/spanien/atletico/forum/200.aspx/spanien/atletico/forum/200.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético paniagua
2015-02-20 17:40
@Profe Ortega:

Extra märkligt då Celta har stadens namn i sitt klubbnamn... och att du till och med skrev ut det; Celta VIGO :-D
Valencia Bat
2015-02-20 14:39
Man kan undra varför de fortsätter ställa frågor om andra matcher och ligatiteln när Simeone svarar gång på gång "Vi tänker bara på nästa match". Många tränare som svarar avvaktande, men i Simeones fall verkar det vara annorlunda, han har ju lyckats överfört detta tänk till spelarna. Världens bästa tränare.
Profe Ortega
2015-02-20 14:00
TV12 sänder vår match imorgon!
Profe Ortega
2015-02-20 14:00
@paniagua:
Jag får erkänna att jag hade fel, trodde av en märklig anledning att Celta låg i Pamplona såsom Osasuna....
Atlético paniagua
2015-02-20 11:17
@Profe Ortega:

Pamplona???
Atlético Kakan_Atletico
2015-02-19 18:34
Om City skulle köpa Toby, var är rimligt att vi får för honom? 200 miljoner + ?
Atlético Antonio López
2015-02-19 17:43
på tal om Impotencia. Är ni inte glada nu över att Negredo inte värvades ?
Profe Ortega
2015-02-19 15:55
Apropå Celta Vigo, jag undrar om det var verkligen oväntat att vi förlorade mot laget från Pamplona just efter att vi spelade en stormatch veckan innan?

Jag finner det ganska märkligt att Atlético har vunnit flera av sina stormatcher, (vare sig i cupfinal, CL-match mot ett internationellt topplag eller någon av de två spanska giganterna) för att sedan förlora i nästa match mot lag som Celta Vigo, Olympiakos, Valencia bland annat...
Profe Ortega
2015-02-19 15:29
@Kakan_Atletico:
Absolut och jag kan förstå att du tycker på det viset, det är ingen större hemlighet att Óliver är en fantastisk central mittfältare med fina kvalitéer. Att Arda och Koke är de enda mittfältarna i truppen som besitter kreativitet räcker inte, vi såg hur det gick mot Celta Vigo när duon var borta... Men i Simeones Atlético så är det spelet UTAN boll (utöver den taktiska och fysiska biten) mer eller mindre ett måste om man skall lyckas hos oss och just den egenskapen är inte direkt Ólivers paradgren. Just därför är det ingen tillfällighet att det är han som fortfarande är utlånad, medan exempelvis Saúl har återvänt... Med allt detta sagt, det hade varit kul om Óliver hade blivit en del av våra framtida spelare men om han inte slipar på just spelet utan boll samt förbättrar sin fysik så har han tyvärr inget här att göra...
Atlético Kawar Garmawi
2015-02-19 00:04
Tråkiga scener och nyheter, Óliver Torres fick bytas ut i 68:e minuten när han olyckligtsvis landade på sin axel efter en duel.

Han har troligtvis skadat axeln igen, den han opererade för några månader sen.

Spelmässigt var han... Óliver Torres. Magiskt med sina snabba vändningar, crossbollar och spelsinne.

Kunde blivit assist ifall Jackson varit kyligare när han kom fri mot målvakten, kunde placerat den distinkt men valde att vänta in målvakten och chippade över målet.

Hoppas han är tillbaka snarast möjligt, för han har helt klart utvecklats mycket bra under Julen Lopetegui.

ANIMO ÓLIVER TORRES!
Atlético monoburgos
2015-02-18 21:52
@Conserva el Calderón!
Det är den nivån jag anser Atletico ligger på, även om vi inte ligger där finansiellt.
Atlético Kakan_Atletico
2015-02-18 17:41
Håller med Gurra/Burgos vi behöver en Mandzukic som kan springa! Cavani hade ju varit en bra ersättare men lär ju kosta som fasen!

Vietto skulle vi snott redan i somras, dock lätt att vara efterklok. Annars har vi ju Torres som med en hel försäsong med Profe troligtvis kan göra kaos!
Atlético gurra1993
2015-02-18 16:41
Nej. Men vi behöver verkligen bredda truppen med en till snabb å gärna kreativ spelar till sommaren
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Conserva el Calderón!
2015-02-18 15:29
monoburgos@ Jag tar ditt inlägg som j*vligt sarkastiskt sådant.
Atlético monoburgos
2015-02-18 13:00
Personligen om nu Mandzukic vill flytta till England så skulle jag säga att jag har Cavani högst upp som ersättare. Han skulle passa in perfekt i Atletico tror jag. Om i inte lyckas värva honom kan jag nöja mig med Lewandowski. (Dzeko och Jovetic efter dessa i så fall)

Som mittfältare tycker jag (om vi inte tar tillbaka Oliver torres) att vi ska försöka värva in De bruyne om det går annars Cazorla eller Mirallas.

Om Filipe inte kostar för mycket tycker jag vi ska försöka värva tillbaka honom, trivs ju inte i Chelsea och har sagt till Miranda att han vill tillbaka.

Man vill ju såklart drömma lite också och hoppaas på att Courtois värvas.

Capello fick för övrigt frågan om ifall att Atletico var våldsamma och svarade: "El Atleti no es violento. El fútbol no es para mariquitas"
Atlético anton_atleti (red)
2015-02-18 08:48
Grämer mig fortfarande över att Filipe lämnade då han var en personlig favorit, tycker inte att Siqueira har gjort ett tillräckligt bra jobb på vänsterkanten men det går väl inte att förvänta sig första säsongen heller. Annars skulle jag gärna se att vi plockar in lite extra fart i sista tredjedelen.
Atlético eduardo c
2015-02-18 08:38
Cazorla lär komma till sommaren
Atlético nuls
2015-02-18 00:17
Med tanke på hur trögt Falcao går i United skulle det passa fint för en återkomst!! En liten dröm för mig är att få tillbaka El Tigre!
Atlético zoran
2015-02-17 22:34
Tar gärna en till Mandžukic så att Gurra lackar ur.
Atlético Antonio López
2015-02-17 21:24
En till Arda, Óli kanske? En vänsteback känns väl som den enda positionen där en förstärkning är att önska, annars är väl bredden i truppen något att förstärka.
Atlético gurra1993
2015-02-17 21:19
Carlos vela /Vietto hade varit min dröm. Har allt som vi saknar
Atlético gurra1993
2015-02-17 21:17
En anfallare helt kkart
Atlético El kulan
2015-02-17 21:04
För att starta en diskussion; vilken position är i störst behov av förstärkning i laget och har ni någon spelare i åtanke?
Admin - Mr. Rojiblanco
2015-02-16 23:00
Mr. Culé
God kväll! Med tanke på ditt urusla beteende under måndagskvällen måste jag säga att du får tyvärr lägga ner drömmen om att skriva mer på detta forumet . Och det säger jag inte för att jävlas eller så. Speciellt med tanke på att folk på både Real Madrid och Barcelonas forum är mer mogna än dig. Denna säsongen har vi haft mer tålamod än vanligt och inte ens den inbitne Barcelona-supportern kan försvara ditt agerande.

Du har nu fått en spärr och hoppas att du har mer vett innan för pannbenet om du skulle välja att skriva här någon gång i framtiden.
Atlético Kakan_Atletico
2015-02-16 22:27
@Mr. Culé:

"Väl mött"? Vafan, är du dum eller? Du menar alltså att vi inte är medvetna om vårt tabelläge i jämförelse mer er?
Mr. Culé
2015-02-16 22:07
God kväll!

Med tanke på Atléticos förlust mot Celta Vigo under gårdagen, måste jag säga att ni får tyvärr lägga ner drömmen om att försvara ligatiteln. Och det säger jag inte för att jävlas eller så. Speciellt med tanke på att Real Madrid och Barcelona ligger 7 poäng respektive 6 poäng före er.

Atlético är inte lika vassa som förra säsongen tyvärr, ett faktum som inte ens den mest inbitne Rojiblanco kan argumentera bort.

Väl mött!
Profe Ortega
2015-02-16 19:46
@Alexander Ivanovski(red):

Sjysst, tack för länken.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2015-02-16 19:01
@Profe Ortega: Kolla här!
Atlético zoran
2015-02-16 01:06
@akeesson:

Mycket riktigt. Man förtjänar ingenting i fotboll. Man ser till att vinna. Det gjorde Celta ikväll.

Domaren spelade en avgörande roll. Handsen är omöjlig att missa, men han gör det ändå. Siqueira skulle också haft straff, men den missade han minsann. Atlético var dessutom på väg in i matchen under samma period. Sen så får Atlético skylla sig själva för att man missar så många målchanser i andra halvlek.

Märkligt att Martínez Munuera får döma båda mötena med Celta Vigo den här säsongen.
Atlético akeesson
2015-02-16 00:18
Fotboll handlar om poäng, inte om hur snyggt eller bra man spelar. Att vi var dåliga idag förlåter inte domarinsatsen. Hans misstag kan mycket väl ha kostat oss 1poäng, 3 poäng eller i "bästa" fall (för hans del) var det obetydligt för fördelningen utav dessa. Det får vi aldrig veta. Sen när spelade det roll om ett resultat var rättvist eller inte? Om man bara hade fått poäng för de matcherna som man förtjänade att vinna hade ligan sett helt annorlunda ut. Jag tar mycket hellre ett poäng när vi spelar dåligt, än 0 när vi spelar bra.. Vi VAR ritktigt dåliga idag, de var klasser bättre och vi förtjänade inte att vinna. Men oavsett ska matchen avgöras efter deras insatser, inte domarens!
Annons: