/spanien/atletico/forum/1959.aspx/spanien/atletico/forum/1959.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético zoran
2007-11-07 14:26
Glädjande nog sänder TV4 Sport helgens match mot Almería.
Barcelona uruplay
2007-11-06 21:54
atletico de madrid är ute efter Lugano från ferne.. hoppas att han går nu i januari till atletico, han skulle lösa back krisen lätt!
Atlético John Mayer
2007-11-06 21:33
Spiders//

Är det verkligen bara jag som är imponerad över Garcias deffensiva arbete? Visserligen gör han det inte lika bra som Luccin men jag måste erkänna att jag är grymt imponerad över det hela.

Sen kan du knappast försvara Pablo och Perea, matchen i söndags var usel rent försvarsmässigt, det hade inte spelat någon roll om Luccin spelat på mitten.
Atlético lini
2007-11-06 21:00
Ämne: En liten kul ska om ....
haha :)
Atlético el niño para siempre!
2007-11-06 20:52
En liten kul ska om Aguirre:

Va på Atlétis träning igår och efter frågande jag Aguirre om vad han tyckte om matchen, han svarade med "fack the game". Sedan frågade pappa om dom skulle träna försvarsspel och då bara kollade han på honom lite argt:P
Atlético Polkagrisen
2007-11-06 20:26
Ämne: Jag håller med om ba....
Instämmer, även om jag inte tror det hade räddat oss i söndags...
Hur mycket får Mascherano spela i Liverpool till exempel? Men det är klart om det nu stämmer att vi har ett underskott på några hundra miljoner euro kan han ju vara lite dyr förstås...
Atlético Spiders
2007-11-06 15:33
Jag håller med om backarna men ändå inte, tycker vi behöver en mycket starkare och deffensivt bättre pivote, en deffensiv mittfältare alltså, det, det är där vi förlorar i spelvändningarna då varken Maniche eller Garcia hänger mer eller är speciellt deffensivt kompetenta.
Perea och Pablos strålande facit från förr kan förklaras med ett namn, Peter Luccin, den mannen sopade rent gång på gång framför mattan på mittbackarna och lät ofta ingen motståndare vända upp i lung och ro.
Motståndarna tilläts sällan lägga några djupledsbollar från mittplan när Luccin spelade, han var som en ettrig blodigel, detta var anledningen till att han valden till lagets bästa spelare 2 år i rad eller nåt.
Så jag vill inte beskylla backarna för allt då många kamper ska vinnas på mittfältet, där yttrarna och anfallarna lallar runt för det mesta när motståndarna vänder spelet, Maniche hinner heller sällan hem även fast han försöker, och R Garcias deffensiva kvaliteér är oftast en munsbit för skickliga mittfältare.
Tycker inte vi behöver en ny försvarare, vi behöver en stark deffensiv mittfältare som Luccin va.
Är det bara vi som ligger efter eller verkar det inte som att lag fattat är sån spelare ska hämtas från Frankrike då dom är suveräna på att ta fram den typen av spelare av nån konstig anledning.
Essien, Makalele, Viera, Keita, Diarra, Luccin, Mavuba, Diaby, Yaya Toure, Zokora osv.
Många spelar även i lag som leder sina serier eller i toppklubbar.
Jag kan inte poängtera nog hur viktigt det är med en stark deffensiv mittfältare i dagensfotboll, t.o.m hyper offensiva lag som Barca, Real och Sevilla har en sån var i Yaya Toure, Diarra och Keita.
Det är bara vi som inte fattar vinken.
Det är otroligt naivt att spela med 2 spelartyper som Maniche och Garcia på mittfältet, vi läcker som en badboll som råkat ut för kökskniv eller nåt.
Vårt första problem är att täppa till mittfältet, det ska inte ens gå långt att mittbackarna ska hamna i en mot en dueller, nån gång kanske, men inte hela tiden.
Atlético John Mayer
2007-11-06 03:45
Glömmer du Seita? Tycker att han gjorde en klart godkänd insats.
Atlético Polkagrisen
2007-11-05 22:11
Till er som vill ha Lopez istället för Pernia på plan vill jag bara säga att jag tyckte Pernia var helt lysande stora delar av matcherna mot både Sevilla och Villareal. I den senare var han den enda försvarare som kom undan med hedern i behåll.
Atlético Polkagrisen
2007-11-05 22:06
Jag såg mina två första Atleti-matcher på plats förra veckan. Tjoho, vad ball!
Målrikt är ju kul förvisso, men hur svårt kan det vara att stänga en match egentligen? Vi tappade väl två ledningar i onsdags också, om jag inte minns fel, men klarade det ändå.
Om jag tolkat redaktionens taktikanalyser från matchen i söndags rätt så håller jag dock inte med om vad som gick fel. Tyckte inte att passiviteten var det stora felet i sig. Jag hade hellre sätt att vi backat hem och joggat runt och täckt ytor, än det som nu hände. När Villareal lyckades trycka tillbaka oss så skapade de ju inget, vad jag minns!?
När Atletis försvarslinje (de få gånger den nu är en linje under en match...)däremot ligger inne på motståndarnas planhalva vid ledning två-noll, och med Pernia och Seitaridis fortfarande i fria tyglar, och med Simao, Reyes och Kun på plan (de gör ju inte så himla mycket i försvarsarbetet om vi ska vara ärliga...)... hur mycket yta finns det inte för icke-attackerade u-båts-försvarare att slå långbollar på då, mellan en sovande franco på mållinjen och en perea i koma? Det hände ju för tusan gång på gång! Varför föll inte backlinjen en enda gång när Villareal ställde om? Helt obegripligt!!

Men nåja, skit i det nu! Det är väl på grund av sånt här som vi älskar Atleti, eller hur?
Atlético JJ
2007-11-05 20:54
Välkommen Daniello!
Atlético Andero
2007-11-05 20:42
Ämne: Ny medlem här på Sve....
Välkommen Daniello! :)
Atlético Daniello
2007-11-05 20:24
Ny medlem här på Svenskafans. Ville mest flagga för mig själv med detta inlägg och tala om att nu finns det en till på denna sida som är en av er! :)
Atlético kylis
2007-11-05 18:49
nja mayer man har sett pernia stå å häva offsider förr när de andra 3 lyfter, jag skulle kunna göra desamma för en betydligt lägre lön ;)
Atlético John Mayer
2007-11-05 18:31
Tyvärr har du nog rätt för tillfället Kylis.
Atlético kylis
2007-11-05 16:36
appropå försvarsspelet så tror jag nog att de ungarna som i hipp hipp ska rekonstruera frisparksmålet i vm 94 skulle kunna göra en offsidefälla bättre en vår backlinje
Atlético kylis
2007-11-05 16:36
appropå försvarsspelet så tror jag nog att de ungarna som i hipp hipp ska rekonstruera frisparksmålet i vm 94 skulle kunna göra en offsidefälla bättre en vår backlinje
Villarreal Mejillones
2007-11-05 09:16
tack för senast, och jag räknar med er i fortsättningen...
Atlético John Mayer
2007-11-05 01:47
Bra betygsättning, kan bara hålla med om allt.

Står Franco mot Almeira så far jag ner till Spanien och bankar in lite vett i Aguirres huvud.

Edit: Stavfel.
Atlético John Mayer
2007-11-05 00:46
Både håller med dig och tycker tvärtemot dig Luff.

För två säsonger sedan var Perea och Pablo La Ligas bästa mittbackspar. Men redan förra säsongen så märkte man att det var lite skakigare och som de uppträdde idag kan man inte blunda för. Jag tvivlar inte på deras kunskaper men gör man liknande bottenmatcher måste man som tränare börja tänka på ersättare. Perea är visserligen känd för att göra bort sig någon gång men på något sätt så känns han inte lika säker som vanligt. Detta sprider sig till det övriga laget och sammarbetet mellan Pablo, Perea och Franco kändes nästintill obefintlig. Inget sammarbete och ingen säkerhet.

Kan Ze Castro tillföra säkerhet så ska han få spela, samma sak med Lopez, som jag absolut inte förstår varför han sitter på bänken.
Atlético T:e
2007-11-04 23:30
tycker Daniel har helt rätt i sågningen av Leo och hoppas värkligen att Abbiati får chansen mot Almería hoppas också Lopes får spela istälet för Pernia.
Atlético T:e
2007-11-04 23:19
ska man värva vänsterbackar så känns det som man som om man måste åka till Brassilien eller frankrike eller nått sånt lag där man kan hitta jävligt bra spelare som inte kostar så mycket.
Atlético Blyger
2007-11-04 23:07
Luff, då skall jag kolla speciellt på dem nästa gång! Tills dess begrundar jag statestiken. Var kan man finna den? På hemsidan?
Atlético Luff
2007-11-04 22:03
Blyger,
Anade att du menade så, och ja, jag tycker Pablo och Perea är i toppen av ligan, se på statistiken sen dessa två införskaffades.
Atlético Lippan
2007-11-04 21:59
Fyfaan va dåligt.... säger inget mer...
Atlético Blyger
2007-11-04 21:44
Luff,
Avsåg inte bara försvaret i försvaret utan försvaret över hela plan. Håller visserligen med dig om att försvaret har förbättrats något sedan förra året, samt att vänstersidan fortfarande är den svagaste länken. Men menar du verkligen att mittbacksparet skulle raknas bland de bästa i la liga?
Atlético Luff
2007-11-04 21:40
Nog för att vi släppt in ett antal mål iår, men ärligt talat så har vi MYCKET bra spelare i försvaret.

Pablo och Perea har länge rankats som ett av ligans bästa mittbackspar och man måste komma ihåg att det inte vara är i anfallet man måste ha form och självförtroende utan även i backlinjen, något de verkar sakna lite just nu.

Seitaridis verkar ha kommit in i det spanska spelet nu efter ett år av anpassning, har fullt förtroende för honom på högerbacken.

Vänsterbacken är svårare, men det är ärligt talat väldigt svårt att komma på några vänsterbackar som vi rimligen skulle kunna köpa för att höja kvaliteten där. Detta visas även i landslaget då båda våra vänsterbackar var med i VM-truppen.

Det sista jag vill se är en panikvärvning i vinterfönstret.
Atlético Blyger
2007-11-04 21:13
Har vi inte gått och väntat på ett förvar i Atletico länge nog nu? Hur tusan får man lov och ha en så naiv spelidé? Ett självförtroende som bara bygger på anfallens utfall och kvalitet, är väldigt mycket mer lättrubbligt än ett själförtroende som bygger på försvarskapaciteten. Balans!! Det är blir ju löjligt hur allting kan rasa med en vindpust..
Atlético Rojiblanca (fd. Lamps8)
2007-11-04 20:55
Fy fan :S
Atlético per.lesra
2007-11-04 20:07
Varför står dom bara och tittar på?! Jag fattar inte!!
Annons: