/spanien/atletico/forum/2114.aspx/spanien/atletico/forum/2114.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético JJ
2007-08-24 15:55
Spider X,
Franska ligan är en lite "mindre" känd liga, men allt som oftast hör man att det är där talangerna finns. Och jag tror att det är rätt, tänk bara på Lyon; Benzema, Ben Arfa är spelare man hört mycket bra om. Jimmy Briand i Rennes en annan. Just att franska mittfältare är så populära vet jag inte, men en orsak kan ju vara att spelarna är spelskickliga, utvecklingsbara spelare men som även har en hel del rutin, då de brukar debutera tidigt. Som tur är har vi ju Luccin!

Hoppas detta kan vara början på en ny diskussion, bra initiativ!
Atlético Spider X
2007-08-24 15:47
Gissa vem som gör mål mot Real på Bernabeu?
Atlético Henko
2007-08-24 15:32
Ämne: Varför Motta?
Han ä....
Toulalan är vekligen en Atlético borde köpt upp när han var i Nantes, det var så självklart att han skulle bli bra. Nu är han nog för dyr.
Atlético Henko
2007-08-24 15:28
Ämne: Ska nån till O'le....
Det är mycket möjligt att jag hamnar på o´learys.
Finns det ingen Spansk Sportcafé/bar i stockholm som typ Dello sport vid Högalid?
Atlético zoran
2007-08-24 15:22
Än en gång är det scoutningen som inte är på topp när det gäller Atlético de Madrid.

Det finns väldigt många talangfulla och bra defensiva mittfältare, som ett exempel kunde Atlético köpt Milan Smiljanic som gjorde ett fantastiskt EM för Serbien och debuterade i Serbiens A-landslag mot Belgien nu i EM-kvalet som spelades i Onsdags.

Han kostade Espanyol maximalt 3 miljoner Euro och jag har en känsla av att han kommer bli mycket nyttig för katalonierna i framtiden.

Jag skulle väldigt gärna se Jean Makoun i Atléticos tröja, även om det nästan är uteslutet.

Varför man begränsar sig inom vissa områden har jag aldrig förstått.
Atlético Spider X
2007-08-24 15:13
Kom på en sak.
Lustigt att dom flesta storlag nu har sina def mittfältare från den Franska Ligan, även dom lagen börjar haka på
Chelsea - Essien
Inter - Viera
Real - Diarra
Juventus - Tiago
Arsenal - Diaby
Barcelona - Yaya Toure
Villareal - Mavuba
Atletico - Luccin
osv

kom på det nyss faktiskt, värd en diskussion? för att byta ämne lite från derbyt ett tag.
Atlético Spider X
2007-08-24 15:05
Varför Motta?
Han är ganska skadebenägen och har för dåligt temprament för att vara deffensiv mittf.
Då ser jag hellre Oubiña eller Marquez.
Det kan ju iofs vara priset som lockar när det gäller Motta.
Annars skulle det vara kul om dom kollade lite i den Franska ligan då det kryllar av enormt duktiga och starka Afrikanfranska spelare och andra i den rollen,
Essien, Diarra, Yaya T, Viera, Diaby, Mavuba, M´Bami, A Diarra, Tiago, Toulalan osv kan hålla på länge.. t.o.m våran Luccin är därifrån.
Oftast bra priser också.
Jag personligen är förtjust i mittfältslås från Frankrike då dom brukar vara större och skickligare i sin spelstil, sen har dom flesta def mittf därifrån grymt bra passningsspel också.
Atlético Beer
2007-08-24 14:50
Ska nån till O'learys slussen imorrn?
Atlético zoran
2007-08-24 14:18
Mario och Diego till Celta
Costinha bryter med Atlético

Nu är det bara Zahinós och Luccins kontrakt kvar, förhoppningsvis förlänger man med Luccin.
Atlético senken
2007-08-24 12:58
diego till celta
Atlético zoran
2007-08-24 11:46
@Solari = Gud

Det är Thiago Motta, tack för att du nämnde att jag glömt skriva hans namn.
Real Madrid Solari = Gud
2007-08-24 11:44
Vem är den tänkte ersättaren till Luccin som nämns i den senaste artikeln.
Det står bara att han kommer från Barça och benämns "spelaren"...
Atlético Spider X
2007-08-24 05:36
God morron alla Atleti dårar!
Ska snart iväg till jobbet.
Kolla gärna in min nya profilbild,
Som sagt, Psykkriget har börjat,
ganska lagom till derbyt

Ha en bra dag,, adios
Real Madrid Hauke
2007-08-23 22:55
Håller med nedanstående. För en gångs skull ;)
Atlético Spider X
2007-08-23 22:45
Hade glömt bort en sak, men Gornic påminde mig.
Har sagt det förr och säger det igen, Vore det ändå inte bra med nå sorts litet IQ test innan man får skriva på SF.
Helt seriöst, Jag kanske misslyckas på testet själv, men från den ljusa sidan har jag offrat mig för att alla på SF slipper minst 95% av alla Real fans.
Atlético rawkus
2007-08-23 22:28
Gornic: Och dar har vi det igen... suck ;D
skidrow
2007-08-23 21:36
Ämne: Hah! Ni verkar vara ....
vad snackar du om? varför skulle man skylla eventuella motgångar på firandet av en ligaseger? konstigt resonemang... =)
Real Madrid Gornic
2007-08-23 21:12
Hah! Ni verkar vara valdigt nervosa infor derbyt. Rolig artikel om att Real startat psykkrig. Eller ar det bara sa att den skrev for att ni ska ha ngt att kunna skylla pa nar ni forlorar pa lordag och nar uppforsbacken borjar bli for brant, som vanligt? :D Lycka till
Atlético Fernando9Torres
2007-08-23 21:11
ja just de ja...visste ju de men tänkte inte på de...men tack
Atlético Bobban (red)
2007-08-23 21:08
Ämne: någon som vet vilken....
Ta för vana att kolla in vår startsidas högermarginal. Där finns det alltid information om var kommande Atletimatch sänds!

Derbyt mot marängerna visas av Sport-Expressen!
Atlético Bobban (red)
2007-08-23 21:05
Numera går det att shoppa loss på den officiella hemsidans shop och få grejerna skickade till Sverige!

Det var på tiden att de upptäcker att det finns fans även utanför Spaniens gränser;)
Atlético Fernando9Torres
2007-08-23 21:00
någon som vet vilken kanal matchen går på??
Atlético rawkus
2007-08-23 20:31
zoran: Tack! :)
Atlético JJ
2007-08-23 20:13
Alldeles för länge sen man var här sist. Brist på tid och brist på internet är orsakerna. Nu blir det ändring på det!

Äntligen är det dags för La Liga! Kan inte börja bättre än med ett Madrid-derby. Är lite orolig över deras värvningar bara. Robben, Sneijder och i viss mån Heinze är sjukt bra spelare. Eller vad säger ni andra?
Atlético zoran
2007-08-23 19:51
Matchen börjar 20:00 svensk tid, rawkus.
Atlético rawkus
2007-08-23 19:13
Atlético rawkus
2007-08-23 19:06
Ämne: Tror inte att Realma....
Hehe, jag kom bara med ett arligt svar och riktiga adressuppgifter - vad mer kan han begara? ;)

Synd om Braulio, da jag tycker Mista redan visat sin brist pa talang vad galler den underbara sporten vi kallar fotboll...

Men lat oss nu hoppas att han sumpar denna "sista chansen" rejalt! :)

Vilken tid(svensk tid) startar matchen mot Real pa lordag?? Maste ringa in ett sjuksamtal till jobbet, samt jaga ratt pa nan som visar La Liga :)

Tack pa forhand.
Atlético zoran
2007-08-23 18:35
@Spider X

Personligen tror jag att Javier Aguirre har sagt till Mista att han måste börja ta vara på sina chanser, annars vet spanjoren själv att han kommer försvinna till en annan klubb då man inte är intresserade av att ha en spelare som bara är där för att täcka upp en plats när det finns unga spelare som är hungriga och beredda att ta chansen så fort de får den.

Det här är i alla fall Mistas sista chans, det känns som om han måste prestera på riktigt nu. Dessutom verkar Javier Aguirre vara en väldigt positiv person, så visst kan det finnas lite överoptimism med i bilden från mexikanen.

Jag tycker precis som många andra att Braulio har gjort sig förtjänt av den här chansen. Det måste verkligen vara jobbigt för en spelare att konstant bli skickad på lån, trots att han är bättre än sin konkurrent.

Blir besviken jag också, men det är inte mycket man kan göra som supporter.

Det är dock ganska jobbigt måste jag erkänna.
Atlético Rueda
2007-08-23 18:16
Tror inte att Realmadrid/Ronaldo svarar på ett tag efter idiotförklaringen ifrån Rawkus, big ups ;)

Nu är det inte långt kvar till ligastarten, äntligen! Har längtat hela sommaren, 0-2 efter mål av Forlan och Reyes ;)
Atlético Spider X
2007-08-23 16:00
vad i helvete Aguirre!!
Ska Mista stanna kvar medans talangfulle Braulio lämnar en än gång!
Barulio gjorde 14 mål förra säsongen och även nätat på förssäsongen.
Han är den perfekta inhopparen just nu, han löper och ger 100%.
Jag har lust att kidnappa Mista, binda fast han i en korg och lämna han framför Brommapojkarnas kansli så får dom ta hand om han, idiotmänniska!
Jag blir inte arg för Mista är Mista, bara att han forcerar bort Braulio och tvingar sig kvar i klubb där supportrarna inte vill ha han.

Realmadrid/Ronaldo//
Strunta i Rawkus, kom till mig istället, om du bor i Stockh som kom till Husby, PM mig innan så möter jag upp dig så kan vi ta en fika.
Annons: