/spanien/atletico/forum/213.aspx/spanien/atletico/forum/213.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Conserva el Calderón!
2015-01-13 00:38
Vem tycker ni, personligen, har floppat mest i Atléti, hittills? Personligen tycker jag det är tajt mellan Cerci och Siqueira, mest den sistnämnde då jag faktiskt hade höga tankar om honom som spelare redan innan han började kopplas till vår klubb..
Atlético eduardo c
2015-01-12 22:25
roligt att 7-1 grabbarna från i somras fick plats i FIFAs årets lag...
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Blyger
2015-01-12 21:33
Kan inte smälta den halvhjärtade höga press som Atleti åstadkom igår - är det något som inte kan utföras så är det det (hög press). Underskattning?
Atlético Elnacho
2015-01-12 21:12
Varken Simeone eller Godin blev alltså prisade, vilka skojare!
Atlético gurra1993
2015-01-12 21:07
Jesé. Tycker inte Ramos ska vara med heller. Äre nån som ska vara med ifrån Real äre ju Pepe. Ramos är överhypade spelarfortfarande försvarspel som en omogen tonåring.
2015-01-12 20:52
Ingen har nog sagt detta förut, någonsin: FIFA-galan är ett stort skämt.
Real Madrid Jésé
2015-01-12 20:10
Gurra

Ett skämt är väl T Silva och David Luiz. Dom andra 2 kan man väl inte klaga på? Pepe hade också ett starkt år men kom inte med. Modric som enligt mig gjorde mos av Iniesta vilket även Koke gjorde kom inte med.

Röstar man inte världs elvan? Asså fans röstar?
Atlético gurra1993
2015-01-12 19:58
Haha vilka jävla hycklare dom är
Atlético Kjelleman
2015-01-12 19:46
Jag har en liten fråga till er som är yngre och mer kunniga på datorer än jag,
tidigare har jag sett Atleticos matcher på Wiziwig.tv , men efter nyår så fungerar det inte, har provat att ladda ner men utan resultat . Är det någon som vet vad som hänt med sidan eller om det finns någon annan TV sida som är bra ,och enkel att ladda ner tacksam för svar
Med vänlig hälsning kjelleman
Real Madrid !Madridista Hasta Que Me Muero
2015-01-12 19:34
Tråkigt tråkigt, ni ska lätt ha Godin om inte någon till i Världs elvan. Vi saknar nog Modric också. Iniesta haha.

Sen angående tränare så bör någon av Simeone/ Carlo få priset. Varför? Förklarar jag på vårt forum nyligen:)
Atlético gurra1993
2015-01-12 19:06
Haha stackars Simeone
Barcelona WalterWhite
2015-01-12 19:05
Fan vad skandal Simeone kändes solklar där :S
Barcelona KristoferDelija
2015-01-12 18:46
Hahah Luiz för Godin. Man slutar aldrig förvånas
Atlético gurra1993
2015-01-12 18:37
Helas den backlinjen är ett skämt .
Atlético gurra1993
2015-01-12 18:35
Haha David luiz ????
Atlético zoran
2015-01-12 14:35
@Jawnt:

1) Juanfran "sparkade" alltså Neymar? Om något så är det Neymar som försöker sparka Juanfran efter att situationen är över. Juanfran går bara emot honom utan att göra något våldsamt. Redan där överdriver du å det grövsta. Det tragiska är att Neymar såg helt jävla vettskrämd ut när Juanfran stod och skällde ut honom.

2) Det gjorde inte Messi då? Han satte nämligen armbågen i nacken på Jesús Gámez och kom undan varning där. Domaren missade dessutom två solklara varningar på Messi matchen igenom. Ena gången gjorde Barcelona mål sedan han fuskat till sig en fördel med handen och andra gången kom han som sagt undan med en armbåge i nacken. Tredje gången satte han dobbarna i Moyà, men först då blev det varning.

3) "Raúl García knuffar "våldsamt" ned Neymar när brasilianaren inte provocerar?" Och du lever i exakt vilken värld? Snubben går och thrash talkar (något som du förövrigt fördömer i ett inlägg senare) med såväl Koke som Raúl García och får sig en knuff innan han faller som en fura. Ta av dig FCB-glasögonen och bedöm objektivt.

Giménez ska utan tvekan ha blivit utvisad. Det är det inget snack om.
Atlético monoburgos
2015-01-12 10:39
Det går inte att blocka alla andra supportrar som ska komma till vårat forum och ska hålla på att provocera? Det finns tillräckligt många forum där alla ska trycka ner atletico.
länkar det bästa från matchen igår
2015-01-12 09:12
Jawnt, du har kommit hit flera gånger och 'klagat' på vårt sätt att spela. Vänligen skriv ett brev till Simeone och uttryck dina känslor istället för att komma hit och säga 'hur kan vi heja på ett sådant lag'. Finna många värre lag ute i Europa i samma nivå som oss, besök alla andra forum när du ändå klagar.
Spanien Ryoichi
2015-01-12 07:40
@Jawnt:

Inte lärt ut fotboll? Men vann LL gjorde man ifjol. Sen ska du snacka FP med tanke på spelarna som Barca och Real besitter.

Sen så får du ta i beaktning oavsett vad; fotboll handlar om att vinna, dont bitch about it. Jag bitchar inte om förlusten mot Barca. Vinner man så vinner man.

Om du vill komma in hit och snacka fotboll och inte hålla med andra så är det välkommet men håll en god ton por favor.
Jawnt
2015-01-12 03:30
Väldigt tråkigt att ett lag som Atlético de Madrid ständigt tar till vidriga metoder (provokationer, efterslängningar, tjuvnyp, ) när ni möter Barcelona och Real Madrid för fotboll är något som Simeone inte riktigt har lärt ut till era spelare. Hur kan man vara en supporter till Atlético vars taktik mer eller mindre bygger på att trashtalka/misshandla sina motståndare? Något som vi såg under föregående veckan... Det hade varit en stor förlust för fair play om Atlético överhuvudtaget lyckades få med poäng hem till Madrid...
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2015-01-12 00:25
Conserva el Calderón!: Om spelarna fick stanna kvar och träna en timme efter 2-2 mot Celta Vigo vill jag inte veta vad som väntar de efter denna matchen...
2015-01-12 00:00
Tycker många av er överdriver när ni kritiserar enskilda spelare. Atlético som lag gjorde en av deras sämsta kollektiva matcher sedan Cholo kom vid rodret. En relativt skakig och helt okej Barca fick oss att se ut som Elche och det hjälpte inte med beteendet från de flesta spelare på plan. Enda som i mina, relativt partiska, ögon är godkänd ikväll, Giménez. Större kämpe får man leta efter. Grande. Nya tag imorgon på träningen, Cholo+Profe har nog en och annan "belöning" efter dagens insats. Aupa!
2015-01-11 23:58
@WalterWhite: Inte bara idag, han sprang även mycket i offside mot Real Madrid på samma sätt som han gjorde i Chelsea. Onödigt och okontrollerat. Fixar han det blir det väldigt roligt (vilket det är ändå) att se honom.
Barcelona WalterWhite
2015-01-11 23:29
@Alexander Ivanovski(red):

Han har väldigt mycket liv i sig. Han var en millisekund från att nå Mandzukics passning på kontringen. Men precis som offsiden så sprang han lite fel, Skulle skärt inåt.
2015-01-11 23:26
Jag personligen tycker Torres ser bättre ut, dock MÅSTE han fixa offside-positionen bättre.. väldigt irriterande.
Jawnt
2015-01-11 23:26
@Kakan_Atletico:
Nu får du ta och kamma dig... Atlético-spelarna skall vara riktigt jävla tacksamma mot domaren som såg emellan dessa incidenter nedanför: Juanfran som sparkade Neymar som låg på planen. Godin som vevade med sina armbågar när möjligheterna väl uppstod. Mandzukic som sökte efter bråk när kroaten gick emot Busquets. Garcia knuffade våldsamt Neymar när brassen inte provocerade. Juanfran som sparkade Neymar som låg på planen. Gimenez (?) dobbtackling mot Neymars fot som började blöda..
Atlético Pelle_r
2015-01-11 23:22
@WalterWhite Okej tack för svar, det klargjorde en del. Tyckte de såg så konstigt ut när han inte satte press på backlinjen när han var närmast utan släppte pressen vidare till understödet. Men nu vet jag då iallafall.
Barcelona WalterWhite
2015-01-11 23:16
@Pelle_r:

Han är instruerad av tränaren att stanna där uppe och nicka ner/ta emot bollar som man rensar iväg på motståndarens planhalva. När Torres sen kom in fick han instruktionen att hjälpa defensivt och flytta ut till högerkanten.
Atlético Pelle_r
2015-01-11 23:11
@laerre Jo straffen var bra. Spelmässigt var han underkänd enligt mig.
Atlético Kakan_Atletico
2015-01-11 23:10
Uselt idag. Första halvlek var en flashback från tiden innan Cholo..

Men handsen på Messi? Hur fasen kan domaren missa den. Solklar. Sen armbågar han Gamez i nacken när han ska förbi borde varit utvisad efter en halvtimme.. Börjar ogilla "den" Messi allt mer.

Men dem var bättre, inget snack.
Annons: