/spanien/atletico/forum/1956.aspx/spanien/atletico/forum/1956.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Henko
2007-11-14 11:07
Håller med, vill inte heller se Quaresma i Atlético. Våra yttermittfältare håller redan mycket hög klass.
Gillar därimot ryktena om Veloso från Sporting och Hetinga från Ajax. Någon av dom istället för Eller efter jul skulle göra mig lugnare.
Atlético senken
2007-11-14 11:02
Är Cerezo helt dum i huvudet eller?!?!?

Varför Quaresma(en till mittfältare) när vi inte behöver! enligt mig är Quaresma en väldigt riskabel värvning.... han tål inte att bli bänkad ens en match och försöker sig på snygga och onödiga dragningar hela tiden.... då föredrar jag hellre Simao som nu redan spelar i våran klubb....

näöee... man blir bara less när man läser vad våran sopa till president har att säga.
Killen kan inte ha många får i hagen alltså..

Atlético JJ
2007-11-14 11:00
Hur är spelarna "privat"? Är det lätt att komma i kontakt med dom, är de glada för att prata med en osv?
Atlético daniel77
2007-11-13 22:13
Haha, det gäller att ha sylvassa armbågar när man får chansen att träffa spelarna :)
Atlético kun10aguero
2007-11-13 22:05
Daniel,
först super platser mellan Atletico-Sevilla och nu står su bredvid både Aguero o Maxi!!!
Avundsjuk här oxå!!!!!
Atlético JJ
2007-11-13 20:39
Daniel,
jag är måttligt avundsjuk på dig nu! Helt sjukt egentligen. Jag skulle offrat min högra hand för att vara där, utan tvekan!
Atlético Bobban (red)
2007-11-13 14:38
Jag har ändrat deadline till den måndagen den 26/11 när det gäller betalningen för biljetterna.
Så de som får sin lön den 23 hinner göra sin överföring...
Atlético Bobban (red)
2007-11-13 10:50
Det spelas flera matcher i Copa del Rey ikväll. Men Atlético spelar inte förrän den 12/12 mot Granada, då man har flyttat fram matchen pga flera spelare på landslagsuppdrag...
Atlético senken
2007-11-12 22:42
Bobban!!

jag är väldigt sugen..

ska bara snacka ihop mig om jag ska dra ner med en kompis eller med pappa!

hör av mig inom de närmsta dagarna=)
Atlético Bobban (red)
2007-11-12 22:02
Rykande heta nyheter gällande matchen mot FC Köpenhamn.

Se artikeln som förklarar läget och förutsättningarna för att köpa en biljett till matchen.

Blir vi mer än de 40 som tidigare har anmält sitt intresse?
Atlético daniel77
2007-11-12 18:32
Precis som Zoran skrev i betygsartikeln igår var det Cléber som hade intentionerna att skapa någonting framåt. Killen har en bit kvar till toppform, men visade sig redan nu vara piggare än portugisen som har deltagit i alla säsongens ligamatcher...
Atlético daniel77
2007-11-12 18:27
Spiders,
Forlán beräknas vara tillbaka efter landslagsuppehållet.

uruplay,
det är självklart Forlán är viktig för laget, sedan får väl du själv stå för teorin om att han skulle göra 17 mål till innan säsongen är över... Diego lägger ned ett kopiöst arbete på att hitta fria ytor att få bollen på och lyckas med sin rörlighet och vilja att dra sig bakåt i banan och plocka upp bollar att minimera avstånden mellan anfallarna och mittfältet. Spelarens rörlighet och ostrukturerade rörelsemönster försvårar försvarsarbetet för motståndarna samtidigt som han öppnar upp fria ytor för sina kamrater att löpa på.

Sedan matchen mot Sevilla har det märkts att Forlán saknats. I Sevilla vann laget trots att han blev utbytt, men det märktes verkligen, särskilt i andra halvlek, att Kun var ensammare än vanligt på topp. Och då skall man tänka på att Maxi skötte Forláns arbete bra.

I matcherna mot Villareal och Almería har det blivit uppenbart att glappet mellan anfallarna och ett spårlöst försvunnet mittfält har blivit allt större och då slutar det hela med att mittbackarna slår långa bollar på Bengt och att Kun kanske dröjer lite för mycket med bollen när han väl får den. Men vad skall killen göra när ingen annan fyller på?! Gud så trött jag är på det här laget just nu...

Spiders har nog rätt i att det är dags för Maniche att sitta och vila på bänken och ge Cléber chansen igen.
Atlético JFH
2007-11-12 18:25
Spiders/ Håller med om Cleber. Tyckte att han hade den något defensivare rollen igår, men man såg ändå mer av honom än av Maniche i offensiven. Portugisen har dock inlett den här säsongen mycket bättre än förra och det ska han ha cred för (efter allt som har hänt), men han saknar fortfarande en hel del offensivt. Enda gången han går framåt är för att skjuta och då hamnar bollen allt som oftast 20 meter över mål. Skulle faktiskt vara trevligt att se Cleber framför Garcia i nästa omgång.
Vad gäller långbollarna från backarna så tycker jag faktiskt att Perea har blivit mycket bättre på det, fast det betyder inte att det är bra. Att vi spelade mycket långbollar igår ser jag däremot inte som backarnas fel. Väldigt lite rörlighet och en lucka mellan mittfält och anfall som är större än Grand Canyon, var problemen. Den är typer av matcher måste vi vinna om vi ska hänga med i toppen. Med segrar mot Almeria och Murcia skulle vi vara på en tredjeplats nu. Seger mot Villareal och det skulle sett ännu bättre ut...
Barcelona uruplay
2007-11-12 16:48
Atletico behöver Forlan, även om aguero har gjort fler mål så är forlan viktigare för laget. när han är tillbax efter skadan så tror jag att han komemr fixa 17 baljor.
Atlético lini
2007-11-12 16:46
spiders och fuzz//

här har ni en till som håller med.
Atlético Spiders
2007-11-12 16:00
Fuzz//

håller med!
Det är alltid en chip, en fint eller rörelse för mycket.
Kun måste bli rakare i sitt spel, är nödvändigt att ta sig ut på stolpkanten och chippa målvakten, bränn av ett skott från 4 meter istället fan.
Sen tror jag inte det finns backar i ligan med värre pass säkerhet än våra, varje gång jag ser Pablo eller Perea lyfta en långboll så blundar jag för att det är pinsamt och se.
Man ska inte skylla på mittbackarna heller till varför dom lyfter långbollar, dom blir tvungna att göra det i dom flesta lägena då Maniche fullkomligt älskar att väggpassa i sidled eller bakåt istället för att vända om med bollen och leta passalternativ frammåt.
Cleber drav iallafall frammåt ofta och smådribbla, Ge han lite kontinuitet så kommer han bli grymt bra på mittfältet, han kan minst 3-4 gånger bättre än igår, jag har själv sett det, jag är säker att R Garcia och Cleber skulle vara ett grymt mittfältspar.
Bänka sidleds och bakåtpass Maniche ett tag, speciellt efter den passen han fick av Kun, helt fri vid bortre stolpen, smäll till bolljäveln på ett tillslag 2 meter från mål istället vänta 2 sek extra och försöka skottfina 3 försvarare.
Som sagt, alltid en extra onödig grej som ska göras innan man avslutar, saknar Forlan nu, han är sån spelare, älskare sån spelare, dom tänker inte, försöker smälla ditt den även om det bara är ett läge på 10 cm mellan förvararens ben.
Vet nån skadeläget på Forlan?
Atlético Andee
2007-11-12 12:30
hej hej.. Tänkte bara kolla om ni hört nåt nytt angående biljetterna till Köpenhamn angående batalning osv..
Atlético rawkus
2007-11-12 06:01
Domen pa Miguel Sabahs skada i sista matchminuten i 2-0 seger mot Atlas kom idag :( Han missar resten av sasongen... varan basta malskytt skytt och den hogst rankade malskytten med Mex nationalitet...

Badar ej gott infor forsta matchen i toppmotena(dubbelmote) mot Pachuca... Chelito har varit skadedrabbad, och Borgetti missat majoriteten av sasongen pga skada...

Vem ska gora mal??

Gar vi vidare??

Vaknar Chelito och Borgetti till??

Den som lever far se...
Atlético AnderssonTheOne
2007-11-11 22:53
Gjorde Leo äntligen en topp match? :O
Atlético Lush
2007-11-11 21:21
Nej, nu känns det som att vi är tillbaka till ruta 1. Vi måste vinna såna här matcher. Helt sjukt. Jag blev så arg när jag satt och tittade.
Atlético fuzz
2007-11-11 21:19
Man får ju hoppas att det här var en engångsföreteelse efter några riktigt tuffa matcher. Förutom att Almeria var bättre än oss tyckte jag det var en ganska tråkig match. Våra uppspel håller ju svensk landslagsklass, Mellberg kunde inte gjort det sämre.

Kun var lite slarvig och höll i bollen för mycket. Istället för att få igång snabba omställningar gjorde han nån sygg dragning och fick frispark, vilket slöade ner spelet. Lite som Zlatan i MFF, gör snygga saker men drar ner tempot.

Men vi har inte så långt upp till toppen, nu hoppas vi på tändning till nästa match.
Atlético Mathias
2007-11-11 20:29
Fattar ändå inte hur ett storlag som vi kan göra en såpass lam insats, det måste vara Aguirres sak att peppa grabbarna och sätta press på dem att prestera, jag menar, dåliga insatser kommer ju och går men viljan, energin och hungern efter tre poäng får aldrig försvinna.
Då är man farligt ute, jag tycker vi pendlar alldeles för mycket i prestation.
Barcelona Barcelona#7
2007-11-11 20:18
JAAAAAA 3-2 Mallorca mot Real Madrid
Atlético John Mayer
2007-11-11 20:16
Ja vad ska man säga, jag är inte nöjd, men det kanske är självklart. Precis som Mathias säger så måste vi spela bättre än det här för att nå CL-platser. Och om vi ska göra liknande lama ingripanden så måste vi kunna vinna ändå. Ett bra lag vinner även när de spelar dåligt.
Atlético Mathias
2007-11-11 19:56
Det är EXAKT de här matcherna som skiljer agnarna från vetet.
Vi klarar aldrig en CL-plats med insatser som dessa.
Tyvärr.
Atlético T:e
2007-11-11 19:43
men man får nästan va nöjd med 1 pinne med tanke på hur många chanser de hade.
Atlético Lippan
2007-11-11 19:00
gaaaah, underkanten av ribban när de e 10 sek kvar.....
Atlético rawkus
2007-11-11 18:58
daniel: sag forst nu att Guilermo "Memo" Ochoa, Club Americas och El Tri`s snusk-duktige malvakt(for ovrigt rejalt pa g till Man Utd) ar nominerad till Guldbollen :)

Nu ska det avnjutas Aperturans 3 sista matcher! :)

AUPA ATLETI !!!
Atlético rawkus
2007-11-11 18:56
Men fy fan...
Atlético Luff
2007-11-11 18:56
HELVETE
Annons: