/spanien/atletico/forum/2103.aspx/spanien/atletico/forum/2103.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético daniel77
2007-08-19 17:21
Mm, ett förvånansvärt kyligt avslut.
Real Madrid Artan | Ruudinho
2007-08-19 17:19
Torres 1-0 mot Chelsea. Efter 15.22.
Riktigt fint.
Atlético FrenteAtletico
2007-08-19 15:37
Som daniel sa så var det en väldigt bra summering som sagt.
Mindre en än vecka kvar nu, ska bli riktigt fint att se atletico de madrid igen.
see yaa
Atlético daniel77
2007-08-19 14:51
Zoran, du har skrivit en underbar summering av Atléticos försäsong och visst blir man lite glad när man ser att du citerar mig hahaha. :) Bra jobbat!

Daniel
Atlético rawkus
2007-08-19 14:51
S.A.L.: Absolut! :) Vore sa javla coolt om Vi kom till Ch league OCH hamnade i Rossoneros grupp!! :)
Sano
2007-08-19 14:01
zoran

Tack så mycket!
Atlético zoran
2007-08-19 13:06
@Sano

Leo Franco är förstemålvakt, men Christian Abbiati är inköpt för att konkurresen skall finnas där hela tiden. Samtidigt behövs det en bra back-up och det insåg Javier Aguirre efter förlusten mot Barcelona.

@wesse

Mario Suárez spelade igår mot Getafe, men spelade väldigt kort tid. I övrigt har han spelat U20-VM med Spanien där det gick sådär. Han har potential men behöver ännu mer speltid för att fortsätta utvecklas.

För tillfället letar Atlético en potentiell klubb som spelaren kan bli utlånad till.
Atlético wesse
2007-08-19 12:56
Har inte kunnat följa försäsongen så bra som jag velat på grund av min arbetssituation. Men nu har jag uppdaterad mig med hjälp av redaktionens eminenta arbete! :)

Ser lovande ut på många punkter, tror att Fórlan och Kun kan bli ett bra radarpar, kommer bli spännande att se om Maniche kan visa sitt "rätta" jag, och om Luccin (min personliga favorit) kommer att tappa sin plats i förmån till Raul Garcia, som verkar ha haft en riktigt lovande försäsong!

Ser (som vanligt) med tillförsikt fram emot en ny säsong, (som vanligt) ser det bra ut, men en sån här bra försäsong har vi väl ändå inte fått på ett par säsonger?

En punkt som är otroligt skön är att jag anser att vi har en större bredd än vanligt (förutom då möjligen på topp, då Mista inte varit bra på länge, och Braulio är väl lite oprövad, även om det finns potential och han gjort en hyffsad försägong). Mario Suarez, vart återfinns han just nu? Är det den Mario som nämns i matchrapporten mot Getafe? Annars kanske Diego Costa kan ses som backup på topp?

Nåväl, AUPA!
Sano
2007-08-19 12:56
En fråga bara.

Jag undrade bara vem som är Atletico Madrids förstaval när det gäller målvaktsplatsen?
Atlético Henko
2007-08-19 12:36
Behöver verkligen Atlético spela med 6 defensiva spelare som man gör nu i 4-2-3-1 uppställningen.
De två defensiva mittfältarna måste vara väldigt skickliga med boll om inte Atlético anfall ska avstanna.
Igår slutade det med att backarna började slå långbollar fram till Mista och det blev lönlöst.
Maniche har visat gammal god form och om han fortsätter kan det bli kul att se Atlético. Men hur är det med Luccin och R.Garcia kan de också?
Costinha kan inte och Cléber får vi vänta och se.
Atlético JJ
2007-08-19 12:32
Hallå hallå hallå. Vårt internet är inte min bästa kompis just nu, men jag bor ju på landet!

Fantastiskt roligt att vi vann så stort mot Vojvodina. Jag har sagt det tidigare och säger det nu: vi har det bästa laget på hur länge som helst! Forlan - vår Nistelrooy?

Seger med Getafe, med vårt reservlag. Säger det mycket om oss eller mycket om Getafe?;)

Hoppas att Jurado får speltid i år, han blev en av mina personliga favoriter förra året, med sina överstegsfinter. Tror dock inte att han får så hemskt mycket, då vi har "större" spelare på hans position.

Är inte Luccin förstavalet längre?
Atlético John Mayer
2007-08-19 00:05
Ämne: Jaha, tur att vi ock....
Hade målet godkänts så hade mitt resultat från PES6 matchen stämt! Läskigt!

Hehe
Atlético John Mayer
2007-08-19 00:04
Trist insats, ja, men vi får som sagt inte glömma att vi hade våra viktigaste offensiva spelare på bänken. Något säger mig att nästa helg kan bli riktigt trevlig..

Angående Abbiati så vet jag faktiskt inte. Skulle vara osmart av Milan att släppa honom eftersom dom har relativt dåligt med målvakter. En Dida på nedgång samt Kalac..Som bara är lång.
Atlético Rueda
2007-08-19 00:02
Jaha, tur att vi också fick ett mål bortdömt, hade skämts över att fira segern annars, nu kan man i lugn och ro öppna bärsen som står redo i kylen :) Vad ska man säga om matchen, vi har tur och framförallt Abbiati som räddar oss flera gånger om i första halvleken, blir tufft för Leo. Kul att se att Atleti har turen med sig för en gångs skull och värt att säga att det b-betonade laget vinner, och Diego som får 2 bollar i nät varav ett felaktigt bortdömt, bra start :)
Atlético S.A.L.
2007-08-19 00:02
Eneste problemet med Leo er at skoene hans limer seg fast i målstreken når det vanker innlegg, der er Abbiati att par hakk bedre.

@Rawkus:
Morsomt å se at flere har Milan og Atleti som favoritter :) Problemet kommer når Atleti skal utfordre Milan om CL-tittelen neste år...
Atlético daniel77
2007-08-19 00:01
Haha, ja, snart sätter jag till och med ett uppropstecken efter att han gjort mål för oss :) har fortfarande lite svårt för honom för det han gjorde mot oss förra året.

Ett riktigt kyligt avslut var det i alla fall och man får verkligen vara nöjd med 2-0 trots en rätt trist insats.
Atlético rawkus
2007-08-19 00:01
Reyes, hahaha! Skont att se att vi kan GORA MAL numera iaf!

Nan som vet om vi har utkopsklausul pa Abbiati efter lanet?

Nu ska jag ivag och fiska i Puerto Morelos...innan orkanen landar!! :)

Ha det alla Atleti darar!

Aupa!
Atlético John Mayer
2007-08-19 00:00
Herregud, inte offside någonstand. Tog ett andra mål från Diego :D
Atlético Andero
Slut!
Atlético Henko
varför blev det bortvinkat
Atlético Henko
härligt
Atlético John Mayer
2007-08-18 23:59
Får jag se det där på Santiago Bernabeu så kommer jag att göra ett litet altare och tillbe honom.

3-0...

Inte alls!
Atlético John Mayer
2007-08-18 23:58
GOOOOOOOOL!

Sä där ska han göra nästa helg!
Atlético Rueda
Reyes, börjar gilla den killen mer och mer :)
Atlético daniel77
Gol Reyes
Atlético John Mayer
2007-08-18 23:57
Lopez nära att göra mål...
Atlético daniel77
2007-08-18 23:55
Ja, att Leo varit bra i målet är det inget snack om.
Atlético John Mayer
2007-08-18 23:54
Dock så tycker jag att Leo har varit oerhört proffesionell och hållit en hög standard trots att han varit helt ohotad.

Men som du säger, det är sällan dåligt med lite konkurrerns.
Atlético daniel77
2007-08-18 23:53
Som jag ser det borde Abbiati spela på lördag. Han är säkrare i luftrummet än vad Franco är.
Atlético rawkus
2007-08-18 23:53
...menade forstas pa varat lan av honom...inget annat :)
Annons: