/spanien/atletico/forum/1954.aspx/spanien/atletico/forum/1954.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2007-11-18 11:00
Kan berätta att både Simao & Maniche var värdelösa igår, den ende portugis som såg bra ut var Velso..
Atlético rawkus
2007-11-18 03:50
Cruz Azul trasade sonder Pachuca i kvallens returmote pa hemmaplanen Estadio Azul. 4-0 slutade matchen, vilket betyder 6-0 sammanlagt :)

Malskyttar: Chelito Delgao, Jared Borgetti och "Super Richard" Nunez 2 baljor.

Imorn hoppas vi att Morelia Monarcas 3-0 fran hemmamotet mot ackliga Club America racker for att sla ut dom!

Vamos Azul !!
Atlético zoran
2007-11-17 21:03
el Kun har gjort mål mot Bolivia, 1:0 till Argentina.
Atlético John Mayer
2007-11-17 20:41
Senken//

Tyvärr är nog så fallet, men man kan ju drömma ;)

Och ja, Camacho är en spelare som jag vill ska få chansen, snarast möjligt. Något av en favorit som jag tror kan bli riktigt, riktigt, bra.

Mathias//

Självklart ska man inte börja tala nyförvärv så här tidigt, men samtidigt kan man inte bortse att vi är en aningen svaga på backsidan, samt möjligen innermittfältet, för tillfället. Enligt mig går dock Kontunuerlitet först, vi måste låta laget utvecklas till ett storlag och inte köpa nya spelare hela tiden. Men bara för att man har ett bra spelarmaterial så ska man inte sluta leta efter nya spelare. Vi har vissa svagheter och de borde vi försöka fylla i så fort vi kan så att laget kan utvecklas till ett så bra lag som möjligt.

Därför vill jag inte se spelare som Quaresma i Atletitröjan, än ;)
Atlético rawkus
2007-11-17 19:54
Gourmet: Bra skrivet! :) Vad behover jag gora?? Har du nan mailadress dit man kan vanda sig??

Mvh/rawkus
Barcelona Gourmet
2007-11-17 18:53
Upprop för Nina

För några månader sen var El Vesturaio kanske det typ dödaste forumet på SvenskaFans.com. Sen från nånstans kom Nina ljung Fredman som inte bara är jättesöt flicka utan också kan skriva väldigt bra om saker som många läser och så börjar många bry sig om henne utan att de tänker på det kanske och fast de inte håller med henne jämt så är de glada att hon finns för hon livar upp och är inte likadan som alla andra, som bara säger samma saker som varandra och är livrädda att sticka ut hakan. Sen blir det alltid mycket liv när hon skriver. Jag förstår inte hur Nina lyckats med det hon lyckats med, men det är värt en eloshe. Om jag inte kommer ihåg fel så har Nina inte gjort några uppehåll heller, också skrivit hela sommaren och så för vår skull antar jag.Sen får vi läsa i forumet att alla på Vestuario har åkt till spanien utom hon, och då reagerar man liksom. Varför? Varför väljer de att ta bort just hon? Någon frågade men det fick inget svar på vilket visar att det ligger saker bakom också. Jag vil inte va jävlig eller nått mot någon, men va är problemet? Hur kan man bara låta en va kvar? Hur känner sig den då liksom? Och Nina som ju gjort mest av alla där på länge, hon får inte följa med. Eller har jag fel, är det för att hon inte vill? Varför skrev du inget om fotbollsgalan som du var på Nina? Det hade varit kul att läsa för du skriver alltid så bra. Kanske kommer på söndag eller? Jag tycker i alla fall att alla som håller med om leave no man (or woman) behind ska göra sina röster hörda för det är inte okej att man tjör över folk som jobbar hårt sådär för man kan inte skylla på pengar när alla andra får vara med. Det är inte okej!
Atlético JFH
2007-11-17 17:12
JJ/ Sissoko är ingen klar defensiv mittfältare, utan han har en offensiv utgångsposition, som spelförstörare. Med tanke på att vi inte har någon defensiv spelfördelare ala Pirlo, Xavi eller Alonso blir vår offensiv otroligt lidande med en spelare som Sissoko. Han saknar offensiva kvaliteter totalt. Jag tror inte att han har mer än 1 mål och en handfull assist under sina tre år i Liverpool. R. Garcia med Arteta framför sig skulle funka så mycket bättre för oss. Sen kommer också Camacho upp snart och där har vi kanske den där defensiva mittfältaren vi behöver.

Mathias/ Avsaknaden av kontinuitet är enormt stor hos oss, och truppen har ganska mycket kvalitet, men frågan är för vad? Titeln? Maximalt 5% chans i så fall. Champions League? Ja, om alla presterar så är vi ett av 6(!) lag som slåss om enbart 2 platser. Ska vi bli ett etablerat topp 4 lag krävs något bättre spelare på vissa positioner. Vi kan välja att värva väldigt få spelare under varje kommande fönster och på så sätt få ett bra, samspelt lag inom några år. Det andra alternativet är att värva ganska mycket nu i januari och lite nästa sommar och spela ihop laget under slutet av den här säsongen, samt början på nästa. Jag personligen tycker inte att vi är så långt ifrån de andra topplagen, så alternativ 2 kan ge oss snabbare resultat då vi inte behöver värva så många spelare. 3-4 spelare till och vår trupp kan mäta sig med vilket lag som helst. Nackdelen med alternativ 2 är att vi kanske får spela UEFA-cupen nästa år också, innan vi når CL, men det kan också vara bra för oss att inte spela i en så krävande turnering innan vår trupp är "komplett".
Att ett väl inarbetat spelsystem saknas, berodde och beror fortfarande på att vi har spelare i absolut världsklass på vissa positioner, medan vi saknar topplagsspelare på vissa andra, vilket gör det svårt att formera ett lag. Den stora spelaromsättningen spelar också en stor roll i det hela.
Atlético senken
2007-11-17 14:45
John Mayer/ jag tror inte en sekund på att han är lika bra som är han är FM :P han har många många många brister. inte en värd värvning enligt mig själv ;D

Varför inte hålla ut till säsongens slut och sen ge Mario chansen och varför inte Camacho!??!

Sen på forwardsidan behöver vi inte köpa någon heller, där håller vi också ut och sen kommer Costa hem, kanske Braulio(om Aguirre vågar) och Sadick,!!! Tror sadick kommer att bli hur bra som helst faktiskt :)

Det är på försvarsidan man ska värva. Ut med Perea och Eller, in med Amorebieta och någon svinstor afrikan/fransos!!

Atlético Mathias
2007-11-17 10:58
Och återigen börjar snacket om nyförvärv.
Såga inte vår lednings transferkaruseller varje år när ni själva börjar med samma...

Det är INTE kvaliten på våra spelare som är bristfällig, det är avsaknaden av stabilitet och ett väl inarbetat spelsystem som är felet.
Atlético John Mayer
2007-11-17 01:01
Varför inte värva Huddlestone från Spurs? Hehe.. :)

Atlético rawkus
2007-11-16 21:41
JJ: nope, men ska def gora det! :) Tackar!

"problemet" kan ju vara att jag kor FM2005... men borde finnas nat tror jag :S

Atlético JJ
2007-11-16 21:28
Ämne: @ Alla FM fans:

A....
har du provat fmsweden.se?
Atlético JJ
2007-11-16 21:27
rawkus/JFH,
jag håller helt med rawkus, Sissoko är mannen för oss! Jag tycker seriöst att våra kära förhandlare bör ta en titt på hans situation i Liverpool, vi skulle kunna lösa honom hur enkelt som helst, inget snack! Är han ens tredjeval just nu?

Jag håller fortfarande inte med JFH riktigt, Sissoko skulle passa oss utmärkt! Han må haft spelare som Masche, Alonso, Gerrard bredvid sig, men den enda riktigt defensiva liraren är då Masche, och man har valt Sissoko och Masche tillsammans vid svåra matcher där mitten behöver täppas till. Sissoko är en stark defensiv spelare, med goda offensiva förmågor! KÖP KÖP KÖP!
Atlético rawkus
2007-11-16 19:31
@ Alla FM fans:

Ar det nan som vet var jag kan fixa en update fran sommarens transfers till FM2005??

Har FM07,men sedan halva RAM minnet dog i laptop kraschen, sa ar datorn lika snabb som en flodhast i rullstol :S
Atlético rawkus
2007-11-16 19:26
JFH: true, men han ar anda en spelartyp vi saknar. Vi har INGEN som i dagslaget kan sta upp mot andra lags hardfora mittfaltskrigare...

Andra forslag? :)

En kloning av Gattuso skulle ej sitta fel :)
Atlético JFH
2007-11-16 18:21
rawkus/ Problemet är bara att Sissoko inte är någon defensiv mittfältare utan en offensiv spelförstörare. Han har alltid någon, mer defensiv, spelare bakom sig. Mascherano, Alonso och även Gerrard när de har fått lira tillsammans. Jag förstår själva tanken, men Sissoko är inte mannen för oss.
Atlético rawkus
2007-11-16 17:14
En liten crappy video om Momo Sissoko.

Gillar brytningen 1:19 in i videon :)

Precis vad vi behover mot storlag som har ett dominant mittfalt! Da behovs ingen Riquelme, endast en rostig kniv som repar motstandarnas lp-skiva tills den ej funkar alls langre! :)
Atlético rawkus
2007-11-16 16:46
JFH: det ar aven en san vi behover! Kolla Gattuso i mitt kara Milan :) Ibland behovs en angvalt for att tampas med typ Yaya Toure, samt andra tunga def mittfaltare i La Liga. Nu har vi INGEN sadan spelare :(

Precis som min van JJ sager: "blir lite väl offensivt, men man får tänka på att har man en defensiv spelare, så har man fem man försvar, det BORDE räcka. Dessutom med en så stark spelare som Sissoko på den defensiva" Dar ar Sissoko perfekt!! Da kan vara underbart grymma offensiva mittfaltare leka pa bast de vill, medans Sisso dodar ALLT och ALLA mellan forsvar och mittf :)

VIVA MEXICO CABRONES !! :)

Atlético JJ
2007-11-16 16:35
rawkus/John Mayer,
jag visste väl att Sissoko skulle uppskattas! Jag tror han har dubbelt medlemsskap, han spelade ändå i Valencia ett x antal år?

Du kan ha rätt i att det blir lite väl offensivt, men man får tänka på att har man en defensiv spelare, så har man fem man försvar, det BORDE räcka. Dessutom med en så stark spelare som Sissoko på den defensiva.

Angående spelare som kan "bytas" åt på mitten är jag dock lite osäker till. Kanske skulle det blivit som så att båda skulle stannat respektive gått upp? Jag föredrar nog en klar diamant, mycket gärna med Sissoko och varför inte Arteta? Eller Cleber, eller Jurado, eller Garcia junior, eller Miguel, eller Maniche...
Atlético JFH
2007-11-16 16:06
Det vi främst saknar på innermittfältet är en offensiv kraft och då kan Arteta vara lösningen. Det är en spelare jag mer än gärna ser i Atlético. Sissoko däremot känns inte som rätt person. Det är mer en spelförstörare än kreatör.
Atlético John Mayer
2007-11-16 16:05
JJ//

En diamantuppstälning vore väldigt intressant, dock så finns det risk till att det kan innebära att yttrarna får för lite offensivt ansvar. Alla våra yttrar är i grunden superoffensiva och att placera in ännu en klart offensiv inriktad mitt-mittfältare skulle kunna innebära att det blir lite väl överoptimistiskt spel.

Tanken i sig är dock god och kan man bara värva rätt spelare så skulle det onekligen gå. Själv ser jag gärna Diego, eller Arteta (hur kunde jag glömma att nämna honom?) tillsammans med en spelare som Motta eller Garcia i mitten. Är svag för två centrerade mittfältare som kan skifta positioner allt eftersom matchen pågår eftersom det ofta innebär ett bättre offensivt spel än när man spelar med en klar defensiv och en offensiv.

Atlético Rueda
2007-11-16 15:54
Arteta är min absoluta drömvärvning, ser honom gärna i Atletidressen, han var väl även på tapeten under det förra silly season? Hur som helst, Ja tack till Arteta ;D
Atlético rawkus
2007-11-16 15:51
JJ: Precis, han har trottnat rejalt pa banken. Sen har han val aven dubbeltmedborgarskap...?
Atlético JJ
2007-11-16 14:23
Varför inte satsa på Sissoko i Liverpool? Han kommer antagligen att kunna lösas utan några som helst problem.
Atlético rawkus
2007-11-16 14:23
Arteta vore perfekt!! Quaresma kan mer an garna dra till Real Mierda, dar passar hans gnallande in =)
Atlético Henko
2007-11-16 13:28
Arteta skulle lösa Atléticos problem på mitten. Det skulle vara en dröm om han kommer under vinterfönstret.
Det är inte helt omöjligt heller då Atlético flirtade med han förra sommaren. När Arteta var i Rangers var Atlético och rykte i han där också.
Hoppas hoppas hoppas!
Atlético Optimo_Kun
2007-11-16 12:58
Absolut hellre Arteta än Quaresma. Quaresma är en diva och såna behöver inte Atletico! Arteta däremot är en av mina absoluta favorit spelare. Slår nästan aldrig bort en passning, teknik i världsklass och grymma frisparkar!
Spanien Cesc#4
2007-11-16 12:34
Arteta är en fotbolls nomad.
Atlético zoran
2007-11-16 11:15
Operationen kommer att utföras i Finland.
Getafe Feyenoord & AJA
2007-11-16 10:25
"Seitaridis kommer att lämna den grekiska landslagssamlingen för att åka till Turku"

Skall han faktist till Åbo/Turku i Finland?
Annons: