/spanien/atletico/forum/1969.aspx/spanien/atletico/forum/1969.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético John Mayer
2007-11-15 00:41
Man är utan internet i två-tre dagar och missar den största och mest intressanta diskussionen på länge. Damn you ;)
Atlético Blyger
2007-11-14 23:50
Bobban, tack! Jag försökte läsa artikeln två gånger och lyckades inte fatta uppenbarligen - för lite sömn de senaste dagarna..
Atlético Bobban (red)
2007-11-14 22:33
Ämne: Bobban,
Är det för ....
Nej det är inte försent att fixa biljett, det är bara till att läsa artikeln i länktipset och maila till mig enligt instruktionen;)
Atlético Blyger
2007-11-14 21:17
Bobban,
Är det för sent att anmäla sitt intresse för Köpenhamnsmatchen?
Atlético daniel77
2007-11-14 21:04
Ämne: Riktigt kul att Sadi....
Ja, Osei vore helt klart ett mycket bra kap. Det skall dock bli mycket spännande att se hur Sadick anpassar sig till den spanska fotbollen och sitt nya liv i Madrid. Killen har potential och precis som Zoran säger, får killen utvecklas i fred har vi en framtida anfallare för A-laget om några få år.
Atlético zoran
2007-11-14 20:47
Riktigt kul att Sadick Adams valde Atlético!

Han är en av två spelare i Ghana som verkligen imponerade på mig under U17-VM. Det här kommer att bli en riktigt bra spelare om han får utvecklas i fred.

Kommer bli mycket intressant att följa hans framfart i Atlético B.

Kan dock hålla med Daniel om att Ransford Osei är en riktigt bra spelare som Atlético kanske borde ha satsat på, den killen har väldigt stor potential.

Man kan väl hoppas Atlético försöker roffa åt sig Osei också..?

Annars var Macauley Chrisantus en spelare som också var mycket intressant tills Hamburger SV snodde åt sig honom igår. En äkta målskytt som även kan spela fram sina medspelare.
Atlético JJ
2007-11-14 19:45
Henko,
du har nog rätt. Cleber blev jag mycket imponerad av. Till skillnad från Garcia junior och Maniche gjorde han något konstruktivt när han fick bollen, inte bara komma ner och hämta boll, för att sedan spela tillbaka till närmsta back. Mer av Cleber!

Håller också med dig angånde spelsätt sett till vilket lag man möter. Ett mer offensivt spel skulle hindrat Almeria från att kunna styra VÅRT spel så enkelt, samt göra det svårare för dom att sätta den höga pressen som dom gjorde. Varför inte prova Cleber och Jurado mot Valladolid? Jag är öppen för förslag!

En sak till som MÅSTE ändras på, är kantspelet. Vill man ha ett kantspel kan man inte ha motsatt fot på motsatt sida. Att ha en högerfot till vänster och en vänsterfot till höger hjälper inte till allt för mycket till ett lyckat kantspel, då man måste skära in hela tiden, och det blir för lättläst. Simao till höger och Reyes till vänster, utmana och kom förbi, slå inlägg!
Atlético Henko
2007-11-14 19:19
Tycker inte Atlético hehöver en ny innermittfältare då det redan finns tillräckligt med kvalitet. Motta, R.Garcia och Cléber är nya för säsongen och behöver lite mer tid för att få ut max. Maniche spelade som en sopa för ett år sedan jämfört med idag. Det jag skulle vilja ändra på är att Aguirre vågar spela med lite mer offensiv uppställning mot sämre lag i ligan. Att man inte behöver två pivotes mot alla lag.
Det skulle vara riktigt kul om Jurado eller Miguel kunde få chansen i mitten någon match, de är ju innermitfältare från början.
Atlético JJ
2007-11-14 18:41
Spiders,
du har rätt i att snabba omställningar är vårt signum, det håller jag med dig på. Men tänker man på lag som Riquelme spelar (spelade) i, finner jag inte alltför stora skillnader. Även om Argentina kanske inte ska jämföras med, så de matcherna jag såg i Copa America i somras påminde väldigt mycket om oss, enligt mig. Lågt försvarsspel med snabba omställningar. Visst, många pass gick genom Riquelme, men istället för att spela ut på kanterna, som en viss Maniche till exempel skulle gjort, skulle Riquelme hittat en bra genomskärare som i sin tur leder till målchanser med våra snabba forwards.

Motta håller jag inte med dig om. Han har mycket bra i luften, har ett bra tillslag och vinner närkamper både på marken som som skrivet i luften. Kanske har Luccin bättre spelsinne, men iom ett möjligt köp Riquelme skulle detta inte behövts, då Motta främst skulle behövt agera städgumma, och inte hjälpa till så mycket i offensiven som vår kära Luccin gjorde.

Alla spelare du nämner vore drömspelare, i synnerhet Bodmer. Men kan Atletico verkligen locka till sig spelare av sådan kaliber? Det är jag osäker på.

Frankrike har genom åren producerat många storstjärnor precis som du säger. Många har varit defensiva storstjärnor, läs Barthez, Frey, Thuram, Sagnol, Blanc, Deschamps. Alla spelare som var/är nyckelspelare i sitt respektive lag.

Jag vet inte varför man har så lätt att anpassa sig, kan det vara att man inte har ett speciellt spelsätt i Frankrike? I England har du en stabil defensiv med farliga kontringar, alternativt om du är en storklubb har du "allt". I Italien har du det likadant där, en stabil defensiv, men man vill bygga upp ett spel innan man lägger in stöten. I Spanien är det en frejdig offensiv som gäller. Kanske att man i Frankrike spelar en "mix" av dessa tre, vilket gör det lättare att anpassa sig?
Atlético Spiders
2007-11-14 16:28
JJ//

Riquelme känns inte rätt för mig, våran spelstil bygger på många snabba spelvändningar och en långsam spelartyp som Roman skulle bara kladda för mycket på bollen för att det ska funka.
Som jag sa förut så känns det skumt att man hos ledningen ens tänker på Quaresma som tydligen vill till Real, då ska man inte ens ge han en tanke, sen kan det ju bara vara en varning till våra underpresterande kantspelare som tex Reyes att skärpa till sig.
Sen tycker jag Motta är en ganska medelmåttig och alldaglig spelare som inte ska kunna ta en plats i startelvan om vi värvar smart i vinter.
Skulle vilja se en av Lyons starka innermittfältare i Atleti, spelar ingen roll vilken av dom, Diarra, Bodmer eller Toulalan går lika bra, undra vad det skulle kosta att lösa en av franska ligans absolut bästa mittbackar, dvs Sébastien Squilacci? nån som har koll på hans värde?
Jag gillar franska spelare, dom är på nåt sått bättre på att anpassa och utveckla sitt spel när dom sätts i nya omgivningar än vad andra är, kanske kan bero på att dom är mittimellan Spanien, England och Italien, och på det sättet har influenser från alla tre, bara en teori.
Jag tror Frankrike är det land som pumpat ut mest legender och storstjärnor i Europeisk klubbfotboll. spelare som oftast har den avgörande rollen är blir lagets viktigaste spelare, som våran Luccin va för oss, även fast han inte va landslagspelare och en stjärna så var han en av lagets viktigaste, det är klass!
Vad har ni för syn på detta?
Atlético rawkus
2007-11-14 16:08
Ikvall inleds kampen om de 2 kvarvarande biljetterna till Liguillan!

Cruz Azul spelar borta(Estadio Hidalgo) mot Pachuca...tyvarr infor stangda dorrar! INGEN publik tillats.. Dock har vi ej annu fatt hora anledningen.

Jared Borgetti har ej direkt hjalpt till att hoja moralen med sin som vanligt osakra personalitet(las mer pa lanktipset..)

Den andra playoff-duellen(spelas imorgon torsdag) ar den mellan Monarcas(fran Morelia i staten Michoacan) mot sjalvaste Club America(som for ovrigt at finalklara i Copa Sudamericana). Sjalvklart hoppas vi pa en skrall i den duellen! ;)

Sa hall nu tummarna for La Máquina - mer kanda som Club Deportivo Social y Cultural Cruz Azul!

Vamos Muchachos - Vamos Azul !!

Atlético el niño para siempre!
2007-11-14 15:58
Alla spelarna stannade sina bilar(Utan Pablo), dom flesta gick ut och tog kort med dom som ville. btw har Maniche en jäkla fet bil:P
Atlético JJ
2007-11-14 13:05
Att man överhuvudtaget går ut med att man "är intresserad av alla tränare" är för mig ofattbart! Aguirre gör ett bra jobb, inget snack om den saken. Vi är med om kamperna till CL, det är det viktigaste just nu iaf.

Intressant diskussion om spelare med. Perea och Pablo blir ett väldigt bra mittbackspar tillsammans, men Perea är inte lika bra individuellt som Pablo. Därför skulle jag också viljat sen en ny mittback till vinter. Detta skulle dock inte vara en för startelvan, utan istället ska man spela in Ze och låta ett möjligt förvärv växa in i rollen, precis som Ze.

Något jag definitivt vill se är en defensiv mittfältare, alternativt offensiv. Först och främst måste Motta bevisa att han kan bli den defensiva mittfältaren alla trodde han skulle bli. Om inte bör vi köpa in en defensiv, men det är inte prio ett just nu, enligt mig. Hellre en offensiv spelfördelare, som vi kan bygga spelet kring. Varför inte Riquelme?

En diamant med Motta och Riqulme vore ett av de starkaste mittfälten i La Liga, inget snack!
Atlético senken
2007-11-14 11:29
Ja Henko! Velos eller Heitinga skulle inte vara helt fel!! varför inte båda? ;)

Jag ser helst att vi gör oss av med Eller och Perea och köper in klass backar..

Eller tar alltid för lång tid på sig vid uppspelen och är bara en gammal medelmåtta..

Perea komplimenterar(stavning?) Pablo väldigt bra men killen har verkligen i spelförståelse eller passningspel, känns aldrig riktigt säkert när han spelar..

Jag skulle vilja se Amorebieta i våran trupp!
han är lång, snabb, bra passningspel och bra spelförståelse!! vi borde passa på att plocka hem honom snarast innan han blir för het på marknaden.. :)
Atlético Henko
2007-11-14 11:07
Håller med, vill inte heller se Quaresma i Atlético. Våra yttermittfältare håller redan mycket hög klass.
Gillar därimot ryktena om Veloso från Sporting och Hetinga från Ajax. Någon av dom istället för Eller efter jul skulle göra mig lugnare.
Atlético senken
2007-11-14 11:02
Är Cerezo helt dum i huvudet eller?!?!?

Varför Quaresma(en till mittfältare) när vi inte behöver! enligt mig är Quaresma en väldigt riskabel värvning.... han tål inte att bli bänkad ens en match och försöker sig på snygga och onödiga dragningar hela tiden.... då föredrar jag hellre Simao som nu redan spelar i våran klubb....

näöee... man blir bara less när man läser vad våran sopa till president har att säga.
Killen kan inte ha många får i hagen alltså..

Atlético JJ
2007-11-14 11:00
Hur är spelarna "privat"? Är det lätt att komma i kontakt med dom, är de glada för att prata med en osv?
Atlético daniel77
2007-11-13 22:13
Haha, det gäller att ha sylvassa armbågar när man får chansen att träffa spelarna :)
Atlético kun10aguero
2007-11-13 22:05
Daniel,
först super platser mellan Atletico-Sevilla och nu står su bredvid både Aguero o Maxi!!!
Avundsjuk här oxå!!!!!
Atlético JJ
2007-11-13 20:39
Daniel,
jag är måttligt avundsjuk på dig nu! Helt sjukt egentligen. Jag skulle offrat min högra hand för att vara där, utan tvekan!
Atlético Bobban (red)
2007-11-13 14:38
Jag har ändrat deadline till den måndagen den 26/11 när det gäller betalningen för biljetterna.
Så de som får sin lön den 23 hinner göra sin överföring...
Atlético Bobban (red)
2007-11-13 10:50
Det spelas flera matcher i Copa del Rey ikväll. Men Atlético spelar inte förrän den 12/12 mot Granada, då man har flyttat fram matchen pga flera spelare på landslagsuppdrag...
Atlético senken
2007-11-12 22:42
Bobban!!

jag är väldigt sugen..

ska bara snacka ihop mig om jag ska dra ner med en kompis eller med pappa!

hör av mig inom de närmsta dagarna=)
Atlético Bobban (red)
2007-11-12 22:02
Rykande heta nyheter gällande matchen mot FC Köpenhamn.

Se artikeln som förklarar läget och förutsättningarna för att köpa en biljett till matchen.

Blir vi mer än de 40 som tidigare har anmält sitt intresse?
Atlético daniel77
2007-11-12 18:32
Precis som Zoran skrev i betygsartikeln igår var det Cléber som hade intentionerna att skapa någonting framåt. Killen har en bit kvar till toppform, men visade sig redan nu vara piggare än portugisen som har deltagit i alla säsongens ligamatcher...
Atlético daniel77
2007-11-12 18:27
Spiders,
Forlán beräknas vara tillbaka efter landslagsuppehållet.

uruplay,
det är självklart Forlán är viktig för laget, sedan får väl du själv stå för teorin om att han skulle göra 17 mål till innan säsongen är över... Diego lägger ned ett kopiöst arbete på att hitta fria ytor att få bollen på och lyckas med sin rörlighet och vilja att dra sig bakåt i banan och plocka upp bollar att minimera avstånden mellan anfallarna och mittfältet. Spelarens rörlighet och ostrukturerade rörelsemönster försvårar försvarsarbetet för motståndarna samtidigt som han öppnar upp fria ytor för sina kamrater att löpa på.

Sedan matchen mot Sevilla har det märkts att Forlán saknats. I Sevilla vann laget trots att han blev utbytt, men det märktes verkligen, särskilt i andra halvlek, att Kun var ensammare än vanligt på topp. Och då skall man tänka på att Maxi skötte Forláns arbete bra.

I matcherna mot Villareal och Almería har det blivit uppenbart att glappet mellan anfallarna och ett spårlöst försvunnet mittfält har blivit allt större och då slutar det hela med att mittbackarna slår långa bollar på Bengt och att Kun kanske dröjer lite för mycket med bollen när han väl får den. Men vad skall killen göra när ingen annan fyller på?! Gud så trött jag är på det här laget just nu...

Spiders har nog rätt i att det är dags för Maniche att sitta och vila på bänken och ge Cléber chansen igen.
Atlético JFH
2007-11-12 18:25
Spiders/ Håller med om Cleber. Tyckte att han hade den något defensivare rollen igår, men man såg ändå mer av honom än av Maniche i offensiven. Portugisen har dock inlett den här säsongen mycket bättre än förra och det ska han ha cred för (efter allt som har hänt), men han saknar fortfarande en hel del offensivt. Enda gången han går framåt är för att skjuta och då hamnar bollen allt som oftast 20 meter över mål. Skulle faktiskt vara trevligt att se Cleber framför Garcia i nästa omgång.
Vad gäller långbollarna från backarna så tycker jag faktiskt att Perea har blivit mycket bättre på det, fast det betyder inte att det är bra. Att vi spelade mycket långbollar igår ser jag däremot inte som backarnas fel. Väldigt lite rörlighet och en lucka mellan mittfält och anfall som är större än Grand Canyon, var problemen. Den är typer av matcher måste vi vinna om vi ska hänga med i toppen. Med segrar mot Almeria och Murcia skulle vi vara på en tredjeplats nu. Seger mot Villareal och det skulle sett ännu bättre ut...
Barcelona uruplay
2007-11-12 16:48
Atletico behöver Forlan, även om aguero har gjort fler mål så är forlan viktigare för laget. när han är tillbax efter skadan så tror jag att han komemr fixa 17 baljor.
Atlético lini
2007-11-12 16:46
spiders och fuzz//

här har ni en till som håller med.
Atlético Spiders
2007-11-12 16:00
Fuzz//

håller med!
Det är alltid en chip, en fint eller rörelse för mycket.
Kun måste bli rakare i sitt spel, är nödvändigt att ta sig ut på stolpkanten och chippa målvakten, bränn av ett skott från 4 meter istället fan.
Sen tror jag inte det finns backar i ligan med värre pass säkerhet än våra, varje gång jag ser Pablo eller Perea lyfta en långboll så blundar jag för att det är pinsamt och se.
Man ska inte skylla på mittbackarna heller till varför dom lyfter långbollar, dom blir tvungna att göra det i dom flesta lägena då Maniche fullkomligt älskar att väggpassa i sidled eller bakåt istället för att vända om med bollen och leta passalternativ frammåt.
Cleber drav iallafall frammåt ofta och smådribbla, Ge han lite kontinuitet så kommer han bli grymt bra på mittfältet, han kan minst 3-4 gånger bättre än igår, jag har själv sett det, jag är säker att R Garcia och Cleber skulle vara ett grymt mittfältspar.
Bänka sidleds och bakåtpass Maniche ett tag, speciellt efter den passen han fick av Kun, helt fri vid bortre stolpen, smäll till bolljäveln på ett tillslag 2 meter från mål istället vänta 2 sek extra och försöka skottfina 3 försvarare.
Som sagt, alltid en extra onödig grej som ska göras innan man avslutar, saknar Forlan nu, han är sån spelare, älskare sån spelare, dom tänker inte, försöker smälla ditt den även om det bara är ett läge på 10 cm mellan förvararens ben.
Vet nån skadeläget på Forlan?
Annons: