/spanien/atletico/forum/1932.aspx/spanien/atletico/forum/1932.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Henko
2007-12-19 12:56
Tror inte att Maniche får röra på sig under transferfönstret. Det verkar konstigt att man skulle göra sig av med en spelare som spelat nästan alla matcher, dessutom på den positionen som Aguirre värderar högst.
Om Maniche ändå försvinner skulle det göra mig glad för han slarvar så mycket med sitt passningsspel och det går allmänt sakta för Nuno.
Innan den här säsongen trodde jag mycket på Maniche men har jag tröttnat på Portugises insatser.
Atlético paniagua
2007-12-19 11:42
Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta, men jag hoppas nästan att Atleti förlorar mot grekerna. Kommer Atleti 2:a i gruppen kan de lottas mot Helsingborg. Det skulle inte vara helt fel att få se dem på svensk mark...
Spanien Ronaldo Fán
2007-12-18 21:54
Zoric//

Mycket läsvärd artikel om Panathinaikos!
Vill dock göra en liten ytterst liten rättelse i detta stycke om portugisen Peseiro som är tränaren: "47-årige portugisen José Peseiro är lagets tränare och har bl.a. varit hjälptränare till Carlos Queiroz under dennes misslyckades sejour i Real Madrid CF. Hans mycket taktiska och defensiva stil har gjorde att han inte nådde resultat tillsammans med Sporting Clube de Portugal under hans två år i klubben"

Var det något som hindrade Peseiro att under 04-05 vinna allt med Sporting då han förde oss till Uefa cupfinal, var med ända fram till nästsista omgången av ligan med chans att vinna och den inhemska cupen, var det brist på hans taktiska kunskaper.Vi hade ett sjukt dålig försvar,önskade då att han var mer defensiv, men en härlig offensiv.

Ville bara ge min åsikt om varför han "misslyckades" i Sporting.I mina ögon gjorde han mer än någon kunde trott när han anlände som en total okänd tränare hos oss.Som sagt en mycket läsvärd artikel och det visar vilken hög standard A.Madrid redaktionen håller!

Varför inte en A Madrid - Sporting i uefa cup final till våren?
;)
Real Madrid alex163 [ Ramos y Seitaridis ]
2007-12-18 17:13
Mycket bra artikel om Panathinaikos. Jag själv är en trogen Panathinaikos supporter och ni fick med det mesta! Lycka till.
Atlético rawkus
2007-12-18 16:35
henry "garvis" carlsson (fd anti_valencia): Be carefull with what you wish for... ;)
Atlético henry "garvis" carlsson (fd anti_valencia)
2007-12-18 06:49
Jag gillar verkligen Pernias nerbröstning som skapade en öppen målchans för huelva....
Kan inte någon ge Aguirre en bitchslap så han vaknar!!!! Jag hade tom hellre sett Mista som vänsterback.... :)

Atlético John Mayer
2007-12-17 20:28
Nina//

Både Luff och JFH har redan svarat på din fråga, men jag kan upprepa och klargöra det hela.

Vi har ofta haft svårt att avgöra liknande matcher och därför aldrig placerat oss högre upp i tabellen. Jag har hejat på Atleti sjukt länge nu men om jag skulle säga att vi alltid spelar roligt vore en lögn.

Vi har våra ljusa stunder och (återigen) kapaciteten till att komma högt upp i ligan. Dock så tappar vi ofta de onödida matcherna. Vi klarar inte av att gå på halvfart och vinna, något som de riktiga topplagen gör.

Jag är inte dubbelmoralisk, försöker bara att inte vara naiv och "töntigt partisk".
Atlético Henko
2007-12-17 20:23
Hade missat att Abbiati var så dålig med fötterna. Några hemåt pass skyfflade han riktigt högt upp på läktaren. Jag trodde Perea hade sämst bollkontroll i Atlético men igår, nu är han hotad på den listan.
Atlético Freppzor
2007-12-17 20:07
Sålde vi inte Petrov för ungefär samma summa som vi köpte Reyes för? Vilket uselt byte isf.

edit: Reyes är visserligen 5 år yngre än Petrov, men med Reyes attityd tvivlar jag på att han kommer att bli mkt bättre
Atlético Lush
2007-12-17 20:06
Jag är inte nöjd med en p igår. Vi borde vunnit känner jag. Men vi släppte in de i matchen för mycket under några perioder.

Bytena av Kun och Simao förstår jag inte ett dugg. De var två av våra bästa spelare. Men vad är jag jämfört med en mexikan..

Nu är det bara att komma igen..
Atlético Mathias
2007-12-17 19:51
Man kan väl se matchen ur rätt många vinklar, en poäng på bortaplan är ju ändå godkänt även om vi självklart borde plockat hem tre.

Däremot är det en hel del spelare jag börjar tröttna på, att som inhoppare inte kunna "ge" mer eller prestera bättre tycker jag är uselt.
Någon som vågar gissa på vad herrarna Reyes/Luis Garcia lyfter i månadslön?...
Fan, vilka usla värvningar.

Men men, vi fokuserar på det positiva och det känns onekligen som vi är på rätt väg, laget känns bättre balanserat än någonsin jag följt laget skulle jag vilja säga.
Atlético JFH
2007-12-17 18:09
Jag kan tycka att det inte finns något typiskt spel som kännetecknar Atlético. Vi kan vinna vilken match som helst och förlora vilken match som helst. Spela bländande utan att få med oss ett resultat eller spela uruselt och ändå ta 3 poäng. 4-3 och ett uruselt försvarsspel blandas med 0-0 och oerhört stabilt försvar, men istället urusel offensiv. Det är som att sträcka ner handen i godispåsen utan att kolla. Man kan få fram vad som helst.
Atlético JFH
2007-12-17 18:03
Nina/ Jag tror att han menar att det är typiskt att vi tappar poäng mot, på papperet, sämre motstånd när vi har chansen att dra ifrån lagen som hotar oss om CL-platser. Allt det där om att Atlético alltid underpresterar trots bra spelarmaterial... Med andra ord var det resultatet som var typiskt, inte spelet.
Vad har hänt med krönikorna förresten?
Atlético Luff
2007-12-17 18:01
Ämne: Ämne: Hmm, ve....
Nog kan man väl hålla på ett lag, men inte tycka om hur det spelar i vissa matcher?

Inte för att svara åt JM, men med "typisk atletimatch" tror jag det menas att vi inte kan föra och döda matcherna mot sämre lag, även om just det sett bättre ut denna säsong.
Atlético JFH
2007-12-17 16:50
Riktigt synd att vi inte kunde vinna igår. Med 2 poäng till hade vi kunnat skaffa oss ett väldigt bra försprång gentemot Sevilla, Zaragoza, Valencia mfl som konkurrerar om en CL-plats.
Santana gör annars en helt ok match, men tar inte riktigt chansen. Jag tror att Maniche är tillbaka i startelvan när vi tar emot Espanyol, tyvärr. Annars håller jag med Daniel i betygsättningen. Jag var så otroligt frustrerad över Pernia. I defensiven är han värdelös och bjuder på flera chanser, bla när han bröstar ner bollen till en Recrespelare. Hade han varit bra i offensiven (som tex Alves) så hade man kunnat bortse att han aldrig finns på plats i försvaret, menhan slår bort varje boll han får och hans inlägg är sämre än en b-lagsspelares. Jag hoppas att Lopez tar hans plats så fort han kommer tillbaka. Helt ärligt så förstår jag inte värvningen av Pernia överhuvudtaget. Både äldre och sämre än Antonio, i alla aspekter.
Annars var det som vanligt en dålig domarinsats. Lyckligtvis var det lika illa åt båda hållen. Straffsituationen är säkerligen en straff ifall Maxi hstår upp till kontakten kommer. För bollen var redan spelad och Sorrentino(?) kan inte undvika en kolision. Det jag inte försår är avblåsningen då vi inte vinner något på att Maxi lägger sig. Mål och gult för Maxi hade kanske varit mer rättvist...
Zaragoza Nina (Red.)
2007-12-17 16:45
Ämne: Hmm, vet inte vad ja....
Det här är bara en fråga, men om John Mayer tycker att mötet mellan Recrre och Atlético 1.) var tråkigt och 2.) var en typsik Atléticomatch, hur kommer det sig då att han håller på laget?

Om defenitionen av att se dem genomföra en match "typisk dem" är tråkigt?

Det kan vara så att jag bara är väldigt trög, också.
Atlético aleti
2007-12-17 10:12
Ämne: Det var det värsta j....
MAXI FILMAR HAN LÄGGERSEJ 1METER INNAN RÄTT MED GUL dom som tycker annan börde köpa nya glasögon
Atlético Freppzor
2007-12-17 01:58
Ämne: Strålande matchrappo....
Sjukt jobbigt att vi har behövt höra på Ohlsson två matcher i rad nu.

TV4 retar upp mig oerhört. Jag tappar nästan fokus på matchen ibland bara för att jag retar upp mig på "experter", kommentatorer och dylikt på TV4
Atlético John Mayer
2007-12-17 00:13
Hmm, vet inte vad jag ska säga om matchen. Ganska trist tillställning som känns som en typisk Atléticomatch. De riktiga topplagen vinner sådana matcher och det bevisar att vi har en bit kvar. Men en poäng borta är, i grunden, inte ett dåligt resultat.

Även om jag tycker att vi borde ta tre poäng.
Atlético daniel77
2007-12-16 23:35
Strålande matchrapport Niclas! Att Perlskog och Olsson inte kan mycket mer än vilka ölhak som är billiga på Söder är väl alla rätt införstådda med...
Atlético T:e
2007-12-16 22:31
Ämne: Glömde och skriva at....
Jag håller med sälj Pernia köp en ricktigt bra vänsterback.
Atlético kylis
2007-12-16 22:14
Ämne: Tycker inte Atletico....maxi lägger sig innan kontakten därav den uteblivna straffen, men domaren var inte konsekvent för att han lät spelet gå vidare när han tecknade för en filmining på en recrativo spelare ute på plan men blåste av å varnade maxi, skulle han vart konsekvent skulle forlan nätat...
Atlético garmaffi_90
2007-12-16 22:05
Glömde och skriva att jag tycker vi har La Liga's sämsta vänsterback någonsin, Pernia.

Tycker att ledningen borde värva en riktig bra vänster back nu i januari, Pernia har som sagt varit usuelt och Antonio Lopez vet inte, han har inte fått spela som mkt, men det räcker med att köpa in mittfälltare eller anfallare, man borde istället förstärka i försvaret speciellt på kanterna där vi haft stora problem.
Atlético T:e
2007-12-16 22:02
tycker det var lite konstiga byten, både Kun och Simao var de som skapade mäst.
Atlético garmaffi_90
2007-12-16 21:47
Tycker inte Atletico gör en jättebra match idag, men jag tycker att det var absolut en solklarstraff, en riktigt domartabbe som borde resultera sig i att domaren borde fått RÖTT KORT DIREKT!!!.
Hur kunde Aguero missa de chanserna, känns som att han alltid vill göra snygga mål(antingen lobbar han eller så brukar han runda målvakten innan han sätter dit de) och inte enkla mål.
Det känns som att domarna, eller vissa domare hatar oss.

Men men härnsät UEFA CUPEN, mot serieledarna Panathiankos, tycker Aguirre borde ge de som inte får spela lite speltid. Och därefter en måste match mot Espanyol, fördelen är hemmaplan där vi är ganska starka, får hoppas att det avgör.

Atlético Luff
2007-12-16 21:46
Tycker Maxi lägger sig innan målvakten går in, om det är straffsituationen med målvakten du menar...
Atlético Optimo_Kun
2007-12-16 21:20
Det var det värsta jag sett hur domaren inte kan blåsa på nått så solklart! Någon som lyckas visa gult kort när Maxi blir så kapat då ska man aldrig dömma fotboll mer
Atlético rawkus
2007-12-16 21:09
kun10aguero: Rebellion young soul... rebellion ;)
Atlético zoran
2007-12-16 21:04
En poäng är alltid en poäng, bättre än ingenting.
Atlético el niño para siempre!
2007-12-16 20:58
Pinsamt att man atletico inte vinner och bara är nöjda med 1 pinne mot ett lag som ligger rint 15:e plats
Annons: