/spanien/atletico/forum/2172.aspx/spanien/atletico/forum/2172.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Luff
2007-07-04 10:43
"Llegó una oferta y les pedí que la escucharán. La decisión fue mía" - Torres på presskonferans.

Ungefär: Ett bud kom och han bad dem lyssna på det, beslutet var mitt.

"Mi corazón siempre va a ser rojiblanco" :)
Atlético Lush
2007-07-04 10:42
Okej, nu är man uppe. Någon som vet nåt om presskonf.?
Mersey^
2007-07-04 09:29
Andero,

Det där om att det var styrelsen som ville sälja Torres och inte tvärt om verkar vara helt fel.

Ryktena från annars ofta pålitliga källor i England säger att det var Torres (eller ja, hans agent(er?)) som tog kontakt med Liverpool och meddelade att han var intresserad av att lämna Atletico för att gå till dem.
När tidningarna drog igång alla rykten om Torres skall ett antal klubbar i såväl England som Spanien och Italien meddelat sitt intresse, men Torres ville gå till Liverpool och spela för Rafa. Detta styrks ju dessutom en del av att han faktiskt går med på att sänka sin lön i och med flytten.
Han hade kommit så långt det gick att komma i princip i Atletico. Han kan ju knappast bli större och trots alla värvningar som görs så verkar klubben aldrig riktigt lyckas. Jag tror också att det faktum att det nuvarande Liverpool inte är ett färdigt "projekt" var lockande för honom. I stället för att hoppa in i ett färdigt Man U/Chelsea/Inter så kommer han i Liverpool in under uppbyggnadsfasen. Uppbyggnadsfasen av någonting som kan bli förjäkla bra.

Ett stort grattis till Garcia förresten. Kommer sakna honom, och definitivt följa Atletico i år. Men värvningen av Torres gör ju det hela klart lättare att smälta =)
Atlético JJ
2007-07-04 09:06
Andero,
tror inte på att Torres blev tvingad iväg. Med de trupperna vi har haft de senaste åren så ska vi kunnat vara med och kämpat om Europa. Dessutom var det ju han som hade sista ordet, iom att han till slut skrev på. Önskar honom all lycka och tror precis som några andra här att han kommer att nå upp till sin potential som en värdlsspelare där, ingen tvekan.
Sen undrar jag varför alla är skeptiska till Forlan? Visserligen betalade man kanske lite för mycekt för honom, men å andra sidan får vi en av Spaniens bästa målgörare under säsongerna, eller hur?
Har ändrat mig lite angående Riquelme. Har sett honom i Copa America där han fullständigt har dominerat. Varför inte?
Kommer att ha en klump i magen under säsongen när vår kära lagkapten och favorit Fernando Torres inte finns på planen!
Spanien Del Piero (10)
2007-07-04 02:57
e de lönt o sälja torret sedan samtidig betala helt mkt för forlan? inte att forlan e dålig utan att torres e atelcio o atletico e torres..??

ANnars luis garcia vilken spelare ni får;)
1892
2007-07-04 01:48
Atlético Madrid förblir och har så länge jag minns alltid varit det lag jag tycker om mest (om vi nu bortser från min livs kärlek, Liverpool FC). Ett s.k. klassiskt andralag.
Får önska er lycka inför kommande säsong, tror att både vi och ni kommer gå som tåget nästa säsong. Det må vara önsketänkande men ack vilket befriande och underbart tänkande.

På återseende!
Atlético Optimo_Kun
2007-07-04 01:45
Förresten någon som vet vad Torres tatuering på högra underarmen betyder?
Atlético Optimo_Kun
2007-07-04 01:09
"El niño" är precis som dig Everton supporter och kommer alltid vara laget i England. Även om Torres gärna för göra bra i matcherna som inte är mot oss :)
liverpudlian
2007-07-04 00:40
Grattis till Garcia. En favorit i mina ögon. Hoppas han presterar oftare för er.
Atlético Andero
2007-07-04 00:34
Ämne: Starkt lag ni har nu....
Det ryktades en hel del om honom, ja. Men det lär nog knappast bli Atlético för honom nu.
jj76
2007-07-04 00:32
Tackar jag vet att min bror och farsa gillar Atletico riktigt mycket
Didier & Essien!
2007-07-04 00:30
Starkt lag ni har nu alltså.. Är inte Recoba nära er?
Atlético Lush
2007-07-04 00:29
Ämne: Valkommen JJ76, du k....
Välkommen! Rueda har rätt, man slutar inte älska detta oberäkneliga Atletico!

Känns som att jag kommer börja hänga på Pool forumet snart också...
Atlético Rueda
2007-07-04 00:24
Valkommen JJ76, du kommer fastna, nar du val borjar kan du inte sluta alska atleti :)
jj76
2007-07-04 00:17
Tjena alla Atleti fans ville bara säga att jag är Liverpool supporter in i själen, men jag ska börja ha ännu bättre koll på Atletico nu. Mycket med tanke på att Luis Garcia var min favorit i
Liverpool
Atlético AnderssonTheOne
2007-07-03 23:56
Varför står inte Torres med på bekräftade övergångar?
Atlético Lush
2007-07-03 23:53
Kommer presskonf. visas imorgon? Internet, eller liknande. Måste veta om jag ska vakna tidigt :)

Även presenteringen i England, om någon vet.
Atlético AnderssonTheOne
2007-07-03 23:50
Ska man vara helt ärlig tillförde "El Niño" inte mycket på plan denna säsongen förutom hjärta, han behövde något nytt.. men visst kommer han att bli saknad, och förevigt älskad.
Atlético Andero
2007-07-03 23:44
Ämne: Ämne: Ämne....
Har inte skrivit att de tvingade honom heller, utan att de ville sälja honom. Slåss om CL skulle han fått göra med Atlético redan nästa säsong, och ligatitlar kanske om ett par säsonger. Liverpool har jag svårt att se kriga om det sistnämnda.
Atlético Rueda
2007-07-03 23:40
Jaha, da var det officiellt, lite trakigt men dock valdigt vantat. Kommer sakna honom men han kommer att komma tillbaka, det ar en sak som ar saker. Far hoppas att Forlan ersatter Torres iallfall halvdant och att Aguero presterar det han kan sa ar det lungt.

Bara en bra spelfordelare lagger fram bollarna till forwards sa kommer det ga hur bra som helt. Det ar det som vart problemet med Torres dalande form, bollarna kommer ju aldrig..

Jaja man far onska honom all lycka i Pool, och visst kommer man halla lite smatt pa dom nu? :)
Spanien Dansken_
2007-07-03 23:38
Ämne: Ämne: Okej, d....
jag tror inte på att ledningen "tvingade" iväg honom, det är väl snarare du som vill tro det. Torres har nog ambitioner om att spela i CL och vara med och slåss om ligatitlar, det får han nu.
Vi får se vad som sägs på presskonferansen imorgon!
Atlético Andero
2007-07-03 23:32
Ämne: Okej, då satsar jag ....
Dels har han själv gång på gång sagt att han inte vill lämna om inte klubben själv vill sälja. Sen så sa han även att han vill leda klubben ut i Europa, och i Europa har han ännu inte spelat med Atleti. :-)
Atlético Pinturicchio
2007-07-03 23:30
Andero// Jo, det är ju så men han har ju ändå sista ordet! Han spelar ju för fansen, inte styrelsen !

Alves// För Torres bästa skulle han valt att stanna i Atletico, han kommer aldrig bli den här stora spelaren i Liverpool! Kolla bara på Del Piero, Totti och Raúl.Om han hade stannat skulle man kunnat jämföra honom med dom. Det kommer man aldrig göra nu! Han skulle stannat och blivit en legend i Atletico.
Atlético Lush
2007-07-03 23:25
Okej, då satsar jag på canal+ 1 och 2 (mix, möjligtvis) Jag drar det med pappa imorgon...

Andero,

är du seriös, var har du läst det nånstans?
Pride of England [ LFC ]
2007-07-03 23:22
Lush//

Canal +sport 1
Canal +sport 2 (1-2 matcher kan gå på canal+ MIX)
Av 38 liga matcher vissas 35-36 alltid direkt med dom. De andra 2-3 matcherna vissas oftast i eftersändning. Men Liverpool, manutd, chelsea & Arsenal kan man alltid se. De vissar alla matcher förutom 1 match varje helg. Det brukar oftast vara den "sämsta" matchen.

YNWA
Atlético senken
2007-07-03 23:20
Lush/ inte en aning! men skulle kanske gissa på 7an ifall inte Quaresma anländer.. annars 9an kanske om inte Forlan ska ha den :)
Spanien Dansken_
2007-07-03 23:15
Lush// vissa matcher går på canal+ mix. kostar 239 kr i månaden exklusive box.
Atlético Kopite2
2007-07-03 23:14
Hoppas att Luis gör bra ifrån sig i Atletico, känns väldigt tungt att släppa honom men som sagt, all lycka i världen åt både honom och er.
Atlético Andero
2007-07-03 23:14
Ämne: Jag förstår inte hur....
Torres ville egentligen stanna, det var ledningen som ville sälja honom.
Atlético Lush
2007-07-03 23:10
Senken,

vet du vad han kommer få för nr, såg inget på bilderna.
Annons: