/spanien/atletico/forum/2158.aspx/spanien/atletico/forum/2158.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Bommen
2007-07-12 15:27
tjena, ny här på forumet, har börjat hålla på atletico nyligen, vet inte varför, har bara blivit jävligt förtjust av klubben, har inte hållt på nåt lag i spanien tidigare, ska försöka följa atletico så mycket som möjligt kommande säsong och d ska bli jävligt intressant!!
Real Madrid Zand
2007-07-12 15:20
Kan redaktörerna försöka att skriva några långa artikllar iställer för att spamma sönder SF.

Atlético el niño para siempre!
2007-07-12 15:15
Det är bara atleti atiklar förutom en Athletic
här till höger jäkla...
Atlético greeneyes_x
2007-07-12 14:24
Det va ju bra att vi fick Real i första omgången.. Dom har börjat få svårare och svårare mot oss senaste tiden.. Det är bara Casillias som räddat dom i derby matcherna..
Vi brukar nästan alltid börja ligan ganska piggt och vinner oftats en del i början.. Så det bådar för vita näsdukar och busvisslingar på Bernabeu redan i första omgången.. nice!!

Dash, S.A.L//

Jag tänkte att vi kört för mycket kantspel dom senaste åren utan större resultat.. då spelet blir skumt och det centrala mittfältet blir en öppen gata.. Jag tänkte mer på att kontrollera mer och större bollinnehav såhär.. Vi måste först lära oss att föra matcher vilket vi dagsläget inte kan då vi oftast fjongar iväg bollen mot kanten.. Har vi inget mittfält som får tag på bollen och kontrollera tempot så spelar det ingen roll om vi 14 st kantspelare.. va just Milan jag tänkte på.. Centrerat mittfält där ytterbackarna tar hand om eventuellt kantspel.. Men även L Garcia kan ta sig mot kanten.. Jag har sett Santana några gånger på TV när Santos spelar.. Han är en ypperlig tvåvägsspelare som Luccin.. Deffensivt ganska stark och snabb.. Fast Luccin är nog snäppet vassare..
Atlético Henko
2007-07-12 14:11
Riquelme gör inget lag sämre, men antagligen spelar Aguirre med en ensam topp (Forlan) och Agüero är inte en sådan spelartyp.
Om Atlético tar in Riquelme kommer inte Agüero få mycket speltid, dessutom har man Jurado också.
Real Madrid Captain Raúl #7
2007-07-12 14:03
Ni får äran att möta oss i första matchen. Grattis.
Real Madrid Stolt Madridista
2007-07-12 13:59
Jag måste verkligen berömma er redaktion.
Det haglar in nyheter hela tiden det tycker jag är bra!
Atlético John Mayer
2007-07-12 13:56
Ämne: Real Madrid - Atleti....

Shit, Shuster får det tufft, aldrig roligt att börja med förlust ;)
Real Madrid S.Ramos #4
2007-07-12 13:43
Real Madrid - Atletico Madrid första omgången i La Liga 07/08 !
Atlético JJ
2007-07-12 13:43
Atlético JJ
2007-07-12 13:31
Vad säger vi om Riquelme?

Kan bara ställa mig upp och applådera vår hängivna redaktion! Tack ska ni ha! (H5)
Atlético Henko
2007-07-12 13:21
S.A.L./
Miguel var ju i samma position förra året som du skrev, så han kanske kan övertyga i år igen. Hoppas det.
Synd att Aguirre inte vågar satsa på Miguel.
Men om man ser det från ett annat håll det är bra att han får speltid och inte tappar ett år till.
Atlético S.A.L.
2007-07-12 11:20
Ämne: Lopez är inte mittba....
Spennende formasjon dette. Minner om den Milan kjører, der man pakker midtbanen sentralt, og lar sidebackene få ansvar for kant-spillet offensivt. Spørsmålet er om Luccin og Lopez er rette folk for denne oppgaven. Lopez kan i sine beste stunder, men kjennes faktisk som Seita vil være hakket vassere enn Luccin i en så offensiv back-rolle.
Dessuten ville jeg følt meg tryggere med Luccin som regista. Vet ikke all verden om Santana, men har inntrykk av ham som en litt mer offensiv spillertype.

Forresten syns jeg det er litt synd man har bestemt seg for å låne ut Miguel. Han ble jo hauset opp i skyene under forsesongen i fjor, så hadde vært spennende å sett ham i Atleti-trøja i år.
Atlético Lippan
2007-07-12 10:46
Ämne: oooh... nya spelsche....
äntligen.. ;D
skidrow
2007-07-12 02:20
oooh... nya spelschemat verkar vara på g. =)

www.lfp.es

...imorrn(idag) klockan elva tydligen...
Real Madrid King_raul
2007-07-12 01:23
"Torres no siente los colores, se ha vendido!"
Gubben är så jävla Atleti att han borde varit president, då skulle ni sett på fan! :)
Så borde ALLA fans vara!!
(Syftar på mitt förra inläggs länk)

edit: Men den MESTA colchoneron är nog han i slutet, "Jag har varit socio i 50 år (!) och jag menar, Torres, du må spela mindre Europa i Atleti men vi är ju MED dig, jag förstår inte..."

Atlético Dash
2007-07-12 00:41
Greeneyes;
Jag hade ingen aning om att luccin spelade högerback förut, men när man tänker efter så verkar det inte helt konstigt. Jag tycker om din startelva faktiskt den ser väldigt bra ut. antingen skulle jag vilja se den eller på ett ungefär en sån här:

...................Franco...............
...Valera.....Perea......Eller...Lopez..
.............Luccin.....................
.................R Garcia/Santana.......
Maxi..............................Petrov
............Kun Aguero..................
....................Forlan..............

Skillnaden mellan dessa två är ju kantspelet som man kan se. Men jag kan varken kalla den en 4-5-1 eller 4-4-2 eftersom jag vill att kun ska vara anfallare, men ändå ha en lite fri roll.
Så jag kan säga att "mentaliteten" på övriga fyra mittfältare ska vara som att det är en 4-4-2 de spelar.
Nu är startelvan rätt olik din greeneyes men din gillade jag ur en "central offensiv" synvinkel då jag antar att L och R Garcia inte ska vara breddare utan centrala spelare?
Atlético Optimo_Kun
2007-07-11 22:04
3-4-3 är tyvärr inte stabilt nog i dagens Atletico, Yttrarna på tok för offensiva
Atlético greeneyes_x
2007-07-11 21:32
Lopez är inte mittback, Pernia är för ojämn.. Maniche har haft sitt bäst före datum, Jurado ska vara avbytare i dagens trupp..

..............Abbiati...............
..........Perea......Eller..........
Luccin.........................Lopez
..............Santana...............
.....R Garcia..........L Garcia.....
...............Agüero...............
.........Maxi.........Forlan........

Luccin va som bäst när han spelade högerback i Bordeaux och Marseille.. han fick aldrig nästan kort och va enormt brytningssäker och bra passningsspelare.. Nu tar han för mycket ansvar för vårt lata mittfält.. Om man tänker efter.. Vem är den mesta bollvinnaren och brytningssäker av trion Seita, Valera och Luccin?
Med denna elva har vi hela mittfältet som kan agera bollfördelare av klass.. Maxi och Forlan i straffområdet tillsammans låter ganska jobbigt för motståndarna.. detta par utgör lite mardrömsvarning för försvarare.. båda kan smälla ditt både första och andra bollar ganska friskt!!

Sen får gärna Agüero, L Garcia och R Garcia fylla på och smälla ditt både tredje och fjärde bollar om det nu behövs..
Atlético Andee
2007-07-11 20:50
Maniche tycker jag inte är ett bra alternativ efter vad han presterade förra säsongen. Hoppas han lämnar Atletico lika fort som han kom, Jurado är en bra och kan bli bättre frågan är dock om han är en man för startelvan. Säger själv som en del andra har sagt förut, frågan är om en forward är det bästa alternativet jag ser hellre att någon spelar bredvid Forlan på topp, Vad sägs om ett 3-4-3 system me antingen Luccin eller Santana som defensiv mittfältare och Garcia som släppande tanker till Aguero och Forlan?
Atlético el niño para siempre!
2007-07-11 20:24
Soldato

Bra koll på mittbackarna :D
Barcelona SolDato89
2007-07-11 20:19
hejsan jag tänkte lägga ut en startelva och ni får gärna ge synpunkter så vi kan diskutera

----------------------Leo Franco-----------------

--Seitaridis-------Perera-------Lopez-----Pernia-

----------------Luccin----------Maniche----------

-----Maxi---------------------------------Petrov-
------------------------Jurado-------------------

--------------------------Forlan-----------------

Kommentar: Målvakt och backlinje är givet, mittfältet är bra balanserat med luccin och maniche, petrov och maxi fixar kanterna, maxi kan spela mer inåt i plan, Jurado tar offensiv roll och forlan sätter bollarna i nät
bra?
Atlético John Mayer
2007-07-11 20:17
Måste bara säga att jag blev grymt imponerad av Forlan i nattens match. Killan var verkligen överallt och det var livsfarligt när han hade bollen. Synd bara att han missade straffen. Dock så måste han ju tänka efter lite, lägger man den i mitten är det ju en oskriven lag att man ska lägga den högt :P

Galet kylig chip som deras sista straffskytt gjorde btw, satte nästan ölen i halsen!
Atlético Luff
2007-07-11 20:03
¡Atleti hasta la muerte!
Real Madrid King_raul
2007-07-11 19:12
Kolla efter mitten! Snacka om att gubben är ÄKTA Colchonero! :)

Atlético AnderssonTheOne
2007-07-11 15:04
Kolla länktips, ni blir inte besvikna :)
Atlético Lippan
2007-07-11 15:03
zoran, tack så mkt för informationen
Atlético senken
2007-07-11 14:43
Kligare får man leta efter :P
tycker att Kün ska slå vara straffar! han är bevisat grym :)

Aupa!!
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2007-07-11 13:43
Hopaps inte Atletico värvar sönder nu bara...
Atlético zoran
2007-07-11 12:36
@Crosas

David Janczyk är redan värvad av ryska storklubben CSKA Moskva. De gjorde klart med alla villkor igår och han ska skriva på ett kontrakt efter U20-VM.

Jag förstår dock vad du menar med att han är en komplett spelare. Har sett honom spela ett antal gånger, men personligen tycker jag att han saknar förmågan att göra runt 20 mål per säsong, något som han kommer att få träna väldigt mycket är avslut och den sista lilla biten som gör en storspelare.

@Lippan

Eurosport sänder inga matcher från dagens åttondelsfinaler vilket innebär att du får förlita dig till FIFA.com TV som är utmärkt.

Dagens matcher är:

Österrike vs. Gambia
USA vs. Uruguay
Spanien vs. Brasilien
Japan vs. Tjeckien

Argentinas kvartsfinal mot Polen startar 22:45 imorgon och då sänder Eurosport.

Resten av matcherna som spelas imorgon:

Chile vs. Portugal
Zambia vs. Nigeria
Mexiko vs. Congo

@rawkus

Jag tycker att man skall låta Cléber Santana ta straffarna för han tog hand om Santos straffar under hans tid där, och han anses vara en riktigt bra straffskytt så inte skall Diego Forlán tvingas ta allt ansvar i anfallsväg inte.
Annons: