/spanien/atletico/forum/1930.aspx/spanien/atletico/forum/1930.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético senken
2007-12-16 17:08
Tror på en säker seger ikväll! Miguel inbytt i andra och fixar två framspelningar till Forlan ;)

haha, önsketänkande kanske. men jag tror att Forlan sätter båda!
Barcelona AssaDinHo
2007-12-16 17:03
Okej, men om kun är med, så blir det seger..får satsa en röding på det ;D
Atlético Rueda
2007-12-16 17:02
Inte Kun. Jag tror på en jämn match, mitt tips är 2-2, har lärt mig att inte vara för optimistisk vad gäller atleti ;)
Barcelona AssaDinHo
2007-12-16 16:59
Är Kun, Reyes och Maniche avstängda till kvällens fight el?..och va tror ni om matchen
Barcelona uruplay
2007-12-16 16:46
Jag hoppas och tror på en hattrick utav forlan idag! =)
Atlético Lush
2007-12-16 16:46
RIP Ana López Guerrero.

Får Reyes spela matchen?
Real Madrid zidaneee
2007-12-16 16:42
Snälla skriv på för alla fans som vill se matchen!
Atlético henry "garvis" carlsson (fd anti_valencia)
2007-12-16 16:21
Dags att byta nick nu.... det går ju redan tillräckligt dåligt för valencia :)
Då passar det ju bättre att hylla ende svensken som lirat för oss. "Carsson" eller "el Rubio" som Garvis även kallades var ju även gnagare, så det kan ju inte bli bättre!!! Mellan 1949-1953 blev det 87 matcher 33 mål och två ligaguld (50,51) för Atleti...
Atlético anti_valencia
2007-12-16 16:12
Jaha då blir det väl Perea på nån av ytterbacksplatserna...... lite mer än vad mina nerver klarar......
Hoppas Cleber spelar till sig en plats nu när Maniche e väck
Atlético T:e
2007-12-16 15:57
R.I.P. Ana López Guerrero
Real Madrid The Flying Dutchman:Robben!
2007-12-16 13:58
R.I.P. Ana López Guerrero!
Atlético AnderssonTheOne
2007-12-16 12:22
R.I.P Ana López Guerrero 3
Atlético Andero
2007-12-15 17:30
Ämne: På matchen i köpenha....
Det lär ha varit Ruch Chorzow-halsdukar. Frente Atlético har nämligen vänskapsband till Ruch Chorzows fans, som kan ses på bilden under länktipset där en Frente-banderoll syns.

Ruch Chorzow är från Polen.
Atlético rawkus
2007-12-15 16:03
Lite nyheter fran Mexico:

* Chelito Delgado: Nu ar det def bekraftat att han drar(dock ar klubben ej klar..?) De intresserade ar: Olympiakos, Benfica och Lyon.

Vad tycker Jag? Lika bra att han drar. Tranaren (Markarian) gillar han av nan j*vla anledning inte alls, samt att hans kontrakt gar ut nasta ar, sa hellre casha in an att han gar gratis.

*Jared Borgetti: Drar antingen till typ Qatar eller MLS(Usa).

Vad tycker Jag? Han kan dra! Sa j*vla negativ, tjurig, radd for motstandet(Quote: "Jag tror ej vi kan vinna..kanns ej bra alls. Hoppas folk inte litar pa att jag ska nata.") Detta precis INNAN returen mot Pachuca(som vanns med 4-0... efter bla 1 mal av Borgeti..) Hur fasiken kan man pumpa in denna stamning i laget!?

*Nery Castillo: Gar fran Shaktar till Man City pa lan med kopotion.

Vad tycker Jag? Kanon! Men.. han kommer fa tuff konkurrens. Hans storsta misstag var att overhuvudtaget lamna Olympiakos for Shaktar...

*Hector Moreno: UNAM Pumas super-mittbacks-talang lamnar Pumas for AZ Alkmar! En spelare jag mer an garna sett i Atletico. Killer ar 19-20 bast och en av ligans absolut tuffaste, snabbaste och brytningssakre back...

Vad tycker Jag? Kanon flytt! Men han kan vara val ung, sa ge han 2 sasonger, sen blommar han ut! :)

*Omar Bravo: Landslagets 27-arige anfallare har bekraftat att han lamnar Chivas for...? Det lag som namnts ar Mallorca. Bla sa gick han i slutrundan ut i media har och sa: " Till Mallorca: Om ni vill ha mig, sa kom och ta mig. Jag vantar.."

Vad tycker Jag? Vore en bra flytt for honom och for El Tri(Mexikanska landslaget). Han ar aldersmassigt perfekt for en flytt, samt sa stanker han in baljor :)

*Guillhermo "Memo" Ochoa: Flytten for en av varldens absolut mest lovande burvaktare verkar helt klar till Man Utd. Dock har en summa, samt ett egentligen officiellt uttalandeej annu kommit fram... (sa ar det vrekligen klart??)

Vad tycker Jag? Smickrande klubb, minst sagt, men... Hade kanske varit battre att forst tagit stegt ut i Europa till en lite mindre klubb som VERKLIGEN har anvandning for en grym talang som Memo. Nu riskerar han att bli 3e malis... Inte det basta for ens egna utvecklande, men de flesta jag snackat med har, raknar med en utlaning.
Atlético Lush
2007-12-15 13:41
Tack för alla svar. Som JM säger så har man nu fått lite klarhet i det hela. Känns inte så bra att veta att de finns bland Atleticos supportrar.
Atlético John Mayer
2007-12-15 13:31
Mycket intressant att få läsa om frente Atlético och få lite klarhet om det hela. Grymt bra inlägg av både Daniel och Blyger.
Atlético Rueda
2007-12-15 13:31
Acerci, där är dom ju, på 7eplats ;)
Atlético Jon
2007-12-15 10:42
Det var mycket intressant att läsa era inlägg om frente Atlético. Bra att få lite klarhet. Hoppas stämpel försvinner för gott.
Atlético Jon
2007-12-15 10:40
På matchen i köpenhamn var det några frente med högerextrema åsikter som inte gillade att vi var där. Alla som uttryckte den förvirrade åsikten hade en blå och vit halsduk. På texten såg det ut att vara något ryskt eller östereuropeiskt lags halsduk. Nån som vet vad det kan ha varit för lag?

Har Atletico några vänklubbar?
Atlético acerci
2007-12-15 10:21
pinsamt att se hur de har missat de våra!
Atlético daniel77
2007-12-15 01:11
hahaha
Atlético rawkus
2007-12-15 01:04
Daniel: Hehe :) Sa fort jag har langre rast an 5 minuter ska jag absolut utveckla bemotandet har i Mex :)

Tills dess: Hehe, ang nazister... Kolla klippet pa vem som verkligen maste lidit av identitetskris ;)
Atlético daniel77
2007-12-15 00:55
hahaha, nog förstod vi att du inte menade att alla Atléticos var rasister :)

Förresten, mkt intressant det där du skrev om synen på Atlético i Mexiko. När du har tid och lust får du gärna vidareutveckla det.
Atlético rawkus
2007-12-15 00:48
Daniel, Rueda och alla andra: Tack for all info! :) Menade ej pa nat satt att alla Atleti supportrar ar nazister, rasister, facister eller annat skrap (hade varit svart for mig isafall som 100% Finne, fodd och uppvuxen i fororterna i Sthlm, boendes i Mexiko med Mexikansk fru - pheuw! :)) Men tyvarr far jag hora(ursakta stavn..) av folk har i Cancun att "ahh. Du ar Atleti?? Jesus Gil var en hjalte for er, likasa Franco" :S Fy f******n sa arg jag blir da jag far hora sant...

Vet saklart att ALLA lag har olika fans vad galler den politiska skalan (vilket ar naturligt, da vi alla ar individer...)

Ta tex mitt kara Milan: Dar har vi ALLA mojliga grupper, fran hippies till nazister, MEN: vi har astadkommit en slags uppgorelse att under matcherna,i klacken, sa ska INGA politiska asikter framforas - endast saker gallande fotboll, rivalerna/motstandarna och Milan sjalvt :)

Vi i Atleti och Milan har iaf inga idioter pa planen som uppviglar till sant skit (tanker saklart pa Paolo Di Canio och hans "lilla halsning"...)

Kul att det blev en liten debatt ang amnet dock! :) Aldrig fel.

Trevlig helg pa er dar hemma i Svea, Spanien och var ni an befinner er!

AUPA ATLETI !!!
Atlético Rueda
2007-12-14 23:53
Känns ändå som att det inte går att komma ifrån detta fenomenet i vilken klack som helst.. Alla har sin historia. Och som daniel säger så tror jag knappast att majoriteten av atletianhängarna är högerextremister. Tråkigt dock om man som atletisupporter ska ses som en sådan.. Annars har man ju hört att Atletisupportrarna är landets bästa, eller har jag fel? :)
Atlético daniel77
2007-12-14 23:43
Tack detsamma Blyger!
Atlético Blyger
2007-12-14 23:35
Daniel: Klippa! Tack!
Atlético daniel77
2007-12-14 23:25
Jag hittade precis en intressant artikel rörande Frente Atlético. Artikeln publicerades den 10 december 1998 och det i dagstidningen El Mundo.

Där går det bland annat att läsa om att polisen försökt kartlägga individerna bakom Frenten.

Enligt polisen kunde klacken delas in i tre grupper. Den första gruppen utgjordes av ett tjugotal unga män som var aktiva medlemmar i nazistiska organisationer. De ansågs vara den farligaste gruppen i Frenten.

Den andra gruppen bestod av ett hundratal personer som även de ansågs vara högerorienterade men som inte ansågs vara lika farliga som den första gruppen. Den andra gruppen kom även att kallas för "Bastión" och gruppen kännetecknades av att det var dem som stod för de nazistiska symbolerna på kortsidan.

Den tredje gruppen, den största av dem alla, bestod av en 5000 män och kvinnor som bar Atléticoprylar och som inte visade upp någon särskild politisk tillhörighet.

Som sagt, artikeln publicerades 1998, dvs under tiden då herr Jesús härjade som värst och om polisens uppgifter stämmer så rörde det sig alltså bara om en liten klick hårföra supportrar som stod för de nazistiska inslagen i supportergruppen. Polisen brukar i och för sig vara ute och cykla allt som oftast så man får väl ta denna kartläggning med en nypa salt.

Angående dagens situation har förbundet blivit hårdare med bestraffningarna av nazistiska inslag på läktarna och det efter att Englands Ashley Cole fått höra rasistiska smädelser i samband med vänskapsmatchen mellan Spanien och England, en match som spelades på Santiago Bernabeú. Även det kan förklara varför det inte viftas lika flitigt med nazisymbolerna.

Och som du säger Blyger, det är min syn på vad som hänt inom Frenten på senare år. Det finns säkert dem som inte delar denna syn.
Atlético Blyger
2007-12-14 23:17
Ja, bra, det är säkert så som du har uppfattat det!
Atlético daniel77
2007-12-14 22:59
Som jag ser det har de nazistiska inslagen i Frenten minskat sedan Gils bortgång. Om det nu betyder att de slutat gå på matcherna eller för att klubben tagit till hårdare tag mot nazistiska symboler kan jag inte svara på, men det kan vara en kombination av ovanstående förklaringar.

En sak är i alla fall säkert, på Jesús Gils tid hängdes det upp ett antal naziflaggor på Frentes kortsida, något man ser mycket sällan nu för tiden.
Annons: