/spanien/atletico/forum/190.aspx/spanien/atletico/forum/190.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético monoburgos
2015-04-11 19:53
Den här matchen skulle vi fan ha vunnit.
Atlético Blyger
2015-04-11 19:50
Piss och skit. Det här var inte bra.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético eduardo c
2015-04-11 19:34
såååååååjaaa!!! mot tredje nu!
Atlético Blyger
2015-04-11 19:15
Nuså böjar spelet likna något.
Atlético Blyger
2015-04-11 18:54
Alltså, vad har hänt med vårt spel? Det känns som om det var ett halvår sedan vi hade ett passningsspel som motsvarar lagets kapacitet.
Atlético belgaren
2015-04-11 18:50
Hur gick det till? Följer via livescore idag.
Atlético Antonio López
2015-04-11 18:38
Duktigt Torres.
Atlético Conserva el Calderón!
2015-04-11 18:25
Den där snigelätaren..
Profe Ortega
2015-04-11 17:15
Startelvan: Oblak, Juanfran, Gimenez, Miranda, Gamez, Tiago, Gabi, Koke, Arda, Griezmann, Torres. Bänk: Moyá, Siqueira, Godín, Saul Ninguez, Mario Suárez, Cani, Raul Jimenez ---- Skönt att Godín för en gångs skull får en välbehövlig vila och att Oblak fortfarande står trots att Moyá är tillbaka!
laGodzilla
2015-04-11 14:57
@Kakan_Atletico:
Man får automatiskt tillgång EU-pass om man är EU-medborgare och det kan du bara vara om du är medborgare i ett EU-land som Sverige, Spanien etc. Så det är klart han inte har ett EU-pass ännu ;)
Atlético zoran
2015-04-11 14:26
@Cholo es un dios:
Jadå, våren är en förberedelseperiod för U20-VM och försäsongen som väntar i sommar. Årets säsong har varit en enda lång förberedelse för nästa säsong. Han har inget EU-pass förresten. I övrigt är det viktigt att komma ihåg att han inte har spelat en enda tävlingsmatch på högsta nivå (dit räknas inte U20-mästerskapet i Sydamerika) sedan den 25 maj ifjol. Det kommer ta tid för honom att anpassa sig fullt ut till alla detaljer i Atléticos spel, men med tiden kommer det bli bra. Förvänta er dock inga underverk på en gång. Det är stor skillnad på U20-mästerskap och riktig seniorfotboll på den allra högsta nivå, speciellt med hans besvär det senaste året. I vilket fall som helst är det en spelare med något utöver det vanliga när det gäller individuell talang. Hade det inte varit för hans hjärtproblem hade han antagligen redan gjort vissa avtryck i ligan.
Profe Ortega
2015-04-11 12:35
@Amunt:

Jag säger bara som Antonio López, nu har vi två högklassiga målvakter som är mer än bra nog att platsa i respektive landslag.

Annars så ser jag ingen anledning till varför Oblak skall petas då han har presterat väldigt bra under de senaste matcherna och jag kan tänka mig att du själv hade resonerat på samma vis om Yoel hade gjort det bra om Diego Alves hade varit borta...
Profe Ortega
2015-04-11 12:30
Är det bara jag som vill se Koke som lagets tredje kapten istället för Raúl som knappast har visat någon form av ledaregenskaper under den här säsongen? Han har dragit på sig en hel del varningar, mestadels för protester, tänker främst på där han drog sig på ett gult kort medan han värmde upp under derbi madrileño...

Sedan så måste jag kommentera lite om Arda när jag ändå tar upp med varningar, han lyckades med konststycket med att samla på sig ett gult kort i ett skede där matchen var i praktiken avgjort. Turken är bara tre gula kort från att bli avstängd och skulle inte ens höja blicken om han blir borta inför hemmamötet mot Barcelona.
Profe Ortega
2015-04-11 12:19
zoran

Skulle säga att hypen på Correa och Giménez är fullt befogad sett till deras prestationer.

Kakan_Atletico

Då jag tror att Miranda eventuellt lämnar oss efter säsongen så skulle Correa kunna uppta platsen för spelare som inte har EU pass.
Atlético Cholo es un dios
2015-04-11 12:14
När vi ändå är inne på Correa, tränar han för fullt i truppen nu eller?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Atlético Kakan_Atletico
2015-04-10 22:39
Visst är listor en onödig hype men det är ju ändå en fingervisning på hur pass talangfull spelare är. Men kommer han att stanna nästa säsong eller bli utlånad? Han har väl inget EU pass?
Atlético zoran
2015-04-10 21:51
@Kakan_Atletico:

Correa har alla förutsättningar att bli en crack, men det kommer antagligen ta sin tid. Steg för steg. Listor är inte steg för steg btw, bara en massa onödig hype..
Atlético zoran
2015-04-10 21:49
@Vamos Atletico:

Du kan förvänta dig en podcast inom de kommande 14 dagarna. Vi ska bara hitta ett bra tillfälle som passar samtliga.
Atlético Kakan_Atletico
2015-04-10 19:17
Är Correa så jäkla bra? Kan bli riktigt intressant nästa säsong!!
Atlético gurra1993
2015-04-10 11:29
Ja det hade vart sjukt kul:)
Atlético Antonio López
2015-04-10 10:31
@gurra1993:
Stämmer det att Youri Tielemans kommer till Atleti i sommar har man alltså 3 spelare i deras top-10 lista. Edit: Slänger med länktipset.
Atlético gurra1993
2015-04-10 09:26
Correa världens största talang enigt Fotbollskanlen :)
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2015-04-09 00:41
@Kakan_Atletico:
Tielemans behöver inte vara så dyr eftersom han köps från Anderlecht. Om jag inte minns fel så finns där en lag i Belgien som gör att du kan plocka upp spelare billigt, allt du behöver göra är att betala resten av lönen på kontraktet till klubben. Det vill säga Tielemans kontrakt går ut 2016, sitter han inne på en säg 700k till 2016 så är det allt Atléti behöver betala. Allt som står i vägen för detta är spelaren själv. Förlänger han kontraktet till 2018 med högre lön så är det den lönen som behövs betalas. Tror inte han får ett 3 års kontrakt värt allt för många miljoner. Sen när Atléti ändå är och kollar Anderlecht, varför inte kolla upp Mitrovic?
2015-04-09 00:30
@monoburgos:

Hoppas mer på ryktet om Xhaka då.
Atlético Conserva el Calderón!
2015-04-09 00:02
GE MIG FUCKING YOURI!!!!! Helt kaos på FM15..
Atlético monoburgos
2015-04-08 23:44
Vad tycker ni om ryktet att Sweinstiger kommer till sommarn?
Atlético Vamos Atletico
2015-04-08 22:41
Fantastiskt arbete av redaktionen, att ständigt uppdatera diverse nyheter och rapporter! Helt magiskt vad grymma ni är! Finns inga superlativ kvar för er! Jag och många andra förstår det arbete och tid ni lägger ner och att begära mer utav er känns mer än fel. Men det hade varit så otroligt roligt om ni hade kunnat matcha ihop ännu en podcast, då det var ett tag sedan. Mvh Tacksam och trogen följare
Atlético Kakan_Atletico
2015-04-08 20:56
Förstod inte riktigt dealen kring Youri. Ska han förlänga med Anderlecht så att han blir dyrare för oss? Och vad kommer han att kosta, rankas ju som en supertalang..
2015-04-08 17:24
Han har -10 potential på FM15 ;) bara han som har det också. Fast allt det säger dig är att folket i Anderlecht tror på honom. Någon med lite bättre info får fylla på med fakta :)
Atlético gurra1993
2015-04-08 17:16
Kommer fan gråta om vi får Telemans
Annons: