/spanien/atletico/forum/208.aspx/spanien/atletico/forum/208.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético paniagua
2015-01-21 18:28
Mesudine Zizil; Det gläder mig att för omväxlings skull se en madridista komma in på vårt forum och uttrycka sig sakligt och sansat. Du får ursäkta vår skepsis och våra förutfattade meningar om svenska madridistas, men de är baserade på de besök på vårt forum som vi normalt får från er sida och som alltsomoftast består av någon pubertal fjunförortsfjortis som slänger in inlägg för att provocera eller spy ut sin galla över oss. Som halvspanjor och med ursprung från en familj som till 80% består av madridistas, så är jag väl medveten om att spanska madridistas generellt har en mer sansad ton än de som jag råkat på i detta land. Tyvärr är de fjortisar som har en tendens att "bli" cules och madridistas i detta land, väldigt högljudda och rätt så pinsamma och de är också ganska överrepresenterade i era respektive led, så det är svårt att inte få förutfattade meningar om ert och Barcas forum. Därmed inte sagt att det inte finns "sunda" fans i ert forum också. Ni gör dock inte så stort väsen av er. Vad gäller hyllandet av Cholo från madridistas i Spanien, så är mina erfarenheter blandade. Visst finns det de som hyllar honom, men det finns väldigt många madridistas som inte gillar honom alls. Jag har inte varit inne på ert forum så ofta att jag kan säga att jag sett hyllande av Atletis spel där, men jag tar ditt ord på att så är fallet. Min upplevelse, baserat på de forum jag har läst, både här och i diverse spanska tidningar, är dock att madridistas i allmänhet sågar Atletis sätt att spela och inte heller är sena med att håna spelsättet. Termen "antifotboll" används rätt frekvent av madridistas på dessa forum när de talar om Atletis sätt att spela.
Real Madrid Mesudine Zizil
2015-01-21 16:59
@gurra1993:

Du är medveten om att folk som läser ditt inlägg med ett enkelt klick kan gå in på Puertan och se att det var en enskild skribent som skrev det. I sitt inlägg så fick han en endaste like medan skribenten som sa emot honom fick 9+.

Du får det att se ut som att hela forumet tycker det. Förstår inte denna "tävling" i vilken rival som har det värsta forumet eller värsta fansen. Så otroligt onödigt.

Enligt Cholo så får han regelbundet hyllningar av Madridistas i Spanien trots att han leder kanske historiens bästa Atletico. Kanske vore kul om du kunde lyfta fram sådant istället för att paradoxalt nog såga nivån på ett annat forum genom att sänka nivån på ditt eget forum. Eller varför inte ta upp faktum att Atleticos spel hyllas var och varannan minut på vårt forum?
Atlético gurra1993
2015-01-21 15:42
Haha enligt Real forumet är Ramos en av värdens backar genomtiderna haha! Tror någ Ramos måste vara världens mest överhypade fotbolls spelare!
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Bobban (red)
2015-01-21 12:21
Det är därför inte helt otänkbart att Griezmann kommer att sjunka net mot mittfältet, antingen till höger eller centralt...
Barcelona WalterWhite
2015-01-21 09:52
@Bobban (red):

Tack för uppdateringen. Kontringarna är viktiga men slarvet som fanns i defensiven förra mötet måste ju bort, helt klart.
Atlético Bobban (red)
2015-01-21 09:40
@ WalterWhite

Det var den formation som testades på träning i veckan, men AS är inne på ett annat spår att Mario M, bänkas och att Gabi som vanligt tar en av de två platserna på det centrala mittfältet! Se den uppdaterade införn!
Barcelona WalterWhite
2015-01-21 09:15
Vissa källor som går ut med att ATM kör en extremoffensiv. Arda, Koke, Torres, Griezmann och Mandzukic samtidigt på plan.
Atlético Garra
2015-01-21 01:39
@zoran:

Ok, tackar ödmjukast för det välskrivna svaret.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2015-01-20 22:20
@Kerwall: Inte sett något på internet men finns på shoppen på Calderón.
Atlético zoran
2015-01-20 20:36
@Garra:

Cebolla vill ha speltid, men det är ingen som kan garantera honom det i Atlético. Han har viljat lämna sedan Atlético slog Milan på San Siro förra säsongen och har tagit ungefär ett år på sig att hitta en ny klubb. Mycket eftersom han nyligen fick ett barn och inte ville lämna Madrid pga. just det. I slutet har han varit petad eftersom klubben har sagt åt honom att man måste lätta på lönetaket eftersom Cani kommit in från Villarreal. Det betyder per automatik att Atlético tvingas göra sig av med en spelare för att klara LFP:s Financial Fair Play-regler. LFP höjde Atléticos lönebudget med ungefär €5 miljoner i början av september för att man skulle klara reglerna, men i gengäld ville man att Atlético skulle göra en kapitalhöjning under säsongen. Atlético gick med på det för att visa sin tacksamhet för Cebollas extrema professionalitet och för att Cerci skulle kunna skrivas in i ligan. Cebolla var med i juniorlaget när de användes som sparring till seniorlaget inför matchen mot Real Madrid förra veckan. Det är den enda gången det har skett och det är ingen stor grej. Tyvärr har han aldrig lyckats ta en ordinarie startplats i Atlético och därför har han nu gått till Parma.
Atlético paniagua
2015-01-20 20:14
@Silverlund

1. Enligt vad jag läst så är han klar.
2. Jo, men det hade ju Canales med, men han fick istället se sina mest värdefulla utvecklingsår gå till spillo på Reals bänk.
3. Har svårt att tro på det ryktet. Varför skulle Real vilja ha De Gea, när de redan har Keylor Navas, som ju i mitt tycke är en av de bästa i världen. Sen får man inte glömma Casillas. Men om det är så att Casillas funderar på att dra sig tillbaka, så kan det ju vara möjligt. Frågan är väl då snarare; vill De Gea verkligen spela för Real??? Jag tvivlar, men värre övergångar har ju skett...
Atlético Silverlund
2015-01-20 17:54
@paniagua:

1) Är han verkligen klar?
2) Om så; han har alla förutsättningar att lyckas i det sällskapet, men får gärna bli en ny Johnny Rödlund vad mig anbelangar.
3) Är mer intresserad/oroad i det fall Reals påstådda intresse för De Gea är sant. DET skulle svida rejält...
Atlético monoburgos
2015-01-20 17:39
.
Atlético paniagua
2015-01-20 15:25
Eftersom Real-sidan har ett stängt forum för andra, så ställer jag frågan här och hoppas att ngn Real-supporter ser och har lust att kommentera. Söker givetvis kommentarer även av er, mina bröder:

Ödegaard är klar för Real. Vad tror vi om det? Kommer han att bli ytterligare en "Canales"?
Atlético kerwall
2015-01-20 11:44
Kan man på något sätt få tag på hemma tröjan med long sleeve (den som Torres har)?
Atlético Garra
2015-01-20 10:15
Om Raul Jimenez i altas y bajas, är det försäljning eller utlåning som gäller?
Atlético Garra
2015-01-20 10:00
Mardröms scenario skulle vara att helt plötsligt istället för en björn så har vi en drake på skölden för att passa in i Asiens marknad. Hur mycket makt kommer han att ha egentligen?
2015-01-20 03:15
Hoppas bara vi inte blir som Valencia.
Atlético Pelle_r
2015-01-19 21:50
Kul med kinesen, hoppas vi får bort skulderna inom en snar framtid så vi har större chans att kunna behålla spelare
Atlético DeBe
2015-01-19 19:20
det ser intresant ut ed kinesens investering. vad jag hoppas pa ar att sjalen haller sig kvar. att dubbla tv-intekterna borde ju betyda att barca och real maste tappa en del
Atlético belgaren
2015-01-19 19:14
Crozil Kolla artikeln som redaktionen här har publicerat så får du mer koll. Lite mer genomgående än det som står i Aftonbladet.
Real Madrid Crozil
2015-01-19 18:42
Kul för ligan att Atletico äntligen har hitta en investerare men jag förstår inte riktigt hur maktpositionerna kommer se ut? Ska Wang Jianlin dela på makten med er nuvarande ledning eller kommer han ha majoriteten? Kommer man ens komma överens om alla beslut som trots all kommer behöva tas om man tänker långsiktigt? Kommer Simeone få exakt varenda spelare han vill ha utan att behöva tänka på prislappen?

Det ska hur som helst bli riktigt intressant och följa projektet. Även om ni har blivit ett spöklag för oss de senast matcherna så är det ändå riktigt kul för spansk fotboll att Atletico växer.
Atlético monoburgos
2015-01-19 16:56
Wang Jian Lin köper 20% av Atlético för 45 miljoner euro, det betyder att man värderar Atlético till 225 miljoner euro. Är det bara jag som tycker att det är lågt?
Barcelona KristoferDelija
2015-01-19 16:41
För de som vill höra Gary Neville snacka om skillnaden mellan Arsenal och Atletico och lite skillnaden mellan PL och La Liga.
Barcelona WalterWhite
2015-01-19 15:48
@3-5-2 (f.d. Tigern):

Biljoner = 1000 miljarder ^^. Du menar miljarder?

Valencia Black Bat
2015-01-19 15:46
@Alexander Ivanovski(red):
Ursäkta? Vad gjorde jag? Jag bara delade vad jag tror kommer hända. Inget annat. Och hur jag beter mig rör inte andra människor, kanske du som måste sluta vara så ignorant :)
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2015-01-19 15:27
Wang Jian Lin köper 20% av Atléti om jag förstår rätt. Kinas fjärde rikaste man med en förmögenhet på $13.2 biljoner.
laGodzilla
2015-01-19 14:49
Folk gnällde på hur tråkiga Chelsea var när de parkerade bussen i tre säsongen. De vann CL en av dessa säsonger, så jag är helt i linje med Atléticos planer. ;) Tilläggas ska ju att Chelsea inte konkurrerar med Real och Barca i Premier League- All ära åt Premier League, men det har senaste åren inte sett speciellt svårt ut att vinna den ligan om man får tillåtelse att värva några guldskor inför en säsong (ex Chelsea i år).
2015-01-19 12:45
Ibland förtjänar Black Bat/Bat en spärr sen kommer jag på hur tråkigt detta forum skulle vara.

Skärp dig gärna Black Bat, den attityden du har kanske går hem i Valencias forum, det är dock annat här :)
Valencia Black Bat
2015-01-19 11:21
@Antonio López:

Men denna säsong har ni slått Getafes rekord på att vara den tråkigaste laget. Kan garantera att ni inte når CL med denna spelstil. Lagen i La Liga kommer lära sig försvara eran fasta situationer och då är ni döda. Vill inte provocera men det är så det ser ut hittills.

Ps parasit? Hahaha
Annons: