/spanien/atletico/forum/194.aspx/spanien/atletico/forum/194.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Profe Ortega
2015-04-12 20:32
@paniagua:
Du har säkert rätt, åt helvete med Arda som utnyttjade en av sina största egenskaper till att fixa fram ett ypperligt frisparksläge........ Något som han skulle ha fått efter att turken blev kapad men att domaren inte blåste till vår fördel!
Atlético eduardo c
2015-04-12 18:48
@paniagua:
Jag har länge undrat detsamma, man skulle vilja att uefa gick igenom alla scenarion så att man vet, men jag har känslan att inte ens dom gör det hehe. Det enda jag är helt säker på är att maxgränsen för lag från samma land är 5. och anledningen att dom har det är för att inget lag ska kunna sno åt sig en cl-plats från ett annat lag som slutar topp 4. Så jag har känslan att ett lag ska kunna gå till CL utan att ta någon annans plats, men kan samtidigt inte hjälpa ett annat lag som inte har cl-platsen från början.
Atlético paniagua
2015-04-12 17:21
@Profe Ortega:

Jag fattar inte varför den dribblingsräden ska vara något att yvas över. Den ledde till nada och Arda borde släppt bollen vid minst 3 tillfällen under den utflykten. Totalt värdelös sekvens för laget.
Profe Ortega
2015-04-12 17:01
För den som vill se Arda Turans dribbling fast med en betydligt högre kvalité än den som monoburgos länkade, kika på min länktips.
Atlético monoburgos
2015-04-12 16:34
.
Atlético paniagua
2015-04-12 13:22
Enligt devisen-"Hope for the best, prepare for the worst", så försöker jag luska lite kring vad som händer vid ett "värsta ligascenario", dvs om Atleti slutar femma.
Vad händer egentligen om:

1. Atleti slutar femma, Sevilla slutar 3:a eller 4:a och Sevilla vinner EL? Får Atleti då en CL-kvalplats, eftersom Sevilla direktkvalificerar sig till CL i egenskap av EL-mästare?

2. Atleti slutar femma och Real eller Barca vinner CL? Jag har för mig att jag hörde något om att det inför denna säsong har ändrats så att CL-mästaren är direktkvalificerad till nästa års CL och att mästarens liga får ytterligare en CL-plats. Stämmer det eller har jag drömt det?

3. Atleti slutar femma men vinner CL (jag vet...högst orealistiskt, men dock)? Är man då direktkvalificerad till nästa års CL i egenskap av regerande mästare? Och vad händer då med 3:an och 4:an i La Liga?

Någon som kan svara på dessa frågor? Kanske Zoran som verkar ha stenkoll på det mesta?
Atlético Blyger
2015-04-11 20:14
Zoran, Jag tänker på passningsspelet över lag. Det är så mkt tjongande nuförtiden. Och inte så bra rörlighet för varandra. Det är sällan vi spelar oss till lägena. Det behövs också. Inte vara riskminimering.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético eduardo c
2015-04-11 19:56
tuff match, skönt att vi lyckas plocka hem poäng i alla fall, alla bortapoäng är sjukt viktiga nu. vi får hoppas på att Barca slår Sevilla. ...och att mandzukic och Raul garcia blir friska snart, dom behövs.
Atlético zoran
2015-04-11 19:56
@Blyger:
Det är ju knappast spelets fel att Atlético inte vinner här. Málaga har två skott på mål. Oblak gör en enda räddning och vi ger bort ett mål på hörna. Det andra ska vi inte ens snacka om. Mer tur än så kan man bara inte ha. Sen missar vi våra målchanser och då får man, precis som mot Espanyol, skylla sig själv.
Atlético monoburgos
2015-04-11 19:53
Den här matchen skulle vi fan ha vunnit.
Atlético Blyger
2015-04-11 19:50
Piss och skit. Det här var inte bra.
Atlético eduardo c
2015-04-11 19:34
såååååååjaaa!!! mot tredje nu!
Atlético Blyger
2015-04-11 19:15
Nuså böjar spelet likna något.
Atlético Blyger
2015-04-11 18:54
Alltså, vad har hänt med vårt spel? Det känns som om det var ett halvår sedan vi hade ett passningsspel som motsvarar lagets kapacitet.
Atlético belgaren
2015-04-11 18:50
Hur gick det till? Följer via livescore idag.
Atlético Antonio López
2015-04-11 18:38
Duktigt Torres.
Atlético Conserva el Calderón!
2015-04-11 18:25
Den där snigelätaren..
Profe Ortega
2015-04-11 17:15
Startelvan: Oblak, Juanfran, Gimenez, Miranda, Gamez, Tiago, Gabi, Koke, Arda, Griezmann, Torres. Bänk: Moyá, Siqueira, Godín, Saul Ninguez, Mario Suárez, Cani, Raul Jimenez ---- Skönt att Godín för en gångs skull får en välbehövlig vila och att Oblak fortfarande står trots att Moyá är tillbaka!
laGodzilla
2015-04-11 14:57
@Kakan_Atletico:
Man får automatiskt tillgång EU-pass om man är EU-medborgare och det kan du bara vara om du är medborgare i ett EU-land som Sverige, Spanien etc. Så det är klart han inte har ett EU-pass ännu ;)
Atlético zoran
2015-04-11 14:26
@Cholo es un dios:
Jadå, våren är en förberedelseperiod för U20-VM och försäsongen som väntar i sommar. Årets säsong har varit en enda lång förberedelse för nästa säsong. Han har inget EU-pass förresten. I övrigt är det viktigt att komma ihåg att han inte har spelat en enda tävlingsmatch på högsta nivå (dit räknas inte U20-mästerskapet i Sydamerika) sedan den 25 maj ifjol. Det kommer ta tid för honom att anpassa sig fullt ut till alla detaljer i Atléticos spel, men med tiden kommer det bli bra. Förvänta er dock inga underverk på en gång. Det är stor skillnad på U20-mästerskap och riktig seniorfotboll på den allra högsta nivå, speciellt med hans besvär det senaste året. I vilket fall som helst är det en spelare med något utöver det vanliga när det gäller individuell talang. Hade det inte varit för hans hjärtproblem hade han antagligen redan gjort vissa avtryck i ligan.
Profe Ortega
2015-04-11 12:35
@Amunt:

Jag säger bara som Antonio López, nu har vi två högklassiga målvakter som är mer än bra nog att platsa i respektive landslag.

Annars så ser jag ingen anledning till varför Oblak skall petas då han har presterat väldigt bra under de senaste matcherna och jag kan tänka mig att du själv hade resonerat på samma vis om Yoel hade gjort det bra om Diego Alves hade varit borta...
Profe Ortega
2015-04-11 12:30
Är det bara jag som vill se Koke som lagets tredje kapten istället för Raúl som knappast har visat någon form av ledaregenskaper under den här säsongen? Han har dragit på sig en hel del varningar, mestadels för protester, tänker främst på där han drog sig på ett gult kort medan han värmde upp under derbi madrileño...

Sedan så måste jag kommentera lite om Arda när jag ändå tar upp med varningar, han lyckades med konststycket med att samla på sig ett gult kort i ett skede där matchen var i praktiken avgjort. Turken är bara tre gula kort från att bli avstängd och skulle inte ens höja blicken om han blir borta inför hemmamötet mot Barcelona.
Profe Ortega
2015-04-11 12:19
zoran

Skulle säga att hypen på Correa och Giménez är fullt befogad sett till deras prestationer.

Kakan_Atletico

Då jag tror att Miranda eventuellt lämnar oss efter säsongen så skulle Correa kunna uppta platsen för spelare som inte har EU pass.
Atlético Cholo es un dios
2015-04-11 12:14
När vi ändå är inne på Correa, tränar han för fullt i truppen nu eller?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Atlético Kakan_Atletico
2015-04-10 22:39
Visst är listor en onödig hype men det är ju ändå en fingervisning på hur pass talangfull spelare är. Men kommer han att stanna nästa säsong eller bli utlånad? Han har väl inget EU pass?
Atlético zoran
2015-04-10 21:51
@Kakan_Atletico:

Correa har alla förutsättningar att bli en crack, men det kommer antagligen ta sin tid. Steg för steg. Listor är inte steg för steg btw, bara en massa onödig hype..
Atlético zoran
2015-04-10 21:49
@Vamos Atletico:

Du kan förvänta dig en podcast inom de kommande 14 dagarna. Vi ska bara hitta ett bra tillfälle som passar samtliga.
Atlético Kakan_Atletico
2015-04-10 19:17
Är Correa så jäkla bra? Kan bli riktigt intressant nästa säsong!!
Atlético gurra1993
2015-04-10 11:29
Ja det hade vart sjukt kul:)
Atlético Antonio López
2015-04-10 10:31
@gurra1993:
Stämmer det att Youri Tielemans kommer till Atleti i sommar har man alltså 3 spelare i deras top-10 lista. Edit: Slänger med länktipset.
Annons: