/spanien/atletico/forum/2164.aspx/spanien/atletico/forum/2164.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Dash
2007-07-05 23:28
Wesse;

Jag måste faktiskt hålla med om att målvakt inte fungerar så bra iochmed att han inte kan springa ut och prata med domaren så mycket som en utespelare kan.
Och Perea skulle jag faktiskt också kunna se som en lagkapten för hans uppoffrande spel. Det skulle kunna symbolisera Atleticos kämparglöd ;)

Jag tänkte också på luccin men (rätta mig om jag har fel) han har väl bara varit i klubben i två år?
Atlético Optimo_Kun
2007-07-05 22:44
wesse håller med om målvakt/kaptens svaret
Atlético Davoo
2007-07-05 22:11
Jag hoppas verkligen Quaresma går till er, något nytt om Quaresma?
Recreativo Sinama-Pongolle
2007-07-05 21:30
Tror ni att Torres kommer att lyckas i Liverpool?
Atlético daniel77
2007-07-05 20:30
Det är bara att hålla med om att Zoran gör ett kanonfint jobb! Själv har jag nu lämnat Gran Canaria för att semestra i Sverige :) Landade igår och njuter verkligen av vädret... regn, regn, regn... Det lär nog finnas tid över till att skriva en och annan artikel med andra ord. Må så gott kära Atléticos!
Atlético Luff
2007-07-05 20:08
Tyckte väl det varit ovanligt tyst med artiklar på ett tag, Zoran styr dock upp, aupa! ^^
Jasho
2007-07-05 18:07
greeneyes_x//

Du är för rolig!
Vadå väx upp och lär dig fotbollspolitik!
Det är väl ändå du som inte vet något isf.

Om du nu är så insatt så borde du veta att JAG som Liverpoolsupporter är väldigt skeptisk till allts som har med journalestik och göra!

Sen den där blaskan som du påstår att jag har läst, att Torres ska vara Liverpoolsupporter, är faktist Liverpools officiella hemsida som skriver. Där jag är medlem, där man får se på intervjuer med spelare och tränar och där det inte är vinklat som du vill få det att tro.
Alltså inte läst detta i någon blaska utan det kommer från honom själv i en intervju med Liverpoolfc!
Så nej den är inte överdrivet översatt av någon engelsk skvallertidning.

Sen varför drar du en massa exempel om spelare som säger att dom har kommit till världens bästa klubb? Henry till exempel har ju kommit till en av världens bästa klubbar så vad är det för konstigt med hans svar?

Skillnaden mellan A.Madrid och Liverpool är ju att Liverpool är en större klubb. Dels för att Liverpool är det lag som har vunnit ligan flest ggr i PL. Sen har de vunnit CL 5 ggr bland annat! Det borde väl göra så att de räknas som en av de största klubbar i världen eller?
Så då är det väl inte konstigt att Torres kan tycka att han kommer till världens bästa klubb? Man kan väl vara Liverpoolsupporter fast man är från Madrid? Själv är jag inte från varken England eller Liverpool men håller ändå på ett engelskt lag.

Så jag tror jag kan lite mer om fotboll än du verkar få mig att framstå!

Atlético wesse
2007-07-05 17:33
//Dash
Jag skulle nog föredra Perea eller Luccin som kapten. Dom är de spelare som ger gärnet mest och kämpar, ser dem som förebilder.

Personligen är jag skeptiskt till målvakter som lagkaptener även om de är ledare, svårt att föra diskussioner med domaren på ett vettigt sätt när man måste hålla sig i närheten av egna buren konstant.
Atlético Henko
2007-07-05 16:46
Ämne: Vad tror ni om en An....
JA det här med anfallare tycker jag också är en mer behövande situation än mittfältare.
Just nu är det bara Forlan och Agüero som är anfallare att lita på i Atlético om man inte räknar med Maxi.
Mista litar jag inte på en sekund.
Braulio tycker jag om för att han är en egen talang men om han håller är en annan sak.
Diego har jag läst är rätt lång och det är ju en fördel.
Atlético Andero
2007-07-05 16:20
Om någon är bra på design och sugen att göra en ny till vår sida så får ni väldigt gärna skicka ett PM till mig.
Atlético Andrealdo
2007-07-05 16:16
Vad tror ni om en Anfallare till, känns som de kan behövas en av rang? förstår inte varför vi värvar så många mittfältare...!
Atlético Henko
2007-07-05 16:08
Ämne: Kan antligen skriva ....
Atlético har verkligen många mittfältare nu, man har inte många rena yttermittältare men både Miguel och Jurado har visat att de kan backaupp, har inte sett Cléber spela men har för mig att jag läst att han kan spela på högerkanten om det skulle saknas spelare.

Det ända jag vill se nu är att Mista petas till förmån för Braulio.
Atlético rawkus
2007-07-05 15:40
Kan antligen skriva efter en session med nagra mindre val valda ord pa Milan forumet :(

Sa nu har han lamnat - kanns mycket skumt.

Valkomnar Forlan, MEN...priset borde varit max 11-13 mille...inte 21(!). Blev vi lite desperata manne?

Forstar aven ej haxjakten pa alla mittfaltare! Vart ska alla spela?? Vem ska petas??

Kanns forbannat tomt efter Torres...men kanske battre for klubben att kunna fokusera mer pa hela laget, an att behova forneka Torres-rykten hela j*kla tiden.

Saker pa att han kommer tillbaka dock! Benitez ar ju aven en gudomligt duktig tranare, sa visst kommer han att dra nytta av tiden i Pool.

Torres: Lycka till med det Brittiska aventyret! Ses snart igen pa V Calderon(??) ;)
Atlético Dash
2007-07-05 15:33
Visst känns det hårt att Torres lämnar, till och med om man sitter och spelar fifa eller pro evolution så svider det i hjärtat när man tänker på att Torres inte längre finns hos oss. Men vi måste som sagt respektera hans beslut, han har gett allt för oss sen barnsben och nu känner han att han kan lämna klubben i resten av spelarnas händer för att kunna utvecklas själv i en ny klubb. Och det är han sannerligen värd!

nu får vi också lägga vår tro i resten av spelarnas händer för det är verkligen en bra trupp vi har! det känns lite som att resten av spelarna kommer ge lite mer i matcherna nu när de vet att Torres inte finns på planen och ger 110 %.

Lagkapten efter Torres? själv tycker jag nog Maxi Rodriguez eller Leo Franco. Den som vart i klubben längst av de två.
Atlético Optimo_Kun
2007-07-05 15:27
Ja vi får se vad det blir om det blir med vanliga eller andra
Sevilla Alves!!!
2007-07-05 15:19
Torress ! :D/

HAHAAH du är en riktig skojare du.
Atlético Lush
2007-07-05 14:44
Tänkte väl! Kör med vanliga, så folk förstår ;P Men hey, it's your call!
Atlético Optimo_Kun
2007-07-05 14:42
Lush haha nej men nog kan det bli El Niño men alviska bokstäver:)
Sevilla Jason Lee
2007-07-05 14:30
JJ, tack för svaret. Ännu en fråga om Torres, vet nån statistik på hur Torres gör sina mål? Hur många med skott utanför sexton, med huvudet och med sin vänsterfot? Intresserad av hur mångsidig han är.
Atlético Lush
2007-07-05 14:24
Haha, ska du tatuera in exakt samma saker? :)
Atlético Optimo_Kun
2007-07-05 14:03
Lush tack det var precis det jag alltid undrat! Nu vet jag vad jag ska tatuera in
Atlético Lush
2007-07-05 13:49
Har precis läst en artikel om Torres, och många har ju undrat över hans tatueringar. Han har 3 st.

1. en 9:a
2. Fernando på alviska
3. 07/07/2001 på romerska siffror. (Sägs vara hans första dejt med sin nuvarande flickvän/fästmö)
Mallorca Kung Benítez©
2007-07-05 13:48
Lush /

Vet inte hur mycket han hade fått i Chelsea, men tror säkerligen att han hade fått mer då (för mig jag har hört att han skulle få €3M-€3.7M i veckan). Men hjärtat så ifrån enligt honom själv och fick en ny lön på €1.8M, som nu ligger på €2.4M.
Atlético JJ
2007-07-05 13:43
Jason Lee,
Höger.
Lush,
Okej, tack för svaret:)
Sevilla Jason Lee
2007-07-05 13:30
Någon som vet om Torres är höger- eller vänsterfotad ?
Atlético Lush
2007-07-05 13:05
Liverpool är ett bättre lag än oss. Men med tanke på spelarna vi har så borde vi kunna utmana de. Fotboll är en lagsport, och då tycker jag att det är lite fel att snacka om individerna. Ja, vi har sjukt bra individer, men hur ofta uträttar de?

Nä, en CL-vinst och en CL-final på 3 år (!) är inte mycket att säga till om.
Atlético Lush
2007-07-05 12:58
El S.

Jag håller med i det mesta som du säger, men "Steven Gerrard var ett underskrift ifrån att överge han med, men i sista stund sa hjärtat ifrån."

Jag har hört att det var en stor fet löneförhöjning som sa ifrån. Men vi tar det där med hjärtat, det låter mycket bättre.
Spanien El Spanjako
2007-07-05 12:54
Många snackar skit om Liverpool här men frågan är varför? Liverpool-fans har respekt för Atletico Madrid eftersom de sitter i ungefär samma situation; Man slåss mot två konkurrerande gigantklubbar som kan köpa i princip vem dom vill när som helst (Real/Barca respektive ManU/Chelsea).

Liverpool har nu gjort ett dyrt köp för att för en gångs skull kunna hota Chelsea/ManU och det blev Torres. Jag vill minnas att Atletico spenderade mycket pengar på t ex Aguero förra säsongen.

Klart att det är ett helvete när lagets lagkapten och hjärta lämnar, men han går till en klubb som han har respekt för. Han har erkänt att det fanns andra alternativ som gav mer pengar men han ville hit och ni borde efter alla dessa år ha respekt för hans egen vilja.

När Michael Owen övergav Liverpool för förhållandevis väldigt lite pengar så sved det i Pool-fansens hjärtan. Samma sak när Steve McMannaman lämnade som bosman. Steven Gerrard var ett underskrift ifrån att överge han med, men i sista stund sa hjärtat ifrån.

Respektera Torres vilja och önska honom väl för han kommer en dag att återvända.
Las Palmas Johanbetis
2007-07-05 12:24
Torress ! :D / är det ett skämtat när du säger att a.madrid har bättre trupp än liverpool? pool har ju nästan bättre gubbe på varje position. lite skilland och inte ens klara cl-kval och spela cl-final?
Atlético Lush
2007-07-05 12:03
Är det nån här som känner till något bra "instant spanish" program, eller liknande? Skulle vara intressant att lära sig lite spanska, så jag hänger med lite! :) (Det spelar ingen roll om det är på svenska eller engelska)
Annons: