/spanien/atletico/forum/2136.aspx/spanien/atletico/forum/2136.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético T:e
2007-07-30 23:21
Ämne: någon mer än jag som....
den ser bra ut men tror nog maxi får starta han är ju ändå kapten.
Spanien tolleNbolleN
2007-07-30 23:17
någon mer än jag som undrar vad vi kommer spela för spelsystem? det känns som om vi har för mycket offensiva spelare som måste spela från start. Reyes, Maxi, Simao, Luis Garcia mitt förslag är ett spelsystem liknande djurgården 4-1-3-2 med denna uppställning.
Leo Franco
Seitaridis Perea Pablo Lopez
Raul Garcia
Reyes Luis Garcia Simao
Aguero Forlan

de tre offensiva spelarna på mittfältet ska byta plats ofta under matcherna
vad sägs ?
Spanien tolleNbolleN
2007-07-30 23:17
någon mer än jag som undrar vad vi kommer spela för spelsystem? det känns som om vi har för mycket offensiva spelare som måste spela från start. Reyes, Maxi, Simao, Luis Garcia mitt förslag är ett spelsystem liknande djurgården 4-1-3-2 med denna uppställning.
Leo Franco
Seitaridis Perea Pablo Lopez
Raul Garcia
Reyes Luis Garcia Simao
Aguero Forlan

de tre offensiva spelarna på mittfältet ska byta plats ofta under matcherna
vad sägs ?
Atlético Luff
2007-07-30 23:16
Omphale// Peineta kommer ligga österut sett från centrala Madrid, lite söder om barajas(flygplatsen), ungefär.

Lush, Ääh, finlandsbåten med lite okänt folk från internet går väl att övertala föräldrarna till? ^^
Atlético olallatorres
2007-07-30 22:50
Hoppas så innerligt att det inte blir några löparbanor...
Atlético Lush
2007-07-30 22:50
Ämne: Längtar mycket till ....
Samma här! Jag hejar extra på AIK och Hammarby, för att de är de enda som finns här i Sthlm. Tror inte mina föräldrar låter mig åka långt bort. Eller tror, är ganska säker!

Bäst är ju att man kan se lottningen live! :)
Las Palmas Pio pio
2007-07-30 22:37
Omphale

Huvudläktaren av Peineta/Atleticos framtida arena är redan byggd. Den ligger lite utanför stan. Och det är även Peineta som ifall Madrid blir vald till OS 2016 kommer att vara OS-stadion..
Atlético Optimo_Kun
2007-07-30 22:25
Längtar mycket till fredag. Skulle vara underbart om vi får ett svenskt lag :D
Atlético Omphale
2007-07-30 22:09
jag har inte riktigt hängt med på var La Peineta kommer byggas, nån som kan förklara d för mig?

/Luff... o se atleti möta ett nordiskt lag hade ju vatt helt underbart!!
Atlético Luff
2007-07-30 22:00
JJ // Har ingen aning om hur seedningen ser ut, eller är det kanske helt slumpat? Vi får se på fredag, 13:00 på Eurosport.
Atlético JJ
2007-07-30 21:17
Caninho,
du kan knappast säga att Kanoute spelade fotboll med framgång i England? Det var först i Spanien som han kunde blomma ut till den spelare han ör idag.

Angående Poulsen så är det likadant där, innan han kom till Spanien var han inte lika bra som han är idag. Så enkelt är det. Sevilla kan sina saker. Inte bar har de en av världens bästa organisation, de har en fruktansvärt skön president i Del Nido, uttalanden som bara han kan komma på!

Tycker den nya arenan ser helt sjuk läcker ut, om den nu ska byggas som filmen visar. Sjukt häftig. Vad skulle den ta, 75 000?

Luff,
jag är också med, helt klart. Vilka kan vi få möta, tros?
Atlético Lush
2007-07-30 20:57
Ämne: Lush//

Inte Allia....
Möjligtvis den också. Tyskarna är väldigt kreativa..
Atlético senken
2007-07-30 20:25
Ämne: Visst är väl folk på....
Jag är lätt på :D
Las Palmas Pio pio
2007-07-30 19:50
Rojiblanca

Ja, det blir löparbanor men inte när Atletico spelar. De gör som i Saint Dennis, läktare kommer ändra ner till gräsplanen...
Atlético Luff
2007-07-30 19:46
Visst är väl folk på att ta tåget/båten och se Atleti om vi får ett nordiskt lag i UEFA?

Finns ju en del: Lilleström, HJK(Helsingfors), Helsingborg, AIK, Hammarby, Häcken, Midtjylland, OB, Brann, Mypa, Vålerenga.

Sen är det ju inte klart att alla går vidare, men visst finns chansen? ;)
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2007-07-30 19:44
Fan. Att de skulle riva V.C har varit en mardröm för mig, för mig är det en av världens finaste fotbollsarena. En del av Atletico tas bort när V.C såls, iallafall för min del... Och neeej, det blev löparbanor som det ser ut! Usch, jag hatar löparbanor.

BLÄ!
Atlético RK - Rödvit
2007-07-30 19:44
Lush//

Inte Allianz arena då?
Atlético Lush
2007-07-30 19:28
Pio P.

Olympiastadion. W-stadion var lite fyrkantig.
Atlético Luff
2007-07-30 19:14
Blir det inga löparbanor och att läktarna lutar lite mer, som Mestalla, så kan det bli lite plåster på såren när vi flyttar.

Samt att det blir två "sektioner" på läktarna, inte tre som det ser ut nu.
Las Palmas Pio pio
2007-07-30 19:12
Lush

Olympiastadion lr Waldstadion i Frankfurt kanske?
Atlético Lush
2007-07-30 19:09
Den nya arenen påminner om en i Tyskland som jag glömt namnet på... Men den var fin!
Las Palmas Pio pio
2007-07-30 19:01
En del intressanta diskussion här inne som vanligt! ;-)

Daniel

Om jag har förstått det hela rätt, så ska stadion plus vägbygget finansieras av Atletíco genom sälja stadion men även för att exploatera -hmm spansk ord men Daniel fattar nog vad jag menar! =) - tornen Mahou skall bygga. Eller??
Tycker stadion ser riktigt bra ut. Fin och modern. Nackdelen är att Daniel får längre tunnelbanefärdar dit nu då.. ;-)

Caninho

Tror JJ menar mer på att Sevilla värvar smart. Och du ska veta att Poulsen kom med ett utgående kontrakt, så han kostade inget. Kanoute kostade 6,5 milj euro och har gett en hel del resultat och mål för klubben. Monchi - sportchefen - är en mkt smart herre som är ovärderlig för Sevilla..
Real Madrid King_raul
2007-07-30 19:00
bra video på hur La Peineta (Olympia stadion) kommer se ut, ni hamnar lite off centrum men en väldigt snygg stadium i a f!

Athletic forza juventus
2007-07-30 18:50
Såg eran nya stadio riktigt fin.
Atlético RK - Rödvit
2007-07-30 18:43
Vad kommer hända med hymnen nu när man flyttar från Calderon?
Vicente Calderon är ju en del av texten..
Atlético Lush
2007-07-30 18:34
Är det nån som vet hur mycket Calderon beräknas bli såld för?
Atlético Lush
2007-07-30 18:33
Underbar video. Men lite ledsen när man faktiskt inser att Atletico kommer gå ut och möta Real utan Torres. Han kommer inte längre finnas med på planen, inte hälsa på domaren. Men som de säger i låten: "Love me when i'm gone", det tänker jag sannerligen göra.

Förresten, lade märke till en annan sak. Vi gjorde mål på en frispark! Kan ni fatta det? :)
Atlético JFH
2007-07-30 17:09
Lustigt att du nämner Maniche i samma veva som "högkvalitativa spelare"...
caninho
2007-07-30 17:06
JJ//
Intressant att du väljer att jämföra värvningarna av Poulsen och Kanoute med Alves (som kom från ett brasilianskt serie B lag?). Då Poulsen gjort över 100 matcher i Schalke och Kanoute som spelat toppfotboll i Frankrike samt England, med framgång.

Skulle vilja säga att Maniche hade kommit lika långt i sin karriär som båda dessa. Därför är det väl snarare så att Aguirre inte har kunskapen att sätta ihop ett lag av högkvalitativa spelare.
Atlético JFH
2007-07-30 15:58
Det måste finnas guld eller olja under Vicente Calderon. Det är det enda jag kan tänka mig. Den marken måste vara värd miljarder så som vi satsar...
Annons: