/spanien/atletico/forum/2033.aspx/spanien/atletico/forum/2033.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético rawkus
2007-09-26 00:40
zoran: och malen va helt ok! :) Miljoombyte var nog vad han behovde, samt hardare konkurrens... Badar dock gott for aterkomsten senare i livet! :)
Atlético Spiders
2007-09-26 00:20
Daniel//

Den promon är en av mina favoriter :)
Den klassiska "we win all the games" fick mig att le hela den första veckan jag såg den.
Atlético John Mayer
2007-09-25 23:49
Haha, inte visste jag att Kun hade sådan talanger ;)
Atlético zoran
2007-09-25 23:39
Av någon anledning fick jag för mig att killen i keps var Kun, fråga inte varför..
Atlético daniel77
2007-09-25 23:28
Spiders, håller med dig om att årets Atléticopromo är riktigt bra, men jag har en annan favorit (se länk).
Atlético daniel77
2007-09-25 23:26

Atlético zoran
2007-09-25 23:13
Fernando Torres gjorde ikväll ett hattrick för Liverpool mot Reading.
Atlético Spiders
2007-09-25 22:37
Daniel//

hahaha, vann han Argentinska Idol innan han kom?
Tycker han ska få sjunga med ett band innan Madridderbyt på Calderon, i minst 5-6 min precis innan start medans Real spelarna tittar på, precis som vi fick göra med eras prisutdelning :)

Atleti promon när han pratar med sin avlidne far är helt underbar, jag skrattade i flera minuter, Man måste ha en inblick eller förstå det eviga lidandet hos oss Atleticos som varit med länge för att uppskatta skämtet till sin fullo tror jag, min farsa hejade också på Atletico efter en lång jobbsejour i Madrid under 50 talet och gör det fortfarande, jag tror min farsa skulle reagera så också.
hahahahah!! så jävla rolig, kan inte sluta skratta!!
Atlético daniel77
2007-09-25 21:46
Klicka på länken och spola fram någon minut. Detta trodde vi aldrig om vår lille guldkalv vid namn Sergio Agüero...
Atlético Lush
2007-09-25 20:54
Luff,

tack så jätte mycket för svaret!
Atlético Luff
2007-09-25 20:34
Pivote är benämningen på den spelare som ligger mellan mittfält och backlinje, som ofta fördelar bollar men även deltar i det defensiva arbetet.

Dubbla pivotes är alltså att man har två spelare på denna position, alltså Maniche och Garcia i vårt fall. Detta brukar vara en bra taktik då man spelar kontringspel på t.ex. bortaplan, men hemma, då man förväntas föra matcherna brukar det bli för lättläst och stelt att ha 2 spelare så långt ner i banan, offensiva ansvaret förpassas då nästan helt till yttrarna/anfallarna.

Tror själv att det kan funka med Garcia/Maniche på mitten, de måste dock bli mer samspelta och turas om att gå lite djupare/sticka uppåt.
Atlético Lush
2007-09-25 20:25
Har en fråga: uttrycket "dubbla pivotes" har använts ganska flitigt i några diskussioner. Vad betyder det? Känner mig lite osmart.. men det går över :)
Atlético rosaroja
2007-09-25 19:01
I länken kan ni se Atleticos reklam för denna säsong. Det är humor i den:D För er som inte kan spanska så kan jag säga att reklamen handlar om en man som besöker sin döde far i kyrkogården. Han pratar med sin pappa och till slut förklarar han att han inte orkar mer och att allt verka gå skit. så mannen lägger atleti-halsduken på sin farsas gravsten...vad som händer sen kan ni se vidare på länktipset!
Atlético daniel77
2007-09-25 16:29
Hehe, Zoran. Såg att jag skrev att Kun rullade in 2-0. Givetvis var det som så att han mötte bollen med pannan och inget annat! Sorry... :)

Reyes gör en riktigt bra insats och hans arbetsvilja matchen igenom upskattas verkligen av hemmapubliken och applåderna som han fick när han byttes ut med en kvart kvar av matchen bekräftar bara att spelaren gör en bra match.
Atlético zoran
2007-09-25 13:31
Efter att ha sett matchen mot Racing och jämfört betygen med hur det såg ut, så måste jag säga att José Antonio Reyes förtjänade 3+ om inte en 4 för hans insats. Han är hela tiden på språng och försöker hela tiden att skapa något framåt. Sedan får han ju en assist och jag gillar inställningen när han ser att Simão är på väg in, då väljer han att fortsätta spela.

Maxi tycker jag får ett oförtjänt betyg då han gör en mycket bra försvarsinsats. Han hjälper hela tiden Seitaridis på hans kant för att isolera Racings kantspringare från att komma loss, kanske inte något man lägger märke till direkt, men tycker ändå att han gör en godkänd insats. Offensivt är han inte med framåt, så det måste förbättras imorgon mot Athletic.

Luis García är effektiv, han spelar fram Simãos mål och portugisen sätter sin första boll för Atlético de Madrid. Glad blev han också.

I övrigt kan jag berätta om att Atlético hela tiden försöker förbättra sina fasta situationer, i söndags kväll gjorde man även mål efter att Reyes slagit en perfekt frispark till Agüero som faktiskt nickade in bollen bakom Toño, en målvakt som endast hade släppt in ett mål fram tills man mötte Atlético.

Racing har inte ett enda skott på mål, eller några chanser fram till den 90e minuten och detta talar sitt tydliga språk. Till slut nickar Garay en ofarlig boll som studsar innan den når Leo Franco rakt på och Munitis har en frispark i sista sekunderna som tar i muren och är totalt ofarlig.

Tycker det är bra med stabilisering i försvaret och det är tydligt att spelare som Raúl García och Maniche ligger och hjälper backlinjen, men det som är nytt för den här gången är helt klart att Maxi hjälper sin ytterback.

Pernía gör ett bra arbete defensivt och låter in någon gå runt honom.

Annars är Agüero riktigt bra och kommer att tillföra mer och mer ju längre säsongen går. Går inte att vara nöjdare efter en sådan här vinst, trots att Yordi drar på sig två gula på lika många minuter.
Atlético Luff
2007-09-25 11:24
Tyvärr visas inte vår match på onsdag på grund av:

21:00 Osaliga andar

\o/
Atlético olleulv
2007-09-25 00:15
"Vi har en väldigt stor kapacitet i våra offensiva spelare så som Maxi, Simão, Reyes, Forlán och Kun. Idag såg vi till att Raúl Garcia och Maniche låg rätt i planen, lite närmare försvaret och det hjälpte oss." Skönt att Aguirre låter hyfsat vettig efter matchen. Tycker han sätter fingret på precis det problem jag tidigare pratat om tidigare. Alltså... vad var det jag sa? ;)
Atlético Aksel
2007-09-24 23:07
Spider
nej nej nej till isaksson, ny målvakt ja! Bale kan ja hålla med om att det vore kul att värva. Vad gäller anfallet hade jag byt bort Maxi för att få in Berbatov för ärligt talat FY FAN va han är bra
Atlético Spiders
2007-09-24 22:59
ganska hungrig trupp med tex:
De Gea, Lopez, Suarez, Maxi, Camacho, R Garcia, Braulio, Pablo, Motta, Jurado, Miguel, Cleber, Ze Castro

Kick Ass!!

Atlético Spiders
2007-09-24 22:49
inom 1-2 år skulle jag vilja se denna 11

...............Isaksson.............
...........Perea.....Luisão.........
Valera..........................Bale
...............Oubiña...............
...Simao....................Reyes...
...............Agüero...............
.........Afonso......Huntelaar......

Inom våra ekonomiska ramar och ett kick ass lag! enligt mig iallafall :)

Atlético daniel77
2007-09-24 21:34
Ämne: "Mista –
Den ....
Hehe, ja, Mista är långt ifrån vår bäste spelare...
Atlético S.A.L.
2007-09-24 21:27
"Mista –
Den välkammade långstånken byttes in i minut 86 och hann tyvärr inte visa upp sina eminenta färdigheter."

-Hahaha, ja vi vet jo alle hva han kan..

For øvrig enig i at det er galskap med doble pivotes i kamper der vi er det laget som skal styre kampen.
Atlético Henko
2007-09-24 20:05
Härligt att så många redan har gjort sitt första mål för säsongen, att Atlético har så många målfarliga spelare kommer bli väldigt viktigt när säsongen ska summeras.

Men att Luis inte får chansen från start tycker jag är galenskap, antingen kan Aguirre skita i att spela med två pivotes på Calderon och köra med Luis i mitten eller så får han offra Forlan som inte alls verkar vara i slag.
Atlético i__Kun__!
2007-09-24 18:01
Vet nån när spelarbetygen kommer in?
Atlético John Mayer
2007-09-24 16:32
Bobban//

Såg just det, två matcher på en vecka, inte mycket vila alls. Onekligen två mycket viktiga, och intressant matcher. Håller vi igång de fina löpningar som vi tog igår samt får igång bättre spel så kan det nog sluta väldigt bra.
Julia
2007-09-24 15:52
Nu vinner vi resten av matcherna av bara farten. Säsongen slutar med guld, tro mig ;)
Atlético Aksel
2007-09-24 15:31
Lite billigt andra kort på Jordi
Atlético Bobban (red)
2007-09-24 11:18
Ett lite längre sammandrag av matchen kan ni se här!
Atlético Bobban (red)
2007-09-24 11:08
Ämne: Tänkte bara tacka fö....
En veckas vila? Matchen borta mot Bilbao är nu på onsdag klockan 19.00! Inte mycke vila där inte!!!
Atlético John Mayer
2007-09-24 00:32
Tänkte bara tacka för Daniels underbara live-uppdatering. Fet ångest att jag inte kunde följa matchen på tv, men som sagt, resultatet värmer onekligen :)

Dock så låter det en aningens oroande när man får höra att vi spelar relativt dåligt. Visst, grymt bra att vi kan vinna med 4-0 trots att vi spelar tråkigt, men vi har ju så jäkla mycket potential (hört det förr?). Jaja, tre poäng och fyra mål betyder en veckas vila utan press från fans och spekulationer om tränarbyten. Nästa match blir otroligt roligt, älskar matcherna mot Athletic :)
Annons: