/spanien/atletico/forum/2153.aspx/spanien/atletico/forum/2153.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Lush
2007-07-20 14:04
Det känns nästan som att inte en enda av våra nyförvärv är med imorgon (diverse anledningar)... Men så länge vi vinner så är jag nöjd.

Får hålla med om att det är helt sjukt att vi har så mycket i skuld, men ändå slösar så mycket. (En shopaholics bekännelser, nån som läst det? Déjà vu!)
Valencia Miran T
2007-07-20 13:31
Zoran

Vet du var man kan se U20 finalen? Hittar bara bronsmatchen när jag kollar på tvmatchen.se.
Viejo
2007-07-20 13:22
Atletico är nu inte den enda storklubben som hamnat i klistret ekonomiskt sett det senaste årtiondet. Men det är synd och delvis konstigt att de fortfarande har en stor skuld plus att de kan värva så pass bra och dyra spelare. Anledningem till att det har blivit som det har beror på en ökad attraktion ifrån media och ett krav ifrån fans, ledning och sponsorer. Man vill helt enkelt inte halka efter Real, Valencia och Barca allt för mycket. Visst skulle man kunna säga att man inte ska sälja Calderón, men då tror jag att Atletico är färdiga me La Liga för en lång tid framöver. Det är ett måste om KLUBBEN skall överleva att sälja arenan, tyvärr. Orsakerna är väldigt många till det och det kan vi nog tacka diverse styrelser som kommit och gått de senaste åren.
Atlético Majjo
2007-07-20 12:07
Ja, det är riktigt knepigt att man år efter år släpper spelare på löpande band och värvar dyrt för att sedan ha en skuld på 440 miljoner euro!
Simao känns om en liten udda värvning om vi inte säljer Petrov. Jag har visserligen inget emot Simao, men jag tycker ändå att Petrov har visat att han har kvaliteér, och att man i det här fallet kanske ska hålla i pengarna och satsa på de spelare man har i truppen. Värva hellre en ordentlig forward till som kan konkurrera där uppe !
Atlético el niño para siempre!
2007-07-20 12:02
Atletico anländer/åker till Rumänien.
Atlético Polkagrisen
2007-07-20 11:51
Jisses!! 440 miljoner euro i skuld?? Vem f-n sköter den här klubben egentligen? Ja, om det nu stämmer vill säga...

Pinsamt om våra tidigare styrelser har satt oss i en situation där vi antagligen får rea ut Calderon (i en förhandling där vi är i kris lär ju kommun och byggföretag kunna hålla lite extra i pengarna...), bara för att de viljat se kortsiktigt bra ut genom dyra värvningar. Men det är väl inte nådigt mycket politik i spansk fotboll antar jag?
Atlético Polkagrisen
2007-07-20 11:42
Jag ser också fram mot den här säsongen. Några intressanta nyförvärv, men framförallt Petrov och Maxi tillbaka för fullt. Hoppas nu bara att Aguirre hittar lämpligt spelsätt för den här truppen. Hoppas också att Agüero ska höja sig ett par snäpp den här säsongen.

Däremot ser jag fortfarande inte Maniches storhet...vad är det han ska vara bra på egentligen? Hoppas Cleber är bättre...eller att vi får Riquelme.
Atlético AnderssonTheOne
2007-07-20 11:37
Tycker Atletico ska spela såhär 4-2-3-1 modell
--Leo--
Seita--Pablo--Perea--Lopez
--Maniche--Luccin--
Maxi--Luis G--Petrov
---Forlan---
Real Madrid Benfiquista
2007-07-20 11:32
Tror det är bäst att ni inte tror på AS angående Simão. Han kostar 25m euro för det är hans klausul. Och att han skulle säljas billigare finns inte på kartan. Det har presideneten LFV sagt.
Och sen står det inget alls om det i portugisisk media heller. Och de brukar vara extremt snabba med sådant.

Sen tror jag knappast att Simão vill till Atletico. Han tjänar 2,4 mille e här och ni skall erbjuda 2,5. Altså det handlar inte om pengar. Sen spelar han i en större klubb redan med högre ambitioner. Han tackade ju dessutom nej till Valencia förra sommaren av liknande anledningar. Och de är med all respekt för Atletico en lite ambitiösare klubb.
Atlético Henko
2007-07-20 10:42
Två Saker jag vill se imorgon som inte fungerade förra säsongen:
1. Att mittfältet göra snabba spelvändningar och att anfallen inte stannar vid mittfältet.
2. Säker backlinje med ett bättre passningsspel.
Anfallet är helt klart det som oroar mig inför imorgon. Litar inte alls på Mista och R.Garcia vet man ingenting om som anfallare så jag hoppas Aguirre vet vad han gör.
Om det inte går så ser inte bänken så stark ut, Braulio och Jurado som offensiva alternativ.
Atlético rawkus
2007-07-20 04:18
Sag precis Aguero och Co ta sig till final i u-20.

Tyvarr verkar det som att domarn fatt hyffsat betalt under bordet da han jakligt genomskinligt gav Argentina oerhorda fordelar med frisparkar och kort(enligt mig iaf). Trist nar en domare, som antagligen lider av brist pa uppmerksamhet, kliver in och tar over handlingen totalt: Ex 1: Chilenaren(den forsta) som far rott kort efter att ha mattat en spark, trots att Argentinaren var den forsta som sparkade... Rott kort till Chile,inte ens en tillsagelse for Argentinaren.. Ex 2: En solklar och avsiktlig armbage som tar en Chilenare illa i ansiktet, resulterar endast i ett gult kort(borde varit rott).. Ex 3: Andra roda kortet for Chile kommer efter en het diskussion med domaren... Ex 4: Chile berovas pa en solklar straff, och istallet punkteras matchen i spelvandningen efterat... Yacob(Arg) som fick gult for armbagen hoppas jag grinar riktigt illa da han missar finalen mot Tjeckien. Lite rattvisa iaf. Aguero var annars pigg! Denne lille Maxi Moralez verkar ha en grym potential! :)

Hoppas nu saklart att varan Aguero far lyfta bucklan i finalen!!

Bara trist nar domarn lagger en sadan lag niva, samt inte ger en gnutta kompensation... Utredning vantar..hoppas jag. Hade kunnat bli en grymt bra match annars :(

Fy fan om/nar vi saljer V Calderon - Forst Torres, sedan Calderon... vart e vi pa vag?
Atlético senken
2007-07-20 03:07
! Man kommer högst troligen kunna se matchen via stream.. länken ploppar nog upp under lördagen,..!

Aupa Atleti! :)
Atlético JJ
2007-07-19 20:44
Intressant med Garcia som anfallare. Han kommer väl släpa lite efter Mista, eller han kan spela renodlad anfallare också? Annars ganska väntad startelva. Tycker det är bra att man börjar med ungefär samma lag som man hade förra säsongen. Fattas bara Pablo och Perea som mittlås!

Ze Castro är för bra för att lånas ut?
Barcelona Cristocea
2007-07-19 18:47
daniel77//

Jaha ok. Blev lite förvirrad med tanke på att de finns många ungrare och polacker med Szostak i efternamn som bor i Rumänien. Så jag tänkte du var säkert en av de.

Jo om Marica. Han kommer säkert bli Rumäniens nästa stortjärna om han hamnar i rätt miljö och inte tar succén över huvudet som Chivu eller Adrian Mutu t ex, så kan han bli en riktig storspelare.

Det hade varit roligt att se honom i ett lag som A.Madrid det hade passat honom utmärkt.
Atlético daniel77
2007-07-19 17:55
Cristocea!

Läste din profil och såg att du hade med Ciprian Marica på din kanonlista. Tänkte bara säga att jag såg Marica spela i januari månad när han och FC Shakhtar Donetsk var på Kanarieöarna och spelade en turnering med Rosenborg, Bröndby och Rapid Bucharest. Shakhtar tog hem den lilla turneringen och det märktes att Marica har en otrolig potential.

Daniel
Real Madrid Gato Blanco
2007-07-19 17:27
Sorgligt om ni blir av med er stadion vill ni köpa en Calderon av oss i stället ??? Billigt ???
Atlético daniel77
2007-07-19 17:25
Tjena Cristocea!

Har släkt i Polen och Spanien. Och du är från Rumänien antar jag.
Barcelona Cristocea
2007-07-19 16:57
Szostak//

Är du polack eller ungrare ifrån Rumänien eller?
Atlético Rueda
2007-07-19 12:00
Ja, som vanligt Henko, ser alltid så lovande ut men sen slutar vi som vanligt på 7eplatsen, efter slarv i slutet på säsongen.. Nej min optimism börjar tryna ..

Men colchonero som man är, tror jag också den kommande säsongen blir lyckad, kanske kniper en 4eplats? Haha nu kom de rödvita optimistögonen fram igen ;) Som vanligt...
Atlético Henko
2007-07-19 11:11
Som vanligt vid den här tiden på året börjar mina förhoppningar höjas om att Atlético faktiskt ska göra en lyckad säsong.
För det första att vi har samma tränare som förra säsongen, men också att Aguirre verkar ha nått i kikaren. Aguirre verkar inte kunna få för många mittfältare och att han använder R.Garcia som topp i nästa match.
Atlético Henko
2007-07-19 08:41
Diego får antagligen inte vara kvar då han inte har något Eu pass.
De tre platserna är redan tagna av Agüero, Eller och Cléber. Perea kommer antagligen få Eu pass i sommar.

Atlético acerci
2007-07-19 00:35
Perfekt val av lagkapten, kan dock inte förstå valet av femte (?) kapten, även fast det är totalt oväsentligt, costina? Han har ju gått ut och klagat osv, nej, gillar inte sånt.

Är Diego da Silva klartestad ännu? får han vara kvar i truppen?

Nu känns det iallafall som vi har en bred trupp med bra backupspelare på alla postiioner, utom anfallet. Dock ser jag helst att Costinha försvinner och att Camacho får hans plats i truppen istället. Om vi når Uefa så känns det iallafall som vi bör klara av både den och ligan på ett ypperligt sätt. Älskar att klubben satsar mycket på talanger, dock är jag tveksam till hur Agiurre behandlade de egna produkterna förra året, spelare som Pollo och Victor Bravo fick 1 eller två chanser, gjorde hyffsat ifrån sig, för att sedan aldrig få dra på sig a-lags tröjan igen. Och nu bryts deras kontrakt?

Hoppas iallafall få se mycket av Miguel, Jurado, Diego, Camacho och kanske även Ruben Ramos eller Braulio.

Var bara tvungen att skriva av mig lite :)
Atlético Beer
2007-07-18 17:56
Har kollat lite på den här Thom Maynes tidigare byggnader. Jag gillar dem skarpt, de är nästan skräckinjagande på nåt sätt
Zaragoza Nina (Red.)
2007-07-18 16:54
Chile - Argentina i U20 kommer gå kvart över ett imorgon natt på Eurosport 2, och klockan elva på fredag förmiddag på Eurosport 1.
Real Madrid jiggisen
2007-07-18 16:19
Så sorgligt, om er stadium säljs bort..
Atlético Beer
2007-07-18 13:00
Transferfönstret stänger 31/8, inte om 2 veckor
Atlético Dash
2007-07-18 13:00
Lippan;

De spelar ikväll kl 21:45 om jag inte minns fel. Vet inte om matchen går på eurosport men du kan ju kolla på den på fifa.com, där står också när den börjar. (tänk på att tiden är två timmar bakom våran så om det står 19 ska det vara 21)
Julia
2007-07-18 12:17
Tycker också det är bra med Maxi som lagkapten.
Atlético Lippan
2007-07-18 11:29
Vet någon när Argentina - Chile spelar i U-20 VM ?
Atlético Lush
2007-07-18 11:08
Ja! Maxi blev ny kapten, fan vad härligt! :)

Inga fler värvningar? Det ska man tro när orden kommer från Atleticos styrelse...
Annons: