrig kommer få ut max om dom lägger han som forward..

.............Franco............
Chimbonda..Perea...Eller..Lopez
.............Luccin............
.Maxi...Agüero...Garcia..Torres
.............Baiano............

Ren fantasi formation

Atlético JJ
2007-06-21 12:38
Håller med er andra om Agüero. Han har enligt mig gjort en klar godkänd förstasäsong, sex mål i ligan, och ett par i cupen. Klart godkänd, som sagt. Jag tror tvärtemot några här, angående hans speltid nästa säsong. Jag tror att han och Torres kommer få starta, med Diego som backup. Mista hoppas jag försvinner fortast möjligt!
Costinha är jag lite kluven till. Han har gjrot detbra de gångerna han har fått chansen, och han kan bidra med rutin, både på och utanför planen. Behåll! Maniche likaså, även om jag hellre ser Garcia/Jurado/Miguel där!:P Ze Castro, tycker jag inte vi ska låna ut, men han håller inte som förstaval riktigt ännu.
Angående Agüeros påstådda "transfer" till Inter? Det kan väl inte vara möjligt? Herregud, de vinner Serie A en gång, och ska plötsligt ha alla spelare i världen:P
Raul Garcia - Atletis frälsare?;)
Zaragoza Nina (Red.)
2007-06-21 12:32
Ämne: Agüero kommer bli en....
Jag är också övertygad om att Agüero kommer att bli en av de största, så småningom. I ett framtidsperspektiv var värvningen kanske väldigt lyckad, det återstår att se.

Men nu sammanfattade vi den här säsongen, och sett till hur illa det tyvärr gått för Atleti hade de behövt en mer produktiv forward än lilla Kun.

Jag hoppas verkligen inte att han försvinner till Inter, för det ska bli väldigt intressant att följa hans utveckling.
Real Madrid King_raul
2007-06-21 11:20
Grattis till Osasunas bästa mittfältare!
Nu blir det inga fler 0-6 mot Barcelona ;)
Atlético John Mayer
2007-06-21 11:17
Ämne: Torres till Liverpoo....
Hoppas verkligen inte det, och absolut inte i utbyte mot Reyes, hatar spelaren enormt!

i övrigt så är jag såhär perfekt överlycklig över värvningen av García. En Något av en favoritspelare för mig, så när jag hörde att han skulle gå till Atléti så blev jag galet bra. Han, Maxi, Luccin och Arteta (?)
Atlético Optimo_Kun
2007-06-21 11:05
Agüero kommer bli en av dom största var säker på det!
Atlético Lush
2007-06-21 10:51
Får faktiskt hålla med, vi kunde ju inte förvänta oss att Aguero skulle "fixa" UEFA cup platsen. Det är svårt att komma till Europa och börja anpassa sig efter ett nytt land.

När han fick chansen från start i början så tycker jag att han var ganska bra, men det har tynat bort. Det var synd, han är ju bra.

När säsongen börjar så tror jag inte att han kommer få spela så många matcher från start. Då har vi ju Petrov, Maxi och nu även Garcia i truppen. (Jag tror för övrigt att den sistnämnde kommer bli lite favoriserad av Aguirre)

När man väl tänker på allt det här så förs tankarna till Torres när han var 19 år. Han fick ju kaptensbindeln då och var tvungen att axla laget, föra fram det. Det tycker jag är en liten intressant jämföring.
Atlético daniel77
2007-06-21 02:42
Agüero har redan visat prov på att han är en talang utöver det vanliga och ger vi honom den tid han behöver lär vi nog kunna dra stor nytta av honom i framtiden. Det är många klubbar i Europa som har förstått det redan och det är bara att hoppas att klubben och Aguirre fortsätter att våga satsa på honom.

Som Zoran säger är det en enorm omställning för en ung grabb att flytta till Europa och Spanien och pressen och kraven har varit alldeles för stora på honom. Ge han tid skall ni se.
Atlético zoran
2007-06-21 01:23
Håller med.

Han hade inte chansen att etablera sig i tidig ålder så att han kunde lära sig den Spanska livsstilen. Dessutom kommer han till ett helt nytt land även om språket är detsamma när han är 18 år gammal.

Det är inte så mycket man kan göra på ett år om man inte känner sig hemma där man är för tillfället och vet att man kommer att tillbringa de nästkommande 4 åren på samma ställe.

Han är fortfarande under anpassningsstadiet, förhoppningsvis kommer han att blomma ut och blir lite starkare i kroppen eftersom det verkar som han väger alldeles för lätt mot de stora pjäserna i La Liga.

Det är som sagt inte särskillt lätt att anpassa sig när man är så ung och har sådan press på sig när man kommer till ett nytt land.

Jag ger Agüero längre tid, det är en sak som är säker i alla fall och inget jag tänker på särskillt mycket för tillfället.
Atlético Andero
2007-06-21 01:14
Ämne: Kollde igenom J&N-ga....
Som jag skrev på El Vestuario så tycker jag att det är en hård bedömning. Det är killens första år utomlands och man får tänka på att han bara är 19 år gammal. Ge honom tid, säger jag.
Atlético el niño!
2007-06-21 00:21
Kollde igenom J&N-galan och såg att Agüero var årets sämsta värvning och jag håller med(Bortsett från Mista), vad gjorde ha denna säsongen igentligen?? han har ju en så stor kapacitet men får inte ut den till fullo, men han har ju åren framför sig så vi får se...

Årets spelare i Atlético: Leo Franco
Årets smästa spelare: Mista
Årets värvning: Jurado
Årets sämsta värvning: Mista

iiAUPA ATLÉTI!!
Atlético Luff
2007-06-20 22:24
Ang Costinha så ser jag också gärna att han flyttar, han kommer inte till sin rätt här, när han får spela heldefensiv i ett 4-3-3 eller Linderoth-roll i en diamant så är han mycket bra. Dock är han inte en tvåvägsspelare, förstod inte riktigt den värvningen, synd på en så bra spelare.

Favoritspelare? Maxi, får han 90min så ger han nästan alltid nått tillbaka offensivt. Torres ligger inte heller så långt efter, underbart att ha en supporter nere på gräset.

swedin // aa, och till Milan, United, Chelsea och Barca med, ni kan dela på honom?
Atlético Lush
2007-06-20 21:40
Swedin,

nee, låt honom stanna här. Jag börjar fästa mig vid den här klubben! :)
swedin ™
2007-06-20 20:36
Torres till Liverpool eller vad säger ni? ;)
Atlético el niño!
2007-06-20 19:32
Ämne: Hej jag skulle veta ....
Det är Torres, men jag har gillat han sedan han var 17-18 bast och Atléti började jag interesera mig året innan dom åket när till Segunda. Så dom har alltid varit i mitt unga liv.

Sen har ju det kommit nya som Ibagaza och Molinero som man har gillat lite extra:)
Atlético senken
2007-06-20 17:03
Ämne: Dr. Lassie, håller m....Jag tror inte Maniche eller Ze Castro får lämna! Isåfall får Costinha och typ Pablo... Ze Castro är ett jävla framtidslöfte och har kontrakt till 2011(right?) då kan man hellre låna ut honom till ett primeralag en säsong eller något :)

Costinha har varit bänkad hela tiden! och duger helt enkelt inte, då luccin finns med! dock så gillar jag honom och hans fighting spirit och ser gärna honom på innermittfältet ifall Luccin lämnar oss...

Mista kan dra! vi plockar hem Kezman så får han slåss om en plats med Diego och Kun :)
Las Palmas edvard
2007-06-20 16:52
Såg precis er artikel om Copa America. Det är jag som bygger sidorna, och kan härmed ge er en exklusiv förhandstitt. Inget är lanserat än, men snart kommer info på vår huvudsida om alla länder. Huvudsidan för Copa America ligger uppe sedan ett bra tag, men om ni vill ta en tjuvkik gör såhär:

www.canalplus.se/uruguay

www.canalplus.se/venezuela

Dessa är de två sidor jag hunnit färdigställa, men inom kort kommer fler lag upp.
Annons: