/spanien/atletico/forum/1943.aspx/spanien/atletico/forum/1943.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético daniel77
2007-12-06 16:00
Hej paniagua!

Ja, Andrés Montes, killen med det stora Atléticohjärtat, har jag sett sitta i någon studio på Canal + och kommentera NBA-matcher och det tycker jag att han skall fortsätta med även i fortsättningen. Där håller han sig relativt lugn i jämförelse med hur han beter sig när han kommenterar fotbollsmatcherna tillsammans med Salinas och Kiko. Visst kan herrarna vara smålustiga ibland men när flickvännen drar igång med sina ”ruckukuku” och ”tikitaka” så fort La Sextas fotbollssändning drar igång så förstår du hur outhärdligt det hela blir… ;)

Numer är man van vid dessa clowner men i somras när La Sexta startade sina sändningar och fick rättigheterna till ett antal VM-matcher var jag tvungen att sänka ljudet på teven för att kunna koncentrera mig på matcherna och slippa lyssna till kommentatorernas gälla skrik och falska skratt.

Angående herr Allbäck menade jag absolut inte att han var en medelmåtta för gårdagens miss utan för att jag alltid har haft svårt att förstå killens storhet och varför så många svenskar avgudat denne spelare. Jag kan hålla med om att hans målfacit, bland annat i landslaget, är imponerande men personligen hade jag aldrig tagit ut denne spelare i min startelva, varken i det svenska landslaget eller i FC Z.

För mig är karln en dussinspelare och han kan aldrig mäta sig med en spelare av Pippos kaliber. Jag håller med dig om att Pippo-jag-står-alltid-på-rätt-plats-Inzaghi må vara en avskyvärd anfallare med bristande fotbollskunskaper men att karln, år efter år, levererar i en mycket respektabel liga är faktiskt imponerande. Pippo är unik i sin spelstil och jag har sällan skådat en spelare som har en sådan förmåga att alltid stå på rätt plats vid rätt tillfälle och göra det ena skitmålet efter den andra. Jürgen Klinsman var enligt mig en liknande spelartyp. Att jämföra herr Allbäck med Jürgen eller Pippo vore dock en skymf mot de två sistnämnda spelarna.

Slutligen bör jag väl medge att jag på senare tid lärt mig att respektera Pippo och det han utför på en grön matta. Numer drar jag till och med på smilbanden när killen nätat för det är alltid en lika stor fröjd att se hans sagolika och äkta glädje när han gjort mål. Finns det någon annan spelare i världen som blir lika sjukt glad som Pippo när han precis gjort mål?
Atlético daniel77
2007-12-06 15:57
Ämne: Var oxå på Parken ig....
M79,

den mystiske Bobban som alla pratar om är ingen annan är vår briljante Atlético-redaktör Niclas Boberg.
Atlético aleti
2007-12-06 15:34
Ämne: Ahhhhhh, hemma igen,....
HEJ ANTI-VALENCIA JAG MÅSTE FÅ TA PÅ DEJ VI TRÄFADES PÅ OLARRYS IGÅR JAG VAR MEN MIN KOMPIS FRÅN RIVER PLATE OCH JAG BEHÖVER DIN HJÄLP DU KAN VÄL MEJLA DIN EMAIL TILL MEJ ALETI FRÅN MADRID
Barcelona M79
2007-12-06 15:29
Var oxå på Parken igår. Vem är denna Boban? Hur fixade han biljetter? Stod ni i Atl klacken som skriver här inne? De hade jag oxå velat göra....jaja next time
Atlético Luff
2007-12-06 14:42
Tog även jag några suddiga mobilbilder från läktaren.

Skönt att vara hemma igen!
Atlético Linus1991
2007-12-06 14:36
jag tog mest bilder på matchen de kan läggas upp om intresse finns
Atlético Rueda
2007-12-06 12:25
Det togs ju en del bilder igår, någon som vet om och var de kommer läggas upp? Vill se om man råkade komma ivägen för kameran ;)
Atlético Torres
2007-12-06 11:51
Var på Parken igår. 2-0 och tre poäng var glädjande. Sen kan man inte undgå att FCK spela nästan lika bra, men det får man ta. Abbiati maskade hem tre poäng i slutet...

P.S. Eller rensade ganska desperat ibland tyckte jag. Han kunde tagit det lite lugnare. Forlan var en av de bästa. Sprang en hel del och matades med inlägg av Simao i första
Atlético paniagua
2007-12-06 11:45
--Daniel--

Håller med dig fullständigt om La Sexta. Framförallt den där lille kale tomten, som egentligen är basketkommentator och även där är pinsamt jobbig, men som tydligen kommenterar fotboll också.
Han får till och med Lasse Kinch och Engwall att framstå som fantastiska kommentatorer.
Däremot håller jag inte med dig ang. Allbäck. Karln är ta mig fan inte en medelmåtta! Har man edt målsnittet i landslaget utan att vara ordinarie och gör mål i parti och minut i klubblaget (visserligen danska ligan men även internationellt) så är man ingen medelmåtta.
Även de bästa kan missa ibland.
Hur många skulle kalla Pippo Inzaghi för medelmåtta??? Då ska vi ändå ha i åtanke att Pippo inte kan spela fotboll och är den avskyvärdaste spelaren som existerar.
Men mål gör karln!
Atlético Tugas
2007-12-06 11:42
Var på Parken igår helt underbart...då jag är Portugis njöt ja gju lite extra av att Simao gjorde det första :)
En liten fråga...är Costinha borta nu ?
Atlético Freppzor
2007-12-06 11:34
målen :)
Atlético Blyger
2007-12-06 10:12
Ja: Hatten av för Bobban! Jättetack! Riktigt fin match av Atleti också; kontroll, balans, smartness, och - fotbollskonst! Kul att vara där!

Jon, det tyckte Atletifansen själva också: Den där ilskne stackaren - det var främst en idiot det handlade om - är en allt annat än en uppskattad resekamrat. "Mycket farlig" varnade Alex (som kände till honom från Calderon) oss redan långt innan snubben passerade oss. Man såg att alla fansens hela tiden kände av var han betafann sig. I alla fall efter han hade gett sig tillkänna första gången, genom att försöka vara klackledare. En halvtimme tidigare hade jag mött en snubbe på dasset och när han förstod att min spanska inte var spärskilt gedigen så svarade denne: "And you are an Atletifan?... strange... ". Sedan vände han sig om och gick iväg. Det visade sig att det var idioten. Sån´ tur man hade..
Atlético Jon
2007-12-06 09:17
Stort tack till bobban som fixade biljetterna.
En bra match och det var otroligt roligt att se Atletico live.

Det enda tråkiga var att spanska delen av atleticoklacken innehöll några fascister som inte var där för att titta på fotboll.
Atlético zoran
2007-12-06 08:40
@M79

Anledningen till att Reyes inte spelade igår är att Simão var så bra under ganska stora delar av matchen, dessutom startade Reyes mot Real Betis i den senaste ligamatchen. Sedan ville Aguirre hellre säkra bakåt efter 2:0-målet istället för att spela Reyes som antagligen får en ny chans på Söndag mot Getafe CF.

Maxi är ju lagkapten så det är klart att han startar, just igårkväll ville Aguirre ge Luis García chansen på högerflanken istället.

Det finns många alternativ att välja mellan på mittfältet, så ingen går säker match efter match vilket alltid är bra.

Ingen annan som tycker att Cléber var riktigt bra? Tyckte han skötte sig riktigt bra under gårdagskvällen.
Barcelona M79
2007-12-06 08:24
Såg matchen på plats igår, Motta är fruktansvärt bra.
Kan någon svara på varför inte Reyes fick starta? hoppa in? Spelar inte Maxi från start i vanligafall?
Atlético Rueda
2007-12-06 03:11
Då har man kommit hem då, otroligt rolig kväll, snackade dock mest med våra norska vänner, varför vet jag inte blev bara så. Kul med vinst lite tråkigt väder dock.. Så får man ju tacka bobban för biljettfixandet!
Atlético Sand
2007-12-06 01:16
fy fan vilken magisk afton!!
Atlético kylis
2007-12-06 00:43
skönt med seger..däremot tycker jag att ni som satt i atleticoklacken hördes lite dåligt ;)
Atlético anti_valencia
2007-12-06 00:13
Ahhhhhh, hemma igen, kanske inte helt nykter, men fan vad kul å träffa andra atleticos från här å där.... Motta kan bli hur bra som helst, 2 chanser två mål... Skål å gonatt mina vänner!!!
Atlético John Mayer
2007-12-06 00:06
Skönt med vinst.

Uttrycker mig kortfattat eftersom jag inte vill bli för svartsjuk på alla som sett matchen på Parken. Undviker nog Svenskafans imorgon, det kan bli för mycket ;)
Atlético zoran
2007-12-05 22:49
Jag såg Bobban efter cirka 50 minuters spel, såg lagom glad ut.
Atlético garmaffi_90
2007-12-05 22:48
Ämne: Cléber borde helt en....
Zoran, håller med dig om att Cleber och Motta borde få chansen nu, speciellt då de aldrig spelat tillsammans i ligan har jag för mig.

Och skönt för KUN att först assistera Simao och sedan att göra ett själv. :D

Aupa Atleti !
Atlético zoran
2007-12-05 22:42
Cléber borde helt enkelt spela nästa match från start, utan tvekan. Både han och Motta gör en utomordenligt bra insats.

Samma gäller Fabiano Eller och Pablo Ibañez som faktiskt infriar säkerhet ikväll, kanske för att de spelar mot fysiskt starka forwards och inte de snabbaste.

Tycker dock att hela laget gör en bra insats, spelet blir dock sämre med Maniche och Raúl García inne på planen av förklarliga skäl förstås. Maxi såg trög ut, precis som mot Real Betis.
Atlético garmaffi_90
2007-12-05 22:36
Matchen är slut. 0-2 genom först Simao och sedan KUN :D
Atlético garmaffi_90
2007-12-05 22:04
Fri mot målvkten, dribblar bort han som han alltid gör och sätter ditt tvåan :D
Atlético garmaffi_90
2007-12-05 22:04
AGUUUUUUERRRRRRRRRROOOOOOOOOOOOO
Atlético fuzz
2007-12-05 21:47
Atletico spelar bara några mil härifrån och man måste jobba =(. Kom precis hem, har det varit en bra första halvlek?
Atlético kun10aguero
2007-12-05 21:44
ok tack...fan vad jag hatar att vara minderårig annars hade jag sett den här matchen live...får skuldkänsklor
Atlético zoran
2007-12-05 21:41
kun10aguero

Abbiati i målet, en fyrbackslinje från höger med Antonio López, Pablo Ibañez, Fabiano Eller och Mariano Pernía till vänster.

Mittfältet består av Luis García ute till höger samt Thiago Motta och Cléber Santana på mitten, Simão spelar ute till vänster.

I anfallet spelar Forlán och Kun.
Atlético zoran
2007-12-05 21:39
Exakt, men det når inte ut till oss som bor utanför Skåne, dessutom är Daniel närmare Afrikas kust än Spanien HAHA :D
Annons: