/spanien/atletico/forum/1937.aspx/spanien/atletico/forum/1937.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Villarreal fernan
2007-12-11 13:23
eko

getafe är ett madrid lag. konstigt att du undrar det nu efter att dom har spelat några år i la liga.
Atlético S.A.L.
2007-12-11 12:15
Enig i at Agueros tarjeta roja ikke er mye å klage på.

De fleste her er kanskje lei av nevnte tarjeta roja etter søndagens bisarre batalje, men for de som gjerne vil seg ha en god latter på oss nordmenns bekostning anbefales det å ta en titt på linktipset over.

(PS. Lyd nødvendig)
Atlético Freppzor
2007-12-11 09:09
Jag hoppas faktiskt att Atleticos överklagan nekas. Jag ser situationen på samma vis som T:e. Jag tycker att Agüero får ett snabbt hjärnsläpp som han inte hinner reparera.

Jag tycker att det är skitbra att man kan överklaga felaktiga avstängningar, men det ska bara vara uppenbart felaktiga domslut som behandlas och inte tveksamma domslut. Annars finns risken att flera liknande fall dyker upp och att besluten blir mer och mer tveksamma från denna granskningsnämnd. Det skulle i slutändan leda till att storklubbarnas makt skulle kunna leda till orättvisa bedömningar i dessa tolkningsfrågor då en övertygande juristkår kanske kan spela en stor roll?
Atlético T:e
2007-12-10 23:31
Ämne: Kuns andra gula igår....
När jag såg det första gången tyckte jag också att det är pågrund av knuffen han råka ta med handen. Men när jag kollat på reprisen några gånger ser det nästan ut som han får hjärnsläp och sen ågrar sig sekunden försent. Men jag vet inte tycker inte att det är nån direkt domartabbe ifall han hade fel.
Atlético AnderssonTheOne
2007-12-10 22:05
Kuns andra gula igår var jäkligt tveksamt. Han får en liten knuff i luften och av misstag flyger handen upp i luften och rör bollen litegran. Otroligt dålig domare i mina ögon.
Atlético zoran
2007-12-10 18:21
Ska göra mitt bästa i framtiden och det är alltid bra att lära sig något nytt.

Fortsätt att påpeka i framtiden om det är något du tycker är oklart, sånt gillar jag.
Atlético paniagua
2007-12-10 18:15
--Zoran--
Inget att be om ursäkt för. Det är ju inte som om världen går under direkt ;-)
Ibland kan jag bli lite petig när det gäller formuleringar och språkbruk. Det är en av mina mindre beundransvärda egenskaper :-)
Atlético zoran
2007-12-10 17:43
@paniagua

Formuleringen var inte särskilt bra och det har du rätt i. Borde kanske ha skrivit det på ett annat sätt så att folk skulle förstå vad jag menade.

Ledsen för det.
Real Madrid Eko
2007-12-10 17:13
Jisses sicken match det vart igår.
Jag pratade med min fotbollsintresserade far i halvtid och frågade om han tittade på La Liga.

Han som är en sann P.League fanatiker tyckte att det verkade som en rättså tam match :-), så han gav fasen i att titta på den.

Jag däremot fortsatte att titta.
Och det vart dramatiskt så det räckte till.
Det vart länge sedan man såg två lag så laddade och övertända.

En spännande match Vart det iaf!

PS. Ligger Getafe nära Madrid?, komentatorerna nämnde att det var som ett "halv derby"?
Atlético paniagua
2007-12-10 16:37
--Zoran--
Jag tror du missförstår mig. Det är inte betygen i sig jag ifrågasätter (håller fullständigt med där) utan snarare din formulering.
Om du tycker att Perea har gjort en "i stort sett bra insats", borde inte betyget då vara "Bra" dvs en 3:a? Det är ju det "en bra insats" innebär. Annars skulle det ju heta "en godkänd insats".
Och om du säger att Simão "är betydligt bättre än sin kollega på motsatta kanten, Maxi Rodriguez", så ter det sig lite lustigt att du ger bägge samma betyg. Du skrev ju att Simão var bättre än Maxi, då kan de ju inte få samma betyg kan man tycka. Specifikationen till vad Simão är bättre i än Maxi framgår ej av betygskommentaren, utan man får intrycket att han totalt var bättre. Således bör han ju få ett bättre betyg än Maxi.
Detta är egentligen petitesser, men jag reagerade lite grann på formuleringen av kommentarerna jämfört med de satta betygen.
Atlético el niño para siempre!
2007-12-10 15:49
Tycker domarn var en av dom bästa, om jag jämnför med den är...:D:D:D

Nee, skämt o åsido, jag tycker domarn kunde tagit det lite lungt men korten , men Reyes jag fattar inte varför Aguirre väljer han framför L. Garcia.
Atlético zoran
2007-12-10 15:13
@paniagua

Jag tycker det är bra att du påpekar, så fortsätt gärna så och känn att framförallt att du kan säga till om du tycker något är fel.

Det som drar ner Pereas betyg är att han går bort sig en del i vissa situationer. Sedan upplever jag Fabiano Eller som lite bättre och kan på så vis inte ge Perea mer än en tvåa.

Anledningen till att Simão och Maxi får samma betyg är pg.a. Simão är bättre i det offensiva spelet, men inte lika bra bakåt. Maxi är osynlig där han skall vara bra, framåt, men han är betydligt bättre bakåt då han hjälper till mer.
Atlético paniagua
2007-12-10 11:03
--Zoran--
Med risk för att låta lite besserwisser-märka-ord-petig, så måste jag säga att din betygsättning av spelarna är lite inkonsekvent.
Perea får betyget 2 (godkänd) men sägs i din kommentar gjort "en bra insats". Borde det inte vara en 3:a då, enligt betygsgraderna?
Simão sägs, enligt dig, vara betydligt bättre än Maxi i matchen, men bägge får samma betyg (2). Låter inte riktigt rätt, eller hur ;-)
Atlético Freppzor
2007-12-10 03:06
Superskön vinst detta var. Jag älskar matcher som denna. Kul när det blir irritation i matcher. Portugal - Holland var helt klart VMs mest underhållande match. PÅ samma vis har jag svårt att tro att någon av säsongens mather kommer överträffa denna. Sjukt spännande! Framför allt "Abbiati-ribban-Albín-Mållinjen". Då trodde jag inte mina ögon
Atlético rawkus
2007-12-10 03:02
GRATTIS ATLANTE!!!!

2-1 och guldet till Atlante!!

En ratt medioker match i borjan, bada lagen agerade forstaeligt forsiktigt.

Sa fort jag hittat 2-1 malet sa ska ni fa se pa en acklig kanon!!! Bollen rullar ut fran(malvaktens sett) hogra horn utanfor straffomradet... helt ofarlig boll...eller inte! Dar dyker en Atlante spelare upp i full fart, klipper till med vanstern och bollen skruvar sig bort fran den chanslosa Pumas keepern bernal och ribba in i krysset ar ett faktum!! Magi!!

Nu ska det ut och kolla pa badandet i Cevichen(fontanen) och forhoppningsvis haller sig Puma Rebels hyffsat lugna...

Pheeeuw! Vilken harlig Apertura det varit mina kara vanner!! Magi, fantastiska mal, besvikelser, sorg och nu, for alla Atlante fans: En oforglomlig rush av lycka!!

FELICIDADES ATLANTE!!! Campeone De Apertura 2007!
Atlético senken
2007-12-09 23:51
Ämne: rawkus, låter som fu....
Laudrup är stenhård ;)
Atlético Luff
2007-12-09 23:16
rawkus, låter som fullt pådrag. ^^

Vem ersätter Kun nästa match? Hoppas på L.Garcia.

E: - Jag lade inte märke till några fula tacklingar. Personer som inte såg matchen tror säkert att det var fult spel, men det var tydligt att inget av lagen ville göra någon skada.

Say what, Laudrup?
Atlético rawkus
2007-12-09 23:01
Halloj!! Lat som en galen j*kla match!

Nu till kvallens final mellan Atlante och Pumas!!

Va nyss utanfor stadion och tog lite kort samt lyckades fixa ett sjysst "Gooya"-klipp! :)

Kolla lanken for klippet!

Nu ar det final-feber ska ni veta! Gator ar avstangda, poliser pa full patrull med full mundering, bilar som fortf aker omkring med Pumas och Atlante flaggor! FINALEN AR HAR !!

Vi fragade efter biljetter... 500US$ styck.... for en sunkig stadio?? Utan mitt egna lag?? No way Jose...

3 Timmar till asvpark!!! Ner till Spanska klubben for bars, nachos och underbar veggopizza, sen javlar smaller det!!

Vill sa garna kunna visa er kannslan, men det ar svart nar man ej ar pa plats... Ni forstar sjalva :)

GOOYA!! Vamos Pumas!!
Atlético Lush
2007-12-09 21:56
Ämne: Ämne: Ämne....
Okej, men frtf håller jag inte med dig..

Båda tacklingarna var röda kort. Men man kan inte skylla på domaren för att professionella spelare inte kan hålla humöret. Det blev ju lite lugnare efter Maniche tackling. I andra så blev ju alla arga på varandra, eftersom det filmades i varje närkamp. Skylla på domaren kan man inte göra. Han skötte det bra, tycker jag.
Atlético Linus1991
2007-12-09 21:50
Ämne: Ämne: tycker ....
men maniches "tackling" var ju helt solklart ett rött. kommer inte ihåg vad som hände innan men hade han satt upp en ribba i andra så hade matchen blivit lugnare
Atlético JFH
2007-12-09 21:30
Förvånande nog klarar sig Pernia undan ett kort i dagens match. Starkt jobbat! ;)
Atlético Lush
2007-12-09 21:24
Ämne: tycker att domaren v....
Nja, det var ju en Getafespelare som skulle åkt ut innan Maniche stämplade Diaz.
Atlético Linus1991
2007-12-09 21:19
tycker att domaren var KATASTROF idag. Hade han visat ut Maniche direkt så hade matchen aldrig spårat ut tror jag. Sista halvtimmen var ju bara komisk att se på, roligt att Contra fick agera keeper.
Färdig klagat för min del, sköna pinnar. Nästa match blir värre då vi har 3 avstängda ?
Atlético anti_valencia
2007-12-09 21:15
Väck med Pernia som vänsterback!!! Sjuk säkerhetsrisk!

Chamdin.... som Bilbao var hungrigast igår va??? Real sög fett, men lyckades med cantalejjo ta tre pinnar....
Atlético Lush
2007-12-09 21:09
Recreativo, nästa omgång. Kun kommer jag definitivt att sakna.
Atlético el niño para siempre!
2007-12-09 21:09
Komentatorerna är ju sämst!!!

Det var det jag ville säga, om matchen vet jag inte vad jag ska säga...3 riktigt sköna poäng:D
Abbiati, vilka räddnignar, måste fixa bollkontrollen. Man sitter och skakar när dom passar han;)
Atlético JFH
2007-12-09 21:07
Kan inte riktigt hålla med om att Abbiati är så otroligt bra. Matchvinnare? Javisst! Men spelet med fötterna är ju bedrövligt och kunde lika gärna ha kostat oss poäng. Några tveksamma ingripanden också som dock vägs upp av fantomräddningar i nästa situation.

Skönt att vinna matchen annars, trots alla utvisningar och fult spel, även om spelet inte stämde.
Atlético garmaffi_90
2007-12-09 21:06
1-0 Depor. :D
Villarreal Fill
2007-12-09 21:05
Laudrup

Reyes var allt annat än usel sin korta tid i Arsenal, säger du det är jag tveksam om att du såg honom lira någonting. Inte lätt att anpassa sig till Premier League på så kort tid, och då gjorde han det ändå bra. Han skulle nog för sitt eget bästa stannat i Sevilla ett par säsonger till, men som vi alla vet är ju Arsenal mästare på att hitta talangerna tidigt, i det här fallet kankse lite för tidigt.
Det är synd, för just nu är han pinsam. Riktigt dålig och filmar hela tiden.
Atlético Rueda
2007-12-09 21:04
Otroligt viktigt att vinna sådana här matcher, riktigt slagfält och vi går vinnande ut striden! Det är det här som höjer självförtroendet hos spelarna. Och Abbiati, vem saknar Leo. Visst båda är ruskigt bra målvakter men frågan är om man inte ska överväga att att sätta Abbiati som första..
Annons: