/spanien/atletico/forum/2176.aspx/spanien/atletico/forum/2176.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Henko
2007-07-08 22:05
Jag antar att de ska likna Atléticos nya matchställ.

Det ska bli kul att höra de första raporterna angående Atléticos nya spelare som man inte har nån koll på som Cléber, Diego.
Med tanke på Atléticos andra mer namnkunniga nyförvär så kan Cléber och Diego vara riktigt bra.
Atlético Bobban (red)
2007-07-08 22:04
Ämne: Just ja, varför har ....Vi står inför en ny säsong och klubben har redan visat upp det nya matchstället för säsongen 07-08. Vi vill inte vara sämre och ändrar till att börja med den lilla tröjan. Sedan söker vi efter nya layoutbidrag till vår nya startsida, där ni är varmt välkomna att lämna in era bidrag. Se information om det ovan!
Atlético Lush
2007-07-08 21:47
Just ja, varför har tröjorna ändrats här på Atletisidan? Inte för att vara negativ, men jag gillade de gamla mer..
Atlético Lush
2007-07-08 21:07
O. Kun,

Varför inte Maxi/Luis? Annars finns ju Kun som ett alternativ.

Själv tror jag sjukt mycket på Luis Garcia! Han har verkligen sina stunder.
Atlético zoran
2007-07-08 21:01
Video med Maccabi vs. Gloria från igårkväll för intresserade.

Det som tåls att nämnas är att Maccabi var otroligt inneffektivt samtidigt som Gloria var motsatsen.
Atlético Optimo_Kun
2007-07-08 19:39
Vem spelar forward om Forlan är skadad/avstängd? Kun/Luis?
Mallorca ateli
2007-07-08 17:37
nån som kan berätta lite om Santana?
Atlético el niño para siempre!
2007-07-08 17:20
Ämne: el niño para siempre....
Missade det, håller med dig
Atlético greeneyes_x
2007-07-08 17:14
el niño para siempre//

"saknas EN TILL renodlad anfallare dock".. det betyder att vi redan har en.. vilket är Forlan :)
Atlético lini
2007-07-08 17:02
mitt lag är med i Dalecarlia nu, men v isover hemma, så jag kan hålla mig informerad i alla fall!:) ni får gärna önska mig lycka till, ;) det kan jag behöva :P spelar försa matchen imorgon.
2007-07-08 16:21
Ämne: alla förhandlingar b....
Forlán är väl en bra anfallare:P
Atlético greeneyes_x
2007-07-08 16:20
Jag sätter också min pengar på Simão.. Quaresma känns lite som en "brat" utan större lagmoral.. Han lär ju få slåss med Petrov och Maxi om plater.. Peta han ett par matcher så får vi se stämningen i delar av truppen gå käpp rätt åt helvete.. Pablo lär ju bli glad då han får nån att dela taxinotan med i framtiden..

Atlético greeneyes_x
2007-07-08 16:11
alla förhandlingar bör dock inte läggas ner riktigt än.. mittfältet är klart.. saknas en till renodlad anfallare dock.. iofs beror det om Aguirre hade tänkt sig för taktik.. 2 anfallare eller 1 på plan?
Sen har jag hört att Diego är ganska bra frammåt.. Maxi, Kun och L Garcia vet vi redan om.. ingen av dessa är däremot en ren striker.. Har sett för lite av Braulio för att få en bra bild.. Nu hade vi kunnat ge David Rodriguez chansen om inte åsnan Amorrortu hade sålt han.. Känns ändå som ttuppen och alternativen just nu pekar åt en taktik med 1 anfallare.. Oroligt att inget om Mista dykt upp på SS än? han tar upp en värdefull plats i truppen där vi kan ha en bra backup anfallare tex.
låneryktet om Suarez är också lite irriterande!! Sluta kolla på massa mittfältare om det nu inte är Riquelme.. ta upp Mario i truppen.. han är 20 år fan!! Det kommer aldrig komma en ny Torres eller egen ikon så länge man ignorerar dom egna leden!! Jag ryser av tanken var Torres hade tagit vägen i sina unga år om Amorrortu fick som han ville.. hade säkert spelat i Rayo V eller nåt
Atlético senken
2007-07-08 14:04
Tror mer på Simao än på Quaresma! och vi verkar ju inte få Quaresma så...

helst ser jag att man lägger ner alla förhandligar med alla man har kontakt med och satsar på den nuvarande truppen.. börjar ju bli hönsgård även iår. AUPA !
Atlético zoran
2007-07-08 13:50
Jo, Ricardo Quaresma är riktigt bra och kan komma att bli lika bra som Cristiano Ronaldo.

Han har blivit mycket viktigare för Porto respektive det Portugisiska landslaget. En ganska komplett fotbollsspelare som har det mesta i offensiv väg.

Han har ett enormt bra skott samtidigt som han ofta går 1-mot-1 och gör detta bra 9 av 10 gånger. Utvecklats ännu mer inom loppet av ett år.

Tycker att många av påståendena inte är sanna och att man inte skall ta till sig de om man inte har sett honom spela. Visst gillar han att showa, men han gör väldigt mycket framåt.

En negativ sak med honom är att han inte riktigt kan ta en petning, det har han visat i Portugals landslag vid tidigare tillfällen.
Atlético Andero
2007-07-08 13:15
Angående Quaresma så har jag hört med en portugisisk kille (Benficasupporter, dessutom) om påståendena här på forumet.

Han säger att Quaresma kan komma att bli som Cristiano Ronaldo, men att han inte haft samma tur som honom då Quaresma gick till Barcelona och inte till England, där man är mer tåliga med yngre spelare. Vissa gånger ska vara en väldig publikfriare, men är en av ligans bästa spelare.

Säg vad ni vill, men jag ser gärna att en av mina favoritspelare kommer till Atleti. :-)
Barcelona Cristocea
2007-07-08 12:54
Som sagt. Holländska ligan är bättre. Turkiska ligan är också, även Grekiska ligan.

Fast. Det finns ju bara en klubb,ett lag som kan matcha sig med de stora. Och det är Steaua De Bucharest.....
Atlético Optimo_Kun
2007-07-08 12:35
Ja men han påstår ju ändå att Rumänska ligan är bättre än holländska och det är ju inte så. Även om dom haft mer framgånger vilket jag inte tycker eftersom PSV alltid går långt i CL. Ajax har haft några dåliga år nu ja men PSV har hållit holländska ligan högt i Europa. Tycker holländska spelar nästan mest teknisk fotboll i Europa. Men tyck vad du vill egentligen spelar det ingen roll
skidrow
2007-07-08 11:10
Ämne: Cristocea jämför de ....
Fast nu höll han ju faktiskt med dig, samtidigt som han konstaterade det faktum att det gått bättre för rumänerna än för holländarna på sista tiden. =)
Atlético Optimo_Kun
2007-07-08 11:06
Cristocea jämför de 5 bästa klubbarna i Rumänien och i Holland så får du se vilka som du tycker är bäst av t.ex. PSV,Ajax,Herenveen,Az m.m
Barcelona Cristocea
2007-07-08 03:47
Nej knappast..Holländska ligan,spelarna även landslaget är ljusår bättre än våra, men vi våra klubbar då framför allt Bukarest trio har haft bättre framgångar än Holländska klubbar nu i 3 år ir ad. Och Holländarna mindre lyckad. I stort sett Fiasko, för Ajax del t ex. Så fick de stryk av FCK??!!

Fast nu när vi kommer kunna kvala flera rumänska lag och coefficents poängen kommer därmed delas upp till diverse lag så kommer vi såklart tappa minst 10 placeringar och återkomma tillbaks till verkligheten.
Atlético Optimo_Kun
2007-07-08 01:08
Cristocea om du tänker på rumänska ligan och holländska så kan man inte säga att rumänska är bättre om du ser till både spelarna och lagen.
Atlético garmaffi_90
2007-07-08 00:49
Måste berömma redaktionen för det fina arbetet :)
Nu till något helt annant, Diego Forlan har nämligen gjort mål för sitt Uruguay mot Venezuela.
Hoppas att han gör det samma i Atletico :)
2007-07-08 00:10
Stor applåd till redaktionen:D
Atlético Beer
2007-07-07 23:21
greeneyes_x//Har för mig att Steaua va i Reals grupp det senaste året. Ja, ligan är ju rätt anonym men det har säkert mycket att göra med att öststater inte får mycket uppmärksamhet i allmänhet.

Kanske är UEFA's poängräkningssystem inte helt rättvist, de borde kanske göra större skillnad på CL och UEFA-cup poäng, men å andra sidan är det väl bra att de inte förminskar UEFA-cupens status
Atlético greeneyes_x
2007-07-07 23:08
Beer//

Ok, då fattar jag.. Var det inte Stuea som spelade mot Barca för nåt år sen i nån cup? dom va ganska bra.. Rumänien som land tar fram ganska många bra spelare.. men ligan är jag tveksam till.. Rankningar är också skumma då Rumänska ligan rankas högre än Holländska med tanke på hur ofta Holländska brukar ta sig långt i CL och Uefa.. USA landslag rankas top 7 eller nåt av FIFA.. så jag vet inte vad jag ska tycka om rankningar
Barcelona Cristocea
2007-07-07 23:02
greeneyes_x //

Nej alltså du vet att det är vi som har mutad sidan så att Rumänien skulle vara högre rankad, annars så skulle vi vara rankad typ 50-60.

Men återigen. Som sagt skulle vara otroligt roligt och ett lag som Gloria i Rumänien möter ett grymt lag som A.Madrid. :)

Ha de bra. Vill ni veta nånting annat bara fråga på.
Atlético Beer
2007-07-07 23:02
greeneyes_x//
Rankingen räknas så att man slår ihop de 5 senaste åren därför är det omöjlig att spå vilka placeringar lag kommer ha om några år

Och säja vad man vill om att Espanyol samlade ihop flest poäng 06/07 men de spelade faktiskt 15 matcher, vann 11 och kryssa 4 (finalen förlorade de efter 90 minuter)
Atlético Beer
2007-07-07 22:58
kan gå i god för Cristoceas länk, den stämmer till 110%

Och Rumänien hade väl 2 lag i Uefa-cup-semi för 1 eller 2 år sen?

Atlético greeneyes_x
2007-07-07 22:42
Cristoea//

Har du tagit en ordentlig titt på den skumma sidan du länkade till.. Dom har redan rankningen fram till år 2010 klart :)
Sen på på lagrankningen för 2007 ligger Steua på 33 plats men på 15 plats år 2010 :)
Espanyol ligger först i Team Coefficent fram till 2009 :) osv

kul sida

Annons: