/spanien/atletico/forum/2073.aspx/spanien/atletico/forum/2073.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético John Mayer
2007-08-30 15:49
Riquelme tycker jag verkligen att vi ska försöka binda till klubben men att sälja Luccin kan vara det mest idiotiska jag har hört i år. Enligt mig så blir han knappast en back-up och Marques kommer eftersom Fransmannen i form är en av våran absolut bästa spelare. Ser väldigt gärna ett centralt mittfält med Luccin och Riquelme sen har man García och Maniche som ersättare.

Det enda negativa är, precis som Daniel uppmärksammat, att Riquelme vill ha sjukt mycket boll. Går vill tillbaks till samma sega tempo som under förra säsongen så kommer årets Atlético Madrid inte att hamna högt i i ligan. Kan vi bara bygga upp ett bra samspel mellan Luccin och Roman så kan vi dock bli livsfarliga.

Eller och Mista bort, Riquelme och eventuellt Marquez in. Det skulle vara det ultimata.
Atlético JFH
2007-08-30 15:04
Ska beställa en hemmatröja från den oficiella shoppen och undrar om någon har gjort det tidigare? Hur är det med leveranstiden och med storleken? Tacksam om någon kan hjälpa mig. ;)
Atlético el niño para siempre!
2007-08-30 15:02
Känns som om det är väldigt mycket som ska fixas på ungefär 30 timmar. Om Eller ska bort, isf vart?

iiAUPA ATLÉTI!!
Atlético Spiders
2007-08-30 14:56
tycker inte vi ska dömma ut Maniche så snabbt efter en derbymatch på bortaplan, då hela laget drog ner på tempot efter Kuns mål förutom Simao da, man får skylla sig själv.
Maniche har gjort en bra försäsong och jag tror på han i år, men hans spelmönster mot Real va skrämmande lik förra årets Maniche, så jag förstår er ändå, men jag är villig att ge han några matcher till innan jag bildar en uppfattning om årets Maniche upplaga.
Sen förstår jag inte varför man inte ger Cleber mer chans, har sett han spela många gånger när Santos vann ligan, en underbar spelare och kreatör, ganska komplett mittfältare med en jävla distans hagelbössa, för mig är Cleber en bättre allround spelare än både Maniche och Garcia, men han kanske har problem med den Spanska spelstilen i början, när Cleber kommer igång och spelar som han gjorde i Santos tror jag stenhårt på att ingen i dagens trupp petar han från startelvan.
Med Riquelme får vi självklart mycket intressantare fasta situationer och utgången av dom.
Det värsta som kan hända för ett lag vid en deffensiv fast situation är att Riquelme slår den :)

Rawkus// Pereyra i Azul är inte lite lik våran Kun förutom glamrockfrillan da.

Daniel// tack för svaret ang Maniche och Garcia
Atlético rawkus
2007-08-30 14:32
Hehe, efter gardagens makalosa samt grymt harliga vandning av Cruz Azul mot Toluca, sa tyckte jag det var pa sin plats att slanga in en youtube-lank pa klubben :D

Vi gick fran 0-1 till 3-1 i slutet pa andra halvlek! Detta ar EJ klippet fran matchen,men sa har dagen efter, sa spar jag pa med lite Mexikansk Propaganda! (Malskyttar igar var: 1-1 Miguel Sabah, 2-1 Cesar "Chelito" Delgado, 3-1 Richard Nuñez - som hade en taskig sasong hos oss i Atletico for nagra ar sedan!!) Behover det sagas att Chelito var helt j*vla makalos igar?? Slet, dundrade in 2-1, fristallde Nuñez till 3-1... Mumma!

Vamos Azul!! Vamos Muchachos !! Aupa Atleti !!
Atlético JFH
2007-08-30 14:23
Ämne: När stänger transfer....
Om lite mer än 31 timmar.
Atlético Optimo_Kun
2007-08-30 14:19
När stänger transfer fönstret?
Atlético JFH
2007-08-30 12:48
Det optimala tror jag är att vi behåller Luccin och får in Riquelme, samtidigt som Eller säljs. Ser gärna också att Maniche försvinner ifall vi får/har ett bra bud. Luccin och R. Garcia som defensiva och Riquelme och Cléber som offensiva mittfältare återstår då.
Om Luccin säljs är Marquez det bästa alternativet då han även kan täcka upp för Eller (som försvinner om Riquelme kommer). Hur komplicerat som helst det här... Men en sak jag tycker ledningen borde göra är att gå för Oubiña ifall vi inte får Marquez. Klart bättre än Motta.
Atlético Mackan.
2007-08-30 11:54
Snurrigt värre nu vad det verkar. Riquelme är en drömvärvning och även Marquez hade jag gärna sett i laget.

Det optimala så här i elfte timmen hade väl varit detta, eller vad säger ni:

Riquelme och Marquez in och Luccin stannar.

Mista och Eller ut

Riquelme går in som regissör med Maniche och Garcia som backup, Marquez går in som defensiv innermitt (+ möjligheten att spela mittback om det behövs med Luccin som backup.

Reyes, Luis Garcia och ev. Maxi kan hoppa in på topp ifall vi åker på skador där.
Atlético Beer
2007-08-30 11:27
Det jag undrar är om Aguirre vågar köra med bara 1 defensiv mittfältare, vi har ju knappast sett såna tecken förut...
Jespinho
2007-08-30 08:20
Ni vinner Silly Season som vanligt:D

Frågan är hur det går, när det börjar på allvar, men Riquelme är en underbar spelare.

Men vem ska spela högerback? Seitaridis känns inte som en spelare för CL. Någon bättre poå gång där?
Atlético daniel77
2007-08-30 00:25
Tjena rawkus!

Ja, visst har vi spelare i vår trupp som kan agera som fullgoda ersättare till Forlán och Agüero om det skulle behövas. Att Braulio och Mista drar bekommer mig inte alls även om jag självklart föredrar att se Braulio kvar i laget än den där långstånken vid namn Mista som aldrig vinner en närkamp! :)

Barcelona fick utstå med en hel del kritik för att man bara fick 0-0 mot Racing, men när katalanerna kommer igång med sitt roliga anfallsspel blir de svåra att stoppa. Barcelona har värvat klokt i sommar och har inte fått så mycket uppmärksamhet i media. De har fått jobba i det tysta under hela försäsongen och spansk media har lagt all fokus på Real den här sommaren, något som Barcelona nog är mycket tacksamma över.
Atlético rawkus
2007-08-30 00:14
Daniel: Haller med och tankte ej pa det med Maxi, L Garcia och Reyes... Men helst ser jag att vi pa nat satt tar tillbaka Braulio om(hoppas@!!!!) Mista drar :D

Ps. Sag nyss ett lamt Barca leka ut Inters b/ungdomslag med 5-0... Giovanni Dos Santos satte en snygg parla, likas Yaya Toure... Henry dock har jag sallan skadat sa oskarpt... Messi - bra som vanligt....

Aupa!!
Atlético daniel77
2007-08-29 23:57
Förresten, angående "anfallsproblemen" som vi får om Mista också drar känns lite överdrivna. Vi har två klassanfallare i Agüero och Forlán. Skulle någon av dessa anfallare missa en match eller bli skadade har vi ett antal spelare i truppen som kan ta den platsen längst fram. Jag tänker exempelvis på Luis García, Maxi (han spelade som anfallare i Espanyol och gjode det med bravur) och kanske till och med Reyes. Jag ser inga problem med att Mista och Braulio försvinner...
Atlético daniel77
2007-08-29 23:48
Spiders,

Raúl Garcías utgångsposition i matcherna mot Vojvodina och real har varit defensivare än Maniches. Vem som tar den defensiva rollen återstår att se, men jag är nästan helt säker på att García får ta den rollen. Aguirre känner till spelaren sedan tiden i Osasuna och har ju i ett års tid vädjat till klubbledningen om att få hit honom. Av den anledningen tror jag att García får chansen.

Riquelme kommer att göra ett mycket trevligt arbete på vårt mittfält om han kommer, men det gör ju även att vår nuvarande spelidé kommer att förändras lite grann. För att Riquelme skall lyckas och trivas måste alla bollar gå genom honom och det kan leda till att vårt tempofyllda spel under försäsongen blir lidande. Samtidigt så förstärker vi mittfältet med en klasspelare och jag har ju länge efterlyst en spelfördelare på mitten så jag hoppas att Riquelme hamnar i vår klubb.

Angående Motta har jag svårt att förstå att vår klubb över huvud taget tänkt tanken på att köpa denne mycket skadebenägne spelare. Man kan ju inte satsa på en spelare som är gjord av kristall. Då föredrar jag Marquez.
Atlético Spiders
2007-08-29 23:35
orka skriva "hala madrid" hela tiden.

Optimo_Kun//

frågan är vem som idag bär det mer deffensiva ansvaret av Grcia och Maniche, har inte tänkt på det innan, båda är ju ganska offensiva, skulle dock kännas stabilare och vi skulle få ut jämnare prestationer av mittfältet om vi bytte ut Riquelme och Marquez mot Maniche och Garcia, jag tror mycket på Garcia, men just nu behöver vi stabilitet, Maniche och Garcia är ganska ojämna.
Frågan är hur bra deffensivt Garcia kan täcka upp bakom Roman om dom spelar ihop, isåfall kan dom 2 gärna spela ihop, eftersom Maniche är ganska offensiv så kan jag tänka mig att det är just Garcia som sköter den deffensiva biten lite mer nu, ska kolla nogrant på detta mot Mallorca, eller är det nån som redan märkt hur det ligger till?
Atlético Optimo_Kun
2007-08-29 23:01
Är det fel att ta bort Maniche och spela med Riquelme på hans plats OM du Riquelme skriver på för oss?
Atlético daniel77
2007-08-29 22:55
Det är lugnt! :)
Real Madrid Vicente Del Bosque Y Ronaldo (L)
2007-08-29 22:52
Tack så mycket Daniel77 , jag kollade igenom där lite snabbt bara och då missade jag det , men tack ändå Daniel !

Halá Madrid !
Atlético daniel77
2007-08-29 22:40
Vicente Del Bosque Y Ronaldo,

om du läser Zorans eminenta "Senaste nytt i Atlético de Madrid" kan du läsa om de rykten som florerar kring Riquelme. Den dagen vår klubb går ut med ett officiellt pressmeddelande om att spelaren är klar för Atlético tänker vi givetvis skriva att han är klar för oss, men tills dess hamnar Riquelme bland övriga rykten.

Daniel
2007-08-29 22:35
Är Riquelme helt klar nu då ? , det står det på fotbollskanalen men inget här på svenskafans ..

Hala Madri !
Atlético rawkus
2007-08-29 22:25
Fy fan vilken karussell nu!! Missta mig inte, gillar Riquelme, men...vi har ju redan varvat 100 mittfaltare!! Detta blir bara knasigare och knasigare... Mista bort?? Forsta tanken? Jaaaaaa! Men... vem har vi i anfallet om/nar Aguero/Forlan ej kan lira?? Braulio ar ju borta.. :( Fattar ej detta handlande av ledningen! Om luccin drar, da ar def mitten kord... Usch... hoppar in igen EFTER att fonstret stangt - kan ej med denna silly season... suck...
Atlético Beer
2007-08-29 20:21
vilket jävla kaos asså...
Atlético John Mayer
2007-08-29 20:16
Känns som om det kan bli ett par hektiska dagar/timmar nu, känns inte alls omöjligt att både Roman och Rafa tillkommer i truppen.
Atlético el niño para siempre!
2007-08-29 18:34
Matchen på söndag börjar kl. 21༼ och inte 19༼ som det står på startsidan.
Atlético Luff
2007-08-29 17:51
Jag vet att det låter helt vansinnigt, men när jag såg Riquelmenyheten kom en hemsk tanke upp i huvudet.

Tänk om ett bud trillat in på Agüero, Cerezo ser pengarna och tänker nått i stil med: "Det här kan jag få fem yttrar och två Riquelme med!" och säljer vår lille argentinare.

Detta skulle även lösa icke-EU situationen.

Det är väl inte så stor chans, men den jobbiga tanken finns där och det är väl bara att hoppas att den inte blir sanning.
Barcelona Rambla
2007-08-29 17:10
zoran:

Självklart kan allt hända och Txiki kanske ljuger alla rakt upp i ansiktet. Men om man ser förnuftigt på det så finns det ingen logik i att sälja Rafa. Då skjuter man sig själv i foten och står där helt avklädda om t ex Yaya åker på en skada, för att inte tala om Gaby Milito. Då får man lita till Oleguer och Thuram som mittbackspar ett längre tid. Inget någon culé önskar precis.

Fast, det är klart att det är en helt annan sak om man scoutat någon ersättare och genast gör klart med honom så fort Marquez har sålts. Tveksam till det dock då klubben de senaste säsongerna inte precis gjort sig känd för något hafsköp. Ja om vi utesluter Maxi Lopez då.
2007-08-29 17:08
Då är väl Riquelme helt klar ? , tror ni han kommer tillföra er något extra ?

Halá Madrid , och även om ni är lillebrorsan hoppas jag det går bra för er denna säsongen !
Atlético zoran
2007-08-29 16:41
@Rambla

När det gäller Atlético de Madrid vet man aldrig vad som kommer att hända. Det skulle som sagt inte förvåna mig ett dugg om Márquez dök upp på en eventuell presentation under morgondagen.

Men så läser jag det du säger och då förstår jag att Barcelona är seriösa när det gäller att behålla en sådan spelare.

Personligen är det väldigt svårt att sia om hur man kommer handla innan transfermarknaden stänger, antagligen har man en plan, om inte kan jag inte göra annat än att bara spekulera.

Det är trots allt bara rykten och spekulationer, sånt som hör till.

Tack för insikten,det upskattas ska du veta.
Barcelona Rambla
2007-08-29 16:34
Zoran:

Det handlar inte om att de inte kommer att släppa honom lätt eller inte, utan inte alls. Spordirektör Txiki har redan sagt att han inte är till salu, du kan läsa om det på EMD. Det är just därför han behövs, som alternativ som pivote eller mittback. Barça har annars bara Yaya som renodlad pivote.

Där emot så verkar Barça och Atléti vara överens om Thiago Motta. Problemet verkar vara att Motta inte vill till Atlético, utan hellre vill till Italien och spela i Serie A.
Annons: