/spanien/atletico/forum/191.aspx/spanien/atletico/forum/191.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Cholo es un dios
2015-03-10 11:39
Finns det någon stream till Youth League matchen i eftermiddag? Såg att den endast sändes på Eurosport.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Atlético Conserva el Calderón!
2015-03-10 10:15
Cebolla till Gremio? När kom han tillbaka från Parma?
Postat via SvenskaFans-appen
Spanien Osito
2015-03-09 23:38
Jimenez är uttagen till Mexikos landslagstrupp.
Atlético zoran
2015-03-09 20:06
Kvartsfinal i UEFA Youth League. Chelsea-Atlético de Madrid. 16:00 på Eurosport 2 imorgon.
Spanien Ryoichi
2015-03-09 01:47
@Profe Ortega:
Det är det absolut inget nytt med. Jag känner inte Cholo, men jag ser honom och hans Atleti som en först och främst disciplinär-station där man lägger stor vikt vid sånt. Inte alla klubbar, som du säger "främst stora pampar" brukar göra det, dem skämmer bort sina stjärnor men Atleti fungerar inte som dem i min mening. Sen kan man debatera och spekulera vad som är bäst; bänka eller inte. Du säger att det kan bli kontraproduktivt, man kan vända och säga att han lär sig en läxa och att man ska agera. Men allt det är spekulation. Sen litar jag på att Simeone snackat med Mario (om jag inte missat något) efter presskonferensen. Jag håller självklart med om att man ska föra en dialog till att börja med och man kan kritisera att Cholo går ut och skickar en kyss till honom i media. Jag räknar med att man sopar bort det här.
Atlético pimpster
2015-03-09 01:30
Sååja, är det nu Cholo sätter in Oblak i målet, eller väntar han tills nästa säsong?
Profe Ortega
2015-03-08 23:53
2015-03-08 23:39
@Kakan_Atletico:

Nu tycker jag att du överdriver lite. Mandzukic och Griezmann är i princip hela vårt anfallsspel och mestadels våra mål från spel.

Att Mario har gnällt har jag inga uppgifter om men jag tror först och främst att Cholo spelade med Torres och RG pga balansen och rörligheten inom anfallet. Att spela Mandzo + RG hade varit rätt statiskt spel, Mandzo + Torres ingen som kan ersätta om det går dåligt förutom då RJ och Torres + RG var bra kombination med både styrka och rörlighet.

Döm inte ut en av lagets stjärnor med tanke på det här inhoppet.
Profe Ortega
2015-03-08 23:00
@Ryoichi:

Varför inte? Positiv särbehandling gentemot spelare som presterar är inget ovanligt.

Sedan måste man förstås ha i åtanke att gnäll är något som sker i stort sätt alla klubbar och då är det mer lämpligare för Simeone att ta diskussionen för lagets bästa istället för att placera kroaten på bänken vilket är (enligt min mening) särskilt kontraproduktivt med tanke på hans tidigare historia...
Atlético Kakan_Atletico
2015-03-08 22:54
@Profe Ortega:

Nöjd med hans inhopp? Hade han lirat 90 så hade det blivit 0-1.. Så brutalt usel. Jimenez och Torres bör prioriteras framför Mandzukic framöver. Vill ju ingenting längre, vinner knappt nån nickduell, seg, gnäller, drar på sig onödiga kort..

Men varför backar vi hem med så mycket folk med tjugo kvar? Är ju självmord mer eller mindre. Valencia har inte haft ett avslut innan vi backar hem. Korkat enligt mig!

Och Koke, shiit vad vi behöver honom i 90 minuter..
Atlético gurra1993
2015-03-08 22:54
Gillade jimenez inhopp idag hade velat se honom å griezmann på top nån match
2015-03-08 22:51
Mediokra lag har tagit poäng tidigare på VC, nya tag nästa vecka.
Atlético belgaren
2015-03-08 22:50
Orättvist med bara 1 poäng.
Atlético gurra1993
2015-03-08 22:48
3 minuter jävla skämt
Atlético eduardo c
2015-03-08 22:41
fyfan, det blir tufft i slutspurten
Spanien Ryoichi
2015-03-08 22:40
@Profe Ortega:

Absolut, men Mandzukic ska inte gagnas av att han är en av våra bästa. Disciplin är disciplin, gäller alla.

Spelarna ska ge fan i att krångla.
Atlético gurra1993
2015-03-08 22:40
Vafan har hänt med våra fasta 2015?
Profe Ortega
2015-03-08 22:37
@RK!:

Kommunikation brukar lösa det mesta...
Profe Ortega
2015-03-08 22:36
Vad fan tänkte han med att slå ut bollen rakt framför en Valencia spelare...
Atlético gurra1993
2015-03-08 22:35
Haha fyfan va oföjänt
Atlético RK!
2015-03-08 21:51
@Profe Ortega:

Om det är som det står i införrapporten, så är petningen ett korrekt beslut. Man kan inte ha spelare på planen som inte ger hundra procent.
Profe Ortega
2015-03-08 21:38
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Aupa Atleti och P**a Valencia
Atlético gurra1993
2015-03-08 21:33
Kokeeeeeeeeino!!!
Atlético belgaren
2015-03-08 21:33
YES!!
Profe Ortega
2015-03-08 20:58
@Kakan_Atletico:

Ett felaktigt beslut att bänka lagets bäste målskytt i ligaspelet utöver Griezmann som tyvärr är avstängd inför kvällens match. Vad gällande gnäll är det något som knappast skall vara ett skäl till att bli petad, då hade en dialog varit lösningen...
Atlético Kakan_Atletico
2015-03-08 20:42
Ser fram emot en stekhet toppmatch med mycket på spel! Rätt att sätta Mandzukic på bänken om han börjat gnälla!
Profe Ortega
2015-03-08 20:15
Valencias laguppställning:

Diego Alves
Barragan - Mustafi - Otamendi - Gaya
Javi Fuego - Perez - Dani Parejo
Feghouli - Negredo - Piatti
Profe Ortega
2015-03-08 20:05
Laguppställningen Moyà Juanfran - Godín - Giménez - Siqueira Koke - Gabi - Tiago - Arda Turan Raúl García - Torres Bänken: Oblak, Jesús Gámez, Lucas, Mario Suárez, Cani, Raúl Jiménez, Mandzukic Edit: Tvåa på bollen.
Atlético Bobban (red)
2015-03-08 20:04
El Once: Moyá; Juanfran, Gimenez, Godín, Siqueira; Arda,Tiago, Gabi; Koke, Fernando Torres y Raúl García. Bänken: Oblak, Gámez, Lucas, Mario Suárez, Cani, Raúl Jiménez y Mandzukic.
Atlético eduardo c
2015-03-08 00:24
@Profe Ortega:

Jo självklart, tränaren är den som får beröm när det går bra och får skit när det går dåligt, och det gäller antagligen i varje lag. Men det jag menar är att i den världen, låt oss säga "tränarvärlden" så är profe ortega rätt känd. Som sagt, så har jag hört att han är bland top tre i världen.

Sen att mainstreammedier inte skriver lika mycket om profe som simeone, det stämmer mycket väl. Dom är kanske mer okända är underskattade. Hur mycket vet vi om dortmunds fystränare jämfört med vad vi vet om jurgen klopp. tex.

Men jag förstår vad du menar.
Annons: