/spanien/atletico/forum/2150.aspx/spanien/atletico/forum/2150.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético JJ
2007-07-22 11:29
Lush,
haha, ja, kanske inte den bästa.

Då är vi iaf överens med att JURADO MÅSTE STARTA!

Tycker också att dina två favoriter ska starta, i synnerhet då vår nya lagkapten. Men jag vet inte vad man ska ta Luis för, mittfältare, anfallare? Han är dock en klasspelare, inget snack.
Atlético Lush
2007-07-22 11:25
JJ,

Och, tyvärr så förlorade vi vid "fel tillfällen" också. Dålig kombination, det.

Jag ser gärna att han startar, då jag tycker att han tillför mer kreativitet än de andra mittfältarna. Men Luis och Maxi måste få starta! :)

Håller med dig, han är bra, men inte WOW-bra. Men jag har inte sett honom så mycket "in action", men förhoppningsvis så höjer han sig ett litet snäpp, då han kommer få en heeel del speltid.
Atlético JJ
2007-07-22 11:15
Lush,
Frustrerande kan jag hålla med dig om, helt klart.

Aja, vi måste ta lite av vår egen prestation också, vi låg inte där ENBART på grund utav andra lag, vi vann helt enkelt vid "rätt tillfällen"

Jag håller med dig, han kommer antagligen inte att få starta, även om jag såklart hoppas det. Tycker han var en av de bästa spelarna i laget förra säsongen faktiskt. Men med våra många mittfältare så tror jag dessvärre som du, inhoppare i 70:e minuten eller ngt liknande. I synnerhet när vår mexikans favoritspelare nr. 1 har anlänt i Raul Garcia. På ngt vis känns det som om han kommer ta allt för stor plats...

Atlético Lush
2007-07-22 11:05
JJ,

okej, dystert var att kanske ta i lite.. Men så frustrerande. Och att vi låg på EP i 30 veckor beror mer på andra lags misstag. (Villareal räknade vi inte med, ja) Ser man till resultaten så finns det inte så jätte mycket som imponerar. (Några undantag)

Jag tror inte att Jurado kommer få starta så mycket. Nu när vi har ett så brett mittfält så tror jag han mest får agera inhoppare.

Det kan funka. Tänk dig Aguirre: "Jurado, nu sätter jag dig på vänsterkanten, gör vad du vill"

Jag tycker spelare gör mycket bättre ifrån sig när de får friare roller. När de inte fastnar i en tränares system. Tänk Zlatan i Juve (andra säs.) då fastnade han i Capellos system, och det gick åt helvete! Men när Mancini sedan gav honom en friare roll, så gick det mycket bättre!

Men vi får ju se vad vår mexikan hittar på...
Atlético JJ
2007-07-22 10:33
Lush,
Tyckte du att vårt kära Atleti var dystert förra säsongen? Även om man gjorde en del magplask så tycker jag att vi kan vara hyfsat nöjda, då vi låg på Europaplats i hela 30 veckor. Var längesen sist! Sen att Villareal vann 8 på raken är en annan sak...

Jurado skötte sig bättre på kanterna än centralt, det såg vi ju förra säsongen. Vad sägs om en Jurado i en fri roll med utgångspunkt från vänster, som Aimar i Zaragoza. Tror jag skulle passat honom ypperligt!

S.A.L,
Mista är inte ens värd att vara maskot, eller?
Tror mer på ett 0-9-1, faktiskt.;)
Atlético S.A.L.
2007-07-22 00:38
Ämne: Lush,
visst borde h....
Syns Jurado absolutt fortjener skryt for sesongen i fjor, ikke minst første halvdel. Likevel føler jeg at å ha ham på venstrekanten er mer en nødløsning.
Aguirre's spillsystem er nok mer tjent med vingtyper som yttermidtfeltere, da det virker som han ikke vil slippe sidebackene altfor langt frem.

Fikk desverre ikke sett kampen i dag (familieselskap), men ut fra resultat og kommentarer her på forumet, forstår jeg at det ikke var noen høydare. Mista... Vil ingen andre ha ham? Da kan han være maskot.

Javi Garcia, Simao, Riquelme og Quaresma ryktes det om...
Jeg er spent på å se hvilken formasjon Aguirre tenker å kjøre i år, blir det 1-8-1 eller 1-7-2?!
Atlético Lush
2007-07-22 00:04
JJ,

Ja, Jurado var en utav ljuspunkterna i ett dystert Atletico förra säsongen. Men varför inte sätta honom centralt? Eller, det kanska blir svårt med Garcia x2, Maniche, Luccin, Santana. En favorit blev han inte :) (Inte med el nino i laget) Som vi kom på för någon vecka sen så är mina favoriter Maxi och Luis! :)
Atlético JJ
2007-07-21 23:55
Lush,
visst borde han få några matcher till på sig, han har ju nästan precis komit tillbaka från skada ju!
Tycker att Jurado gjorde ett sanslöst bra jobb på vänsterkanten när han fick chansen. Överstegsfinter, in centralt, skott pass. Allt. Blev en av mina personliga favoriter under den förra säsongen, faktiskt. Vad säger du?
Atlético Lush
2007-07-21 23:49
Okej JJ. Då förstår jag. Jag tycker han borde få 4-5 matcher på sig. För att nå den absoluta toppen har han en rejäl bit kvar, men han kan nå dit dock. Fast jag ser inga tendenser till det.

Vill du ha Jurado på vänsterkanten?
Atlético JJ
2007-07-21 23:42
Lush,
word.

Jag utgår från säsongerna innan. Även om han har blixtrat till ibland så är han på tok på för ojämn för att kunna vara bland den absoluta toppen. Ser hellre Jurado där, där han kan komma in centralt med sina passningar och bra tillslag.

Skäms om vi inte tar oss vidare från det här, det ska vi göra sju dagar i veckan!
Atlético Lush
2007-07-21 23:24
JJ,

Ja, han duger också! :) Men har inte direkt tänkt satsa på det ändå.

Ang. Petrov frågan så vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Han var ju skadad under nästan hela säsongen. Så jag förstår inte vad ni utgår ifrån. Innan skadan så var han grym, sprang förbi sin motståndare, men han är ingen dribbler. Hans styrka ligger ju i farten. Jag ser gärna att han stannar, nu när vi har så många alt. på mittfältet.
Atlético Beer
2007-07-21 23:16
fortfarande tveksam till om Aguirre verkligen e rätt för oss..men han får säsongen ut
Atlético JJ
2007-07-21 23:12
Lush,
okejokej, men han duger han med!:)

Håller med era andra kring Petrov. Har sagt det förut, han kommer inte ofta förbi sina motståndare, till skillnad från Simao och Q.

Tycker inte vi ska dra för stora växlar av denna matchen. Som andra har sagt, första för säsongen och favoritskap, en dålig mix!
Atlético Beer
2007-07-21 22:11
greeneyes_x//Håller med angående Petrov, okej vissa matcher är han magisk men han är för ojämn. Hellre Simao om jag ska va ärlig
Atlético Lush
2007-07-21 21:57
Missade matchen och allt vad den innebar. Tur det, kanske. Åter igen så gör vi en "Atletico" (ett uttryck som jag inte vill använda mer)

Vi behövde en anfallare i matchen. Garcia är en mittfältare och Mista, ja Mista. Han räknas inte som en fotbollsspelare ens.

Men det var ju första matchen för säsongen. (Även om vi kan förvänta oss fler magplask. Ja, jag är optimist jag.)

Och ja, det var varmt. Men kunde Gloria spela så borde vi också kunnat det.

JJ,

nja, snarare nästa Leo Franco då...
Atlético Optimo_Kun
2007-07-21 20:41
Kom igen i returen! Det här fixar vi även om det skulle vara typiskt oss att åka ur. Är Forlan o Agüero tillbaka då, någon som vet?
Atlético greeneyes_x
2007-07-21 20:12
idag konfirmerades nåt som jag nämnt förut också.. Petrov springer mest.. uträttar inte så mycket och är ganska lättläst i sin spelstil.. Han är ej så kreativ eller gör mål.. jag har velat få hans såld ett tag nu.. som sagt han springer bara för det mesta.. det e allt.. kan nån säga vad Petrov har gjort för bra för klubben? hur många assist och mål?
Tacksam för svar..
Atlético senken
2007-07-21 18:12
2-1 borta är inte alls dåligt, även om spelet var under all kritik... Braulio- Forlan på topp nästa månne?

det här tar vi grabbar och tjejer! :)

Aupa Atleti!!
Atlético rawkus
2007-07-21 18:03
hehe, sag nu att det va 1600... fan..

Hur skotte sig nyforvarven?
Las Palmas Pio pio
2007-07-21 18:03
Rueda

Din spanska är nästan på plats! ;-) 22.00 på Telemadrid nästa lördag..
Atlético rawkus
2007-07-21 17:59
vilken var starttiden for dagens match(svensk tid)?? kan ej ha varit 1800, da jag nu kollar dif - elfsborg...
Atlético Rueda
2007-07-21 17:58
Jaha, atleti spelade upp sig lite i andra men fortfarande under all kritik. Raul Garcia? Kan ju inte ta ens ta emot bollen. Nej, varenda spelare i atleti spelade uruselt och resultatet var fullt rättvist, gloria hade 2 målchanser och satte 2. Atleti gjorde massor av misstag och hade tur att det hela slutade 2-1, dåligt.

Nu är det bara att se till att vinna returen, 1-0 räcker. Returen är på lördag nästa vecka vid 21 om min spanska fortfarande är intakt :)
Atlético greeneyes_x
2007-07-21 17:57
Jaha.. 2-1 är bättre än 2-0 iallfall.. Det va länge sen jag såg ett lag utanför allsvenskan slå så mycket höga och långa rensingar som Gloria gjorde större delen av matchen.. Matchen känns lite som när DIF mötte Juve i CL kvalet för några år sen och spelade 2-2 i Turin.. Då dom mötte ett lojt otränat Juventus..
Atlético zoran
Dåligt, men de får helt enkelt göra bättre ifrån sig i returen.
Atlético John Mayer
Min dator har tyvärr alldeles för seg uppkoppling för att jag ska kunna se matcherna via nätet. Hoppas verkligen att det kommer en matig sammanfattning snabbt som bara den! ;)
Atlético Bobban (red)
2007-07-21 17:56
Returen spelas på lördag den 28 juli
Real Madrid Síempre_Madridista
2007-07-21 17:55
Var kommer det andra laget ni ligger under mot från?

i Hala Madrid !
Atlético rawkus
2007-07-21 17:54
tack for alla lankarna forresten :) Ner e returen?? Hade missuppfattat starttiden, sa jag fick se harliga sista 8 minuterna :S

Atlético rawkus
2007-07-21 17:53
fy fan sa rorigt det ser ut :(
Las Palmas Pio pio
2007-07-21 17:47
Cristocea//

Ja, bra och bra vet jag inte..Men det utnyttjar deras resurser mkt väl!
Annons: