/spanien/atletico/forum/2122.aspx/spanien/atletico/forum/2122.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético FrenteAtletico
2007-08-16 16:30
Hummm mål nummer 200... Jag skulle tro att det är Forlan som gör det.
Hoppas verkligen på vinst ikväll. Kommer det att ligga uppe en chat under matchen?
Aupa!
von Schneider
2007-08-16 16:23
Rueda,

Grattis! :)
Atlético Rueda
2007-08-16 15:50
Tjenare alla colchoneros, har fanimej varit aldeles för inaktiv på sistone, så nu känner jag mig tvungen att skriva något så ni vet att jag är vid liv :) Tips inför mathen? 2-0, Agüero x2 ;) Han hittar vmklassen nu.

Klarade förövrigt Teoriprovet för körkort idag, därav min frånvaro de senaste veckorna :)
Atlético Henko
2007-08-16 15:14
200:de målet gör Maxi.
En riktig rökare i krysset :)
Atlético Luff
2007-08-16 14:00
Beer// jag kan väl tänka mig att det är en hel del kval och sådant mot sämre lag där målen rullat in.
Atlético John Mayer
2007-08-16 13:55
Låter som ett lag som blir oerhört tuffa att forcera. Vi måste få igång vårat passningsspel och inte spela så jäkla sakta och oinspirerat som vi gjorde delar av fjolårssäsongen. Vi har ett bättre lag, på samtliga positioner, men måste visa det. Om vi faller tillbaks till ett segt och avvaktande spel så kommer vi att få det svårt mot deras tuffa försvar.
Atlético S.A.L.
2007-08-16 13:54
Ämne: En legitimerad fråga....
Kan kanskje trøste deg med at det er ikke det spor bedre i Norge.

I tillegg til å skrive spaltemeter på spaltemeter om Beckhams utenomjordiske(...) frispark, har man selvfølgelig funnet masse plass til å analysere Fru Beckhams "Feiring" av målet...

... Noe som selvfølgelig er viktigere enn kampene i CL-kvalomgangen i går.
Atlético Beer
2007-08-16 13:51
Lite konstigheter i senaste artikeln

"Atlético har spelat sammanlagt 93 matcher i Europa och lyckats göra 199 mål på hemmaarenan"

199 mål på hemmaplan? Alltså ett snitt på 4 mål per match?

"Mål nummer 150 gjordes av Juan Eduardo Esnaider säsongen 1996/1997"

Så 49 mål har gjorts mellan 97 och nu?
Atlético zoran
2007-08-16 11:22
@greeneyes_x

RTS har möjligheter att visa matchen om man köper in den, i så fall skulle man visa den på antingen RTS-1 eller RTS-2. Det återstår fortfarande att se om de tänker visa matchen eller inte.

Radio Onda Madrid kommer nog att sända matchen via radio, så just nu verkar det som om man endast kommer att kunna lyssna på radio. Spansk eller serbisk..

I övrigt kan jag berätta att Vojvodinas tränare, Milovan Rajevac, inte bestämt sig för vem som täcker upp efter Leo Lerinc som skadat sig. Lerinc är en central playmaker, men har inte lyckats ersätta Milan Davidov i den rollen så här långt. Davidov var riktigt bra förra året och hade stor del i Ranko Despotović succé förra säsongen.

När det gäller backlinjen tror jag knappast att man ställer upp med en 6-backslinje som Marca verkar påstå. Dels för att Lerinc är skadad och dels för att Đorđe Čotra inte ens är uttagen i truppen som skall möta Atlético. Spansk journalistik är minst lika dålig.

Rajevac funderar över att sätta in Danijel Aleksić som är blott 16 år på Leo Lerincs normala playmaker roll. Han tror att spelaren kommer att klara av det.

FK Vojvodinas troliga startelva:

Damir Kahriman
Miroslav Milutinović - Nino Pekarić - Igor Đurić - Miodrag Stošić
Aleksandar Popović - Gojko Kačar
Dušan Tadić - Danijel Aleksić - Vladimir Buač
Ranko Despotović

I övrigt är det här ett väldigt ungt lag med stommen i backlinjen Nino Pekarić och Igor Đurić är väldigt viktiga defensivt. Aleksandar Popović gör jobbet i det tysta och Gojko Kačar hjälper till, men är mer teknisk och har mer spel i sig.

En av ytterbackarna, Miodrag Stošić, ersätter skadade Dragan Šarac som annars är ordinarie och rutinerad i Vojvodina-försvaret. På andra sidan spelar Miroslav Milutinović och tar således över Stošićs position i nuläget.

När det gäller Vojvodinas offensiva spelare skall Atlético se upp med Dušan Tadić som är otroligt duktig 1-mot-1. Han är snabb och kommer att försöka utnyttja Atléticos misstag, han är född 1988 och visade nyligen upp sig i U19-EM där han spelade för Serbien.

Vladimir Buač kommer även han att försöka ta sig runt, men det viktigaste för Vojvodinas yttrar är trots allt att inte släppa till något bakåt.

Danijel Aleksić är anfallare i normala fall, med hans 16 år fyllda kommer han inte att tillföra särskilt mycket rutin. Men det verkar ju som om Rajevac tror på honom, så där har vi ännu en talang i Vojvodina. Återstår dock att se om han startar i kvällens match.

Ranko Despotović är deras store målskytt, han gjorde 17 mål i ligan, totalt 20 mål förra säsongen. Han är en stark spelare som är väldigt duktig på att utnyttja de chanser han får, han skjuter från omöjliga lägen osv, men de går ofta även in. Han behöver dock en spelare som kan spela fram honom, är han rättvänd smäller det dock direkt och inte undra på att klubbar som Schalke och Vitesse Arnhem har varit i kontakt med klubben om att köpa honom.
Atlético greeneyes_x
2007-08-16 10:53
En legitimerad fråga.
Hur mogna är sportskribentera på diverse svenska dagstidningar?
Beckham gör ett mål i USA och kommer som toppnyhet i alla sportblad med rubriker som "Bend it like Beckham" och "Becks böjde den som Beckham" tätt föjlt av underrubriks länkar som BILDEXTRA "Här är Beckhams karriär" 44 bilder!!
Jag saknar ord för Svensk Sport Journalistik.. Patetiskt
Atlético greeneyes_x
2007-08-16 10:13
Men va i helvete!! det finns ju inte en enda stream till matchen ikväll!!
Min kompis sa att det finns minst 1 serbisk kanal som visar matchen.
Sen tror jag inte Onda och Sat Madrid har licens att visa Atletis matcher från Europa cuperna.
Nån?? Hjälp!! Måste ha stream!!
Atlético John Mayer
2007-08-15 22:58
Ämne: Matchen är imorgon. ....
Herregud, ursäkta mig ett tag, ska gå och döda min kompis. Han sa att matchen var idag, hoppas innerligen på att ni kan stå upp för mig i rättegången och säga att mordet var befogat...

*Kryper ner i ett hål och dör, sakta med säkert*
Atlético Luff
2007-08-15 22:53
Matchen är imorgon. ^^
Atlético John Mayer
2007-08-15 22:50
Skjut mig ;)
Atlético John Mayer
2007-08-15 22:48
Otroligt dött här ikväll!
Atlético lini
2007-08-15 22:23
Atlético John Mayer
2007-08-15 22:06
Radiostream någon?
Atlético Luff
2007-08-15 21:59
Inga streams va? Sänder Onda?
Atlético John Mayer
2007-08-15 20:42
Ämne: John Mayer/ Du har p....
Åhh *känner mig sjukt speciell*

;)

Hoppas att få komma med bra sms, om du inte har fått något när matchen är slut beror det på att vi har förlorat och att jag har tagit livet av mig. Bara så att du vet.
Atlético JFH
2007-08-15 20:35
John Mayer/ Du har pm! ;)
Atlético lini
2007-08-15 20:31
Stream-länk?
Atlético S.A.L.
2007-08-15 20:11
Godt å høre at Aguero starter, håper han fortsetter der han slapp i u20 VM og forsåvidt også i forrige kvalkamp.

Trist at Mista ikke starter da...

Har ikke hørt om noe skade på Luccin, syns det er litt sært av Aguirre å satse på R. Garcia fremfor franskmannen hvis han er matchfit.
Atlético John Mayer
2007-08-15 19:36
Ämne: Någon som har lust a....
Ge mig bara ett nummer så kan jag kontinueligt uppdatera dig via sms om alla mål som infaller ;)
Atlético JFH
2007-08-15 19:29
Någon som har lust att skicka resultatet till mig? Har ingen tillgång till Internet eller tv i 2 dagar...
Atlético John Mayer
2007-08-15 19:27
Förstår verkligen inte varför man inte kan se matchen via Sopcast. Nästan allt visas ju där :(
Atlético Luff
2007-08-15 19:24
Eller fejkar han bara? ;)

Är Luccin skadad?
Atlético zoran
2007-08-15 18:35
Det är riktigt.

Aguirre har bekräftat den.
Atlético senken
2007-08-15 17:04
Leo Franco
Seitaridis, Pablo, Perea, Pernia,
Maxi, Maniche, Raul Garcia, Simao,
Agüero Forlan

där har ni startelvan ! iaf om man ska tro ; "www.atleticomadrid.dk"

Dock så är inte Braulio eller Mista med i laguttagningen...
Atlético JFH
2007-08-15 15:14
Lär väl inte spela någon större roll att Källström är kvar, för jag hade hellre sett Kims Valencia, än Goitoms Murcia. Men vi har fått en hel del matcher på tv4+ de senaste åren och med tanke på vilka namn vi har värvat borde det finnas ett intresse att se Atlético, även i Sverige.
Atlético Luff
2007-08-15 13:31
greeneyes, vi är även skyldiga Lyons president vår eviga tacksamhet för att en viss Källström stannade i Frankrike! :)
Annons: