/spanien/atletico/forum/2157.aspx/spanien/atletico/forum/2157.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diego forlito
2007-07-12 23:57
Forlan kommer ta er till Champions, Han vinner skytte ligan direkt.
Atlético Lush
2007-07-12 22:25
Redaktionen, ni är vana nu, men det tåls att säga det fler ggr: underbart jobb!

Underbart att starta mot Real! Spelar ingen roll om vi vinner eller förlorar (konstigt va?), men jag ser det som en win-to-win situation. Vinner vi så, perfekt. Förlorar vi så, kommer vi vara så arga så att vi kommer mala ner varenda motstånd tills vi tar revansch!
Atlético Lippan
2007-07-12 22:16
Ämne: datum på första omgå....
25 eller 26 Augusti..
Atlético Optimo_Kun
2007-07-12 21:21
datum på första omgången?
Atlético Optimo_Kun
2007-07-12 20:52
Säger hellre Real borta första omgången än hemma. Torskar man mot all förmodan borta så väntar hemma och hemma mot Real, inte en chans i världen att vi förlorar mitt i säsongen
Atlético Beer
2007-07-12 19:45
kanske har nämnts redan men Argentina spelar åttondelsfinal mot Polen ikväll, 22:45, en inte allt för okristlig tid!
Atlético Henko
2007-07-12 18:30
Ämne: ha inga förhoppninga....
Tack det samma
Real Madrid RuudVanTheMaan
2007-07-12 18:26
ha inga förhoppningar inför premieren mot Real säger jag bara
Atlético Lippan
2007-07-12 17:56
Är det någon här som vet om de finns guide-turer eller liknande på Vicente Calderon?
Barcelona Sorsan
2007-07-12 16:38
Kul att ni möter era ärkefiender första matchen....ni vinner väl hoppas hoppas vi alla =)sen måste jag ge cred till er redaktion som spottar ut artiklar, kul att se =)
Atlético greeneyes_x
2007-07-12 16:05
Lippan//

Om det är nåt jag lärt mig senaste åren så är det att Atleti blivit ett bättre bortalag än hemmalag..
Sen är Bernabeu bättre än Vicente som första match för att då är det Real som har pressen på sig.. En hemmamatch mot Real i första omgången för oss skulle innbära enorm press på spelarna att få resultat.. På Bernabeu kan vi vara något mindre stressade.. inte mycket mindre.. men lite.. men mycket mindre avslappnat än vad Real kommer vara iallafall..
Atlético Lippan
2007-07-12 15:43
Synd att vi ska möta Real på Bernabeu... Skulle vart kul och se första omgången mot real på vicente..
Barcelona Klint
2007-07-12 15:42
Fint att Real Madrid inleder La Liga med en förlust mot er!
Atlético Henko
2007-07-12 15:35
Välkommen Bommen!

Bommen
2007-07-12 15:27
tjena, ny här på forumet, har börjat hålla på atletico nyligen, vet inte varför, har bara blivit jävligt förtjust av klubben, har inte hållt på nåt lag i spanien tidigare, ska försöka följa atletico så mycket som möjligt kommande säsong och d ska bli jävligt intressant!!
Real Madrid Zand
2007-07-12 15:20
Kan redaktörerna försöka att skriva några långa artikllar iställer för att spamma sönder SF.

Atlético el niño para siempre!
2007-07-12 15:15
Det är bara atleti atiklar förutom en Athletic
här till höger jäkla...
Atlético greeneyes_x
2007-07-12 14:24
Det va ju bra att vi fick Real i första omgången.. Dom har börjat få svårare och svårare mot oss senaste tiden.. Det är bara Casillias som räddat dom i derby matcherna..
Vi brukar nästan alltid börja ligan ganska piggt och vinner oftats en del i början.. Så det bådar för vita näsdukar och busvisslingar på Bernabeu redan i första omgången.. nice!!

Dash, S.A.L//

Jag tänkte att vi kört för mycket kantspel dom senaste åren utan större resultat.. då spelet blir skumt och det centrala mittfältet blir en öppen gata.. Jag tänkte mer på att kontrollera mer och större bollinnehav såhär.. Vi måste först lära oss att föra matcher vilket vi dagsläget inte kan då vi oftast fjongar iväg bollen mot kanten.. Har vi inget mittfält som får tag på bollen och kontrollera tempot så spelar det ingen roll om vi 14 st kantspelare.. va just Milan jag tänkte på.. Centrerat mittfält där ytterbackarna tar hand om eventuellt kantspel.. Men även L Garcia kan ta sig mot kanten.. Jag har sett Santana några gånger på TV när Santos spelar.. Han är en ypperlig tvåvägsspelare som Luccin.. Deffensivt ganska stark och snabb.. Fast Luccin är nog snäppet vassare..
Atlético Henko
2007-07-12 14:11
Riquelme gör inget lag sämre, men antagligen spelar Aguirre med en ensam topp (Forlan) och Agüero är inte en sådan spelartyp.
Om Atlético tar in Riquelme kommer inte Agüero få mycket speltid, dessutom har man Jurado också.
Real Madrid Captain Raúl #7
2007-07-12 14:03
Ni får äran att möta oss i första matchen. Grattis.
Real Madrid Stolt Madridista
2007-07-12 13:59
Jag måste verkligen berömma er redaktion.
Det haglar in nyheter hela tiden det tycker jag är bra!
Atlético John Mayer
2007-07-12 13:56
Ämne: Real Madrid - Atleti....

Shit, Shuster får det tufft, aldrig roligt att börja med förlust ;)
Real Madrid S.Ramos #4
2007-07-12 13:43
Real Madrid - Atletico Madrid första omgången i La Liga 07/08 !
Atlético JJ
2007-07-12 13:43
Atlético JJ
2007-07-12 13:31
Vad säger vi om Riquelme?

Kan bara ställa mig upp och applådera vår hängivna redaktion! Tack ska ni ha! (H5)
Atlético Henko
2007-07-12 13:21
S.A.L./
Miguel var ju i samma position förra året som du skrev, så han kanske kan övertyga i år igen. Hoppas det.
Synd att Aguirre inte vågar satsa på Miguel.
Men om man ser det från ett annat håll det är bra att han får speltid och inte tappar ett år till.
Atlético S.A.L.
2007-07-12 11:20
Ämne: Lopez är inte mittba....
Spennende formasjon dette. Minner om den Milan kjører, der man pakker midtbanen sentralt, og lar sidebackene få ansvar for kant-spillet offensivt. Spørsmålet er om Luccin og Lopez er rette folk for denne oppgaven. Lopez kan i sine beste stunder, men kjennes faktisk som Seita vil være hakket vassere enn Luccin i en så offensiv back-rolle.
Dessuten ville jeg følt meg tryggere med Luccin som regista. Vet ikke all verden om Santana, men har inntrykk av ham som en litt mer offensiv spillertype.

Forresten syns jeg det er litt synd man har bestemt seg for å låne ut Miguel. Han ble jo hauset opp i skyene under forsesongen i fjor, så hadde vært spennende å sett ham i Atleti-trøja i år.
Atlético Lippan
2007-07-12 10:46
Ämne: oooh... nya spelsche....
äntligen.. ;D
skidrow
2007-07-12 02:20
oooh... nya spelschemat verkar vara på g. =)

www.lfp.es

...imorrn(idag) klockan elva tydligen...
Real Madrid King_raul
2007-07-12 01:23
"Torres no siente los colores, se ha vendido!"
Gubben är så jävla Atleti att han borde varit president, då skulle ni sett på fan! :)
Så borde ALLA fans vara!!
(Syftar på mitt förra inläggs länk)

edit: Men den MESTA colchoneron är nog han i slutet, "Jag har varit socio i 50 år (!) och jag menar, Torres, du må spela mindre Europa i Atleti men vi är ju MED dig, jag förstår inte..."

Annons: