/spanien/atletico/forum/189.aspx/spanien/atletico/forum/189.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Profe Ortega
2015-03-14 16:54
Märkligt av El Cholo att låta en fullständigt värdelös Raúl García vara kvar på planen istället för Torres som faktiskt har gjort en fin första halvlek.
Atlético zoran
2015-03-14 16:54
@Profe Ortega:

Petning och petning. Ansaldis frånvaro har att göra med att han slått upp samma skada två gånger på samma ställe sedan han blev frisk i slutet av januari. Hans kroppsbyggnad gör också att han har svårare att komma tillbaka snabbare från diverse skador. Han är helt enkelt inte redo ännu.
Atlético Elnacho
2015-03-14 16:52
Solklart rött, ingenting att diskutera. Jävligt onödigt och fegt att gå upp och använda armbågen sådär.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Garra
2015-03-14 16:51
Varför alltid Torres som ska bli utbytt? Ta ut RG och flytta ner Griezmann. Måste vinna, måste anfalla!
Atlético Conserva el Calderón!
2015-03-14 16:50
Profe Ortega
2015-03-14 16:49
Hur fick Miranda det röda kortet?

Såg inte incidenten tyvärr...
Atlético RK!
2015-03-14 16:48
Miranda håller inte måttet.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2015-03-14 16:48
Idiotiskt Miranda... Rött, välförtjänt.
Profe Ortega
2015-03-14 16:25
Lite förvånande att se Koke stå för en hel del misstag redan så här tidigt in på matchen.
Profe Ortega
2015-03-14 15:57
Grym HD-stream från Bein Sports som är laggfritt, även om kommentatorerna talar spanska...
Atlético nuls
2015-03-14 15:56
Tråkigt att inte ansaldi startar men skönt att Griezmann är tillbaka!
Profe Ortega
2015-03-14 15:45
Kom igen, är det ingen som har något att säga om matchen som börjar om ca 15 min.
Profe Ortega
2015-03-14 15:12
Jag är ganska säker på att petningen av Ansaldi har inte ett dugg med hans prestationer på planen för ingen på forumet kan vara övertygad om att en högerfotad Jesús Gámez är bättre än honom som vänsterback?
Profe Ortega
2015-03-14 15:09
Startelvan: Moyá, Juanfran, Godín, Miranda, Jesús Gámez, Gabi, Tiago, Koke, Raúl Gárcia, Griezmann, Fernando Torres Bänken: Oblak, Ansaldi, Giménez, Mario Suárez, Arda, Cani, Raúl Jimenez Edit: Glömde visst att inkludera Griezmann i startelvan, ber om ursäkt för det!
Profe Ortega
2015-03-14 15:01
Det är jävligt tråkigt att Simeone tidigt under den här säsongen hävdade att Atlético skulle sikta på att komma tre och såsom spelet har sett ut så menade han verkligen det.

Visst, argentinaren sa detsamma under föregående säsongen också om att vi skulle slåss om tredje platsen. Men då var det bara ett spel för galleriorna då Simeone bara ville ligga lågt i samband med presskonferenserna/intervjuer och att hans agerande vid sidlinjen skilde sig markant från vad Simeone sade.

Efter att vi gjorde det tredje målet mot Valencia under föregående säsongen och slogs med Barcelona om första plats, så sade han då till sina spelare: "uno mas" [ett till], även om ett ytterligare mål hade gjort oss tillfälliga serieledare.

Och under förra veckans match mot Valencia, verkade han vara väldigt nöjd över 1-0 målet, vilket inte var tillräckligt för att segra vinsten mot ett lag som Valencia. Och i.o.m. vår oavgjorda resultat så är vi numera tvungna att ligga före Valencia poängmässigt då inbördesmöten gentemot dom är till vår nackdel om vi skulle ha samma poäng som Valencia i slutet av säsongen.
Atlético Cholo es un dios
2015-03-14 14:29
Om man fick drömma iväg sig lite så hade nog Veratti inte varit så dum heller. Känns som det är rätt material för Simeone med hans hårda jobb och vilja att återerövra bollen så fort den är tappad, har även ett riktigt bra spelsinne.
Sen vore ju även Vietto otroligt bra om vi skulle kunna värva han under sommarfönstret. Blir spännande att se hur vi löser det i sommar.
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2015-03-14 02:14
Cavani förre Mandžukic alla dar i veckan.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2015-03-12 20:24
Japp och att lira med 10 man, med bortamal i baken, borta, är helt klart den enklaste situationen att briljera i..? ;)

Cavani är helt malplacerad manga ggr, men har likt förbannat gjort 6 mal pa 8 CH L matcher(osäker om gardagens är inräknad ännu..), 1 pa tva matcher i Franska LigaCupen, 3 pa 3 matcher i Franska Cupen samt 8 baljor pa 21 matcher i ligan.
2015-03-12 15:06
@ADCS (red):

Ny syftade jag mer på hur värdelös han var igår EFTER Zlatans utvisning. Klagar ständigt att Zlatan är den som "förstör" för honom men när han väl får chansen gör han inte ett enda rätt, och nej jag ser inte den stolpträffen som något rätt. Det var i princip Pastore och Matuidi som skapade chanser åt PSG.
Atlético ADCS (red)
2015-03-12 13:42
I Cavanis fall så handlar det nog mer om att han får den i på fel delar av planen. I PSG har han fått finna sig att oftast få bollen utanför boxen och på kanterna pga av Zlatans närvaro.

Cavani ska ha dom tidigt i djupled med ansiktet mot mål. Jag skulle inte tacka nej till Cavani i Atlético. Tror han skulle göra 30 mål per säsong om han var huvudanfallare med rätt service.

PSG har anpassat sitt spel så mycket efter Zlatans targetspel och får in det ryggmärgen att Cavanís anfallstyp inte riktigt funkar.

Cavani ska inte ta emot bollen och tänka efter. Han ska avsluta på 1-2 touch. Då är han världsklass.
Barcelona WalterWhite
2015-03-11 23:48
@Conserva el Calderón!:

Hahaha. Han har ingen aning om vad han ska göra med bollen när han får den.
2015-03-11 23:05
Nej tack till Cavani
Atlético zoran
2015-03-10 21:45
@Antonio López:

Förlust med 2-0.

De hade målchanserna att kvittera i andra halvlek, men tog inte vara på de. Lucas var överlägset bäst i Atlético och utan att överdriva agerade han vänsterback, vänsterytter, offensiv mittfältare och ibland anfallare. Atleti har tyvärr ingen som helst kvalité centralt på mitten och Carlos Marín var riktigt dålig i mål.
Atlético gurra1993
2015-03-10 21:26
Haha Real skämmer ju sig sjävla
Atlético Antonio López
2015-03-10 20:25
Hur gick det?
Atlético Cholo es un dios
2015-03-10 11:39
Finns det någon stream till Youth League matchen i eftermiddag? Såg att den endast sändes på Eurosport.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2015-03-10 10:15
Cebolla till Gremio? När kom han tillbaka från Parma?
Spanien Osito
2015-03-09 23:38
Jimenez är uttagen till Mexikos landslagstrupp.
Atlético zoran
2015-03-09 20:06
Kvartsfinal i UEFA Youth League. Chelsea-Atlético de Madrid. 16:00 på Eurosport 2 imorgon.
Spanien Ryoichi
2015-03-09 01:47
@Profe Ortega:
Det är det absolut inget nytt med. Jag känner inte Cholo, men jag ser honom och hans Atleti som en först och främst disciplinär-station där man lägger stor vikt vid sånt. Inte alla klubbar, som du säger "främst stora pampar" brukar göra det, dem skämmer bort sina stjärnor men Atleti fungerar inte som dem i min mening. Sen kan man debatera och spekulera vad som är bäst; bänka eller inte. Du säger att det kan bli kontraproduktivt, man kan vända och säga att han lär sig en läxa och att man ska agera. Men allt det är spekulation. Sen litar jag på att Simeone snackat med Mario (om jag inte missat något) efter presskonferensen. Jag håller självklart med om att man ska föra en dialog till att börja med och man kan kritisera att Cholo går ut och skickar en kyss till honom i media. Jag räknar med att man sopar bort det här.
Annons: