/spanien/atletico/forum/1958.aspx/spanien/atletico/forum/1958.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Luff
2007-11-11 17:47
Bara Agüero ensam gör matchen värd att se på, ruggiga finter ibland...
Atlético daniel77
2007-11-11 17:46
Ämne: Daniel: forstar dig.....
Hahaha, de ville inte ha in några gringos på arenan :)
Atlético rawkus
2007-11-11 17:45
Daniel: forstar dig... Har i Cancun ville vi(jag och frugan) se hemmalaget Atlante ta emot Club America, men fick vid biljettluckan berattat for oss om ett nytt satt att salja biljetter: "ni kan bara kopa biljett om ni kan visa upp biljetterna fran ALLA tidigare hemmamatcher denna sasongen..." "Vad i h*lvete!!??" var det enda jag kom pa att saga :S
Atlético daniel77
2007-11-11 17:44
Ämne: Jag tycker att ni sp....
Och då blir din slutsats att Atlético spelar bra?
Barcelona Barcelona#7
2007-11-11 17:43
Atlético garmaffi_90
2007-11-11 17:39
Gult för Simao ?
Atlético daniel77
2007-11-11 17:38
Spelet är under all kritik och jag som har bor i Spanien och har betalat för att se denna bedrövelse vill ha pengarna tillbaka av Humle och Dumle!
Atlético garmaffi_90
2007-11-11 17:38
1-0 Zaragoza som för tillfället har samma poäng som Atletico 21p.
Atletico får inte klanta till denna matchen.
Atlético rawkus
2007-11-11 17:37
Luff: Japp :)
Atlético kottee
2007-11-11 17:36
yees :) hur ser spelet ut annars?
Atlético Luff
2007-11-11 17:35
Men helvete vilken hönsgård, de får stå helt opressade i vårt straffområde, ribban av Almeria.
Atlético garmaffi_90
2007-11-11 17:34
YES räddning av Leo :D
Atlético Luff
Och 2 returer. :D
Atlético rawkus
garmaffi: japp, men Leo tar den :)
Atlético rawkus
2007-11-11 17:33
FRANCO !!!!!! :)
Atlético Luff
LEO FRANCO!
Atlético garmaffi_90
straff för Almeria ? :(
Atlético rawkus
2007-11-11 17:32
Japp :(
Atlético Luff
2007-11-11 17:32
Seita är i allra högsta grad med, han orsakade precis straffspark.....
Atlético garmaffi_90
2007-11-11 16:53
Verkar som att Seita kommer att missa matchen pga skada. Då får Perea flytta till höger positionen samtidigt som Ze tar mittlåset tillsammans med Pablo.
Atlético rawkus
2007-11-11 08:40
Hittade en skon lank till forra omgangens historiska 8-0 (!!) seger for UNAM Pumas mot Veracruz Tiburones.

Se och njut! Bla 3 mal av den tidigare namnde Esteban Solari...

Cruz Azul sakrade en playoff plats (mot Pachuca, forra arets campeon..) genom att 2-0 besegra Atlas hemma pa Estadio Azul! 2 nya mal av Cancun fodde Miguel Sabah! Han ar nu uppe i 11 mal, och ar den hogst rankade MEXIKANSKA spelaren i skytteligan :)

Ovriga namnvarda nyheter: Guadalajara Chivas vann mot Jaguares(Chiapas) med 5-4 i en underbar match som borjade i ett rasande tempo dar det stod 3-3 efter 17 spelade minuter - en san dar underbar match dar det svanger titt som tatt, men man ej blir arg da man ej haller pa nat av de bada lagen :)

Idag krossar vi Almeira!!

AUPA ATLETI !!
Atlético daniel77
2007-11-10 18:43
Ämne: Daniel, på länken se....
Ja, det är där journalisterna brukar stå, men vilka de andra är som står där kan jag inte svara på :)

Härligt med rapporteringar från Mexiko rawkus! Fortsätt med det!
Atlético Luff
2007-11-10 18:26
Daniel, på länken ser du vart jag såg dom, stod folk med matchtröjor där också, lägre åt höger, så på nått sätt måste det gå att komma in! ;) Men vad vet jag, kanske är spelarnas anhöriga eller liknande.

rawkus, Ok, tack :) Poolparty eh? Här kom precis första snön. :(
Atlético rawkus
2007-11-10 18:12
Luff: Mexikanska ligan ar nog den bast betalda ligan i Central och Sydamerika(USA inte inraknat..) Manga spelare "mellanlandar" har nagra sasonger for att sedan dra till Europa.

De mest intressanta(bland manga)ar Chiles Humberto Suazo aterfinns i Monterrey, Hugo Rodallega(duktig anfallare fran Colombia) i Necaxa.

Sen har vi Esteban Solari i PUMAS (broder till Santiago Hernan Solari...) som tog APOEL(Cypern) till ligaguld och vann skytteligan med 20 gjorda mal forra sasongen.

Japp, vi har 3 lag med fran La Liga.

2001 forlorade Cruz Azul finalen mot Boca (3-1, straffar).

Har har du en lank med 2007 ars turneringsfakta: http://en.wikipedia.org/wiki/Copa_Libertadores_2007

En annan intressant turnering har ar ju Copa Sudamericana. Dar ligger Club America bra till for en plats i finalen efter en 3-2 seger borta mot svarspelade Millionarios fran Colombia.

Lank med info: http://en.wikipedia.org/wiki/Copa_Sudamericana_2007

Det jag personligen alskar med Mexikanska La Liga ar de overgalna kommentatorerna(saklart :)), malen(det gors manga forsbaskat snygga mal!!) samt den otroliga passionen hos folket. Nar jag traskar ivag till kopcentret med frugan pa matchdag, sar det diverse lagens trojjor som klar heeela kopcentret! Alla o familjerna har lagtrojjor, och har aldrig misslyckats med att dra igang diskussioner nar man star framfor Sony Stores skyltfonster och kikar pa pagaende matcher :) Och nar jag namner Atletico Madrid som favoritlag, sa lyser folk upp! :) Barca och Atletico, och nu aven till viss del Dep La Couna ar favoriterna... Real Mierda anses som Mexikos motsvarighet till Club America :)

Vid ett besok till Mexico City sa bor ni DEF ta er tid och rad till att fixa biljett till UNAM Pumas hemmamatcher!! Ultras(kanda som Rebels) ar oerhort fanatiska, utan att det sparar ur(forutom i motena med Club america...) Det sjungs timmar innan matchstart och timmar efter matchslut - adrenalinet flodar vill jag lova :)

Estadio Azteca bor naturligtvis besokas, trots att det ar Club Americas hemmaplan ;)

Nu ska vi ivag till poolparty dar dagens bataljer ska avnjutas :)

AUPA ATLETI y VAMOS AZUL !!
Atlético daniel77
2007-11-10 17:32
Ämne: rawkus, Hur står den....Tjena Luff!

Nej, in på träningsanläggningen kommer man inte. De personer du kan ha sett inne på träningsanläggningen kan ha varit journalister och folk som jobbar inom klubben.

Var stod du? Innanför stängslet?
Atlético Luff
2007-11-10 17:08
rawkus, Hur står den Mexikanska ligan bland övriga ligor i sydamerika? Deltar lagen i Copa Libertadores?

Daniel, Så man kommer alltså inte in på själva träningsanläggningen alls, utan måste stå utanför stängslet? När jag var där såg jag en del vad jag antar var supportrar som var inne på anläggningen och såg på.

Barcelona la saeta rubia
2007-11-10 14:00
Komplett spansk-svensk ordlista med fotbollstermer.

Atlético rawkus
2007-11-10 01:47
Rueda: Tackar! Ska gora mitt basta :)

Kan iaf presentera skytteligan efter 16 utav 17 matcher spelade:

Foljande ordning:
Plac - Mal - Namn - Klubb - Nationalitet.

1: 16 mal, Alfredo Moreno. San Luis. Argentina.

2: 14 mal, Esteban Solari. UNAM Pumas. Argentina.

3: 13 mal, Giancarlo Maldonado. Atlante. Venezuela.

4: 12 mal, Daniel Luduena. Santos Laguna. Argentina.

5: 10 mal, Bruno Marioni. Atlas. Argentina.

6: 9 mal, Miguel Sabah. Cruz Azul. Mexiko.
Och Salvador Cabanas. Club America. Paraguay.

7: 8 mal, Juan Carlos Cacho. Pachuca. Mexiko.
Och Matias Vuoso. Santos Laguna. Argentina.
Och Hugo Rodallega. Necaxa. Colombia.

Flest mal i Mex Ligan genom tiderna? Jo, det star Brassen Evanivaldo "Cabinho" Castro for, med hiskeliga 312 mal.

Han vann skytteligan 8 ggr(4 med UNAM Pumas och 4 med Atlante).

Noterbart ar att Cruz Azuls och en av varldens basta huvudspelare, Jared Borgetti, ar den basta, fortf aktiva malgoraren med 231 baljor :)

Trevlig helg!
Atlético Rueda
2007-11-10 00:51
Fortsätt med sina mex-rapporter, rawkus, kul att höra vad som händer därborta också :)
Atlético rawkus
2007-11-10 00:30
daniel: Ja du, det vore fan dumt :( Anser personligen att Cleber ar battre "overall" an Maniche...

Lite info om lirare i Mex Ligan:

*Guilhermo "Memo" Ochoa har listats av sjalvaste Sir Alex och Man Utd. Men..tankt som typ 3e malis... Grym talang och bara 22 bast! Lovar dig/er: Om nagra ar sa kommer han vara en grym malis for en bra klubb i Europa. Tro mina ord :) Har sjalv satt en transfersumma pa drygt 7 Milj Eng Pund. Nat for Atletico? Icke-EU statusen kan ju dock spoka...

*Omar Bravo (Chivas) ar i det narmaste klar for Mallorca! Grym anfallare, ung med framtiden for sig.

* Favoriten Chelito Delgado jagas ihardigt av Olympiacos och vantas lamna i vinter/efter sasongen...

* Cesar Villaluz namndes aven han kort for en ev flytt till Olympiacos...

* UNAM Pumas succe anfallare fran Argentina, Solari, har namnts ang en ev flytt till Franska Ligan...

Sa imorn smaller det hogt!!

Da ska det avgoras om vilka som blir de sista lagen att kvalifera sig!

Cruz Azul (v/s Atlas) har avgorandet i egna hander, men ett pa senaste tiden minst sagt darrigt upptradande av bade malisen, Oscar "Conejo" Perez, samt av heeela forsvaret, plus att Atlas malhungrige Argentinare, Bruno Marioni, ar i storform gor lordagskvallen till en nastan snuskigt spannande fotbollskvall! Adrenalinet kokar redan!

Markarian(Azuls manager) uttalade sig idag ang olika lag och deras kvalifikations chanser: "Jag bryr mig ej om vilka som kvalifiserar sig.. utan hoppas utav hela mitt hjart att Club America INTE kvalificerar sig!"

Responsen lar vi fa se/hora ikvall pa sportnyheterna! :)

Trevlig helg fellow Atleti maniacs!
Annons: