/spanien/atletico/forum/2168.aspx/spanien/atletico/forum/2168.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Optimo_Kun
2007-07-04 15:10
Dash och Luff Ja jag vet men det är på hans vänstra arm. Någon som vet vad det betyder på högra?
Atlético greeneyes_x
2007-07-04 15:03
"För vad kan inte en kille som gjort 82 mål på 214 matcher i ett mediokert La Liga-lag uträtta när han plötsligt har världsspelare runt sig"

undra vilka världspelare Andreas Rolfer menar?
hoppas att han inte pratar om Sissoko, Bellamy, Pennant, Agger, Riise, Aurelio, Kewell, Gonzalez, Zenden, Fowler, Crouch, Kuyt, Carragher, Arbeloa, Hamill, Guthrie, Linfield, Finnan, Hobbs, Paletta osv.. Gerard kan jag förstå.. Mascherano och Alonso till en viss mån inte mer.. I så fall har vi en bättre trupp med många fler talanger och landslagsspelare än Liverpool.. bara att vi inte kan spela som ett lag.. då det kommer en ny tränare varje säsong och säger att man ska springa höger istället för vänster.. och tvärtom säsongen efter med nästa tränare..
Atlético Luff
2007-07-04 14:22
Välkommen Dash!

Jo det är alviska och ska betyda "Fernando" tror jag.
Atlético Dash
2007-07-04 14:10
Hej alla, jag har hängt på det här forumet nu i över ett år men dock aldrig skrivit själv. Nu käns det som att jag skulle bli medlem och bidra med mina tankar om vårat favoritlag atletico ;) Ville även säga att jag är en stor atletico supporter och har vart det i flera år nu, Det var Torres som gjorde att jag fick upp ögonen för välrdens bästa klubb och nu är jag ledsen att han går, även om jag är säker på att det är det bästa för honom, och kanske även för Atletico.

Optimo_Kun; Texten på hans underarm ska vara hans namn på alviska (JRR Tolkiens) om jag inte kommer ihåg helt fel, någon som kan styrka detta?
Atlético Optimo_Kun
2007-07-04 13:59
Någon som vet vad Torres tatuering på högra underarmen betyder?
Atlético Henko
2007-07-04 13:56
Varför skriver Herr Rolfer om fotboll? Tror han på allvar att Atlético kan ramla ur. Maxi var ju med i VM, det kan inte Rolfer ha missat.
Atlético Luff
2007-07-04 13:37
Man får väl tacka herr Rolfer för ett gott skratt, visserligen kan allt hända men fråga vilken fotbollsintresserad som helst och de tippar inte Atleti på någon av de 3 sista platserna inför nästa säsong.

GÖR OM, GÖR RÄTT! ^^
Atlético greeneyes_x
2007-07-04 13:31
jag kommer alltid älska Torres.. men utan att vara taskig så säljer jag hellre Torres än Maxi..
Atlético greeneyes_x
2007-07-04 13:28
ärligt!!

så här skriver "sportjounalist" Andreas Rolfer i DN om Torres övergång till Liverpool

"Han är väl värd pengarna. För vad kan inte en kille som gjort 82 mål på 214 matcher i ett mediokert La Liga-lag uträtta när han plötsligt har världsspelare runt sig.
Men Torres är mer än bara en målskytt. Han visade under VM (tre mål på fyra matcher)att han klarar pressen i den absoluta världstoppen, han har visat under flera säsonger i La Liga att han kan ta ansvar för lagets prestation och att han är en ledartyp. De senaste säsongerna har han mer eller mindre burit Atletico på sina axlar.
Förlusten av Torres kan vara skillnaden mellan nedflyttning och en plats på övre halvan av La Liga för Atletico Madrid.

hhmmm.. ska man skriva ett par ord till han?
Real Murcia Ildo
2007-07-04 13:22
atletico-fans, misströsta inte... Vi blir bättre utan torres, som även stannat i utvecklingen under senare tid. Med 330 mille, forlan, garcia*2 och kvalitén som redan finns så det känns bättre än att ha en torres. Detta kommer även göra att fler tar ansvar eller hur?
Atlético Futre
2007-07-04 12:36
liverpudlian,

Skillnaden är bara att Gerrard och Carragher tillför mycket i ert lag, Torres har varit urform i två säsonger, hur sorgligt det här än är, så är detta det bästa som kan hända för honom, Liverpool och Atletico. Ritkigt bra affär om ni liverpool fans (och atletico supportrar för den delen) frågar mig, förutom mycket pengar så får vi Luis Garcia på köpet...

Vi Atletico supportrar vet redan vad kung Luis går för, det var ju här han slog igenom !

/Tack för födelsedagsgratulationerna:)

//

JJ76,

välkommen ! Det är bara en tidsfråga innan du blir helt fast för atletico:)
liverpudlian
2007-07-04 12:22
Kanske okänsligt att en Liverpoolare skriver idag, en sorgens dag för er. Vilket jag väl förstår. Gerrard gjorde ju en kovändning när han var på väg till de bittra rivalerna, säsongen då vi vann CL. Så genuint trofast till Liverpool är han på ett sätt. Med tanke på krönikan om Torres skulle jag vilja belysa Carraghers lojalitet. Hur som helst jag ville bara beklaga er sorg, vet faktiskt exakt hur det känns när vår prins Owen lämnade.

Lycka till
Atlético JJ
2007-07-04 11:52
Animo Maxi,
Personligen tycker jag han är värd en chans i en riktig storklubb och även om jag håller på Newcastle så ska det bli kul att se honom i Pool, det ska bli kul att se hur han klarar sig där borta!
Atlético Lush
2007-07-04 11:48
Torres kommer få nr. 9
Atlético Ánimo Maxi
2007-07-04 11:20
Nä, det är frågan om man ska se några fler liverpool matcher i sina dagar. Jag är ett stort Spurs- fan så värre hade det varit om han gått till ARSEnal eller chelshit men det kommer kännas konstigt att se honom där ändå. Dom har ju stulit vår spelare!! Fan vad jag hatar liverpool o deras pampar till ägare nu!

Man är ju trots allt Atleti älskare o Torres är inte hela laget. Nä, fan....hoppas det går åt helvete för honom så han inser sitt misstag o går tillbaka till världens finaste klubb för halva penningen!!
Atlético garmaffi_90
2007-07-04 11:19
Sergio Aguero blev två målskytt igår när Argentina besegrade Panama med hela 6-0, där Aguero gjorde sin första mål i tuneringen efter 25 minuter, och andra målet kom i den andra halvlek, rättare sagt i minut 62.
I en match där Argentina gjorde 4 mål på 7 minuter !
Målen finns att kolla på länken, tryck på highlights så kommer målen.
Atlético Lush
2007-07-04 10:58
Så länge jag får se den. (Kommer förmodligen inte fatta ett ord, men skitsamma)
Atlético Luff
2007-07-04 10:52
Njae, i efterhand kanske, den är nog slut nu.
Atlético Lush
2007-07-04 10:48
Okej, kan man inte se den nånstans?
Atlético Luff
2007-07-04 10:46
"Espero volver algún día cuando el club esté a la altura que se merece y cuando esté en Liga de Campeones"

Jag hoppas återvända en dag när klubben är i toppen, där man förtjänar att vara, och spelar i CL.
Atlético Andero
2007-07-04 10:44
Ämne: Andero,

Det där o....
"Uppbyggnadsfasen av någonting som kan bli förjäkla bra."

Precis samma uppbyggnadsfas finns i Atlético. Man har äntligen nått Europaspel, och nästa säsong siktar man högre. Och nästa ännu högre.
Atlético Luff
2007-07-04 10:43
"Llegó una oferta y les pedí que la escucharán. La decisión fue mía" - Torres på presskonferans.

Ungefär: Ett bud kom och han bad dem lyssna på det, beslutet var mitt.

"Mi corazón siempre va a ser rojiblanco" :)
Atlético Lush
2007-07-04 10:42
Okej, nu är man uppe. Någon som vet nåt om presskonf.?
Mersey^
2007-07-04 09:29
Andero,

Det där om att det var styrelsen som ville sälja Torres och inte tvärt om verkar vara helt fel.

Ryktena från annars ofta pålitliga källor i England säger att det var Torres (eller ja, hans agent(er?)) som tog kontakt med Liverpool och meddelade att han var intresserad av att lämna Atletico för att gå till dem.
När tidningarna drog igång alla rykten om Torres skall ett antal klubbar i såväl England som Spanien och Italien meddelat sitt intresse, men Torres ville gå till Liverpool och spela för Rafa. Detta styrks ju dessutom en del av att han faktiskt går med på att sänka sin lön i och med flytten.
Han hade kommit så långt det gick att komma i princip i Atletico. Han kan ju knappast bli större och trots alla värvningar som görs så verkar klubben aldrig riktigt lyckas. Jag tror också att det faktum att det nuvarande Liverpool inte är ett färdigt "projekt" var lockande för honom. I stället för att hoppa in i ett färdigt Man U/Chelsea/Inter så kommer han i Liverpool in under uppbyggnadsfasen. Uppbyggnadsfasen av någonting som kan bli förjäkla bra.

Ett stort grattis till Garcia förresten. Kommer sakna honom, och definitivt följa Atletico i år. Men värvningen av Torres gör ju det hela klart lättare att smälta =)
Atlético JJ
2007-07-04 09:06
Andero,
tror inte på att Torres blev tvingad iväg. Med de trupperna vi har haft de senaste åren så ska vi kunnat vara med och kämpat om Europa. Dessutom var det ju han som hade sista ordet, iom att han till slut skrev på. Önskar honom all lycka och tror precis som några andra här att han kommer att nå upp till sin potential som en värdlsspelare där, ingen tvekan.
Sen undrar jag varför alla är skeptiska till Forlan? Visserligen betalade man kanske lite för mycekt för honom, men å andra sidan får vi en av Spaniens bästa målgörare under säsongerna, eller hur?
Har ändrat mig lite angående Riquelme. Har sett honom i Copa America där han fullständigt har dominerat. Varför inte?
Kommer att ha en klump i magen under säsongen när vår kära lagkapten och favorit Fernando Torres inte finns på planen!
Spanien Del Piero (10)
2007-07-04 02:57
e de lönt o sälja torret sedan samtidig betala helt mkt för forlan? inte att forlan e dålig utan att torres e atelcio o atletico e torres..??

ANnars luis garcia vilken spelare ni får;)
1892
2007-07-04 01:48
Atlético Madrid förblir och har så länge jag minns alltid varit det lag jag tycker om mest (om vi nu bortser från min livs kärlek, Liverpool FC). Ett s.k. klassiskt andralag.
Får önska er lycka inför kommande säsong, tror att både vi och ni kommer gå som tåget nästa säsong. Det må vara önsketänkande men ack vilket befriande och underbart tänkande.

På återseende!
Atlético Optimo_Kun
2007-07-04 01:45
Förresten någon som vet vad Torres tatuering på högra underarmen betyder?
Atlético Optimo_Kun
2007-07-04 01:09
"El niño" är precis som dig Everton supporter och kommer alltid vara laget i England. Även om Torres gärna för göra bra i matcherna som inte är mot oss :)
liverpudlian
2007-07-04 00:40
Grattis till Garcia. En favorit i mina ögon. Hoppas han presterar oftare för er.
Annons: