/spanien/atletico/forum/2050.aspx/spanien/atletico/forum/2050.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Spiders
2007-09-17 15:55
Fan vad jag avskyr Svensk Sportmedia!! jag får utbrott snart.
TV6 ska visa CL i form av Fenerbache-Inter bara för att en viss Zlatan spelar där!!
Samma kväll går det matcher som Barca-Lyon och Arsenal-Sevilla, det är fan toppmatcher.
Hur klarar man ens av att vara så sportligt okompetenta i Sverige?
Atlético Spiders
2007-09-17 15:32
JJ//

En diamant med R Garcia och Maniche blir ändå samma sak som dubbla pivotes då inge av dom är en utpräglad playmaker, du ändrar bara på utgångspostionerna men mentalitet hos spelarna är den samma, dom kommer röra sig i samma mönster som dom gör nu vare sig du kör diamant med dom eller inte.
Jag tycker faktiskt man ska ta o kolla på Riquelme i vinter, då en diamant med Motta och Riquelme inte låter allt för dumt, utgångspositionerna hålls och formations mentaliteten blir rätt med dessa spelare.
Real Madrid VnR #17
2007-09-17 12:57
Ämne: Ämne: börjar ....
Lush..
Att byta tränare mitt i säsongen skulle absolut inte vara svaret till varför ni förlorar, nej. Ifall ni skulle sparka Aguirre nu så kan jag garantera att ni kommer ha problem, resten av säsongen.
Atlético Mackan.
2007-09-17 12:37
Pinsam insats igår, blev inte ens upprörd över kvitteringen då jag väntat på den hela andra halvlek.

Aguirre är en pajas som favoriserar spelare som gång på gång underpresterar. Vi kommer omöjligt vinna någon titel med honom vid rodret, så mycket är säkert.

Pernia är värdelös som försvarare och bör då konkurrera med Simao och Reyes som vänstermittfältare. Där har han heller definitivt inget att hämta och bör således skickas all världens väg från denna klubb.

Mista är ingen fotbollsspelare och har inte på bänken, och ännu mindre på plan, att göra!

De enda spelare som får godkänt igår var Kun, Motta, Maniche och Perea, resten var odugliga eller nära på. Reyes såg laddad ut men var för ensam med det när han kom in.

Känns som vi får sikta in oss på att hänga kvar denna säsong också...
Real Madrid Argentinho
2007-09-17 12:02
Hello, bara undrar, ni har inte tagit någon 3-poängare ännu va?

Altså, varje år så satsar Atletico stenhårt på at skapa ett lag, de köper in klass spelare, men ständigt detta misslyckande.

Inför den här säsongen sa många att det skulle bli samma sak, men jag vägrade att tro på det. Alltså dom spelarna ni köpte iår är ju helt otroligt egentligen. Jag tycker ni har nästan lika bra trupp som övriga topplag, Sevilla, Real, Barca, Valencia osv.

Jag sa att det var HELT omöjligt att ni skulle misslyckas iår igen, vägrade ens tänka nåt sånt. Men som det ser ut NU så är ni påväg mot samma öde igen. Nu har det bara gått 3 omgångar och allt kan hända, men det ser ju onekligen förj*vligt ut just nu för er.

Nu har inte jag sett nån Atletico match den här säsongen, förutom den mot Real förstås, är det någon som kan sammanfatta vad problemet är?

Hala Madrid!
Atlético olleulv
2007-09-17 10:37
En reflektion. Genomgående så är det två saker som jag reflekterat över under samtliga matcher denna säsong. 1. Positionsspelet i försvaret är horribelt. Ytterbackarna (framförallt Pernia) agerar av olika anledning otroligt offensivt i grunden. Detta leder ofta till att framförallt Perea tvingas ut för att täcka upp o lämnar därför ett gap i mitten. (Perea har gjort det bra trots allt) 2. Raul Garcia's och Maniche's roller. Det offensiva spelet på ytterback- och yttermittarna leder till att det behövs en eller två balansspelare på mitten som kan falla tillbaka. Varken Raul GArcia elelr Maniche verkar vi ta en sådan roll. som JJ skrev: Diamant kanske?

Dessa två grejer leder till en tredje: det dåliga positionsspelet ger ingen möjlighet till omställningar. Många gånger ligger t ex Simao högt o vill starta kontring, men helt utan tajming och understöd från övriga.

Det var det! Det vänder snart! Peace
Real Madrid él Jaguar
2007-09-17 01:52
Haha nej så vi har inte vunnit våra titlar? Vi har bara råkat hittat dem på gatan eller hur? Haha
Barcelona Holländaren
2007-09-16 23:08
Jag tycker att problemet i Atletico är mycket uppenbart. Det är alldeles för mycket spel på felvända mittfältare. Ni har mittfältsspelare som är vana vid att man har mycket mer bollinnehav och det är också möjligt att få, men för att fästa bollen där uppe måste uppspelet vara bra. Det är viktigt att backarna, främst mittbackarna, har förmågan att hitta en anfallare som har möjlighet att lägga tillbaka bollen på en rättvänd mittfältare. I dagens fotboll har man inte tid med att det ska vändas runt och grejer. I dag saknar ni både mittbackar som kan slå de där passningarna, det skulle vara Pablo då, och anfallare som kan göra sig spelbara och lägga tillbaka på rättvänd mf. Det enda ni har är egentligen kompetenta mf men det räcker inte särskilt långt utan de andra elementen. Det räcker nog till en topp 10-placering men inte mycket mer.

På det hela taget så var era aktioner i sommarens transferfönster inte särskilt bra egentligen. Ni fick spelartyper ni absolut inte saknar och en forward som är van vid att spela en helt annan fotboll.
Atlético per.lesra
2007-09-16 22:53
Blir så Jäv...less. Känner ni igen det här?: Man får läsa att dom ska visa atletico i rutan och man blir gladare än på julafton, man går omkring och längtar till söndag då man äntligen ska få se sitt kära atletico. Äntligen har det blivit dags och man bänkar sig i soffan med lite chips och öl och humöret är på topp, ganska fort vänder det dock och det slutar med att man 2 timmar senare lämnar soffan och känner sig våldtagen...
Atlético JJ
2007-09-16 21:45
Besvikelsen är stor. Håller mer Spiders, Luccin och Riquelme hade gett oss åtminstone sex poäng. Diamant på Maniche/ Garcia?
Atlético Lush
2007-09-16 21:30
Förresten, du kan inte skriva "det enda laget" (singular) och sedan 2 lag (plural). Vet inte vad jag försöker få ut av det här inlägget, men låt gå.
Atlético Lush
2007-09-16 21:28
Ämne: Asså ni är SÄMST! de....
Jag tycker synd om alla seriösa och sportsliga Real-fans som måste stå ut med er. Försöker DU prata om heder? DU? Herrejösses...
Atlético Spiders
2007-09-16 21:26
Ämne: Asså ni är SÄMST! de....
Att vinna matcher behöver inte alltid betyda att man har heder.
Det finns flera sätt att ha kvar sin heder och det finns flera sätt att förlora den.
Det enda laget i Madrid som har heder är Atlético, för vi har iallafall vunnit alla våra titlar, varenda en! till skillnad från er.
Real Madrid él Jaguar
2007-09-16 21:11
Asså ni är SÄMST! det enda laget som håller hedern i Madrid är Real Madrid och Getafe!
Atlético Spiders
2007-09-16 21:01
nu ska jag sörja!
Fan vad det hade suttit bra med Luccin och Riquelme på innemittfältet nu!
Jag tycker att R Garcia måste förtjäna sin plats, inte bara gå rakt o ta Luccins plats bara för att han är Aguirres förlorade adoptiv son.
Håller med angående dubbla pivotes, det är fruktansvärt ryggradslöst för ett lag som vi har.
Ganska trött på Maniche och R Garcia nu, hoppas få sen en diamantformation med Motta och Santana eller L Garcia snart
Atlético Beer
2007-09-16 20:50
Det här liknar redan förra säsongen, vi har inget spel, nu går det inte att skylla på skador, Aguirre har tills jul att få ordning på detta annars får han dra.

En sån här trupp MÅSTE prestera bättre, det går inte att skylla på spelarna hela tiden för i mångt o mycket är det tränaren som ska se till att de spelarna spelar bra...Nä nu är jag riktigt förbannad...

och jag håller med ang dubbel-pivote, jag gillar det icke och med den kvaliten vi har i laget ska vi inte behöva säkra med 2 defensiva, nämn ett topplag som har 2 så renodlat defensiva på mitten
Atlético Rueda
2007-09-16 19:21
@Sparkaboll
Absolut, håller med dig till 100%, Atleti slutar spela efter 15 minuter när man gjort målet, trots att man klart såg att vi hade övertaget, spelade bollen inom laget och höll i matchen, varför sluta? Skärpning Aguirre!
Real Betis Egg
2007-09-16 19:20
Först av allt vill jag säga att jag tycker om Atlético som lag. Ni förfogar över en fantastisk trupp - bara det att ha Antonio López, Motta, Reyes på bänken är en enorm styrkedemostration. Så därför är det så jävla sorgligt att se er spela så oinspirerat och rent utsagt värdelöst.Här är min analys: Problemet är inte försvaret - det är alltid stabilt även om ett par misstag inträffar då och då. Anfallet är också bra - Forlán och Agüero är grymma spelare. Nej prblemet är mittfältet. Av alla typer somm finns i er breda trupp saknas det absolut viktigaste - en kreativ mittfältsgenral. En som kan släppa bollen på ett tillslag hela tiden. En som upptäcker ytor som ingen annan. Som jag ser det har ni tunga, defensiva, starka innermittfältare som ser till att det ytorna krymps. Problemet med sådana är att deras offensiva kunskaper är oftast undermåliga för att inte säga värdelösa. Och eftersom ni har sådana innermittfätare ställer det extremt höga krav på yttrarna, att de breddar spelet och löper konstant - även utan boll. Men Simao och Maxi är inte sådana spelare. De älskar att ha bollen och rör sig sällan o ens aldrig om det inte har läderkulan vid fötterna. Och eftersom rörelsen uteblir så blir det inga luckor i motståndarnas mittfält och bollen rullas i sidled hela tiden tillbaks till försvaret som lyfter en långboll på Korta anfallare och spelet blir dåligt och stereotypt.

Nu har jag sagt mitt och ska lämna er åt att sörja
TooPh
2007-09-16 19:18
14 Atlético Madrid 2
Atlético Lush
2007-09-16 19:05
Garmaffi,

skyller inte direkt allt på honom. Men vårt spel har ju inte förändrats ett piss sen förra året, och det är ju tränarens rätt att se till så att man får ett fungerande spel. Nu fick han ju också en sommar på sig att förbereda laget, ändå så står vi frtf stilla. Klarar han inte av det så får han ju kliva av.
Real Madrid BiH92
2007-09-16 19:04
e de sant att ni kommer gå i konkurs om ni inte kommer till CL?
Atlético ATH
2007-09-16 19:01
Det är som att så fort vi förväntar oss att vinna så spelar vi uruselt.... Jag såg bara 2 halvlek och det var ingen vacker syn, killarna spelar ju inte som ett lag, den enda vettiga personen på planen i andra halvlek var enligt mig Reyes. Ser ut som att grabbarna har lessnat på fobollen och bara gör det för pengarna...
Real Madrid SparkaBoll
2007-09-16 18:58
Jag tycker ni har en otroligt bra trupp med väldigt bra startelva.

Jag tycker att Aguirre verkar vilja döda matcher för ofta. Då menar jag att backa hem, dra ner på tempot och inte spela 100% helt enkelt.

Så va fallet idag med Murcia. Efter 0-1 målet spelade Atletico avslappande och det är farligt. Gör Murcia mål som de gjorde är det näst intill omöjligt och växla om till ett högt och offensivt spel helt plötsligt.

Ni har spelarna för att spela offensivt och mala på och göra 2-0 målet. Därefter kan man ta det lite lugnare och bli mer ett kontringslag.

Aguirre måste våga mer. Våga misslyckas för att verkligen lyckas.

Det är min uppfattning, jag vet inte vad ni tycker..
Atlético garmaffi_90
2007-09-16 18:56
Ämne: börjar tvivla på Agu....
Tycker inte att man ska skylla på Aguirre, det är inte han som spelar, en uruselt insats av alla förutom Aguero, inga hjälpte varandra, ingen överlapp från någon eller någon understöd, och främst ingen ville vara där upee och hota, Forlan han var defensiv mittfältare trodde man.
Finns inga ord.
Atlético John Mayer
2007-09-16 18:55
Åh herregud..
Atlético Lush
2007-09-16 18:55
Ämne: börjar tvivla på Agu....
Jag har aldrig direkt varit positiv till honom, men han måste få mer än 1 år, tänkte jag. Men nu är jag trött på honom! Att byta tränare i början av säsongen är inte heller någon höjdare..
Atlético Snortarn
2007-09-16 18:53
Vi ska vara glada för poängen idag..riktigt svag insats vilket visas av att den som kämpar mest är..Reyes. Så jävla trött.

Atlético Spiders
2007-09-16 18:51
börjar tvivla på Aguirre om jag ska vara ärlig
Atlético garmaffi_90
Slut 1-1. Med det här spelet vi hade ida så borde vi förlorat´, tycker inte vi förtjänade 1 poäng
Atlético Spiders
önskar nästan att Murcia skulle vinna, så fort dom gjorde mål så börjar vi spela igen, innan det var det fucking begravningsceremoni från våran sida.
Annons: