/spanien/atletico/forum/2070.aspx/spanien/atletico/forum/2070.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético rawkus
2007-08-31 16:00
Fy fan...orkar ej ens kommentera :/
Atlético John Mayer
2007-08-31 15:57
Man kommer alltså hem från skolan och ser att vi har släppt Luccin. Idioti. Min absoluta favortispelare i Atlético försvinner alltså till våra för tillfället värsta konkurrenser om fjärdeplatsen. Herregud.

Visst, Raúl García kommer så småningom att växa in i laget, men Luccin är en spelare i världsklass som i sina bästa stunder är helt magisk. Känns betydligt bättre att ha Luccin som back-up istället för Motta.

Inte för att Motta i sig är en dålig spelare, dock är han alldeles för skadebenägen och ojämn för att kunna ta Luccins plats.

Nej, den här dagen började inte bra, Luccin, min absoluta favoritspelare i Spanien lämnar alltså Atlético. Han och Torres på samma år, det känns i hjärtat :(
Las Palmas Pio pio
2007-08-31 15:50
Spiders

Nu tycker jag att du är alltför negativ. För det första så verkar det som att Raúl Garcia har tagit Luccins plats i startelvan nu, och även gjort det bra. Vad jag minns så har Luccin blandat och gett en hel del på senare år, jag menar bakåtpassen han gjorde mot rumänerna i år var riktig outstanding förutom att det var fel mål att anfalla! ;-) Det jag menar är att Luccin börja även komma till åldern. Motta är en ung spelare som har tillhört Barcelonas a-lag så så dålig kan han inte va - och visst vi har en viss Oleguer oxå i a-laget men han är speciell -. Motta har en hel del kvaliteér, bra fysik, bra vänsterdöja och bra markeringsspelare. Problemet har väl varit att han är för skadebenägen, men jag hoppas att han kan nå sin kapacitet i Atletico, tror även att Motta som person behövde en ny utmaning, vilket han får nu då..Så ryck upp dig lite, tycker Atletico har en bra trupp. Det rykyas även att Motta ska även testas som mittback. Det är kanske där lagets svagaste länk ligger i dagens trupp. Men vi får se..
Atlético JFH
2007-08-31 15:34
På bara några timmar lyckas vi förstärka en av våra konkurrenter (både i ligan och i Europa) samtidigt som vi försvagar vårat lag, och allt det utan någon som helst ekonomisk vinning. Jag förstår om det inte finns en person i ledningen som vill ta åt sig äran för det här genidraget. Alla var nog lika delaktiga...
Atlético Spiders
2007-08-31 15:11
nämen fy fan!!!

in med MOTTA!!

ut med Luccin

sorry att jag skriver igen om det, kan inte få ut detta genidrag ur huvet, undra vems idé det va
Atlético Spiders
2007-08-31 15:08
Vad är det för skämt!!
Ersätter vi Luccin med Motta?
Är det första april eller?
Helt jävla fucking sanslöst, ursäkta att jag svär man jag är så arg, nu gjorde vi truppen sämre istället för bättre!!
Handlar inte bara om att Motta är en sämre allround spelare än Luccin, Motta har spelat typ 3 matcher under sina säsonger i Barca pga av petning eller skada, vet inte exeakt vilket som väger tyngst, troligen en blandning av båda.
Ska man behöva utsättas får såna här skämt när det inte är april.
Och det är klart Cleber ska stanna, jag skiter i Riquelme!
Man kan inte behandla en spelare så fan, jag har sett Cleber in action i Santos flera gånger och han har väldigt hög kaliber, rentav en dominerande mittfältare, det kommer snart, jag tror mer på Cleber än alla innermittfältare vi har idag, undra hur han måste känna sig nu om han blir kvarm att han är andrahandsvalet och att klubben ville ha bort han.
Ledningen måste fan ta och lära sig lite hys och vårda spelarrelationer, annars kommer ingen till utveckla nåt hjärta för klubben.
Eller kan gott och väl flytta på sig, han är en bra back men inte så bra att han ska ta upp en icke EU plats, han kan man gått väl ersätta med dom flesta Spanska/EU backar.
Återigen MOTTA!! av alla spelare, jag är ganska mållös just nu, hittar ingar ord för ledningen okompetens.
Atlético garmaffi_90
2007-08-31 15:02
Synd att Atletico inte lottades mot ett svensk lag, men det verkar som att det blir en lätt match för Atlètico mot turkiska Erciyesspor.

Angående Luccin, är han klar för Zaragoza ?
I såna fall, hur fan tänker ledningen med ? och att sälja Luccin till en sån billig peng också, sen att värva Motta som Luccins ersättare, man kunde åtminstonde köpt in Oubina från Celta eller köpa in en spelare som får spela ibland och inte som Motta som är skadad året runt. Alltså om det stämmer så finner jag inga ord för hur ledningen tänker.
Atlético Mackan.
2007-08-31 15:01
Ang. senaste artikeln i "Senaste Nytt"; kom Aguirre på det precis nu att han inte vill ha Riquelme??

Man kommer överens med Villareal om en övergångssumma och enligt uppgift även med spelaren för att sedan dra sig ur i sista sekund, antingen är Aguirre schizofren eller så vill Riquelme INTE hit! Skit samma då, vi värvar två vänsteryttrar för över €30 miljoner men bemödar oss inte köpa in en mittfältmaestro...
Atlético el niño para siempre!
2007-08-31 14:58
Motta presenteras på måndag.
Atlético JFH
2007-08-31 14:45
Vilket genidrag av ledningen att sälja vår bästa innermittfältare och ersätta honom med en sämre och otroligt skadedrabbad Motta! Man måte ju bara beundra alla som står bakom det här. Och varför ska man egentligen behålla en spelare i mer än 2 månader? Cléber måste ju bara bort så att man kan få in en spelare Aguirre inte vill ha. Det är väldigt bra för lagmoralen...

Det positiva idag är i alla fall en ganska enkel lottning i UEFA-cupen. Nu vet man ju inte hur truppen ser ut inför dessa matcher då ledningen har ett helt dygn på sig att köpa in alla sina 2518 måltavlor och sälja dem på några timmar för att köpa in några större namn, men vi borde rimligtvis kunna nå en semifinal i denna turnering. Bayern, Fiorentina, spanska och ryska lag ser jag som de största utmanarna. Hoppas på en enklare grupplottning bara så att vi kan hänga med i ligan också.
Atlético S.A.L.
2007-08-31 14:23
Ämne: Ericyespor ligger i ....
Det høres jo ikke ut som den verste motstanderen, men som offe23 sier er det aldri lett å møte tyrkiske lag på bortebane.

Så får vi bare håpe at sirkuset som pågår ikke ødelegger samholdet og humøret i laget.
Ledelsen burde vite bedre enn å skape slik usikkerhet i spillergruppa midt oppi sesongstarten.
Edddie
2007-08-31 14:05
Ericyespor ligger i 2 divisionen grabbar. De ramlade ur första ligan förra säsongen men gick till uefa tack vare att man i cupen kom 2:a och Fenerbache som vann hade redan sin plats i europa så där av spelar Erciyespor i uefacupen.

De van mot ett Isrealiskt lag i första omgången och rätt stabilt dessutom.

på länken kan ni se gårdagens mål.
Atlético offe23
2007-08-31 13:49
precis dem ja minst ville möta trukiska lag brukar va riktigt bra hemma som tur brukar borta spelet vara mycket sämre, om man ser de lag som vat ute i cl å uefa de senaste åren
Atlético Luff
2007-08-31 13:19
Atlético daniel77
2007-08-31 13:16
Atlético möter turkiska Erciyesspor i Uefacupen.
Atlético Luff
2007-08-31 13:12
Så behövd Cleber måste känna sig, och att sälja Luccin...

Stämmer in med de övriga: PINSAMT!
Atlético Henko
2007-08-31 12:36
Hur lyckas Atlético alltid överraska?
Jag är ett stort fan av klubben men varje gång tror man att de ska skärpa sig och bli normala.
Men så lite då och då dyker det upp det mest oväntade. Visste att Luccin var intresserad av Barca men att man låter han gå till Zaragoza som är en direkt konkurrent till allt atlético satsar på i år är aaaa? va ska man säga. jag är helt mållös.
Atléti kommer alltid vara en bergochdalbana.
Atlético zoran
2007-08-31 12:22
Tro inte på allt media skriver, det kommer antagligen att komma en officiell summa om ett tag.
RuCCuS
2007-08-31 12:19
Cirkus in i det sista alltså!

1,6 miljoner pund för Luccin är rena reapriset. Jag fattar inte hur ledningen tänker. För inte allt för länge sedan så var det snack om att Barcelona var intresserad av Luccin. Hur mycket hade vi fått då? Säkert mer än det dubbla. Nu släpper man honom för att han blivit petad under ett par matcher tidigt på säsongen. Jisses alltså!

Jag tycker det hela är pinsamt faktiskt.
Atlético zoran
2007-08-31 12:15
Riquelme skall även ha setts till på flygplatsen och antagligen blir det att diskutera ett kontrakt med Everton.
Atlético zoran
2007-08-31 12:00
Får man iväg Cléber till en annan klubb kommer Riquelme med stor sannolikhet att skriva på för Atlético.

Nu återstår det att se hur mycket Los Rojiblancos ledare tänker göra för att eventuellt satsa på Riquelme.
Atlético Mackan.
2007-08-31 11:26
£1,6 miljoner för Luccin, är detta ett skämt eller?? Är det bara jag som tycker han varit vår bästa mittfältare de senaste 3 åren?? Han drar på sig en del onödiga kort men är annars en riktigt bra innermitt och har varit given i startelvan. Helt plötsligt får Maniche en nytändning (vilket såklart är bra) och då säljer vi Luccin för kaffepengar??

Det som saknats i Atletico har varit kontinuitet, är det någon som tycker vi fått det? Vi lägger €70-80 miljoner på spelarköp och ändå har vi tveksam bredd (mittbackar/forwards framförallt), hur går det ihop??

Det ENDA någorlunda positiva idag är att vi fick en relativt lätt grupp av potentiella motståndare i UEFA-cupen och inte har någon ursäkt att inte ta oss vidar. För övrigt är detta en svart dag för alla Atletico-fans...
Atlético Mackan.
2007-08-31 10:15
Såja, Riquelme är inte alls klar, helt sanslöst...Denna säsong känns redan körd tyvärr.
Atlético Henko
2007-08-31 09:54
Odense är inte så långt bort. Om det blir Odense så är det nog 50/50 att jag åker och kollar.
Atlético Henko
2007-08-31 09:50
Jaha så nu är Luccin borta, känns skitkonstigt.
Zaragoza av alla lag.
Nu är Atlético inte alls lika starka längre, laget kommer säkert göra mycket mål i år men nu hänger det på hur många man släpper in.
Jespinho
2007-08-31 09:50
Motta? Ska massörerna få lite jobb? En hyfsad spelare, men jag tror inte att han kan peta Raúl García, utan han lär bli en bänkspelare.
Atlético Mackan.
2007-08-31 09:38
Ja det verkar ju klart nu att det brunnit i huvudet på Atleticos ledning...Vem i hela världen kan påstå att Motta är bättre än Luccin?? Och hur i helvete kan vi sälja honom till en direkt konkurrent i ligan??

Skulle heller inte förvåna om Riquelme-affären faller igenom på något sätt, inget officiellt ännu och han är ju en surpitt av rang den gubben...
Atlético Mr Quuk
2007-08-31 08:46
Atletico kommer att lottas mot nåt av följande lag: Odense(DEN),FC Artmedia Petrzalka(SVK),FC Zürich(SUI),Kayseri Erciyesspor(TUR)eller Tampere(FIN)
Atlético Barken
2007-08-31 01:30
Och peter luccin har vi sålt till zaeagoza.. som jag själv tycker är mycket märkligt att vi säljer han till en direkt rival om champions league platserna.
Atlético Barken
2007-08-31 01:23
enligt cadena ser så är både riquelme och thiago motta klara för atletico
Annons: