/spanien/atletico/forum/2159.aspx/spanien/atletico/forum/2159.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético senken
2007-07-11 14:43
Kligare får man leta efter :P
tycker att Kün ska slå vara straffar! han är bevisat grym :)

Aupa!!
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2007-07-11 13:43
Hopaps inte Atletico värvar sönder nu bara...
Atlético zoran
2007-07-11 12:36
@Crosas

David Janczyk är redan värvad av ryska storklubben CSKA Moskva. De gjorde klart med alla villkor igår och han ska skriva på ett kontrakt efter U20-VM.

Jag förstår dock vad du menar med att han är en komplett spelare. Har sett honom spela ett antal gånger, men personligen tycker jag att han saknar förmågan att göra runt 20 mål per säsong, något som han kommer att få träna väldigt mycket är avslut och den sista lilla biten som gör en storspelare.

@Lippan

Eurosport sänder inga matcher från dagens åttondelsfinaler vilket innebär att du får förlita dig till FIFA.com TV som är utmärkt.

Dagens matcher är:

Österrike vs. Gambia
USA vs. Uruguay
Spanien vs. Brasilien
Japan vs. Tjeckien

Argentinas kvartsfinal mot Polen startar 22:45 imorgon och då sänder Eurosport.

Resten av matcherna som spelas imorgon:

Chile vs. Portugal
Zambia vs. Nigeria
Mexiko vs. Congo

@rawkus

Jag tycker att man skall låta Cléber Santana ta straffarna för han tog hand om Santos straffar under hans tid där, och han anses vara en riktigt bra straffskytt så inte skall Diego Forlán tvingas ta allt ansvar i anfallsväg inte.
Atlético Henko
2007-07-11 12:33
Det skulle vara fantastiskt om Atlético värvade David Janczyk men just nu finns Agüero, Braulio och Diego som alla är unga och lovande.

Varför släppte Atlético Arizmendi så lätt till Valencia, han hade fungerat som backup till Forlan om nu Atlético ska spela 4-5-1.
Barcelona Crosas
2007-07-11 11:48
Atleticós se till att värva Polens David Janczyk kommer bli hur bra som helst, redan komplett som spelare? skulle göra er mycket om ni fick han och skola honom i den spanska ligan!!!

Han beskrivs redan i Polen som deras nästa storstjärna och för er som inte sett han innan kan jag säga att han är väldigt lik Rooney i sin spelstil...........
Atlético Lippan
2007-07-11 11:06
U-20 VM:s åttondelsfinaler spelas idag va?... Vet någon hur dags argentina spelar och om de visar den på eurosport lr nåt, och även spanien om de gick vidare? :)
Atlético rawkus
2007-07-11 05:20
Síempre_Madridista: "Tack vare han sa akte Urugay ut"...? Nja, Snarare bor Diego Lugano anklagas for att ha slagit den absolut samsta straffen...
Atlético rawkus
2007-07-11 05:18
ps. Forlan visade dock i kvallens match att han efterliknar Torres straffar... Los, rakt pa - allmant lamt slagen :(
Real Madrid Síempre_Madridista
2007-07-11 05:18
Hehe...eran diego Forlan är ingen bar straffskytt direkt han missade och tack vare han åkte Uruguay ut heehe...Säg va ni vill om Pablo Garcia han är till salu jämfört me er som köpte en 28 åring coh sålde en 23 åring...ni har en R*V som kan tänka..

God Natt
Atlético rawkus
2007-07-11 05:17
fan, fan och ater...lat oss sla till med annu ett "fan"... Brasilien vidare efter straffar :( Som vanligt sa var domarna Brasilien-vanliga...trist.

Imorn hoppas vi pa El Tri mot Argentina!!!

VAMOS TRI !!!

Gonatt fran Cancun
Atlético rawkus
2007-07-11 03:56
Forsta halvlek slut mellan Urugay och Brasilien, och "tyvarr" (enligt mig iaf...) sa leder brassarna med 2-1 efter 2 skrapmal :( Forlans kvittering badar gott da han tar emot bollen, och skjuter den i malisens(Doni) hogra lagre horn. Ett oga for mal den killen :) Lyncha mig inte nu, men Forlan verkar satta bollar i mal som Torres pa nat markligt satt missade - enkla, sjalvklara mal :)

Annars var det en hyffsat dalig/trakig halvlek, dominerat av ett ca 15mins lang stromavbrott pa en av belysningstornen...

AUPA ATLETI !!
Atlético Luff
2007-07-11 03:51
Mayer, helt klart på Spanska!

JJ, Ja inte lär vi spela på Getafes lilla Coliseum, eller Rayos? Får hoppas ledningen tänker så långt att de inte river Calderon förren den nya är klar.
Atlético rawkus
2007-07-11 01:42
John Mayer: Sjalv tycker vjag pa Spanska e batter :)

Sjalv har jag planerat "Rojiblanco Por Siempre" i en bojd bage fran vanster skulderblad till hoger :)
Atlético John Mayer
2007-07-11 01:37
På tal om absolut ingenting så skulle jag behöva lite smakråd från alla atletifans. Funderar på att utöka min samling av tattueringar och högst uppe på listan just nu står en enkel fras, nmligen "Atleti – en känsla, en evig passion". Nu är det så att jag undrar vad som blir snyggast, det svenska eller ska jag köra det på Spanska?
Atlético Futre
2007-07-10 22:12
Hade för mig att man skulle spela på Peñeta (eller vad det hette), tills nya den arenan är färdigbyggd. Peñeta rymmer cirka 25000 har jag för mig, och den har löparbanor. Härligt !...
Atlético JJ
2007-07-10 21:41
Luff,
Bernabeu?!:O
Atlético Luff
2007-07-10 21:35
Även om vi skulle bygga en ny borg så lär den väl inte stå färdig än på några år, och inte kan väl ledningen få för sig att låta oss spela matcherna på Bernabeu nån/några säsonger?

Än finns det tid. ;)
Atlético lini
2007-07-10 21:23
Rueda,

you can be happie..själv har jag inte varit där än, vill åka dit, men pappa vill typ bara åka till barcelona(han hejjer på dom) han "skyller" på att han hittar där nu ;( fick iaf. se Torres i atleti-tröjjan på camp nou..:)
Atlético Henko
2007-07-10 20:18
Nää nu ser det inte ut som att Q. kommer lämna Porto.

Hoppas Diego han vara den spelaren som kan täcka upp en kant om det behövs och vara Forlans bänknötare.

Atlético Futre
2007-07-10 19:17
Ämne: Det ska nog mycket t....
Hoppas adressen blir Liverpool, ifall han säljs. :D

/...Och så är Diego presenterad, vår femtielfte mittfältare?
Amish
2007-07-10 17:33
Det ska nog mycket till för att Porto ska sälja Quaresma nu. Enligt deras president ska de inte sälja fler spelare, Pepe till Real Madrid var den sista. Superbud eller ingen Q för varken Liverpool eller Atletico, med andra ord.
Mallorca ateli
2007-07-10 17:23
Jag skulle gärna vilja se Simão i Atletico tröjan och Quaresma...:)
Atlético Andero
2007-07-10 14:46
Ämne: Hur ser det ut med q....
Tja, Atlético är ju definitivt ute efter honom, det har även Cerezo erkänt. Dock verkar man inte komma överens med Porto om en övergångssumma.
Atlético Rueda
2007-07-10 14:11
Fan va glad jag är att jag besökte Calderon i Maj, trots 0-6 förlusten. Snart står den väl inte där längre :(
schuller
2007-07-10 14:04
Hur ser det ut med quaresma? hoppas verkligen vi får honom det är min favorit =)
Atlético John Mayer
2007-07-10 12:50
Bara för att hoppa in i diskussionen, såhär helt utan anledning, så måste jag säga att jag helt håller med. Den trupp vi har i dagsläget lämpas bäst för att köra en 4-5-1 uppställning och jag tycker verkligen att vi borde köra på det. För det första för att kunna använda alla mittfältare vi har och för det andra för att vi ska få mer balans i spelet.

Förra säsongen blev det smärtsamt tydligt hur dåliga vi var på att hålla uppe ett högt speltempo. Jag tror att vi med ett femmannamittfält kan få bättre passningstempo och även komma till mer avslut, dvs om vi vågar flytta upp spelare när vi anfaller.

Angående Castillo så tycker jag att det är ett bra alternativ, frågan är bara hur dyr han är. VI har självklart inte råd med en superdyr värvning återigen och efter insatsen i Cöpa America så tror jag verkligen att Castillos aktier har höjts. Men man kan inte sticka under täcket mad att vi verkligen är i behov av en till forward. Forlan kommer att göra mål men vi kan verkligen inte lasta allt på honom (och Maxi). Agüero är en otroligt talangfull spelare men har en bra bit kvar innan målen kommer att strömma in på daglig basis och därför känns det riktigt oroligt med enbart en forward.

Mista? Haha, knappast!

Atlético Lush
2007-07-10 12:44
JJ,

förkortn., is what I do, haha :) Visst, jag är osäker på honom, men jag skulle verkligen inte bli ledsen om vi fick honom!

Anfallare, skämtar du med mig? Med bristen på mittfältare så kan jag tänka mig att vi köper en sån..

Ja du, man kan ju alltid testa, men jag tror inte att det kommer funka så bra.

Många mittfältare är det enda ordet, hmm, Costinha möjligen? Miguel ser ju ut att bli utlånad, en borta.

Torres är ju borta nu, så jag har faktiskt inte hunnit tänkt på min nya favorit-er. Men du verkar ha märkt nåt som inte jag gjort :)
Atlético JJ
2007-07-10 12:22
Lush,
JAg vet att vi inte har fått Q(återigen en härlig förkortning, bra jobbat!), men jag skulle mer än gärna vilja se honom här!

Är också lite orolig om nu Forlan skulle falla bort. Vi har ju spelare som kan spela anfallare, men inga renodlade, och det känns inte bra. Är Braulio uppflyttad på permanent basis?
Vår mexikanare kanske kunde ta sig en titt på sitt eget landslag, där han har en viss Nery Castillo? Varför inte?
Vid köp av en anfallare,(det är väl inte aktuellt med ngn nu, eller?), så kanske han fortsätter med 4-4-2? Men det är som du säger, många mittfältare, och därför vill jag spela 4-5-1:)

Vi har många mittäfltare, ja, men många av dem är centrala, Luccin, R. Garcia, Jurado, Maniche, Santana. Maxi, Petrov, Garcia och Miguel är yttrar. Har jag missat ngn?

Maxi och Luis - Lushs favoriter?
Atlético Lush
2007-07-10 12:13
JJ,

Tänk på att vi ej fått Q än.. Visst det låter ju bra, men vad händer om Forlan skadas? Ja, Luis kan säkert gå in. Men, vi får väl se vad våran mexikan tänkt ut...

Petrov springer ju förbi sin spelare, alla vet ju att han inte kommer finta a la Ronaldo. Forlan är ju ganska så självklar i elvan, men jag vill både ha med Luis och Maxi. Det blir ganska svårt. Mycket beror ju på om vi lyckas få Q. Det blir en jävla massa mittfältare. Jag är frtf ganska osäker på Q...

Det var en bra elva, fast flytta upp Luis eller Maxi, haha :)
Atlético JJ
2007-07-10 11:37
Lush,
Okajokaj, skulle säkert funka det med:)

Jag personligen tycker att 4-5-1 är en bra formation. En bra mix av både defensivt och offensivt tänkande. Jag håller dock inte med dig om att det är anfallaren som är ute vid hörnflaggan. Den ende anfallaren måste ju vara i straffområdet och låta området vid kanterna gå till de offensiva ytterkantspelarna. Jag skrev det i ett tidigare inlägg att jag mer än gärna skulle vilja se Quaresma på en av kanterna, för han är en spelare som kan ta sig förbi sin back och leverera inlägg. Maxi och Petrov i all ära, men jag tycker inte att de två är spelare med en bländande teknik som kan göra det oväntade, även om de ibland kommer till "inläggsläge".

Med de spelare som vi har inhandlat i år så tror jag att 4-5-1 är den formation som skulle passat oss bäst;
Franco
Seita
Pablo
Perea
Lopéz
Luccin
Garcia(två defensiva)
Maxi
Agüero
Quaresma
Forlán

Atletico de Madrid anno 07/08?