/spanien/atletico/forum/1970.aspx/spanien/atletico/forum/1970.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético John Mayer
2007-11-05 18:31
Tyvärr har du nog rätt för tillfället Kylis.
Atlético kylis
2007-11-05 16:36
appropå försvarsspelet så tror jag nog att de ungarna som i hipp hipp ska rekonstruera frisparksmålet i vm 94 skulle kunna göra en offsidefälla bättre en vår backlinje
Atlético kylis
2007-11-05 16:36
appropå försvarsspelet så tror jag nog att de ungarna som i hipp hipp ska rekonstruera frisparksmålet i vm 94 skulle kunna göra en offsidefälla bättre en vår backlinje
Villarreal Mejillones
2007-11-05 09:16
tack för senast, och jag räknar med er i fortsättningen...
Atlético John Mayer
2007-11-05 01:47
Bra betygsättning, kan bara hålla med om allt.

Står Franco mot Almeira så far jag ner till Spanien och bankar in lite vett i Aguirres huvud.

Edit: Stavfel.
Atlético John Mayer
2007-11-05 00:46
Både håller med dig och tycker tvärtemot dig Luff.

För två säsonger sedan var Perea och Pablo La Ligas bästa mittbackspar. Men redan förra säsongen så märkte man att det var lite skakigare och som de uppträdde idag kan man inte blunda för. Jag tvivlar inte på deras kunskaper men gör man liknande bottenmatcher måste man som tränare börja tänka på ersättare. Perea är visserligen känd för att göra bort sig någon gång men på något sätt så känns han inte lika säker som vanligt. Detta sprider sig till det övriga laget och sammarbetet mellan Pablo, Perea och Franco kändes nästintill obefintlig. Inget sammarbete och ingen säkerhet.

Kan Ze Castro tillföra säkerhet så ska han få spela, samma sak med Lopez, som jag absolut inte förstår varför han sitter på bänken.
Atlético T:e
2007-11-04 23:30
tycker Daniel har helt rätt i sågningen av Leo och hoppas värkligen att Abbiati får chansen mot Almería hoppas också Lopes får spela istälet för Pernia.
Atlético T:e
2007-11-04 23:19
ska man värva vänsterbackar så känns det som man som om man måste åka till Brassilien eller frankrike eller nått sånt lag där man kan hitta jävligt bra spelare som inte kostar så mycket.
Atlético Blyger
2007-11-04 23:07
Luff, då skall jag kolla speciellt på dem nästa gång! Tills dess begrundar jag statestiken. Var kan man finna den? På hemsidan?
Atlético Luff
2007-11-04 22:03
Blyger,
Anade att du menade så, och ja, jag tycker Pablo och Perea är i toppen av ligan, se på statistiken sen dessa två införskaffades.
Atlético Lippan
2007-11-04 21:59
Fyfaan va dåligt.... säger inget mer...
Atlético Blyger
2007-11-04 21:44
Luff,
Avsåg inte bara försvaret i försvaret utan försvaret över hela plan. Håller visserligen med dig om att försvaret har förbättrats något sedan förra året, samt att vänstersidan fortfarande är den svagaste länken. Men menar du verkligen att mittbacksparet skulle raknas bland de bästa i la liga?
Atlético Luff
2007-11-04 21:40
Nog för att vi släppt in ett antal mål iår, men ärligt talat så har vi MYCKET bra spelare i försvaret.

Pablo och Perea har länge rankats som ett av ligans bästa mittbackspar och man måste komma ihåg att det inte vara är i anfallet man måste ha form och självförtroende utan även i backlinjen, något de verkar sakna lite just nu.

Seitaridis verkar ha kommit in i det spanska spelet nu efter ett år av anpassning, har fullt förtroende för honom på högerbacken.

Vänsterbacken är svårare, men det är ärligt talat väldigt svårt att komma på några vänsterbackar som vi rimligen skulle kunna köpa för att höja kvaliteten där. Detta visas även i landslaget då båda våra vänsterbackar var med i VM-truppen.

Det sista jag vill se är en panikvärvning i vinterfönstret.
Atlético Blyger
2007-11-04 21:13
Har vi inte gått och väntat på ett förvar i Atletico länge nog nu? Hur tusan får man lov och ha en så naiv spelidé? Ett självförtroende som bara bygger på anfallens utfall och kvalitet, är väldigt mycket mer lättrubbligt än ett själförtroende som bygger på försvarskapaciteten. Balans!! Det är blir ju löjligt hur allting kan rasa med en vindpust..
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2007-11-04 20:55
Fy fan :S
Atlético per.lesra
2007-11-04 20:07
Varför står dom bara och tittar på?! Jag fattar inte!!
Atlético JJ
2007-11-04 19:50
Denna kommer sitta i länge. Jag går och hänger mig.

Godnatt.
Atlético Rueda
2007-11-04 19:34
Såg ju inte matchen, men fan också, hade varit så viktig vinst.. Ser fram emot matchrapporten, körde från sthlm till kristianstad men hann inte fram i tid till matchen :(
Barka.Futbol
2007-11-04 19:24
Här ser man att det finns ett lag förutom Newcastle som inte klarar att få ut potensialet i sin klubb...
Hoppas dom kan få igång maskineriet eftervarsom så ni kan utmana Real.
Atlético JJ
2007-11-04 19:19
Skandal, skandal, skandal!

Franco, Perea och Pernia borde aldrig mer få ta på sig vår vackra tröja.

Franco gör bort sig gång på gång på gång. Håller inte vare sig stolpe eller position. När han går ut stapplar han fram och gör sig så liten som möjligt.

Perea må vara snabb, men passningsspelet och huvudspelet har aldrig varit hans styrka. In med Ze Castro! Spelskicklig, snabb, och hyfsad på huvudet.

Pernia blir bara sämre och sämre, och det baserar jag inte bara på dagens match. Osäker, alltsom oftast efter, onödiga tacklingar som leder till farliga frisparkar.

Hur i hela friden förlorade vi denna matchen? Vi ledde med 2 - 0 och var hur stabila och säkra som helst.
Atlético kottee
2007-11-04 19:14
sällan jag varit så här förbannad och besviken efetr en atletimatch. Fyfan..
Atlético John Mayer
2007-11-04 19:07
Nej, besviken är bara förnamnet, ursäkta mig men nu går jag och självdör.

Natt.
Atlético JFH
2007-11-04 19:00
Vi ger bort 4 mål och segern... Nonchalant försvarsspel vid alla målen. Serveringen till 2-2 är ju nästan komisk. Maxi är en bra spelare, men straffar ska han inte ta, vilket han har visat ett antal gånger nu. Har vi någon spelare i truppen som kan sätta 8 av 10 straffar? Som tur är så tappar våra andra konkurrenter poäng, men det är ändå dåligt att inte utnyttja den chansen vi hade idag. Jag efterlyser ett byte till framtida ligamatcher. Ut med Mariano "gult i varje match" Pernia och in med Antonio Lopez. Både yngre och bättre.
Så är det med Atlético och det är nästan därför man älskar det här laget så mycket...
Atlético John Mayer
2007-11-04 18:59
Men lugn Spiders, palla lacka ur för att han frågade om resultatet. Ingen orsak till att vara oförskämd.
Atlético zoran
2007-11-04 18:59
Märks att Atlético är slitet, tappar koncentrationen helt efter el Kuns mål och sedan finns varken pressen eller något annat där.
Atlético Spiders
2007-11-04 18:56
jag är jävligt besviken på Perea idag, han bjuder på 2 mål.

RobelSamson_//
Är du efterbliven eller, om du har internet behöver du fan inte komma in hit och fråga.
Atlético Isbbiiten
2007-11-04 18:56
Jag förstår inte.... Perea verkar ju inte vilja vinna.. Så otroligt lojt spelat!!!!
Atlético rosaroja
2007-11-04 18:55
Sorry, dubbelpost
Atlético rosaroja
2007-11-04 18:55
Det mest korkade bytet var Simao mot Jurado. Vi blev ganska uddlösa frammåt och på fasta situationerna efter det.

Sedan så var det ingen bra match av någon med defensiva uppgifter, Franco sålde sig billigt både på andra och fjärde målet.

Det här sved verkligen...
Atlético Andero
2007-11-04 18:54
Avgå försvaret! Tre mål framåt ska räcka för att besegra Villarreal på hemmaplan.
Annons: