/spanien/atletico/forum/215.aspx/spanien/atletico/forum/215.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Bobban (red)
2015-01-10 19:11
Skull tro att han syftar på Barcas bortdömda mål...
Atlético Antonio López
2015-01-10 18:06
Fan är det Barcaredaktören yrar om i rapporten inför matchen? "Det har äntligen blivit dags för att välkomna laget som förra säsongen snodde ligatiteln efter en, ja låt oss kalla det för tvivelaktig offside." Godin gjorde mål på en direktslagen hörna haha, detta var ju nästan värre än Jeses påhitt om matchen.
Atlético DeBe
2015-01-10 17:05
Jag satt och laste inlagen fran upp till ner. det blev lite forvirrat nu for jag vet inte riktigt vad jag ska saga om Jeses inlagg. "Gusrav33

En match? Fortfarande 19 år.

Då kanske du minns 5-0 till Real Madrid 1958

OCH då kanske du minns 5-0 till Real Madrid 1984.

Något mer? Vill du tävla titlar med? haha. Vore lika roligt det"

det blir en riktigt oviktig tavling da historiefakta ar fakta och tavlig ar nagot som sker i nutid man har ju tavlat eller sa tavlar man eller om man sa vill sa skall man tavla i famtiden. vi kan ju tavla om vem som tar sig vidare i copa del rey nasta vecka men om vi ska vara riktigt arliga sa tavlar inte en vi om detta utan det gar laget i sig. vi ar egentligen bara suportrar som askadar tavlingen. lycka till jose. god natt.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2015-01-10 16:22
Sorry för dubbelpost men angående det @Chewie skrev, kolla länken

"Real Madrid erkänner att man har 602 miljoner euro i skulder.
2015-01-10 16:19
@Chewie: Det är det spanska folket som får betala för Real Madrids shoppingturer.
Atlético Chewie
2015-01-10 15:46
Vad tror vi om De Gea till Real? Hoppas att det finns noll substans i det ryktet.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético AndeeI
2015-01-10 15:24
@Jesé skrev Eller ska jag gå till min granne och beklaga mig att när min bil går sönder så får jag ta bussen medans när hans Ferrari går sönder så tar han bara nästa bil som råka vara Lamborghini ? Man tar det man har råd med. Haha ja, man tar det man har råd med, eller så tar man lån. I Reals fall är det ett välkänt faktum att ni generar en himla massa pengar med tanke på att Real är en av världens största klubbar. Trots det är det väl även ett faktum att ni spenderar en hel massa pengar som ni egentligen inte har? Reals goda relation med Banco Santander ska tydligen inte gå av för hackor. Tv-avtal och liknande ska vi väl inte ens börja snacka om. Och för att utelämna hela det argumentet. Atletico har en lång historia av att göra samma sak. Alltså köpa fast vi egentligen inte har haft råd. Det får vi betala för nu. Det jag tvekar över är om Real någonsin skulle behöva göra samma sak?
Gustav33
2015-01-10 13:41
@A.López: Ellerhur.. jag skriver att det de vann för 80 år sen inte spelar roll idag och han börjar snacka om Ferrari och Lamborghini..

@Jésé: Diskuterar tyvärr inte längre med dig då det är ungefär som att prata med en vägg. Jag lägger fram argument för att diskutera och du plockar ut 2-3 ord. Men du får gärna skriva alla titlar ni har vunnit, tror titlarna kommer att avgöra på torsdag.
Real Madrid Jésé
2015-01-10 13:17
Sluta lipa över diskussion nivån då ni håller minst lika hög(låg) nivå som jag.

Marknaden avgör priserna och Real Madrid är inte det enda klubben som köper dyrt så. Att ni inte har råd(än) är inte Real Madrids problem så sluta ta upp det ens.

Eller ska jag gå till min granne och beklaga mig att när min bil går sönder så får jag ta bussen medans när hans Ferrari går sönder så tar han bara nästa bil som råka vara Lamborghini ? Man tar det man har råd med.

Och en sak till. Almeria - Atletico Madrid förra året sluta i 2-0 förlust för er eller kanske 2-1 men jag kan garantera att 2 av era spelare kostar mer än hela deras startelva så vad försöker du säga?
Atlético Antonio López
2015-01-10 12:44
@Jésé:

Diskussionsnivån hos dig ligger verkligen på topp när du väljer ut tre ord i hela mitt inlägg i ett försök till att skapa en misslyckad poäng. 19 år är en siffra du plockar ur röven då det inte är något jag känner igen alls. Utöver det har det ingenting med saken att göra nu då det är historia, just nu har Real fått pisk av Atleti tre matcher i rad och Real har även fått pisk de tre senaste matcherna de spelade också om du undrar, du verkar ju inte ha speciellt lätt för siffror.
Gustav33
2015-01-10 12:28
Jese: Du förstår ju verkligen inte meningen med mitt inlägg. Typiskt Madridistas att nämna "10 copas de europa" "espiritu juanito" "14 år utan att vinna".. Meningen med mitt inlägg var att det är historia.

Historian kommer inte att göra några mål eller spela någon roll. De 14 åren betyder ingenting i dessa matcher, vilket du även sett. Tror det mesta handlar om att du inte klarar av att det är ombytta roller i huvudstaden där ett annat lag än Florentino C.F. styr.. Det är något som har tagit väldigt på er Madridistas att Atlético har börjat vinna och att Simeone har läst isönder Ancelotti.

Trots en fyra gånger större budget förlorar ni mot Atlético och har tre skott på mål. Och kom inte och säg att "vi spelade med avbytarna", Om inte Pepe spelar tar ni in Varane, spelar inte Ronaldo tar ni in James för 80 miljoner euro, osv osv. Den enda spelaren jag kan acceptera som "avbytare" i onsdagens match är Arbeloa. Atlético hade inte heller sitt ordinarie lag. På vänsterbacksplatsen spelade Lucas Hernández som är 18 år och egentligen spelar mittback i Atlético B. Utöver Lucas hade Atlético SJU bänkspelare på plan som tillsammans övergångsmässigt KANSKE kostar lika mycket som 2 Real Madrid-spelare.

Du får gärna skriva alla titlar som Real Madrid vunnit, inte för att jag bryr mig eller att det påverkar matcherna som spelas nu som jag tidigare skrev. Titlar är ingen mätstock på hur bra laget är i nutid utan hur bra laget var innan. Att ni vann ligan 1931/1932 betyder INGENTING idag. Kanske för dig som sitter hemma och provocerar på SvenskaFans där du inte får ut ett dugg av det.

Tycker du ska höja diskussionsnivån eller gå tillbaka till puertan och hänga med El Pasillo och grabbarna som håller din egen nivå.

Tack och hej.
Atlético anton_atleti (red)
2015-01-10 12:21
Jésé: tror du missförstod piken.
Real Madrid Jésé
2015-01-10 10:42
Gusrav33

En match? Fortfarande 19 år.

Då kanske du minns 5-0 till Real Madrid 1958

OCH då kanske du minns 5-0 till Real Madrid 1984.

Något mer? Vill du tävla titlar med? haha. Vore lika roligt det.
Atlético JolleBonito
2015-01-10 03:53
@Gustav33:
Buuurn
Gustav33
2015-01-10 03:12
Jesé: Har du glömt den matchen 1947 när Atlético vann med 5-0..
Real Madrid Jésé
2015-01-10 02:01
3 matcher i rad? Har du redan glömt dom 19 åren som ni aldrig kunde vinna över oss ? haha!
Atlético Antonio López
2015-01-10 00:45
Jese/ Fortfarande inget slag. Sen vår straff.. Det var en fysisk situation från båda spelarna innan straffen. Även om domaren såg tröjdragningen sekunden innan Ramos ska skämma ut sig och börja brottas hade Raul ändå tilldelats en straff. En usel ursäkt från din sida när ni inte har något annat att försöka skylla på längre. Ronaldo fick dock inte rött kort när han smällde till Godin med två eller tre boxar inne i straffområdet tidigare. Vad är det du vill säga? Vem har påstått något annorlunda i hela det här forumet, truppen eller ledningen? Har du sett någon fira avancemang än? Om du vill spekulera kan vi göra det. Jag tror absolut Atlético går vidare även efter nästa match, klarar de att vinna rättvist med 2-0 med 3 ordinarie spelare på plan är oddsen för avancemang positiva ur mitt perspektiv. Du har väl en annan syn på det kan jag tänka mig efter ditt senaste inlägg. Nej men stackars pojke, är du lite bitter över förlusten nu? Eller är det de tre senaste förlusterna i rad som du är ledsen över. Behövde du få ur dig det där sista också. Om det hjälper så kan jag stampa lite och tjura så kan du få din önskade effekt av ditt pinsamma försök till provokation.
Barcelona KristoferDelija
2015-01-10 00:38
@Jésé:

Lika mycket rött kort som Ronaldo skulle få efter hans slag mot Diego Godin alltså?

Kolla videon spola fram till 30 sekunden så får du se.
Real Madrid Jésé
2015-01-09 21:56
Panugia Skämtar du eller? Slår man till folk så är det rött. Sol klart rött. Men även på Arbeloa. Sen er straff. Garcia drar i Ramos långt innan Ramos drar ner honom så om domaren skulle gjort rätt så skulle han ha blåst frispark innan ens straff situationen ens uppstod. Så domaren får du ta och skippa. Ronaldo fick rött kort för han nudda Gabi lite med foten medans han föll i cup finalen. Och en sak till när den feta damen har sjungit så han ni slagit oss, innan dess är ni ingenstans. 90 min är väldigt långa. Jag bjuder på denna(länktips). NI kan vinna alla matcher men ni vann inte den enda som ni aldrig kommer uppleva igen! Ses på Torsdag lillebröder!
2015-01-09 18:34
Gurra1993: Nu var du ju faktiskt taskig mot Giménez, bara dubbelt?...
Atlético paniagua
2015-01-09 16:21
@Jawnt:

Knappast värt ett rött kort, va? Knappt ens ett gult. Möjligtvis frispark men det där sker ju hela tiden vid hörnor. Man måste vara bra jävla enögd Real-supporter om man anser det där vara rött. Det är ju inte ens ett slag utan bara en "fösning".
Atlético gurra1993
2015-01-09 15:18
Fan Gimenez är ju redan dubelt så mogen än Ramos
Atlético gurra1993
2015-01-09 15:15
Godin är ju solklarast i elvan äre nån som Inte ska vara med äre ju överskattade Ramos som trots att han nästan är 30 å fortfarande spelar försvarspel som en 18 åring fan.
Atlético gurra1993
2015-01-09 15:10
Haha ska vi vara tacksamma att Ramos inte fick sitt andra gula också eller ?
Jawnt
2015-01-09 15:02
@paniagua:

Ni skall dock vara tacksamma att domaren inte delade ut ett rött kort till Raul Garica när denne slog till Khediras hals, hade Real Madrid fått spela med en man mer i 77 minuter så tror jag att marängerna hade vunnit matchen...

Jawnt
2015-01-09 14:55
@gurra1993:

Håller inte med dig tyvärr.

Jérôme Boateng i Bayern Mumchen är betydligt bättre mittback än Godin. Han har även en tuffare uppgift än Godin eftersom att uruguayanen spelar i ett väldigt defensivt lag där han ska ligga lågt...

Man kan diskutera länge om vem av de som förtjänar att tillhöra i världselvan men enligt min åsikt har Boateng varit bättre detta året. Att Boateng dessutom var tongivande i ett Tyskland som var fantastiska under VM-slutspelet gör inte att min åsikt saknar fog...
Atlético gurra1993
2015-01-09 14:02
Diego Godin med i världs elvan välförtjänt!!
Atlético Bobban (red)
2015-01-09 11:46
Tre raka mot Marängerna:)
Atlético anton_atleti (red)
2015-01-09 09:53
Antonio López: Hahaha, man skulle faktiskt kunna tro det.
Atlético Antonio López
2015-01-09 08:26
@GS_aslan:

Alexander i redaktionen har satt upp ett tält utanför Vicente Calderon.
Annons: