/spanien/atletico/forum/1955.aspx/spanien/atletico/forum/1955.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético John Mayer
2007-11-16 01:34
Jävla skitinternet, är helt ärlig när jag säger att jag skulle kunna ta upp routern och slänga ner den för trappen utan att känna ett uns ånger, alls.

Nåväl, åter tillbaks till ämnet och diskussionen, som jag tyvärr inte fått medverka i.

Låt oss börja längst bak.
Att säga att vi behöver en ny målvakt är ren idioti (om någon nu gjort det) och har inga logiska fördelar. Leo Franco är, enligt mig, i grunden en av ligans bästa målvakter med suveräna reflexer och grym kapacitet. Självklart måste han bli betydligt jämnare och bättre i luften, men om han bara får vara förstakeeper så kommer han att uppnå stabilitet och därmed leverera liknande insatser som mot Almeria.

Sen är Abbiati en riktigt bra andrakeeper som utan problem skulle kunna peta många av La Liga-lagens förstaval. Visst, att söka en ung tallang är inte fel, men sist jag kollade så ingick det inte i våran värvningspolicy, tyvärr.

Nej, det är backarna som vi måste fokusera oss på när det kommer till defensiven. Perea och Pablo var för två säsonger sedan ligans bästa mittbackspar, enligt mig. I dagsläget är de dock långt ifrån sin forna standard och backlinjen känns oerhört instabil och osäker.
Jag håller fortfarande Pablo väldigt högt som mittback men har börjat få ordentliga tvivel på Perea.
Killen är snabb och bra i luften, men där tar det slut. Spelförståelsen är obefintlig och tekniken stundtals ännu värre. Att se Perea i en löpduell känns alltid säkert men direkt det kommer till vanliga försvarsingripanden så sitter man där och biter på naglarna. Han lyckas ofta men ibland, i sanningens namn för ofta, så går det fel.
Och det är inte bara det att Perea är osäker som är problemet utan hans osäkerhet sprider sig till den övriga backlinjen vilket kan leda till katastofala ingripanden.
In med en ny mittback som tillsammans med Ze Castro kan slåss om platsen bredvid Pablo samt kanske en högerback, beroende på om det finns någon lovande till marknaden.
I mitten vill jag gärna se en spelare som är både teknisk och bra bakåt, som exempelvis Kompany eller Vanden Borre. Eller varför inte chansa livligt och köpa PSG:s supertalang Mamadou Sakho?
Då får vi in lite Fransk tyngd vilket säkert gör Spiders glad ;)

Yttermittfältet är suveränt och att säga något vore bara överflödigt, men eftersom jag har sjukt lite att göra (kolla bara på klockan) så skriver jag ner en kort summering. Våra yttrar håller absoluta världsklass och är bland Europas bästa. Att de inte kommit upp till normal standard är synd men inget vi ska haka upp oss på. Med tiden kommer de att komma igång, allt annat vore otroligt, och att redan nu börja prata om förstärkningar på de positionerna är även det ren idioti.
Quaresma? Visst, om tre fyra år kanske. Killen är ung, kaxig och alldels för egoistiskt. Kan inte acceptera att stå över matcher vilket skulle vara ren katastrof i Atleti. Visst, chansvärva honom och drilla killen till lydnad så kan det gå vägen, men jag supportar inte valet. Han är grymt tallangfull och om han bara kan bli en lagspelare och sluta göra alla onödiga dribblingar så har han grym potential. Men att han skulle peta Reyes, Maxi, Luis och Simao bara sådär? Knappast.

Nej, det är innermittfältet som måste förstärkas enligt mig, men inte så radikalt som man kanske tror. Raul Garcia, som är en personlig favorit, är en mycket bra spelare och bidrar till god balans mellan offensiven och defensiven. Bredvid honom ser jag i dagsläget Cleber Santana som det bästa valet. Han visade upp att han är sugen på att spela medan Maniche är ungefär lika intressant som en nymålad parkbänk för tillfället. Portugisen är en av mina absoluta favoriter, men i sanningens namn så tycker jag att Atleti borde ha en bättre spelare i startelvan.
Motta då? Jovars, kan killen hålla sig oskadad och fortsätta utvecklas kan han blien av de bättre defensiva mittfältarna i Spanien, inget snack om saken. Men sen var det ju det här med oskadad...
Enligt mig s
Nadur
2007-11-16 00:15
http://www.youtube.com/watch?v=7_zJVQSgDos&feature=related

en spelare atletico förhandlar om just nu :)
Atlético JJ
2007-11-15 22:14
JFH,
man kan hoppas att han överväger det. Han måste ha sett att man behöver en central spelare som ligger lite mer offensivt än den andra.

Jag håller fortfarande inte med dig angående Simao. Han blir så förutsägbar, det det enda han kan göra är att skära in, då man vill ha bollen vid sin rätta fot. Garcia senior är väl tvåfotad?

Skulle jag fått välja skulle jag tagit hem Braulio, och gjort mig av med Mista, såklart. Jag tycker inte att vi behöver en target, men för att blidka dig, så varför inte Cavani i Palermo?

Jag tycker heller inte att vi behöver en mittback till, då vi har tre kompetenta. Fast Garay är en mycket duktig spelare, tror att Liverpool klipper honom faktiskt.

Håller med dig till punkt och pricka annars.
Atlético JFH
2007-11-15 21:38
JJ/ Jag tycker också att vi ska testa med en diamant på mittfältet, men jag tvivlar på att Aguirre överhuvudtaget öveväger det. Vad gäller yttrarna så håller jag med om att Reyes ska lira till vänster, men även Simao(trots att han är högerfotad) som har gjort det så framgångsrikt i Benfica. Maxi och Luis till höger då. Ser dessutom också Lopez som första val, men vi kommer att spela många matcher den här säsongen, och förhoppningsvis kommande säsonger, vilket gör det viktigt med rotation. I anfallet behövs någon. Det står klart i alla fall. Jag skulle gå för en starkare, tyngre boxplayer främst för att vi inte har en sådan. Typ Amauri eller Zigic. Annars är DiNatale en personlig favorit om vi ska ha någon med lite mer finess. Frågan är vem som vill komma när Forlan och Agüero är så givna?
Garay till backlinjen är egentligen det ända specifika önskemålet jag har. Annars får ledningen sköta resten. ;) Men det är viktigt att de prioriterar rätt, dvs köper spelare på positioner som är svagare istället för att satsa på Quaresma när vi har yttermittfältare av världsklass.
Atlético senken
2007-11-15 21:00
jag tycker att det är bra, eller inte bra, men... jaa... att Perea är skadad, för jag vill verkligen
att Valera ska få chansen att visa vad han går för.
och jag tycker att Pablo - Ze Castro är ett bra mittbackspar!

jaja, ville bara säga det.

Aupa !
Atlético JJ
2007-11-15 20:25
JFH,
Håller med dig på nästan alla punkter, dock inte alla. Vi tar det från början:

Att vi har det stabilt på målvakssidan vet jag inte om jag håller med dig på. Franco gjorde en stormatch mot Almeria, men han måste bli jämnare och dessutom bättre i luften. Jag känner fortarande ingen riktig trygghet i honom, och det är enligt mig en av de viktigaste sakerna i ett försvar, att kunna lita på målvakten! Det ger en trygghet som speglar av sig, utan tvekan. Franco och Abbiatti har det dock i sig, så målvaktssidan behövs inte förstärkas.

Enligt mig är det försvaret som är vår akilleshäl, tillsammans med det centrala mittfältet. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är Pablo och Perea bra backar, men den senare är bra för att han kompletterar sin partner med bravur. Pablo ser jag som en av Spaniens bästa backar. Jag håller heller inte med om att Eller är en fullgod ersättare. Långsam, osäker och alltför rå i onödiga lägen. Jag satsar mitt på att man ska sälja Eller och spela in Ze bredvid Pablo. Perea kan då istället agera fullgod ersättare. Det är svårt att köpa in försvarare, iaf till ett mittförsvar då det krävs lång tid att spela samman sig. Ze och Pablo har spelat tillsammans en del och då skulle detta inte behövas. Samtidigt tycker jag att man ska satsa på Lopez som förstaval, kommentar är nästan överflödig där. Pernia är Pernia, helt enkelt. Seita litar jag på till hundra procent, Valera likaså.

Mittfältet då? Jag håller med på att våra yttrar är av yttersta världsklass. Som tidigare skrivet ser jag Maxi mer som en forward. Det som MÅSTE förändras dock, är hur man spelar yttrarna. Simao SKA vara till höger, och Reyes SKA vara till vänster. Först då får man ett kantspel som är värt namnet. Dessutom måste man utmana och komma förbi sin back mycket mer än som det ser ut nu.

Det centrala mittfältet då? Likadant där, jag håller med dig till hundra procent. Maniche har passerat bäst-före datumet för längesen. Cleber visade goda intentioner mot Almeria, och jag vill se Aguirre spela Garcia junior och Cleber mot Valladolid. Det enda jag inte håller med dig om på denna punkt är Motta. Det är inte många som tror på honom, men jag tror och hoppas att han kommer att bli en lyckad värvning, så länge han håller sig frisk. Jurado och Miguel ser jag också gärna på en central roll.

Det är bara att erkänna att det nya systemet inte fallit sig lika bra som man hoppades bra, fastän vi ligger där vi ligger. Vi har Kun och Forlan att tacka för mycket. Jag vill se Aguirre spela en diamant, och inte två pivotes. En diamant med Garcia junior som defensiv och Cleber, Jurado, Miguel eller varför inte Kun som offensiv?

Till sist hade vi då anfallet. Mista håller inte, bara till att erkänna det med. Jag tycker dock inte att det behövs en target. Forlan och Kun är utmärkta på att ta emot bollar och fördela. Det jag vill se är isf en fullgod ersättare till dessa två herrar, som enligt mig är de viktigaste spelarna i laget. Varför inte Chevanton eller Sobis?
Atlético JFH
2007-11-15 18:18
Till sist har vi anfallet. Agüero och Forlan är hur bra som helst! Men sen då? Mista är för dålig. Våra yttermittfältare vill jag se på yttermittfältet, trots att de kan vara ganska bra bakom en striker. En stor, stark target är vad vi behöver. Här är det också svårt att hitta bra spelare som kan flytta i januari. Förslag?

Jag sa innan säsongen att vi inte behövde så många nya spelare och att vi är tillräckligt starka, men nu tvingas jag gå emot mig själv. Det är antagligen inte rätt att dömma spelarna än, då det finns många nya i laget som behöver spela in sig och då vi dessutom har bytt spelsystem, men jag tror att vissa av bristerna kommer att finnas där även senare under säsongen och då är det kanske bättre att värva i januari och spela ihop laget under resten av säsongen istället för att göra det under sommaren och behöva inleda på samma sätt som iår (det är inte dåligt, men vi kan så mycket bättre). Det är också viktigt att vi använder oss av de duktiga back-upspelarna vi har för att säsongen är väldigt lång och vissa spelare ser redan lite slitna ut.

Blev lite väl långdraget så jag var tvungen att dela upp det. ;) Beklagar också eventuella stavfel...
Atlético JFH
2007-11-15 18:17
På mittfältet har vi både vår styrka och vår svaghet. Yttermittfältarna är världsklass. Alla har kanske inte presterat maximalt hittills, men vi vet vad som finns där. Alternativen är många och någon av dessa 5 kommer att göra jobbet. Innermittfältet är betydligt jobbigare. Trots att båda har ganska defensiva utgångspositioner ska en av de alltid vara med i anfallen också. En typisk tvåvägsmittfältare dvs. Hittills har det varit Maniche, och trots att han är flera klasser bättre än förra säsongen så håller han inte måttet. Han bidrar inte med något kreativt och hans "fruktade" skott skulle inte skrämma en f11-målvakt. R. Garcia som har varit den defensivare har bidragit med mer framåt. Han har gjort det ganska bra hittills, men kan även han bättre. Cleber visade senast att han borde få ett par matcher från start nu, istället för Maniche, och förhoppningsvis såg Aguirre också det. Med Miguel tillbaka får vi också ett lite offensivare alternativ, om han kan visa upp samma spel som tidigare. Motta räknar jag inte med, för att jag är övertygad om att han värvades enbart för att de skadade spelarna skulle ha lite sällskap under sin rehabilitering. Här tror jag att vi behöver en ny spelare, men har svårt att se några bra, och samtidigt tillgängliga, alternativ. Maduro från Ajax kanske? Och när jag ändå skriver om mittfältet... varför Quaresma? Kan någon förklara för mig varför vi är ute efter ännu en ytter när vi har det så bra ställt på den positionen? Nej tack, vi har svagare positioner att tänka på.
Atlético JFH
2007-11-15 18:16
När man för första gången på många år trodde att vi äntligen skulle börjar prestera efter vår egentliga nivå (för spelarkvaliteten är bland de bästa i ligan) så går allt snett och man kryssar mot en nykomling... för andra gången den här säsongen! Det är för dåligt om vi ska ta den där CL-platsen, för att inte tala om titeln. Och fortsätter Aguirre med det hårda matchandet av vissa spelare lär vi tappa en del onödiga poäng i slutet av säsongen, vilket gör det ännu viktigare att hänga med nu.

Truppen är tillräckligt "spetsig" på nästan alla positioner och vi har viss bredd men det saknas forfarande en del för att den ska bli komplett. På målvaktssidan ser det helt ok ut. I backlinjen har det varit lite skakigt den senaste tiden men jag har fortfarande förtroende för Pablo och Perea. Ze Castro och Eller funkar som ersättare fast det skulle inte skada med någon mer (kommer till vem strax). Lopez och Pernia var båda landslagsbackar vilket vittnar om deras kvalitet. Nu är det dags att återigen visa den! Tycker att Antonio är snäppet vassare i både offensiven och defensiven men båda är tillräckligt bra och lär få spela med det antalet matcher vi har. Högerbacken känns betydligt skakigare. Seita är väldigt oslipad i sina tacklingar och tar ibland fel beslut. Fyller på bra, men det saknas något. Frågan är också vart Valera står efter sin skada? Lösningen på dessa problem skulle kunna vara antingen Garay eller Ivanovic. Två väldigt skickliga spelare som kan spela överallt i backlinjen, men främst till höger eller centralt. Väldigt unga dessutom och ganska målfarliga.
Atlético lini
2007-11-15 17:25
har inte varit här på ett tag. Antar att jag har missat lite grann,;) Men kul för Miguel !
Atlético rawkus
2007-11-15 14:16
Cruz Azul besegrade mycket overraskande och mycket orattvist Pachuca med 2-0 pa bortaplan, helt utan publik, efter 2 mal av unge mittbackstalangen Julio Cesar Dominguez!!

Lordag vantar returen hemma pa underbara Estadio Azul !

VAMOS AZUL !!
Atlético JJ
2007-11-15 10:39
John Mayer,
skriv ett inlägg, vi svarar!:)
Atlético John Mayer
2007-11-15 00:41
Man är utan internet i två-tre dagar och missar den största och mest intressanta diskussionen på länge. Damn you ;)
Atlético Blyger
2007-11-14 23:50
Bobban, tack! Jag försökte läsa artikeln två gånger och lyckades inte fatta uppenbarligen - för lite sömn de senaste dagarna..
Atlético Bobban (red)
2007-11-14 22:33
Ämne: Bobban,
Är det för ....
Nej det är inte försent att fixa biljett, det är bara till att läsa artikeln i länktipset och maila till mig enligt instruktionen;)
Atlético Blyger
2007-11-14 21:17
Bobban,
Är det för sent att anmäla sitt intresse för Köpenhamnsmatchen?
Atlético daniel77
2007-11-14 21:04
Ämne: Riktigt kul att Sadi....
Ja, Osei vore helt klart ett mycket bra kap. Det skall dock bli mycket spännande att se hur Sadick anpassar sig till den spanska fotbollen och sitt nya liv i Madrid. Killen har potential och precis som Zoran säger, får killen utvecklas i fred har vi en framtida anfallare för A-laget om några få år.
Atlético zoran
2007-11-14 20:47
Riktigt kul att Sadick Adams valde Atlético!

Han är en av två spelare i Ghana som verkligen imponerade på mig under U17-VM. Det här kommer att bli en riktigt bra spelare om han får utvecklas i fred.

Kommer bli mycket intressant att följa hans framfart i Atlético B.

Kan dock hålla med Daniel om att Ransford Osei är en riktigt bra spelare som Atlético kanske borde ha satsat på, den killen har väldigt stor potential.

Man kan väl hoppas Atlético försöker roffa åt sig Osei också..?

Annars var Macauley Chrisantus en spelare som också var mycket intressant tills Hamburger SV snodde åt sig honom igår. En äkta målskytt som även kan spela fram sina medspelare.
Atlético JJ
2007-11-14 19:45
Henko,
du har nog rätt. Cleber blev jag mycket imponerad av. Till skillnad från Garcia junior och Maniche gjorde han något konstruktivt när han fick bollen, inte bara komma ner och hämta boll, för att sedan spela tillbaka till närmsta back. Mer av Cleber!

Håller också med dig angånde spelsätt sett till vilket lag man möter. Ett mer offensivt spel skulle hindrat Almeria från att kunna styra VÅRT spel så enkelt, samt göra det svårare för dom att sätta den höga pressen som dom gjorde. Varför inte prova Cleber och Jurado mot Valladolid? Jag är öppen för förslag!

En sak till som MÅSTE ändras på, är kantspelet. Vill man ha ett kantspel kan man inte ha motsatt fot på motsatt sida. Att ha en högerfot till vänster och en vänsterfot till höger hjälper inte till allt för mycket till ett lyckat kantspel, då man måste skära in hela tiden, och det blir för lättläst. Simao till höger och Reyes till vänster, utmana och kom förbi, slå inlägg!
Atlético Henko
2007-11-14 19:19
Tycker inte Atlético hehöver en ny innermittfältare då det redan finns tillräckligt med kvalitet. Motta, R.Garcia och Cléber är nya för säsongen och behöver lite mer tid för att få ut max. Maniche spelade som en sopa för ett år sedan jämfört med idag. Det jag skulle vilja ändra på är att Aguirre vågar spela med lite mer offensiv uppställning mot sämre lag i ligan. Att man inte behöver två pivotes mot alla lag.
Det skulle vara riktigt kul om Jurado eller Miguel kunde få chansen i mitten någon match, de är ju innermitfältare från början.
Atlético JJ
2007-11-14 18:41
Spiders,
du har rätt i att snabba omställningar är vårt signum, det håller jag med dig på. Men tänker man på lag som Riquelme spelar (spelade) i, finner jag inte alltför stora skillnader. Även om Argentina kanske inte ska jämföras med, så de matcherna jag såg i Copa America i somras påminde väldigt mycket om oss, enligt mig. Lågt försvarsspel med snabba omställningar. Visst, många pass gick genom Riquelme, men istället för att spela ut på kanterna, som en viss Maniche till exempel skulle gjort, skulle Riquelme hittat en bra genomskärare som i sin tur leder till målchanser med våra snabba forwards.

Motta håller jag inte med dig om. Han har mycket bra i luften, har ett bra tillslag och vinner närkamper både på marken som som skrivet i luften. Kanske har Luccin bättre spelsinne, men iom ett möjligt köp Riquelme skulle detta inte behövts, då Motta främst skulle behövt agera städgumma, och inte hjälpa till så mycket i offensiven som vår kära Luccin gjorde.

Alla spelare du nämner vore drömspelare, i synnerhet Bodmer. Men kan Atletico verkligen locka till sig spelare av sådan kaliber? Det är jag osäker på.

Frankrike har genom åren producerat många storstjärnor precis som du säger. Många har varit defensiva storstjärnor, läs Barthez, Frey, Thuram, Sagnol, Blanc, Deschamps. Alla spelare som var/är nyckelspelare i sitt respektive lag.

Jag vet inte varför man har så lätt att anpassa sig, kan det vara att man inte har ett speciellt spelsätt i Frankrike? I England har du en stabil defensiv med farliga kontringar, alternativt om du är en storklubb har du "allt". I Italien har du det likadant där, en stabil defensiv, men man vill bygga upp ett spel innan man lägger in stöten. I Spanien är det en frejdig offensiv som gäller. Kanske att man i Frankrike spelar en "mix" av dessa tre, vilket gör det lättare att anpassa sig?
Atlético Spiders
2007-11-14 16:28
JJ//

Riquelme känns inte rätt för mig, våran spelstil bygger på många snabba spelvändningar och en långsam spelartyp som Roman skulle bara kladda för mycket på bollen för att det ska funka.
Som jag sa förut så känns det skumt att man hos ledningen ens tänker på Quaresma som tydligen vill till Real, då ska man inte ens ge han en tanke, sen kan det ju bara vara en varning till våra underpresterande kantspelare som tex Reyes att skärpa till sig.
Sen tycker jag Motta är en ganska medelmåttig och alldaglig spelare som inte ska kunna ta en plats i startelvan om vi värvar smart i vinter.
Skulle vilja se en av Lyons starka innermittfältare i Atleti, spelar ingen roll vilken av dom, Diarra, Bodmer eller Toulalan går lika bra, undra vad det skulle kosta att lösa en av franska ligans absolut bästa mittbackar, dvs Sébastien Squilacci? nån som har koll på hans värde?
Jag gillar franska spelare, dom är på nåt sått bättre på att anpassa och utveckla sitt spel när dom sätts i nya omgivningar än vad andra är, kanske kan bero på att dom är mittimellan Spanien, England och Italien, och på det sättet har influenser från alla tre, bara en teori.
Jag tror Frankrike är det land som pumpat ut mest legender och storstjärnor i Europeisk klubbfotboll. spelare som oftast har den avgörande rollen är blir lagets viktigaste spelare, som våran Luccin va för oss, även fast han inte va landslagspelare och en stjärna så var han en av lagets viktigaste, det är klass!
Vad har ni för syn på detta?
Atlético rawkus
2007-11-14 16:08
Ikvall inleds kampen om de 2 kvarvarande biljetterna till Liguillan!

Cruz Azul spelar borta(Estadio Hidalgo) mot Pachuca...tyvarr infor stangda dorrar! INGEN publik tillats.. Dock har vi ej annu fatt hora anledningen.

Jared Borgetti har ej direkt hjalpt till att hoja moralen med sin som vanligt osakra personalitet(las mer pa lanktipset..)

Den andra playoff-duellen(spelas imorgon torsdag) ar den mellan Monarcas(fran Morelia i staten Michoacan) mot sjalvaste Club America(som for ovrigt at finalklara i Copa Sudamericana). Sjalvklart hoppas vi pa en skrall i den duellen! ;)

Sa hall nu tummarna for La Máquina - mer kanda som Club Deportivo Social y Cultural Cruz Azul!

Vamos Muchachos - Vamos Azul !!

Atlético el niño para siempre!
2007-11-14 15:58
Alla spelarna stannade sina bilar(Utan Pablo), dom flesta gick ut och tog kort med dom som ville. btw har Maniche en jäkla fet bil:P
Atlético JJ
2007-11-14 13:05
Att man överhuvudtaget går ut med att man "är intresserad av alla tränare" är för mig ofattbart! Aguirre gör ett bra jobb, inget snack om den saken. Vi är med om kamperna till CL, det är det viktigaste just nu iaf.

Intressant diskussion om spelare med. Perea och Pablo blir ett väldigt bra mittbackspar tillsammans, men Perea är inte lika bra individuellt som Pablo. Därför skulle jag också viljat sen en ny mittback till vinter. Detta skulle dock inte vara en för startelvan, utan istället ska man spela in Ze och låta ett möjligt förvärv växa in i rollen, precis som Ze.

Något jag definitivt vill se är en defensiv mittfältare, alternativt offensiv. Först och främst måste Motta bevisa att han kan bli den defensiva mittfältaren alla trodde han skulle bli. Om inte bör vi köpa in en defensiv, men det är inte prio ett just nu, enligt mig. Hellre en offensiv spelfördelare, som vi kan bygga spelet kring. Varför inte Riquelme?

En diamant med Motta och Riqulme vore ett av de starkaste mittfälten i La Liga, inget snack!
Atlético senken
2007-11-14 11:29
Ja Henko! Velos eller Heitinga skulle inte vara helt fel!! varför inte båda? ;)

Jag ser helst att vi gör oss av med Eller och Perea och köper in klass backar..

Eller tar alltid för lång tid på sig vid uppspelen och är bara en gammal medelmåtta..

Perea komplimenterar(stavning?) Pablo väldigt bra men killen har verkligen i spelförståelse eller passningspel, känns aldrig riktigt säkert när han spelar..

Jag skulle vilja se Amorebieta i våran trupp!
han är lång, snabb, bra passningspel och bra spelförståelse!! vi borde passa på att plocka hem honom snarast innan han blir för het på marknaden.. :)
Atlético Henko
2007-11-14 11:07
Håller med, vill inte heller se Quaresma i Atlético. Våra yttermittfältare håller redan mycket hög klass.
Gillar därimot ryktena om Veloso från Sporting och Hetinga från Ajax. Någon av dom istället för Eller efter jul skulle göra mig lugnare.
Atlético senken
2007-11-14 11:02
Är Cerezo helt dum i huvudet eller?!?!?

Varför Quaresma(en till mittfältare) när vi inte behöver! enligt mig är Quaresma en väldigt riskabel värvning.... han tål inte att bli bänkad ens en match och försöker sig på snygga och onödiga dragningar hela tiden.... då föredrar jag hellre Simao som nu redan spelar i våran klubb....

näöee... man blir bara less när man läser vad våran sopa till president har att säga.
Killen kan inte ha många får i hagen alltså..

Atlético JJ
2007-11-14 11:00
Hur är spelarna "privat"? Är det lätt att komma i kontakt med dom, är de glada för att prata med en osv?
Atlético daniel77
2007-11-13 22:13
Haha, det gäller att ha sylvassa armbågar när man får chansen att träffa spelarna :)
Annons: