/spanien/atletico/forum/2056.aspx/spanien/atletico/forum/2056.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Jespinho
2007-09-07 10:03
Dokussåpan Atlético- mer underhållande än någonsin. Version 07/08:

1, Lagkaptenen och fixstjärnan säljs svindyrt till Liverpool

2, Atléti får en teknisk frisyrfixare i utbyte.

3, Atléti värvar Forlán, Simâo och Reyes, oundvikligt att någon måste sitta påbänken.

4, Riquelme rapporteras "klar" 29/8, men sedan händer inte ett skit.

5, Reyes gnäller om att inte få spela.

Fortsätting följer, med trolig Camp Nou seger och en tiondeplats, en sparkad tränare, en Sevillaflyende Reyes och till slut är alla förbannade. Ta det inte personligt!
Atlético Mackan.
2007-09-06 23:50
Usch, man blir mörkrädd när man läser artiklarna...
Atlético rawkus
2007-09-06 23:09
Mr.Boff: Tyvarr ar det ej FM vi talar om, utan riktig fotboll, med riktiga individer samt andra saker som spelar in...

Maniche bor ej anvandas som Def Mittf, Simao ser vi helst pa Vanstern ist for Reyes... Vart gjorde du av Maxi??
Du glomde aven Agüero...

Mvh
Atlético Spiders
2007-09-06 21:48
ska jag vara ärlig så är ytterbackarna våran stora svaghet då dom bättre lagen kommer runt på kanterna gång efter gång utan större motstånd, Seita är för tekinklös, slö och lättlurad medans Pernia helt o hållet släpper markering.
Seitaridis och Pernia inga första elva spelare för att lag med ambitioner, såna går bra att ha som truppspelare, men om man ska matcha värvningarna, truppbyggandet och ambitionsnivån så ska det in betydligt bättre spelare på våra ytterbackspsitioner.
Skulle inte vara helt fel att se nån snabb brasse där då av tradition Brasilien fostrar bra ytterbackar som Carlos, Cafu, Alves, Cicinho, Belletti, Marcello, Maicon, Maxwell osv.
Jag tror på att Valera har stor potential och ser han gärna peta våran sega grek när han blir frisk.
Storlagens yttrar skapar massvis med oreda åt motståndarlagen rent offensivt, vi behöver också den sortens spelare, spelartyper jag tänker på främst är typ som Zambrotta, Carlos, A Cole, Evra, Clichy, Miguel, Abidal, Alves, Maicon osv.
Hoppas att Valera blir frisk snart.
Barcelona Mr.Boff
2007-09-06 21:09
Ni har en dålig tränare, punkt slut. Med det spelarmaterialet som ni har så finns det ingen aning förklaring till de dåliga resultaten.

Abbiati
Seitaridis-Perea-Ibáñez-Pernía
Maniche-Motta
Sabrosa-Luis García-Reyes
Diego Forlán

Till och med jag som inte har någon tränarutbildning kan ta fram en laguppställning som är oerhört komplett. Spelarna har gamla roller från tidigare klubbar, det enda som behövs är sammarbetet som förbättras match efter match.

Atlético Mathias
2007-09-06 12:59
Allt är sig verkligen likt hos oss.
Jag tror vår klubbledning är bland de sämsta i hela fotbollsvärlden, huvudlösa värvningar år efter år...
Var finns tanken bakom pengarullningarna?

Att Reyes kommer skapa mer problem än nytta, det kunde man ju sagt direkt.
Och detta grymma överflöd av mittfältare?
Pinsamt, varför inte satsa på en 15-16 kvalitetsspelare som stomme och sedan ha unga talanger osv som ersättare, lagkänslan ska aldrig underskattas, vilket väl är en grym överdrift att påstå att Atletico personifierar.

Saknar också klara linjer från tränarstaben, spela ihop en startelva för f-n och ett spelsystem som spelarna får anpassa sig efter.
Atlético Mackan.
2007-09-06 09:11
Tja, detta var ju inte direkt oväntat med tanke på att Reyes har gjort sig känd för att vara gnällig + det faktum att Atletico helt omotiverat värvade två vänstermittfältare med stjärnstatus. Simao är enligt mig bättre än Reyes och ska således spela, problemet är att ingen av spelarna är speciellt mångsidig och kan egentligen bara spela på den positionen.

Värvningen av Reyes var endast ett sätt att knäppa Real på näsan genom att sno en spelare från dom, ännu ett felbeslut av klubbledningen ej grundat på fotbollsmässiga grunder...Säger så här, hade 100 gånger av 100 hellre haft Riquelme i laget än Reyes.
Barcelona Baltasar00
2007-09-06 08:21
Länktips!
Här kan ni få en 2008 års officella matchtröja till vilket favoritlag ni vill.
Atlético Luff
2007-09-06 01:43
Rickard// 4-2-3-1 skulle inte funka, och du nämner skälet själv: Forlan eller Agüero måste bänkas...

Forlan känns väldigt viktig i laget då han är den enda riktiga måltjuven som har kapacitet att bli en riktig skyttekung i laget.

Tror även det är viktigt att ge Kun speltiden han förtjänar iår, speciellt efter U20-VM, så han inte får för sig att prova lyckan på annat håll.

Slutligen så borde Reyes snackat lite med Pablo innan han gjorde dessa uttalanden, Pablo åkte väl direkt hem efter en laguttagning förra säsongen, detta belönades med bänkvärmning större delen av matcherna som återstod...
Real Madrid Real_love
2007-09-06 01:35
Jag tycker att Reyes är värd en plats i startelvan hoss er.Eller vad tycker ni vem skulle ni vilja spela istället föör han isåfall? ,Han är mycke grym tycker jag ,ge han bara speltid så kommer ni se den riktiga Reyes som gav oss LIGA GULD:)

Lycka till!!
Hala Madrid
Real Madrid Mr Baloo
2007-09-06 01:13
Tråkit att Reyes ej har nån tålamod! han är ej känd för det, men kan förstå att när värvingen gjordes så blev det en hel alåå och han trode säker att han skulle få en självklar plast i elvan..men men!
Valencia Red. Rickard
2007-09-06 00:02
Känns som om det inte är första gången det händer att Reyes pratar brevid mun. Börjar smått framstå som ett problembarn i Cassano-klass. Kanske skulle José Antonio göra bäst i att flytta hem till Sevilla...äsch, han platsar nog inte där heller. =P

Tycker Aguirre till viss del gjort rätt i att bänka honom. Dels handlar det om balans i laget, men också om att visa Reyes att det inte bara är till att gå in och ta en plats för att man kommer från Real Madrid.

Gällande balansen kan förvisso Atlético, i mina utomstående ögon, vara något fel. Det är väl egentligen inget dåligt mittfält (snarare tvärtom) som Atleti har, men jag saknar spetskompetens, en riktig stjärna.

Maniche, Simão och Maxi är alla duktiga, och kompetenta fotbollsspelare men tillför kanske inte det lilla extra. Reyes kanske kanske kanske kan göra det. Om inte annat lär han få möjligheten nu när Maxi är skadad. Fast Maxi är knappast den spelare han skall konkurrera ut. Men varför inte 4-2-3-1 med Atlético? Då får alla plats utom möjligen Forlán eller Agüero. Allt sådant är ju en smaksak.
Atlético Luff
2007-09-05 22:43
Smidigt Reyes, du har gjort dig omöjlig i Arsenal och precis kommit till oss från ärkerivalerna, och går ut efter 2 matcher och klagar på utebliven speltid, suck.

Han bekräftar dock det om den överlägsna mentaliteten som helt klart verkar finnas i omklädningsrummet, men varför går han ut i media med det? Har han kommit på rejäl kant med Aguirre från start tro?
Atlético Henko
2007-09-05 18:31
Blev livrädd när jag läste rubriken att Maxi var skadad. Vi behöver Maxi, han ger aldrig upp.
Atlético rawkus
2007-09-04 19:50
Rueda: Safe, alltid valkommen! Sa lange ingen har en real Mierda trojja i garderoben, sa ar det bara att dyka over! :)

Haller med att det blivit en hel del overreaktioner ang starten - ett bortaderby med 7,8 nya spelare i truppen ar aldrig en latt start! Samt mot Mallorca ville bara bollen ej in... Minns Brasilien - Japan i os for nagra ar sedan... Japan vann med 1-0, men Brassarna hade narmare 10-15 avslut, samt 3 bollar i virket... :)
Atlético Rueda
2007-09-04 19:36
Jag kommer bums Rawkus! ;D

Tror fortfarande mycket på detta Atleti, ge det några omgångar till, tror det blir succe i år det har trots allt bara gått 2 omgångar.
Atlético rawkus
2007-09-04 19:01
Sa! Nu flyttar vi till en centralare lya, som aven latt huserar 2 besokare :)

Om/nar Ni kara Atleti vanner, har lust/cash/tid, och vill ha en Karibien semester utan att betala boande, sa ar det bara att hora av sig :)

Mvh!/rawkus
Atlético daniel77
2007-09-04 18:43
Ämne: Såg på betygen utan ....
Nja, så himla låga betyg var det väl inte? 8 av spelarna får ju ett godkänt betyg.
Gonzalo Hiquain
2007-09-04 18:34
Såg på betygen utan att läsa kommentarerna, och det var väldigt låga betyg ;)
Atlético Polkagrisen
2007-09-04 16:34
Jamen, titta där...Släng er i väggen, Lonely planet...

Tackar! :)
Atlético Henko
2007-09-04 15:41
Ämne: Antar att den här fr....
Du har ju reseguiden här brevid :)
Atlético Polkagrisen
2007-09-04 15:23
Antar att den här frågam har ställts många gånger på samtliga forum på Svenska fans, men hur som helst... Är sugen på att besöka Madrid under hösten, främst för att se Atletico lira (men NÅT mer finns väl att göra i den stan?). Hur får man lättast tag på matchbiljetter till Vicente Calderon (om man dessutom inte pratar spanska)? Köar i god tid utanför? Eller finns nåt Ticnet-liknande att boka på?
Atlético Mackan.
2007-09-04 10:17
Intressanta artiklar ang. Luccin/Riquelme men tycker inte ledningen kommer undan tack vara dessa (bort)förklaringar.

Förstår fortfarande inte hur Riquelme-affären kan gå så långt utan att någon "kommer på" att klubben inte är intresserad. Om inte annat är det inte schysst mot varken spelaren eller Villareal och alla chanser att få hit denna klasspelare är säkert körda. Synd för jag tror inte Aguirre stannar längre än max den här säsongen...

Sen finns det absolut ingen ursäkt till att sälja Luccin till en direkt konkurrent till allt vi spelar om i år, ingen ursäkt! Även om han kanske inte ville gå till Birmingham så vore det faktiskt bättre att låta honom sitta ut sitt kontrakt framför vad som nu skedde. Sen fick ju detta den härliga effekten att Oubina nu gick till Birmingham istället med en köpoption. Gör han nu succé i PL är ännu en klasspelare förlorad för Atletico...

Jag har inte tidigare varit speciellt insatt i hur klubben sköts men ju mer jag läser, desto mer inser jag, att denna amatörmässiga skötsel inte är värdig en storklubb i en av världens bästa ligor.
Atlético rawkus
2007-09-04 04:05
Halloj!

Hittade highlitsen fran helgens uppvisning fran Cruz Azul (igen!!) mot Veracruz :)

Notera 2 mal fran Atletico-bekantingen Richard Nuñez, ett av personliga favoriten Cesar Villaluz(kolla hur han lagger bollen pa "fel sida" om malisen, da denna redan lagt tyngden/vikten at vanster...) samt en grym avslutningsnick av kungen Chelito!

Aterigen vande man 0-1 till 4-1... pa bortaplan :)

Beklagar om kvaliteten pa klippet ej ar DVD-klass ;D

Se och njut, och OM Atleticos Aguirre kollar: Se och lar hur man vander en match ! :)

AUPA ATLETI - VAMOS AZUL !!
Atlético Luff
2007-09-03 23:48
"Tyvärr har vi inga jätteroliga alternativ på Pernías plats och att stoppa in Antonio López istället är som att välja mellan pest eller kolera!"

Går fort i fotbollen, förra sommaren spelade de båda i VM.
Atlético daniel77
2007-09-03 22:18
ronaldo-9,

18 maj tar Atléti guldet :)
Real Madrid ronaldo-9
2007-09-03 22:03
Ursökta har bara en fråga till er.
När tar spanska ligan slut?
Zaragoza Nina (Red.)
2007-09-03 21:59
"Forlán 1
Jag antar att gårdagskvällens miss var en engångsföreteelse, eller hur Diego? Det var verkligen Torresklass på det avslutet. Från en meters avstånd..."

Torresklass! Daniel har stil! Me like!
Atlético Bobban (red)
2007-09-03 21:27
Felsägningen av Quaresma fick en att dra på smilbanden en smula men jag skulle tro att han gjorde en liten förväxling i all hastighet och menade den portugisiske landsmannen Simão
Atlético offe23
2007-09-03 21:16
Ämne: Lite roligt på Eurot....
haha skratta mycket när ja hörde de
Annons: