/spanien/atletico/forum/2005.aspx/spanien/atletico/forum/2005.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Gato Blanco
2007-10-06 17:24
Spiders
Svårt att fatta, trög ? Jag ? Tillåt mig förklara. Du verkar inte vara så klyftig..

Alltså det skrivs en artikel där man berör VÅR svärtade historia. Man flinar lite eftersom man vet att Gils våta dröm vara att få efterträda El Caudillo när ETA sprängde Francos utvalde, Blanco. Om du någon gång åker till Marbella så kan du se att där står en byst av Franco REST AV ER ex-President..

Man loggar på och ser hur Shanamaj inte imponerar på någon med sitt inlägg men hur du försvarar och förtydligar Daniels invektiv men att du dessutom späder på med att Madridistas minsann är historielösa och tröga och avslutar med nedsättande kommentarer om hur det känns att tala om det för Madridistas.

Då tror man ju inte det är sant för visste man något om Jesus Gil och hans tid som President så skulle man som Colchonero aldrig attackera El Madrid. Eftersom man bara skulle bli påmind om klubbens egna solkiga historia. Man skulle aldrig skriva något till stöd för stackars Daniel utan han skulle omgående försättas med munkavel och artikeln skulle återkallas.

På grund av detta skriver jag ett inlägg där jag ifrågasätter dina kunskaper om er egen historia och avslutar det med att påpeka att vad gäller svärtad historia super ni mer kål än vi.

Sen i ditt svar till mig skriver du jag minsann inget vet om den här saken och avslutar det med att skriva om ämnet på ett sätt som visar, att du tror att det har något med Madrid och politiker att göra.

Det är ju som att be om att bli slagen.

Att du sedan orkar försöka förolämpa mig och skriva okvädningsord åt mig visar bara vilken ynklig figur du egentligen är. Men det finns inga lagar mot det, till och med historielösa kretiner som du får skriva här.

Vi har våra mörka ögonblick som ingen Madridista kan vara stolt över men att bli påmind om de av dessa ögonblick som berör Franco och "Falangismen", av en Colchonero, känns som att bli påmind om att Sverige var Nazivänligt, av Jörg Haider.

Och det gjorde sig Daniel skyldig till...
Atlético John Mayer
2007-10-06 17:23
Tack Daniel för den klargörelsen, tror att flera påtänkta (dock mindre genomtänkta) inlägg lades ner tack vare ditt ;)

El Raúl Madrid//
...

Atlético JJ
2007-10-06 17:13
Daniel,
svar på tal! Sånt gillar vi!

El Raúl Madrid,
det var nog det mest onödiga och irrelevana inlägget Svenskafans.com någonsin skådat. Min pappa är starkare än din.
Real Madrid El Raúl Madrid
2007-10-06 17:09
Gúti är bättre än Raúl Garcia.
Atlético daniel77
2007-10-06 17:08
Diskussionerna angående Metro Madrids kampanjvideo har spårat ur och man skall nog själv ha bott i huvudstaden för att förstå varför denna video upprört Atléticosupportrarna.

Under min ettåriga vistelse i Madrid säsongen 03/04 häpnade jag över hur Madrids kommun gav Castellanaklubben den ena fördelen efter den andra, bland annat vid den snabba försäljningen av träningsområdet vid Plaza de Castilla, och hur kommungubbarna stod på kö för att få sitta bredvid Madrids dåvarande president Florentino Pérez när det var dags för match på Santiago Bernabeú. Behöver man tillägga att ovanstående herrar lös med sin frånvaro när Atléticospelarna sprang in på Calderón…

Varför hamnade alla kommungubbar på Bernabeú kan man fråga sig? Visst, Real var och är en framgångsrikare klubb och hade under den eran ett antal fenomenala fotbollsspelare i sin trupp, men när Madrids kommun alltid tar så tydligt parti för ett och samma lag måste man väl ändå fråga sig om det bara handlar om att alla viktiga kommungubbar inom Madrids kommunala förvaltning har ett brinnande intresse för Real eller om det hela handlar om tjänster och gentjänster...

Ingen realsupporter verkar ha reflekterat över att Florentinos pengar även dem kom från byggsektorn, precis som Jesús Gils pengar gjorde en gång i tiden. Om man är medveten om detta kan man fråga sig varför ingen ifrågasatt Florentinos sätt att pumpa in pengar i den vita klubben? Man tar det nästan för givet att real alltid sköter sina affärer legalt och att ens tänka tanken på att Florentino kanske även han tvättade sina byggpengar via spektakulära spelarinköp är nästintill en dödssynd... Härmed menar jag inte att Florentino ägnade sig åt denna verksamhet, men visst måste man ha en viss förståelse för att vissa blir lite misstänksamma när man vecka ut och vecka in kunde se den ena politiska storpampen efter den andra sitta bredvid Florentino. Givetvis sticker detta i ögonen på en colchonero som börjar ana oråd och det är inte särskilt svårt att förstå att det finns de som tror att Madrids kommun blundat för den eventuella pengatvätt som den vita klubben var inblandad i under tiden då Florentino höll i trådarna för verksamheten. Har realsupportrarna glömt bort hur nära det var att klubben skulle gå i konkurs innan Florentino och Madrids kommun bestämde sig för att få rätsida på klubbens ekonomi? Florentinos byggpengar och Madridkommunens uppköp av träningsområdet vid Plaza de Castilla räddade klubben den gången från att drivas i konkurs.

Madrids kommun har tjänat enormt mycket pengar på den vita klubbens spektakulära värvningar och turismen fullkomligt exploderade under Florentinoeran. Tror ni då att kommunen skulle våga sätta käppar i hjulen för en herre vars pengar, legala eller illegala, främjade turismen? Knappast är mitt svar.

Har man ovanstående i åtanke kanske man börjar förstå varför Metro Madrids kampanj rörde upp känslorna. Givetvis förstår vi colchoneros att det är med glimten i ögat som vi framställs som kedjerökande bilmarodörer, men samtidigt ligger det en viss dold marängpropaganda bakom denna video och det kan väl nästan ingen blunda för. Min personliga åsikt är att en kommun aldrig skall ta parti eller framhäva en klubb före den andra, något som sker dagligen i den spanska huvudstaden. Metro Madrids video är bara en i raden av exempel på hur real favoriseras och det är det som upprör oss som håller på Atlético.

Ni får mer än gärna kalla oss för supportrar med mindervärdeskomplex, men då gör ni det lätt för er och blundar bara för verkligheten. Vi skall dock kanske inte klaga lika högljutt som Rayo Vallecano borde göra då stackarna fortfarande inte fått en endaste futtig Euro av kommunen för att kunna rusta upp den nästintill rivfärdiga Teresa Riverostadion. Det gäller verkligen att ha de rätta kontakterna…
Atlético John Mayer
2007-10-06 16:29
Jag tycker att alla som deltar i diskussionen för tillfället är helt ute och cyklar. Självklart har Real Madrid massor av medgångssupporters, och självklart är många av dem idioter, men vi ska inte dra dem alla över samma kant för det. Real är en större klubb än oss och har mer fans, att en del av dem är idioter som just börjat kolla på fotboll och inte ens vet vem Di Stéfano var, men det får vi, och de riktiga Realfansen, lära sig leva med.

Och Metro Madrids kampanj var sjukt dålig, på ett skönt sätt ;)
Atlético Spiders
2007-10-06 15:45
Alltså är det nån Maräng som ens fattar nåt i sin skalle!! Jag har inte ens pratat om Franco utan tog upp det för att föklara för en Real supporter vad Daniel menade med artikeln!!
Herregud hur trög får man vara!! måste finnas lagar mot sånt fan!

Gato Blanco//

Wikipedia funkar alltid bra :)
Atlético JFH
2007-10-06 15:38
Gato Blanco/ Kan du inte, eller vill du inte läsa Shanamajs inlägg? Då kanske du förstår...
Real Madrid chrisespaña
2007-10-06 15:36
Men herregud, kan ju bara instämma här. Till att börja med, Metro Madrids kampanj, den var usel så att klockorna stannade mer eller mindre - fick mig ett gott garv men då främst av den bristfälliga produktionen.

Spider/

Visst, vi Madridistas är väl medvetna om att några saker i historian inte ligger oss till lags. Men det finns två saker som stör mig lite här. Nummer ett, ständigt detta dravvel om Franco -jag tror inte du eller 9/10 på hela denna sajt kan historian bakom den mannen och hans handlingar.

Nr 2/ Helt ärligt, har man haft Jesus Gil y Gil som president så har man därmed förlorat rätten i att uttala sig inom termer som "moral", "rykte" och "svärtade" historia.

I övrigt har jag absolut inget emot Atléti, tycker det är en trevlig klubb, numera.
Real Madrid Gato Blanco
2007-10-06 15:30
Spiders
Släpp...
Du beskyller Madrid för att ha medgångsfans som inte kan sin egen "svärtade" historia.. Och jag bara påpekar att man inte, som Madridista, förväntar sig att en Colchnero skall kasta först stenen i ämnet "svärtad" historia. Det känns ju onekligen lite komiskt att bli beskylld för samröre med Franco av medlemmar i Club Atletico de Madrid.

Jag vet förmodligen mer om Gils kriminella, ekonomiska och politiska karriär än vad du själv gör (att döma av hur du skriver). Om hur han fängslades och benådades av Franco (jodå), hur han fälldes för förskingring som borgmästare i Marbella för att slussat stora summor till Atleticos klubbkassa. Att hans politiska åsikter var så extrema att han tvingades starta ett eget parti till höger om Falangisterna (idag PP). Om Berlusconi är den stora skamfläcken bland dagens fotbollspresidenter så ligger inte Gil mer än näsan efter.

Du skriver

"Jag vet vad du menar, men du förklarar det ganska barnsligt och lite missledd, om du kan så mycket så vill jag gärna att du förklarar var dessa pengar kom ifrån och hur korrupta politiker var inblandade, politiker i Madrid som dessutom är Real supporters de flesta av dom."

Är du nöjd ? Som du ser så har det inte alls med Madrids politiker att göra, som du skriver, utan bara med ärke-politikern facistdyrkaren Jesus Gregorio Gil y Gil att göra.

Daniel
Har man Spiders som hjälte förklara det en hel del. Nästan så att du blir förlåten omgående.

Själv ser jag både filmen och artikeln som ett skämt. Förstår inte hur det kan uppröra så till den grad.
Atlético Lush
2007-10-06 15:27
NEJ, NEJ, NEJ! Skit... nu kom jag precis på att jag missar matchen pga av att jag ska se en innebandy match, som så oturligt börjar 17. Och matchen TV-sänds också, jag har ingen tur, det är bara så.
Atlético OrreN
2007-10-06 15:03
hoppas att något svenskt lag hamnar i samma grupp som atleti ... skulle va kul o gå på nån match :D
Atlético zoran
2007-10-06 14:48
Du har rätt JJ.

Ingen Leo Franco, Luis Perea och Mista i truppen till Barcelona.

Inför-artikeln är uppdaterad med Atléticos trupp.
Atlético JJ
2007-10-06 14:29
Inte för att jag förstår mig på det, men antar att det är truppen till matchen imorgon.

Mista och Leo Franco inte med, innebär alltså att Abbiati står. Synpunkter?
Atlético daniel77
2007-10-06 14:12
Spiders, du är min hjälte! Märkligt att man inte förstår att reals rykte inte har något med Metro Madrids att göra... :)
Atlético John Mayer
2007-10-06 13:47
Dock så förstår jag inte hur du orkar ta upp diskussioner mot allihop Spiders ;)
Atlético Spiders
2007-10-06 13:20
Ämne: usch, så mycket vita....
ja eller hur, speciellt okunniga såna, då blir det ännu smutsigare och det tar längre tid att städa upp skiten.
Barcelona Golazo de Messi!
2007-10-06 12:56
usch, så mycket vita realfans som smutsar ner i ert forum:P
Atlético Aksel
2007-10-06 12:21
"Pinsamt dåligt skådespel dessutom av "Atletisupportern". De borde anställt Dida istället! " Hoppas Dida läser detta forum för den sved HAHA
Atlético Spiders
2007-10-06 12:00
Gato Blanco//

får jag istället om du är frisk? Jag kan min klubbs historia, inget du behöver förklara för mig, men vad har Atletis historia ens med ämnet att göra?? Har du ens läst hans fråga och mitt svar?
Jag förklarade bara för marängen att Daniel menade nåt annat när han sa Real svärtade historia, inte metroreklamen.

Förresten, när du säger att korrupta politiker pumpade in skatte pengar i kassan ??
Vet du ens vad du menar eller hur Gils verksamhet var uppbyggd? du har bara hört eller läst en mening nånstans och tror du kan hela historien, Jag vet vad du menar, men du förklarar det ganska barnsligt och lite missledd, om du kan så mycket så vill jag gärna att du förklarar var dessa pengar kom ifrån och hur korrupta politiker var inblandade, politiker i Madrid som dessutom är Real supporters de flesta av dom.
Atlético paniagua
2007-10-06 11:16
Har precis kollat på den omtalade annonsen från Metro Madrid och jag måste säga att jag inte riktigt fattar hur den kan väcka så upprörda känslor. De atleti-fans som känner sig kränkta måste vara oerhört känsliga, dessutom måste jag missat ngt för jag kan inte se att den "andra" supportern är Madridista. När och var framgår det?
Håller dessutom med Aksel att filmen är pinsamt dåligt producerad. Herregud, med alla duktiga film- och videoregissörer samt producenter det finns i Spanien borde väl Metro Madrid kunnat skaka fram en bättre produkt. Det är väl snarare där skandalen ligger. Pinsamt dåligt skådespel dessutom av "Atletisupportern". De borde anställt Dida istället!
Siempre Fiel F/A
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2007-10-06 11:16
Jag skriver inte här så ofta längre, jag känner att jag måste rycka upp mig och skriva mer!

Just nu känns det som att nästan inget kan stoppa oss, det känns till och med som att vi kan vinna hela ligan!

AUPA ATLETI!!
Atlético i__Kun__!
2007-10-06 10:26
okej.
Atlético fuzz
2007-10-06 10:23
Helsingborg och Elfsborg är kvar.
Atlético i__Kun__!
2007-10-06 10:12
Hur många svenska lag är kvar i UEFA?
Real Madrid Gato Blanco
2007-10-06 09:21
Rolig artikel....

Spiders är du verklig ?
Man behöver inte gå längre tillbaka än 10 år för att hitta kriminella, korrupta politiker som pumpade in skattebetalarnas pengar i Atleticos klubbkassa. Man skall inte kasta sten....

Hoppas på en kul match imorogn
Barcelona Barcelona#7
2007-10-06 08:48
Lycka till imorgon ska bli roligt. tror 3-1 till oss, Messi VS Agüero
Atlético Aksel
2007-10-06 01:27
På tal om den omtalade metroreklamen tyckte jag det var mer roligt med hur dåligt producerad den var.. kändes som ett skämt två kompisar spelat in..

För övrigt trodde jag att artiklen "Messi vs Agüero" skulle förklara hur mycket bättre messi är än Kun på alla sätt och fel.. så fel jag hade =)
Atlético Spiders
2007-10-06 01:10
Shanamaj//

Det är synd att Real har så många medgångsfans som inte kan sin egen historia.
Det Daniel menar med Reals svärtade rykte har inget mer reklamkampanjen att göra, han menar först och främst eran kärlekshistoria med diktatorn Franco och lite andra kontroversiella grejer.
Att man ens ska behöva förklara detta för en sk Maräng!! jag blir dum bara av att skriva detta till en Real supporter, snacka om tillfälligt fan.
skidrow
2007-10-06 00:58
Ämne: överdramatisering på....
Det är ju en hyfsat uppenbar överdrivning, ganska rolig sådan... slappna av.
Annons: