/spanien/atletico/forum/1927.aspx/spanien/atletico/forum/1927.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético JJ
2007-12-20 20:58
Tack för svar.
Atlético Bobban (red)
2007-12-20 20:57
Bilden är ju helt ok på Bet365:)
Atlético Aksel
2007-12-20 20:56
Ämne: Ok. Det kostar allts....
Korrekt uppfattat.. dom frågor om (och isf hur) du vill göra en insättning.. men det är bara att klicka bort
Atlético JJ
2007-12-20 20:54
Ok. Det kostar alltså inget att bli medlem, det är bara om man ska oddsa och liknande ?
Atlético Aksel
2007-12-20 20:54
Jao, bara att registrera och logga in
Atlético JJ
2007-12-20 20:52
Är bet365.com gratis ?
Atlético Rueda
2007-12-20 20:48
Nämen! Nu har de höjt storleken på skärmen på bet365, vad glad man blir :) Nu tar vi dom!
Atlético Aksel
2007-12-20 20:46
Inte långt ifrån där
Atlético garmaffi_90
2007-12-20 20:44
Ämne: är det nång som kan ....
Man kan inte se några matcher förens matchen har börjat.
Atlético aleti
2007-12-20 19:51
är det nång som kan se matchen på BET365 på min data funkar inte
Atlético rawkus
2007-12-20 18:32
Vad tror vi pa kvallens drabbning??

Saker seger tror jag... grekerna ska plockas ner pa jorden igen ;)
Atlético rawkus
2007-12-20 15:25
paniagua: Absolut! Cancun i sig ar det mest pengastyrda stallet jag nansinn bott i...

ALLT ar till salu - lagligt eller olagligt...
Atlético paniagua
2007-12-20 10:10
--Rawkus--
Det är inte unikt för Mexico, så är det tyvärr överallt...
Atlético rawkus
2007-12-19 21:59
paniagua: Tyvarr ar det bara pengar som styr i Mexiko :(
Atlético paniagua
2007-12-19 21:31
--Rawkus--
Vad Zapatero säger och vill, ska man inte bry sig om. Karln är en komplett idiot!
Atlético garmaffi_90
2007-12-19 21:21
Ämne: Ämne: Angåend....
Aha okej, då var jag visst ute och cyklade. hehe ;)
Atlético Bobban (red)
2007-12-19 21:13
Ämne: Angående morgon dage....
Nä, det betyder att dessa herrar är ett gult kort ifrån att bli avstängda! Båda är med i startelvan i morgon...
Atlético garmaffi_90
2007-12-19 21:05
Angående morgon dagens match imorgon mot Panathinaikos, så har jag för mig, om jag inte är ute och cyklar, att Antonio Lopèz och Luis Garcia är avstängda.

Edit, Det stämmade visst, på länken kan man läsa Uefas inför möte mellan Atletico och PAO och där står det bland annant ;

"• Panathinaikos have no disciplinary concerns ahead of the game, but Atlético's Luis García and Antonio López are both within a booking of a suspension."
Vilket menas med att Panathinaikos inte har några avstängningar men medans Atletico har två styckna, nämligen Luis Garcia och A.Lopèz
Atlético garmaffi_90
2007-12-19 21:02
Atlético rawkus
2007-12-19 20:18
En annan sak jag sjalvklart glomde i Artikeln: Argentinarna i Atleti... Relationen Argentina-Mexico ar ej de basta... Lite som Sverige-Norge, Sverige-Finland osv. fast mindre snallt...

Manga Argentinare forsoker emigrera hit, speciellt for ett tag sedan nar ekonomin i landet kollapsade. Mexikanska Immigrationen har nu hojt svarighetsgraden en hel del for Argentinska medborgare som vill hit...

Atlético rawkus
2007-12-19 19:55
paniagua: Haller med dig om mycket ska du veta :)

Pa punkten ang Conquistadorerna, sa far jag standigt hora(och kan halla med om mycket..) att "De" kom hit, stal och allmant ranade stallet - for att sedan i stort sett dra hem till Europa(detta har handelsen/rna gemensamt med ovrig kolonisation..)
Man ser pa Spanien och Spanjorer lite som "irriterande storebror"... De kom och tog vad de ville ha, lamnade Indianerna i missar och drog hem... Nu vill man dock ha sin del av kakan , da Cancun standigt vaxer vad galler turism...

Hade lite samma situation da jag och en van flyttade tillOslo 2005... 17e Maj det aret ombads vi att absilut INTE ha nagot gul och blatt pa oss om vi skulle ut... Kvallen slutade med att vi blev jagade av 30-talet Norrmann :)
Kan tanka mig att det kan vara lite av samma kannsla... Lite "storebrors" syndrom...

Nar man bor har i Cancun, sa kanske det ar lattare att se, da detta ar Maya Indianernas land... Darfor ar man ej sa valdigt fortjusta i just Spanjorer har... Om/nar du kommer hit, sa kommer du fortf se familjer som bor mitt i djungeln,i hyddliknande hus... Bredvid rojs det skog for hotel, huskomplex, supermarkets mm... Cancun har for ovrigt "bara" funnits i ca 35 ar... Gnallet jag syftade pa har i Cancun ar tex senast nar Zapatero var pa besok i landet, sa pratades det sjalvklart ang Cancun och Spanska turister... Det som jag personligen reagerade starkt pa var att Zapatero mer eller mindre begar en extra(!!) motorvag, parallelt med den som redan finns, mellan Cancun och Playa Del Carmen(ca 40-50 mins korning). Felet med detta kravet?? Jo, denna vagen skulle endast vara tillganglig for turister... Personligen small jag av! Hur f*n kan man komma hit och saga sant??!! Haken da? Zapatero lovar ytterligare turism investeringar i Cancun OM detta vagbygge genomfors... Personligen sa vill jag att de i turism namnden sager blankt nej, da VI ej vill ha nan slags "apartheid" mellan "oss" och "dom"... Idiotiskt om du fragar mig.

Sedan ar det val lite samma kannsla nar man ser manga Spanska turister betee sig som svin har... ("Svenska ungdomar" pa Kos nagon??)

Manga Spanjorer som flyttar hit tvekar ej en sekund pa att visa sin avsky mot de lokala folket.. nagot som ar helt stort enligt mig. Menar: Om man ej trivs, varfor flyttar man da hit/bor kvar??!!

Ang overgreppen sa rapporteras det i mex TV att fler och fler Mexikanska medborgare, boendes i Spanien, utsatts for rasism...

Det ar lite samma sak med Gringos har: USA ger mangder med pengar i bidrag och lan varje ar, men relationen i sig ar minst sagt frostig...

USA ar anledningen till att Mexiko, forlange sedan ej kollapsade helt... man gav ett enorm lan, som vitt jag vet ar i stort sett aterbetalt...

Vad galler Hugos genombrott, sa jamfors det med Raul - Borjade i Atleti men slutade i Real :)
Atlético paniagua
2007-12-19 18:44
--Rawkus--
Mycket intressant krönika.
Jag märker dock att jag sitter här och börjar koka, så jag måste släppa på ventilen innan jag exploderar.
Vad är det för sinnesslöa nötter till idioter som du har språkat med!!!!
Skulle Conquistadorernas härjningar vara ett argument för att tycka illa om ett folk och en nation? Det hände ju för 500 år sen! Det skulle vara som om svenskarna skulle hata danskar för Stockholms blodbad!
Mexikanerna är ju för övrigt för fan ättlingar till Conquistadorerna själva. De kan ju då börja med att avsky sig själva och sina förfäder för vad de gjorde mot indianerna.
Övergreppen mot latinamerikaner i Spanien drabbar sällan eller aldrig mexikaner då spanjorerna ser mexikaner som närmsta "syskon", utan sker mest mot bolivianer, peruaner osv. Med detta menar jag inte att försvara övergreppen, jag bara påpekar fakta.
"Spanjorerna pissar på oss" ??? "Diskrimineras, förödmjukas och negligeras" ????
Har dessa personer du talat med glömt att Spanien varje år pumpar miljoner och åter miljoner med euros in i Mexikos pissiga ekonomi, så att den inte ska kollapsa helt?
Inget annat land i världen har gett så mycket hjälp och stöd till Mexico som Spanien.
Fråga dina "vänner" om det låter som ett folk och en nation som "pissar" på dem.
Vad gäller gnälliga turister, finns de överallt och av alla nationaliteter. Inte minst svenskar i Spanien.
Om Hugo Sanchez är ett skäl att gilla Real, så borde mexikanerna älska Atleti eftersom det var där Hugito slog igenom.
Observera att det inte är dig, Rawkus, jag är irriterad på. Du kan inte gärna hjälpa vad dessa personer tycker. Men du kan ju upplysa dem om att de ska skaffa sig gångbara argument innan de börjar ogilla ett folk och en nation.
Vad mig anbelangar får de gärna avsky Spanien och spanjorer så länge det är grundat på bra skäl.
Atlético rawkus
2007-12-19 17:32
Lush: Tackar!! :)
Atlético Lush
2007-12-19 17:17
Rawkus,

en mycket intressant och läsvärd krönika. Well done!
Atlético rawkus
2007-12-19 16:48
Tack Daniel for hjalpen med artikeln :)
Atlético Bobban (red)
2007-12-19 14:27
Ämne: Jag trodde aldrig at....Atlético kommer inte att möta Helsingborg om man kommer tvåa i sin grupp! Som tvåa i sin respektive grupp kommer man att lottas mot ett av de utslagna lagen från Champions League!

Det är därför det är så viktigt med en seger i morgon. Som gruppetta lottas man nämligen mot treorna i grupperna. Det är stor skillnad i kvalité på de lagen om man säger så, sedan hur det ligger till med motivationen hos de utslagna Champions League lagen är en annan femma....

Mer om detta kommer under eftermiddagens inför artikel...
Atlético Henko
2007-12-19 12:56
Tror inte att Maniche får röra på sig under transferfönstret. Det verkar konstigt att man skulle göra sig av med en spelare som spelat nästan alla matcher, dessutom på den positionen som Aguirre värderar högst.
Om Maniche ändå försvinner skulle det göra mig glad för han slarvar så mycket med sitt passningsspel och det går allmänt sakta för Nuno.
Innan den här säsongen trodde jag mycket på Maniche men har jag tröttnat på Portugises insatser.
Atlético paniagua
2007-12-19 11:42
Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta, men jag hoppas nästan att Atleti förlorar mot grekerna. Kommer Atleti 2:a i gruppen kan de lottas mot Helsingborg. Det skulle inte vara helt fel att få se dem på svensk mark...
Spanien Ronaldo Fán
2007-12-18 21:54
Zoric//

Mycket läsvärd artikel om Panathinaikos!
Vill dock göra en liten ytterst liten rättelse i detta stycke om portugisen Peseiro som är tränaren: "47-årige portugisen José Peseiro är lagets tränare och har bl.a. varit hjälptränare till Carlos Queiroz under dennes misslyckades sejour i Real Madrid CF. Hans mycket taktiska och defensiva stil har gjorde att han inte nådde resultat tillsammans med Sporting Clube de Portugal under hans två år i klubben"

Var det något som hindrade Peseiro att under 04-05 vinna allt med Sporting då han förde oss till Uefa cupfinal, var med ända fram till nästsista omgången av ligan med chans att vinna och den inhemska cupen, var det brist på hans taktiska kunskaper.Vi hade ett sjukt dålig försvar,önskade då att han var mer defensiv, men en härlig offensiv.

Ville bara ge min åsikt om varför han "misslyckades" i Sporting.I mina ögon gjorde han mer än någon kunde trott när han anlände som en total okänd tränare hos oss.Som sagt en mycket läsvärd artikel och det visar vilken hög standard A.Madrid redaktionen håller!

Varför inte en A Madrid - Sporting i uefa cup final till våren?
;)
Real Madrid alex163 [ Ramos y Seitaridis ]
2007-12-18 17:13
Mycket bra artikel om Panathinaikos. Jag själv är en trogen Panathinaikos supporter och ni fick med det mesta! Lycka till.
Annons: