/spanien/atletico/forum/1999.aspx/spanien/atletico/forum/1999.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético paniagua
2007-10-08 19:36
Så, nu har jag fått det ur systemet :-)
Atlético paniagua
2007-10-08 19:36
... förresten, för de som gillar att observera detaljer. Har ni reflekterat över hur slö "Madridistan" i annonsen verkar vara? Han kliver på i Chamartin för att åka till Santiago Bernabeu, en sträcka som en normal människa utan handikapp går på högst en kvart!
Dessutom, har ni reflekterat över hur tom tunnelbanevagnen som han åker i är? En derbydag, straxt före matchstart!!! På den linjen!!! Troligt? Knappast!
Har själv åkt den linjen en derbydag och det är knappt man kommer in i vagnarna.
Därför skulle ingen Madridbo med kunskaper om kollektivtrafiken (som vi får anta att denna person ska ha) ta tunnelbanan från Chamartin till Santiago Bernabeu när det tar 15 min att gå.
Annonsen är inte bara dåligt producerad, den är också helt orealistisk. De kunde låtit killen gå på i Herrera Oria istället, det hade varit trovärdigare.
Atlético paniagua
2007-10-08 19:24
---Daniel, mfl.---
Med risk för att bli lynchad för att jag tar upp ett ämne som verkar diskuterats färdig, känner jag ändå att jag vill göra ett (sista från mig) inlägg i Metro Madrid-historien. Detta lite för att jag känner mig en aning träffad av Daniel "angrepp" :-) på de som tyckte att reaktionerna varit överdrivna i denna fråga, eftersom jag ändå var en av de som tyckte att det varit lite av "storm i ett vattenglas".
Jag är väl medveten om de turer som gått kring Metro Madrid, Real Madrid och tomtmarken runt Plaza Castilla mm, men jag kanske inte är så konspiratorisk i mitt sinne. Dessutom, om det nu skulle vara så att Real ges fördelar, är det så konstigt egentligen? Jag menar, jag är visserligen en hardcore Atletisupporter, men jag kan ändå inse logiken i att Real ges fördelar i t.ex. infrastrukturlösningar mm.
Låt oss för ett ögonblick ta bort ögonlappen från det ena ögat och se lite nyktert på det hela.
Om vi har x antal euros att lägga ned på att rädda ett av Madridlagen från undergång, eller förbättra infrastrukturen för ett av dem eller något annat. Vilket väljer vi då, om vi ser till staden Madrids intresse; ett lag som ALLTID spelar i CL, vinner ligor i parti och minut, har en av världens starkaste varumärken och som folk vallfärdar från jordens alla hörn till Madrid för att se (och därmed inbringar sköna stålars till stan)och dessutom har 70% av Madridbornas sympatier, eller ett lag som inte spelat i Europa på 10 år, inte vunnit ligan sedan 95-96 (och inte lär göra det i år heller med tanke på spelet i helgen) och som ärligt talat inte har så många supportrar utanför Spaniens gränser.
Valet faller sig ganska naturligt, eller hur?
Överallt i fotbollsvärlden sker det att det ges, i städer som har mer än ett lag, fördelar till ett av lagen över ett annat. Men inte i alla städer är det så logiskt grundat som i Madrid.
Se bara på Glasgow t.ex., där Celtic alltid varit förfördelat (på politisk-religösa grunder) medan Rangers alltid getts fördelar. Då ska vi ändå ha i åtanke att Celtic har varit mer framgångsrika rent historiskt än Rangers.
Nä, jag tycker nog ändå att annonsen var rätt harmlös och att man nog måste vara extremt känslig för att ta illa vid sig. Nog om detta.
Aupa Atleti. Siempre Fiel. F/A
Atlético zoran
2007-10-08 19:18
Det var generöst Barcelona#7, men om sanningen skall fram så var Atlético de Madrid bra i 10 maximalt 15 minuter av matchen mot Barcelona igår.
Barcelona Barcelona#7
2007-10-08 18:49
Ni var bra dom första 20-30 min sen tog vi över matchen
Barcelona Barcelona#7
2007-10-08 18:46
Bra spelat igår fast vi var bättre än er. Synd att ni fick en skada bättre lycka nästa gång
Atlético kun10aguero
2007-10-08 17:16
helt felaktiga spelarbetyg wnligt min mening..många var bättre än 1+..synd med förlust dock
Atlético i__Kun__!
2007-10-08 16:55
Ska bli intresant att se Luccin nästa match.
iAUPA ATLÉTI!
Atlético Luff
2007-10-08 16:42
Golazo de Messi!, Läser du lite mer än rubriken så ser du nog att det handlar om lite mer än Kun och Messi, men äh, vi skyller på Nina som skriver så långa artiklar att du med din dyrbara fritid inte hinner läsa dem.

Blev ju nästan värre här än efter ett derby nu ju. :)
Atlético rawkus
2007-10-08 16:35
Haha, fy fan vad manga fula trojjor pa forumet helt plotsligt!! Inte nog med spanning pa egna, eller ar det helt enkelt kul att retas a`la sandlada...? ;)

Respekt till de supportrar fran bade De Bla och De Vita som kommer in och snackar seriost... Ni andra ackel: Dra at helvete :)

Ps. Till Real Mierda supportrarna som kommer och tjattrar likt gra sparvar: Kul att kunne skriva pa andras forum? Latt att komma in 3 minuter, slanga ur sig skit, for att sedan dra sig tillbaka likt Klock Ringaren fran Notre Dame till det egna skyddade forumet... Fy fan...luktar blot hund...

AUPA !!
Barcelona Golazo de Messi!
2007-10-08 16:09
Inte för att vara negativ mot er Athleti-fans, men har hon Nina överflöd av fritid? Varför skriver hon en artikel IGEN, vars budskap är detsamma som den förra hon skrev? Vi vet att du gillar Kun bättre.... grattis!?
Barcelona Jabbe
2007-10-08 15:34
och spiders e atletico spelarna hopplösa då veet jag nt om du verkligen håller på atletico
Barcelona Jabbe
2007-10-08 15:33
Kun Borde Göra Nåt Iaf
Skott På Mål Kanske?
Atlético Henko
2007-10-08 14:52
Jag ska fortsätta tjata tills jag får se L. Garcia i startelvan. Får han inte spela från start enligt kontrakt? Det börjar bli konstigt nu.
Atlético Henko
2007-10-08 14:52
Ali_Barca style// Bra, Jag hade glömt det men nu vet jag.
Atlético zoran
2007-10-08 13:14
Grattis Ali, nu har du sagt det med "Barca style" va?
Barcelona Ali_Barca style
2007-10-08 13:01
Minns ni va jag hade sagt för några dagar sen att vi skulle äga på camp nou. där fick ni svaret
Las Palmas Baresi442
2007-10-08 12:34
Ni kommer vinna UEFA cup!!
Atlético Spiders
2007-10-08 01:59
Ämne: Vi var det bättre la....
det är klart Messi är bättre när Kun inte får tillbaka en enda pass av sina lagkamrater och Messi får den ena smörpassningen efter den andra.
Det lätt att dra såna slutsatser, idag hade velat se Messi byta plats med Kun och prestera i Atleti tröjan med hopplösa lagkamrater och se Agüero spela i Barcatröja med Dinho, Deco, Xavi, Iniesta och Henry, personligen tror jag Kun hade stänkt in några baljor med såna lek kamrater, men Messi hade fösvunnit ur matchen med rödvita lagkamrater.
Atlético John Mayer
2007-10-08 00:23
Var är tvålen vänner?

Klockrent ;)
Atlético Luff
2007-10-07 23:35
Skönt med Povel-grejen i matchrapporten, blir väl det bästa man tar med sig från denna match...
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-10-07 22:56
Bra skriven matchrapport!
Barcelona L.Messi19
2007-10-07 22:29
Herregud vad löjligt att gå in på Atl. forum och håna laget och Kun efter en vinst. Atlético började faktiskt bättre.

Medgångsfans eller vad?
Atlético Lush
2007-10-07 19:56
Kommer hem till det här resultatet, hade verkligen inte förväntat mig det.. Men Täby vann iaf med 10-5...
Barcelona (Dinho)
2007-10-07 19:53
Ni var grymma! Tack för en bra match!
Barcelona tribente_magico
2007-10-07 19:35
vi var överlängsna idag, och dom som påstår att kun är bättre än messi förstår jag inte hur dom tänker, men efter att den här matchen får nog dom tänka om rätt rejält. visca barca!
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-10-07 19:30
Vi var det bättre laget och är det bättre laget det bevisade vi idag och förra säsongen.

Angående Messi vs Kun, det kan ni lista ut själva. :D

Visca el barca
Atlético Luff
2007-10-07 19:28
Abbiati - Seita, Pablo, Castro, Pernia - Simao, Maniche, Garcia, Reyes - Forlan, Kun
Atlético Linus1991
2007-10-07 19:12
tråkigt med förlust har inte tv4a sport så har inte tittat på matchen utan läst här. Dock så har jag varit frånvarande så jag undrar om någon kunde rabbla startelvan tack

Aupa Atleti!
Atlético John Mayer
2007-10-07 19:01
Fick förresten 12 rätt på stryken i helgen, Aston Villa sabbade min chans att få en 13 rätt tröja, skitlag ;)
Annons: