/spanien/atletico/forum/1901.aspx/spanien/atletico/forum/1901.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético henry "garvis" carlsson (fd anti_valencia)
2008-01-16 14:48
Ämne: Väntar fortfarande p....
Billy O är en äckelbrajjare....inte du... du är bara brajjare....:)

Atlético Henko
2008-01-16 08:00
garmaffi_90/ Håller med om att det var länge sedan man såg Maxi komma runt ytterbackarna, det känns som att Aguirre har sagt åt Maxi att hjälpa till mer bakåt med Perea på högerbacken.
Det kanske också är Torres gamla kaptensbindel som spökar. :)

DeBe/ Ja om Motta mot förmodan blir skadefri skulle Atlétis innermittfält vara fantastiskt, men jag tror att om det skulle finnas en lösning på Mottas skadeproblem skulle han spela kvar i Barca.
Atlético John Mayer
2008-01-16 00:45
Eftersom våra ytterbackar är så otroligt ineffektiva och osäkra så skippar vi dem helt enkelt och kör 3-5-2 med Maxi som centralt anfallande mittfältare...

Hehe ;)
Atlético garmaffi_90
2008-01-15 23:16
Ämne: Aguirres spelfilosof....Jag håller inte med dig om att Maxi håller en jämn nivå, utan snarare eller i alla fall vad jag sett av atleticos senaste matcher så har han varit osynlig framåt men kämpar och sliter bakåt.
Jag anser att han inte är en renodlad yttermittfälttare, han drar sig alltid inåt i banan. Det var länge sen man såg han försöka komma runt ytterbackarna och inte minst att utmana och dribbla. Vore det inte bättre och ha han i en offensiv mittfältare eller också anfallare?

Vad tycker ni själva ?, Men jag själv tycker att han inte tillför något framåt men man kan inte klaga på hans hemjobb då han ständigt hjälper till i försvaret. :)

Nu tar vi Valladolid och Real Madrid samtidigt.! :D

i Aupa Atleti !
Atlético DeBe
2008-01-15 22:45
Aguirres spelfilosofi är ok, han förlitar sig helst på passningsäkra centrala mittfältare. Motta och R. Garcia skulle bli ett underbart mittfältspar. Simaõ börjar växa in sig i sin roll och maxi håller en gämn nivå. Jag kan garantera att om Motta håller så kommer vi ha ett strålande mittfält och tillsamans med anfallarna så kommer det bli en underbar nästasäsong i Champions League och ligan.

Jag har inte sett mycket med de yngre talangerna. där emot har jag hört massa om Suarez, någon som vet vilken position han föredrar, DM, CM eller OM? om det är några av de två förstnämnda så kommer vi förmodligen se några inhopp från honom innom en ganska snar framtid.
Atlético John Mayer
2008-01-15 21:46
Jag kan ju knappast sticka under stolen med att även jag hade höga förväntningar på Maniche. Klassade honom som våran bästa värvning inför den säsongen, och om jag inte minns fel (det gör jag inte) så var det samtidigt som Kun handlades in.

Fel slutsats av mig alltså ;)

Angående eventuella ersättare så ser jag helst Camacho. Men som sagt så håller han kanske inte tillräckligt hög klass än. Därför tycker jag att Albelda vore ett riktigt bra val. En stabil spelare som klarar av att sitta bänk och som komemr att göra tillräckligt bra insatser.

Visst, jag vill helst se Diego eller Arteta, eftersom jag vill att vi ska spela med en centralt offensiv spelare.

Alonso vore kanske bästa valet..
Atlético Luff
2008-01-15 21:35
Kan inte bara Motta skaffa sig en ny kropp?

Annars borde vi rycka som dårar i Roma-Perrotta, rätt ålder och galet bra när han är i form. :)
Atlético JFH
2008-01-15 20:46
Vi kanske ska ha Albelda trots allt? Han har minst 2-3 säsonger till på en tillräckligt hög nivå och det räcker gott och väl för att spela in Camacho och/eller Suarez. Annars är Zapater lite av en favorit, och Alonsos passningsspel skulle komma till användning. Svårt att välja nästan. ;)
Det som är klart är att Aguirre kommer hålla sig till två defensiva mittfältare och då kan vi utesluta Arteta, Diego mfl.
Atlético JJ
2008-01-15 19:52
Jag hade också stora förhoppningar på Maniche. Han var i mina ögon en av Europas bästa lirare under det forna EM:et, och höll en jämn nivå som jag trodde skulle kunna bidra med något till Atleti. Dessvärre trodde jag helt fel. Jag ger Maniche ett icke godkänt då han i princip har varit ute i media och lagt dumma kommentarer och slagit sidledspass på plan. Det kan inte bli ett bättre betyg.
Atlético Henko
2008-01-15 19:19
Innan Maniche kom till Madrid trodde jag han skulle lyfta sig till Porto-klass igen. Det hände aldrig och nu i efterhand är jag ganska besviken, dels för att Klubben la ner väldigt mycket tid på att få hit Nuno från Ryssarna och dels för att jag gillade han starkt när han var som bäst.

Motta litar jag inte en sekund på, man kan inte bygga ett lag runt en kille som är mer skadad än frisk.

Camacho och M.Suárez kan inte hjälpa oss att nå CL än, men snart.

Jurado och Miguel tror jag inte klarar det defensiva arbetet som krävs mot vissa lag.

Då återstår bara R.Garcia och Cléber, skulle det hända något med dessa två så sitter mitt kära Atlético med skägget i brevlådan.

Eftersom det finns så många unga lovande mittfältare i klubben tycker jag en erfaren och färdigutvecklad spelare skulle vara bästa alternativet.
Atlético JFH
2008-01-15 18:55
Wallpapers för intresserade. ^
Atlético RK - Rödvit
2008-01-15 18:50
Nu får vi troligen höra hela historian om att Inter aldrig har varit inblandat osv..
Atlético rawkus
2008-01-15 18:44
alvo: Vi syftar sjalvklart pa hjalpen av dommarna samt fusket i Serie A ;)
Atlético zoran
2008-01-15 18:29
Det skiftar ju varje gång man går in på sidan.

Agüero hälsar till fansen: http://www.clubatleticodemadrid.com/upload/fondo kun.jpg

Diego Forlán och el Kun efter ett mål: http://www.clubatleticodemadrid.com/upload/fondo forlan.jpg

Kun gör mål på Munúa (Deportivo La Coruña): http://www.clubatleticodemadrid.com/upload/fondo gol de kun.jpg

Kun firar ett mål, antagligen mot Valencia senast: http://www.clubatleticodemadrid.com/upload/fondo kun2(1).jpg

Simão firar ett mål, antagligen efter Panathinaikos-matchen: http://www.clubatleticodemadrid.com/upload/fondo simao(1).jpg

Agüero i kamp med Rubén Baraja: http://www.clubatleticodemadrid.com/upload/fondo jugada kun.jpg
alvo
2008-01-15 18:27
"Efter säsongen kan Inter köpa loss spelaren som numera kommer synas i en svart-vit tröja "

Svart -blått inte svart-vitt.
Mvh
Atlético Rueda
2008-01-15 18:06
Riktigt fin bild Luff, någon som vet om man kan få tag på den, snygg bakrundsbild på datorn ;)

Känns faktist inget bra inför imorgon, känns som Valladolid är starka nu..
Atlético rawkus
2008-01-15 17:39
DeBe: Salj Mista, ta tillbaka Braulio samt kidnappa Chelito fran Lyon ;)
Atlético DeBe
2008-01-15 17:32
"Hejdå Maniche, hur sammanfattar vi då hans insats i rödvitt? Knappt godkänt va?"

Det var godkänt minus. Tycker inte Santana spelat bra heller. Om det inte blir en förstärkning i Januari så vill det sig att Motta håller sig frisk. Annars ser lagets mittfält svagt ut i min mening.

Backar: Bra backar... ja ja, Ze castro, bort bort... Eller börjar prestera, bra det.

Mittfällt: Starkt även här, förutsett att Motta håller förståss. Santana duger som back upp.

Anfall: suverän förstaupställning, sisådär djup. Mista är ok, Varken Reyes, maxi och L. Garcia är utpräglade anfallare i min mening. Jag ser gärna en försäljning av Mista. Då någon annan med mer kaliber skulle kunna värvas och utmana Kun och Forlan. Mer bredd och mer rotation, alá Aguirre.
Atlético Luff
2008-01-15 17:25
Skön förstasida på officiella, full fokus på Valladolid? Njaa.. ^^
Atlético rawkus
2008-01-15 15:45
"Namn: C Solo INTER! » Svara på inlägg
Sänt: 2008-01-10 23:07:57
Ni får behålla eran ruttna Maniche."

Var ar du NU pojkspoling????!!! :D

Hahahahahaha - varsagoda for Maniche!! Ta val hand om han ;)
Atlético Luff
2008-01-15 15:28
Hejdå Maniche, hur sammanfattar vi då hans insats i rödvitt? Knappt godkänt va?
Atlético DeBe
2008-01-15 14:35
Matchen mot valencia var en nagelbitare över det vanliga. vi fick se många chanser från båda håll. Tyvärr slutade första halvlek dåligt med endast ett mål i favör, sett till chanserna så borde det varit fler. Riktigt skönt och ett stort tack till Abbiati och virket för de tre poängen. Aupa Atleti
Atlético Andero
2008-01-15 10:07
Trodde aldrig att jag ens skulle få fundera på att radera inlägg från med-Atléticos. Pinsamma brajen...

Nu sätter vi punkt för detta. ;-)
Atlético rawkus
2008-01-14 23:55
Ding ding ding... Round 2 !! :D
Atlético Zvensson
2008-01-14 22:52
Väntar fortfarande på svar :) men som vanligt fegar la råttorna ut...
Atlético kun10aguero
2008-01-14 22:32
Fan va nervöst det var i slutet av matchen. Hjärtat stannade 2 gånger, kanske 3 på mig. Speciellt på Zigic kanon och ögonblicket innnan ELLER räddar på mållinjen, TACK ELLER!
Tredje var när Zigic inte fick foten på bollen när det i stort sett var öppet mål.

Jag säger också nej till Sissoko. Som LFC fan så tycker jag verkligen inte om honom, då han ska underprestera hela tiden. Hoppas han går till Juve så att Atletico och LFC slipper han !

Och till er Real Fans...

Statisken har ingeting med matchen att göra. Det är på planen som allt händer, och det är efteråt som ni kommer att se att de hade bytt plats på hemmalagets och bortalegets odds :D
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2008-01-14 22:22
Ser ni fram emot matchen? Ni ser bättre ut än någonsin, men det kommer inte bli några problem för oss.

Varför kan man inte tippa på matchen..

EDIT : OMG, TITTA PÅ ODDSEN BREDVID PÅ HEMMALAGET ÄR DET 21 OCH PÅ KRYSS ÄR DET 5. En hundring? Blir ju tusenlär då..
Atlético kun_agüero
2008-01-14 22:14
Jävligt nervöst igår. Bara att vi vinner i Copa del Rey nu borta också.
Atlético Optimo_Kun
2008-01-14 20:51
sköönt med vinst. Marek Hamšík är riktigt bra spelare skulle vi få honom så skulle vi ha ett av ligans vassaste innermittfält med honom och Raul.G
Atlético Mathias
2008-01-14 20:39
Zvensson:
Sanningen gör ont...
Annons: