/spanien/atletico/forum/2102.aspx/spanien/atletico/forum/2102.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Atlético_
2007-08-21 00:15
Ämne: om atletico och La l....
Jasså? Vad sa dom?
atdm.
2007-08-21 00:14
är det någon som vet vilken kanal matchen går på på lördag?, sänder inte tv4+ spanska ligan längre eller?
Atlético S.A.L.
2007-08-21 00:12
Ämne: Hauke// bla bla bla ....Til ledningens forsvar, kan det jo sies at en del unge spillere har blitt hentet de siste to sesongene, Som Kun, Ze Castro, Miguel, R.Garcia osv. (selv om flere av disse var godt kjent for de fleste). Syns også man fant en overraskende smart løsning på handelen av J.Garcia (Garcia den tredje...)

Når det gjelder troppen, syns jeg den er ganske komplett om ikke da Ze Castro flytter på seg. Ze Castro er en backtype jeg har sansen for. I motsetning til Perea kan han både slå pasninger og behandle ballen.
Nå mener jeg selvfølgelig ikke at Ze Castro skal ta Perea's plass, men Pablo's om han skulle vise sin mentale skyggeside igjen...

Litt tynt på topp er det dog, som det nevntes i Gästkrönika'n
Atlético Fernando9Torres
2007-08-20 23:44
Jämför man Atleticos o Reals mittfält så slår ju Atleticos Reals lätt!!!Vinst på lördag!!!!!!!:D:D:D
Atlético daniel77
2007-08-20 23:14
Ämne: Hörde att Casillas s....
Oj då Zoran, det var väl en riktigt trevlig nyhet du kom med nu när man snart skall natta... :)
Atlético zoran
2007-08-20 23:09
Hörde att Casillas skadade sig på dagens träning efter att han och Cesc Fabregas krockat (?) med varandra.

I övrigt är även Sergio Ramos osäker, men Casillas kanske inte ens spelar i derbyt enligt AS.

Även Pepe och Miguel Torres verkar skadade, men ingen av dessa rapporteras vara allvarligt skadade.
Atlético T:e
2007-08-20 22:54
om atletico och La liga på tv4:a nu!
Atlético Spider X
2007-08-20 20:38
Hauke// bla bla bla nonsens ingen bryr sig...

Just det Rawkus, är det inte illa i Mexico snart? finns det nå prognoser på att det kommer att slå till i närheten där du befinner dig?

Zoran The Living Footypedia//
Tack för infon om Juande Ramos, det va intressant.
Capel verkar ju vara en blivande diamant, av det jag såg under U-20 iallfall.
Det är sant det där med scoutningen, en verksamhetsdel av Atleti som jag varit tveksam till dom 5-7 senaste åren.
Som nu när man köpt Forlan och Simao för så mycket pengar, 2 spelare som fömodligen kommer ge klubben sportslig avkastning men inte så mycket ekonomiskt med tanke på deras ålder.
Dessa 2 ex av spelare hade jag velat se Atleti värva kanske för 2-3 år sen.
I dagsläget borde man kolla på spelare som Huntelaar, Van Der Vaart och en drös etablerade och dominanta Ligue 1 spelare och skytteliga utamanare som andra lag gör, som Drogba, Kanoute, Kuyt osv.
Sen denna besatthet av mittfältare, nu är det iofs perfekt men jag fattar att man kollar på fler mittfältare i dagsläget då det behöver förstärkas med 1 bra namn på mittbacken och på högerknten då jag anser att en lite seg blanda och ge spelare som Seitaridis inte håller mot bätte motstånd i det långa loppet över en säsong.
Jag har eller kommer aldrig förstå mig på våran värvningfilosofi
Atlético Lush
2007-08-20 19:14
Dudek, är du seriös?

Rawkus, hör att monstret Dean nu har närmat sig Mexico. Allt bra med dig därborta?
Atlético John Mayer
2007-08-20 18:23
Herregud, väx upp båda två, pinsamt åt alla håll och kanter.

Vänta med att hyckla varandra tills nästa helg ;)
Real Madrid Hauke
2007-08-20 18:10
Var har jag svarat därför och till vilken fråga? Du vet ju inte ens vad du pratar om du är ett praktexempel på hur den generella forumsskribenten beteer sig på svenskafans, enbart för att provocera och har aldrig något vettigt att säga.
Real Madrid Dudek
2007-08-20 17:53
jag gillar er klubb, ska byta, går det bra?
jag valde fel...
Atlético Spider X
2007-08-20 17:25
Kan fortfarande inte glömma att Sevilla dunkade in 5 mål i baken på Real, och på Bernabeu också!
Tycker Real ska gå till polisen och anmäla Sevilla och sen gå med i brottsofferjouren, för det som hände igår kan inte va annat en misshandel från Sevillas sida.

Aupa Atleti, Sevilla
Atlético Spider X
2007-08-20 16:49
Hauke//

snälla, kan du aldrig mer skriva här igen, för du har inget vettigt att säga, inga argument, du har hakat upp dig som en gammal skiva och anklagar folk för att inte kunna föra samtal utan att själv ha varken orsak eller motargument.
Du får gärna skriva ett inlägg med lite substans och förklara vad du menar med att föra ett samtal på duglig intelektuell nivå.
inte som du gör nu, Säger nån varför, så säger du därför, inget mer.
Jag vill gärna vet vad "därför" betyder?
Jag slutade svara med bara "därför" när jag började första klass vid 7 års ålder.
Nuförtiden ger jag en förklaring till varför jag skriver "därför" till folk.
Det borde du också testa, skriv nåt med substans och förklaringar till dina påhopp, annars ser bara folk dig som pajas.
Du skriver bara om "prata lugnt och civilicerat och bla bla bla" saker om fotboll som vi andra visste redan första gången vi rörde en boll"
Läs dina sista 2-3 inlägg och inse att du skriver inget av värde eller substans eller inte ens har nån agenda och inga förklaringar.
Jag börjar inse att det är slöseri med tid då du inte kan föra en debatt, hade föväntat mig lite spännade intelektuellt ordhuggande och faktakrig,
Men istället fick jag dig, okunnig och argumentlös som få.

Peace
Atlético OrreN
2007-08-20 16:47
Hej ... har varit borta ett tag nu och undrar om ni har fått något svar ifrån ombudsmannen? Härligt att Torres fick näta mot Chelski :D
Atlético Luff
2007-08-20 16:26
Vi får alltså inleda ligan iår, derbyt spelas som första match, 20:00 på lördagen!
Atlético Spider X
2007-08-20 16:02
Real Madrid Hauke
2007-08-20 15:46
Spider X, jag har varit med på den här sidan sen flera år tillbaka men ändrat användarnamn nu när jag bytte hotmailadress, jag vet inte ens vad du gör inne på den här sidan, kom tillbaka då du kan föra ett samtal med en iaf duglig intellektuell nivå. Pinsam och helt vilse.
Atlético zoran
2007-08-20 15:05
@Spider X

Jag tror att Joaquín Caparrós har stor del i Juande Ramos nurvarande succé då han tränade laget mellan 2000-2005.

Under hans tid i klubben dök ju spelare som Sergio Ramos, Julio Baptista, Daniel Alves, José Antonio Reyes och Renato upp.

Sedan har man ju en otroligt smart president i Del Nido, men framförallt så har även "Monchi" en stor del i det hela då han är chef för scoutningsverksamheten i Sevilla.

Man köper inte heller dyrt, men man säljer däremot väldigt dyrt.

Sergio Ramos såldes ju till Real Madrid för cirka 27 miljoner Euro, sedan sålde man Baptista till samma klubb för 20 miljoner Euro. Så bara där lyckades man få in runt 50 miljoner Euro på två försäljningar. José Antonio Reyes såldes för cirka 15 miljoner Euro, sammanlagt sålde man tre spelare för över 60 miljoner Euro vilket är helt otroligt.

Sedan fortsatte man att värva smart och gör det fortfarande, de nya i laget, Tom de Mul och Seydou Keita är två riktigt bra spelare som kommer att bevisa sig under säsongen.

Två andra spelare som jag tror väldigt hårt på är Federico Fazio från samma lag som Agüero ledde till U20-VM guld och Diego Capel som var Spaniens mest värdefulle spelare i samma turnering. Båda spelarna är talangfulla, speciellt Capel som kommer att synas mer.

Det finns en hel marknad att ta ifrån, det gäller bara att scouta ordentligt och inte slösa för mycket pengar.
Atlético John Mayer
2007-08-20 14:57
Spider x// (För guds skull, kör på ett namn :P)

Precis, Pepe behöver acklimatisera sig till det Spanska spelet. Visst, det är inte speciellt stor skillnad rent spelmässigt mellan Portugal och Spanien, men kvalitémässigt så skiljer det relativt mycket.

Och precis som du säger, vi ska utnyttja de svagheter som Real har för tillfället, och det verkar sitta i mittförsvaret samt det osamspelade mittfältet.
Atlético Spider X
2007-08-20 13:51
Det roliga är att vi om Pepe skulle visa sig vara en sån som vi i Sverige kallar "Dvd Brasse" värvning så skulle ingen Maräng erkänna detta för att dom skulle känna sig blåsta på 30 milj.
Och man vill ju inte att Real ska framstå som dumma.
Sen handlar det om aklimatisering också, Pepe kan bli hur bra som helst eller en flopp.
Tur att våran nya Portugis har börjat aklimatisera sig bättre än Pepe iallfall.

Jag kan inte sluta hoppas på att Real slängt 30 milj i skön och blir "the laughing stock" av G14!

Spännande nu med dom 5 sista lagen i Spanien Redaktionens Inför La Liga platstippning.
Jag satt och väntade på att vi skulle dyka upp mellan plats 6-9.
Folk verkar tro på oss i år, ska man tro att Zaragoza dyker upp på femte platsen i nästa artikel?
Då blir det garanterat fjärde platsen.
För ingen skulle tippa oss före Los Ché, Barca och Pepe iallafall, iofs så beror det på vem som tippar och var hans symatier ligger.
Atlético Spider X
2007-08-20 13:41
Zoran//

Vet du hur länge har Sevilla haft Juande Ramos sammanlagt?
Intressant att vet då man kan snacka om begreppet "kontuinitet".
Har Ramos byggt upp detta Sevilla eller började nån annan hans arbete?
I så fall hur många år Ramos haft dom innan Uefa Cup vinsten för 2 år sen.
Atlético Spider X
2007-08-20 13:24
Hauke//

kan inte sluta skratt åt din profilbild//

Det är nog mer du som verkar förvirrad, på din profil under Kalkon så står det "Barcas dersperata värvningar".
Så Milito, Toure och Henry är desperata medans Drenthe och Pepe för 50 mille är väl genomtänkt?
Var säg ett inlägg där jag inte pratat fotboll och vart civilicerad.
Jag ser på din profil att du är ny så du ska nog inte hoppa över bron och anklaga andra än föränn du observerat marängforum i 1 vecka.
Men med tanke på din bild och kommentarer på Profilen så kommer du passa in alldeles utmärkt på Realforum.

John Mayer//
Pepe är en bra spelare med mycket potential, men det jag menar är att den inre kommit fram än, det tar llite tid, just nu är han ganska slö och otajmad, och det ska vi utnyttja.
Atlético Henko
2007-08-20 12:31
Är förvånansvärt lugn inför madrid-matchen, det blir 0-2.
Atlético John Mayer
2007-08-20 12:29
För det första, döm inte ut Pepe efter bara en match. Killen har otrolig potential och kan bli riktigt bra, dock så är det omöjligt att komma in i ett nytt lag och ny liga på direkten. Att börja (nästan) med att spela en cupfinal på Bernabeu mot Sevilla (och Kanoute) är inte den lättaste uppgiften.

I övrigt så tycker jag att vi borde fokusera på att lägga upp ett liknande spel som Sevilla gjorde. Pang på, slå djupledsbollar och spela rakt, helt strunta i att passa bollen i sidled femtioelva gånger.

Och precis som Spiderpig säger så måste vi passa och för Sneijder (lär er stava namnet, kommer att nämnas mycket i år), speciellt på fasta situationer!
Atlético offe23
2007-08-20 12:22
FRANCO_OF_SPAIN/
Vad krävs för att byta sida efter 10 år?
ja du, den som vet de :P
visa hjärta för de rätta laget =)
Real Madrid Hauke
2007-08-20 11:58
Så du tycker att han kan skriva vad han vill för det är ok om han trissar upp känslor inför derbyt? Istället för att prata lugnt och civiliserat, det är fotboll det handlar om, fotboll är från grunden en sport och för åskådarna en underhållning. Glöm inte det.
Real Madrid FRANCO_OF_SPAIN
2007-08-20 11:39
måste säga att erat forum verkar betydligt mognare, mitt lags forum e väl snittåldern 15 år eller nått. Som ja sagt tidigare på "dagisforumet" så säger jag det igen, ni kommer före oss i tabellen. grattis!

Vad krävs för att byta sida efter 10 år?
Atlético zoran
2007-08-20 09:10
Jag tycker personligen att det är meningslöst att bråka, utan försök att hålla en civiliserad nivå här på forumet.

Kommer ni inte överens, då har ni olika syn på saker och ting, det kan ingen ändra på än ni själva.

Det viktigaste är trots allt fotbollen, ärligt talat tycker jag att Pepe är en ganska bra mittback, men att betala €30 miljoner var inte direkt det smartaste beslutet Los Blancos ledning tagit. Han har inte visat sig från sin bästa sida i Real Madrid ännu, men tänk på att det tar tid att anpassa sig själv till spelet som är betydligt snabbare i Spanien, än i Portugal, inte alls för att Portugisiska ligan är dålig, för det är den inte.
Barcelona Barcaaa10
2007-08-20 03:18
Komigen nu Atletiico.. Femma real madrid ni också :D
Annons: